Vraag

wifi versterker werkt niet

• 27 juli 2017
  • 17 reacties
  • 6893 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Een tijd geleden heb ik een wifi versterker aangeschaft. deze functioneerde goed . tot ongeveer een jaar geleden.
Hij gaf wel een goed signaal door maar als je er me verbonden was kon je niet internetten.
ik dacht dat hij kapot was en heb een nieuwe gekocht .
Deze en nog een andere (allemaal verschillende merken) hebben het zelfde probleem.
De installatie gaat zonder problemen en er komt een goed signaal door , maar je kan er niks mee.
Heeft nog iemand dit probleem aan de hand gehad ?
Ik zelf denk dat het probleem niet bij de versterkers ligt maar ik weet niet wat ik er aan kan doen.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic naar juiste categorie verplaatst

17 reacties

Reputatie 7
Dag @m_j, welkom op het forum?

Hoe heb je de wifi versterker (welke merken) op de Experia Box aangesloten, via Wi-Fi of via een kabel? Dat laatste (het is dan een access point) heeft sterk de voorkeur omdat dan de volledige snelheid behouden blijft. A.g.v. de Wi-Fi-techniek wordt bij een draadloze koppeling van een wifi versterker (het is dan een repeater) de effectieve snelheid direct gehalveerd; bovendien is dit veel gevoeliger voor verstorende omgevingsfactoren.
Reputatie 7
Badge +22
Welkom op het forum, m_j. Vervelend dat internetten via de versterkers niet lukt! Henk stelt goede vragen, en ik ben benieuwd naar jouw antwoorden.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je dit probleem ook als je direct via de Experiabox verbonden bent?
Hoi Henk bedankt voor je reactie.
Ik weet niet alle merken maar een van de repeaters is van het merk sitecom.
Het zijn dus repeaters begrijp ik uit je vragen, ze gaan over de wifi.
Het vreemde is dat ik wel volledig signaal doorkrijg . Ok ik ben hier niet zo'n held in maar zou je daar dan ook niet iets aan moeten merken als er een verstoring in het signaal is?
Ik heb ook in de computer gekeken in het netwerkcentrum en daar word aangegeven dat hij geen internet krijgt ..
het gaat om een woonkamer van ongeveer 12 meter de experiabox zit aan voorkant van het huis en de versterker hoeft alleen een zetje de tuin in te geven . iIn het begin van de tuin is er wel wat wifi van de experiabox maar het zou fijn ijn als het signaal wat sterker is vandaar een repeater .

En om de vraag van RobinFlikkema te beantwoorden nee het directe signaal lvan de experiabox geeft geen problemen.
Reputatie 7
Als het echt niet anders mogelijk is dan om repeaters te gebruiken dat kun je die het beste ergens neerzetten halverwege de Experia Box aan de ene kant en de plek waar je beter Wi-Fi wilt anderzijds. Ik weet niet hoe repeaters van andere merken werken, maar in principe zouden ze het internetsignaal gewoon door moeten geven.
Wat wel blijft - zoals ik al aangaf - is dat de snelheid via een repeater hooguit de helft is van wat de EB doorgeeft. Dat komt omdat Wi-Fi apparatuur niet tegelijkertijd kan zenden en ontvangen. Dus een repeater moet eerst een pakketje data van de EB ontvangen voordat die dat kan doorgeven aan je laptop. Zolang de repeater de pakketje naar je laptop verstuurd kan die niet alvast het volgende pakketje van de EB ontvangen. Die techniek heet half duplex. Daar komt nog bij dat de snelheid van Wi-Fi sowieso vaak lager ligt dan via een netwerkkabel.
Als je een repeater ook als access point (dus via een netwerkkabel aangesloten op de EB) zou kunnen gebruiken (zoals de WiFi Versterker van KPN) dan is de communicatie tussen EB en access point wel full duplex en dan wordt de snelheid niet gehalveerd; ja, via de kabel wordt dan zelfs de maximale snelheid van de EB doorgegeven, dus als het ff kan verdient dat toch echt de voorkeur.
Ik heb ook nog steeds problemen met de WiFi versterker van KPN. Heb hem maar weer afgekoppeld en opgeborgen. Had hem nu bedraad aangesloten via Devolo. Alles leek te werken. Nu steeds vaker niet kunnen internetten. Wel verbinding maar geen enkele pagina of app laad. Wanneer ik de versterker uitzet heb ik weer volledige snelheid. Ik blijf ermee aan het stoeien en vind de KPN versterker zonde van het geld. Heb hem nu 1,5 jaar en heb hem nu in totaal 2 maand gebruikt.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is een signaal dat ik niet vaak hoor Dennis, zonde! Ik wil je hier graag verder mee helpen, daarvoor is het wel nodig dat de WiFi versterker zit aangesloten. Heb je ook al eens getest met een verbinding rechtstreeks op de Experiabox?
Wacht even.... ik heb ook steeds vaker problemen, in het begin werkt het prima. Maar lees ik nu dat deze dingen dus repeaters zijn. Okay.... kan iemand me vertellen hoe ik ze dan het beste aansluit?

Ik heb dus een experia box met wifi en dan twee van die versterkers.

Ik wil ze gebruiken als 1 wifi netwerk. Ik heb bij iedere "wifi versterker" gewoon utp kabel aangesloten en ik wil graag dat mijn devices gewoon automatisch van zwak punt naar sterk punt over springen.

(en ik denk waarschijnlijk al te snappen uit bovenstaande, dat ik deze dingen beter weg kan gooien en beter een losse WiFi Mesh Router en 2 Mesh wifi Points kan kopen)
Reputatie 7
Als je een WiFi Versterker aan de Experia Box koppelt met een UTP-kabel dan wordt het een Access Point (AP); koppel je 'm via Wi-Fi dan wordt 't een repeater. Het eerste heeft de voorkeur, bij de tweede verlies je (agv. de werking van Wi-Fi) direct de helft van de snelheid. Je sluit ze 't beste aan met de bijgeleverde handleiding.
Ik heb het aangesloten via de handleiding en via utp kabel.

Ging heel makkelijk maar plots werkt het slecht.
Reputatie 7
Zet de wifi van jouw V10 eens uit, krijg je dan wel verbinding via de KPN WiFi "versterker" en is die verbinding dan wel goed en snel?
Misschien weet u het ik voor de 2de keer een cleverdog camera gehaald de 1ste werkt niet heb bij mijn geïnstalleerd werkt perfect die heeft Ziggo..
En nu bij de 2de zelfde gerotzooi pakt WiFi niet alles al geprobeerd wat andere op forum geplaatst ook de wlan veranderd wat er stond ik ben echt een leek erin maar bij mijn komt er gelijk verbinding maar kpn lukt het niet..weet u raad voor mij
Reputatie 7
Badge +20
Ik zie dat je hier zelf een topic over hebt aangemaakt, Bentji. Ik wil voorstellen dat we daar over jouw issue gaan praten. Dit is om het overzichtelijk te houden.:

https://forum.kpn.com/internet-9/clever-dog-camera-449168
Had veel problemen met mijn wifi op de mobiel in huis en buitenshuis ( vanaf november 2017 toen er een nieuw abonnement is afgesloten )
Veel contact met KPN gehad maar de wifi problemen werden niet opgelost. Werd van het kaste naar de muur gestuurd en het lag niet aan de KPN Experia box V9 . Heb zelf niet veel verstand van computers. Heb toen besloten om een computerwinkel in te schakelen. Deze kwam aan huis en rekende geen voorrij kosten ( KPN € 50,-00 ) Heeft het probleem opgelost met de wifi door instellingen te veranderen. En heb nu 11-04-2018 weer volop wifi in huis en op mobiel. kosten € 15,- Waarom heeft KPN dit probleem niet kunnen verhelpen als je dit vraag. Laat je niet afschepen door deze problemen en raadpleeg een ander als het moet.
Dus, als ik het goed begrijp. De wifi versterker wordt als deze is aangesloten met een utp kabel een access point en deze zend geen wifi signaal uit. Wil je de versterker puur als versterker (doorgeefluik) gebruiken dan zet je deze, zonder utp kabel, aangesloten op het stroom in de ruimte waar het wifi signaal zwak is.

Right??
Reputatie 7
Als de KPN WiFi "versterker" met een UTP netwerkkabel wordt aangesloten, dan fungeert deze inderdaad als een wifi accesspoint. Hij zendt dan uiteraard juist wel een wifi signaal uit. Dit is verreweg te prefereren boven het gebruik van de KPN WiFi "versterker" als wifi repeater waarbij deze via wifi met de Experia Box verbonden is. In het laatste geval mag je dan wellicht een sterke verbinding op jouw mobiele apparaat ervaren, maar als de wifi verbinding tussen de Experia box en de KPN WiFi "versterker" slecht is dan is de gehele verbinding dus ook nog steeds slecht. Daarbovenop komt dat de maximaal haalbare snelheid in die situatie altijd maar 50% zal bedragen.

Mijn advies: Met een UTP netwerkkabel aansluiten.
Bedankt voor jouw reactie. Helaas gaat de versterker retour. Het biedt mij niet het gewenste resultaat. Had verwacht dat het signaal beter zou zijn op bepaalde plekken in huis. Het is helaas maar minimaal. Vind het dan niet de moeite waard.

Reageer