Beantwoord

wifi versterker vs. experia wifi

• 4 november 2018
  • 37 reacties
  • 2122 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 2
Badge
@wjb zijn de experiawifi beter of de wifi versterkers?
En hebben de experiawifi fast roaming of de wifi versterkers en waar kan je dat aanzetten?
Reputatie 7
Ik heb hele slechte ervaringen met de Experia WiFi's en heb het sowieso gehad met alle apparatuur waar een KPN schilletje in verwerkt is.
Hoi @wjb

en heb het sowieso gehad met alle apparatuur waar een KPN schilletje in verwerkt is.

Waarom ?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi @wjb

en heb het sowieso gehad met alle apparatuur waar een KPN schilletje in verwerkt is.Waarom ?

Omdat het low budget apparatuur is. Wat allemaal opnieuw is uit gevonden en 10 jaar achter het heden aan hobbelt. Als je geld uit gaat geven, doe het dan aan aan iets waar bijv. Netgear of Tp-link op staat. Dan krijg je waar voor je geld.
Reputatie 7
Hoi @wjben heb het sowieso gehad met alle apparatuur waar een KPN schilletje in verwerkt is.Waarom ?
Omdat ik al jaren geen enkel apparaat en/of app van KPN heb gezien die gewoon zonder problemen doet wat hij moet doen.
Een ander ding is dat KPN de policy "one size fits all" hanteert. Dat is prima voor "de" consument maar desastreus voor de consument.
Reputatie 2
Badge
Maar even terug op mijn vraag @wjb
Reputatie 6
Badge +7
Op deze ...

https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm

... pagina staan ze beide onder elkaar. Het zijn 2 verschillende apparaten die je eigenlijk niet met elkaar vergelijken kunt. De ene moet aan een kabel, de andere werkt zonder kabel. Waarbij de versie met kabel altijd de voorkeur verdient.

Want stel je hebt net naast je Experiabox 60 mb snelheid en op de eerste verdieping 20 mb snelheid, dan kun je wel zo'n draadloos geval daar neerhangen, maar meer dan 20 mb gaat het echt nooit worden.

Wat je dan kan doen is die draadloze versterker ergens halverwege in het trapgat monteren ofzo. Met een beetje geluk kan je dan de snelheid boven wel een 10 of een 15 mb omhoog krijgen. Ook heb je hoogstwaarschijnlijk een stabielere verbinding. Wat overigens ook wat waard is. Maar 60 mb boven krijgen met draadloze apparaatjes ga je niet redden.

Als je echter een kabel trekt en daar de bedrade versie op aansluit, dan heb je gewoon weer 60 mb op de eerste verdieping. Mits de kabel goed is en dat ding goed functioneert.

Wat die 2 versies qua andere technologieën met elkaar verschillen weet ik niet. Als je bijv. een Netgear of een Tp-link koopt, dan weet je precies wat je koopt. Bij KPN is dat wel eens wat minder helder...
Reputatie 7
Die nieuwe witte wifi "versterker" is een Mesh device.
Mesh devices communiceren onderling op een aparte draadloze verbinding en dat functioneert een stuk beter dan de simpele wifi repeaters.
Met die nieuwe witte wifi "versterkers" zou ook boven best de maximaal haalbare snelheid beschikbaar kunnen komen.
Reputatie 2
Badge
En hebben de experiawifi fast roaming of de wifi versterkers en waar kan je dat aanzetten? Met nadruk op bekabeld aangeslote
Reputatie 6
Badge +7
Zoiets kun je denk ik überhaupt niet aan of uit zetten.
Reputatie 6
Badge +7
Die nieuwe witte wifi "versterker" is een Mesh device.
Mesh devices communiceren onderling op een aparte draadloze verbinding en dat functioneert een stuk beter dan de simpele wifi repeaters.
Met die nieuwe witte wifi "versterkers" zou ook boven best de maximaal haalbare snelheid beschikbaar kunnen komen.

Ok dat wist ik niet. Word er voor Mesh een andere frequentie gebruikt ofzo?
Reputatie 7
De oude witte wifi "versterkers" vind ik persoonlijk beter dan de zwarte Experia WiFi's. De nieuwe witte wifi "versterkers" zouden nog beter moeten zijn maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Reageer