Beantwoord

Wifi Versterker werkt niet

  • 22 March 2019
  • 6 reacties
  • 2973 keer bekeken

Hallo, Wifi Versterker werkt niet sinds 2 maanden. Ik moet nu vaker vanuit mijn zolder werken en de Wifi Versterker heeft geen zin. De wifi is erg zwak en verbreekt vaak verbindingen. Ik heb KPN sinds juli 2018 en het hebben van een zwakke wifi helpt me niet meer.

De Wifi Versterker werkte een tijdje, maar ik ontdekte onlangs dat wanneer ik hem inplug alleen maar blauwe signalen heeft en er niets gebeurt.

Misschien is de Wifi Versterker kapot? adviseer, alstublieft! Bedankt.
icon

Beste antwoord door Joran 27 March 2019, 15:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @wifi verbeteraar, welkom op het forum! Dat lijkt me ontzettend irritant werken op deze manier.

De blauwe lampjes zijn in principe goed. Dit betekent dat de versterker bekabeld is aangesloten op de Experia Box. Dat is optimaal. Klopt dat ook? We krijgen af en toe een melding dat de lampjes niet overeenkomen met de manier waarop de versterker is aangesloten. Bekabeld heeft altijd de voorkeur.

Waar staat de WiFi versterker precies in huis?

Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens en klantnummer? Dan kijk ik na of de verbinding zelf wel goed werkt.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @wifi verbeteraar, kan ik je hier nog mee helpen? Dan hoor ik graag nog van je 🙂
Hallo Joran,

Bedankt voor uw antwoorden. Ik heb alles geprobeerd met de versterker en het probleem is dat de blauwe lichten zwak zijn en dat ik altijd hetzelfde steek. het maakt niet uit waar ik het bewaar. Het ziet eruit als gebroken.

Ik weet dat er een garantie is, misschien moet ik dit naar elk adres sturen om dit gerepareerd te krijgen? Adviseer, alstublieft!

Bedankt,
Mouttou
Reputatie 7
Badge +28
Dag Mouttou, ik begrijp je bericht niet helemaal. Je mag ook in het Engels typen als dat makkelijker voor je is.

Als je vermoed dat de versterker defect is kun je contact opnemen met Ceva Logistics om de apparatuur om te ruilen. Zie ook Klantenservice. Je kunt ze bereiken op 070-301 39 88.

Of de versterker defect is weet ik nog niet. Een paar tips:
  • Zorg dat de versterker op een centrale locatie staat. Als de Experia Box op de begane grond staat, en je wil goede WiFi op zolder, zet de versterker dan op de 1e verdieping.
  • Zorg dat de versterker niet direct tegen een muur staat. Daardoor gaat direct een deel van het signaal verloren.
  • Het kan zijn dat je verbinding maakt via 5Ghz WiFi, maar dat er te veel obstakels zijn voor een goed signaal. Je kunt het 2,4Ghz en 5Ghz netwerk scheiden door naar http://192.168.2.149 te gaan (wachtwoord op een sticker op de versterker) en bij AP Settings een andere naam in te stellen voor het 5Ghz netwerk. Zo kun je testen wat het best werkt op zolder.
Hello Joran,

Many thanks for your guidance. I will further contact Ceva logistics, I think that should help.

Sorry for my previous dutch mail. :-)

Cheers, Mouttou.
Reputatie 7
Badge +28
No problem! Let me know if you need any further assistance.

Reageer