Beantwoord

wifi versterker werkt niet meer optimaal na snelheidscheck en advies KPN

  • 24 April 2019
  • 6 reacties
  • 183 keer bekeken

Hallo,

Na een snelheidscheck op alle 3 de verdiepingen (met op zolder de versterker van KPN), kreeg ik het advies om over te gaan naar de 5Hz. bandbreedte. Ik heb de Experia box v10 ingesteld op die 5Hz en een andere naam gegeven. Omdat de versterker boven geen verbinding meer had, heb ik die opnieuw connectie laten maken met de experiabox. Helaas heb ik nu vanaf de eerste verdieping waardeloze wifi. Soms wel, vaker geen verbinding.

Hoe kan ik dit oplossen?

Met vriendelijke groet,
Mo
icon

Beste antwoord door Marina_ 29 April 2019, 10:30

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Cooljay MR, Wat jammer dat je nog geen verbetering ervaart na de snelheidscheck op alle 3 de verdiepingen. Je hebt onze WiFi tuner daarvoor gebruikt? Ik ben ook benieuwd welke WiFi versterker je in gebruik hebt kun je dit toelichten? Daarnaast wil je je verbinding vanaf hier controleren, zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Reputatie 7
Badge +19
@Cooljay MR Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Hi Marina, ik heb de gegevens toegevoegd in mijn profiel.
Hoop dat je kan helpen.
En ik heb inderdaad jullie tool voor de check gebruikt.
Reputatie 7
Badge +19
@Cooljay MR, Het lijkt erop dat de WiFi tuner je WiFi kanaal heeft gewijzigd naar een kanaal die voor jou niet het meest optimale is. Heb je een Android apparaat in huis? Dan kan je de WiFi Analyzer app installeren om te kijken welk kanaal het meest rustige en dus het meest optimale is. De WiFi Analyzer app is daarnaast ook beschikbaar voor Windows 10 (PC, Mobiel, Hololens en Hub). Aan de hand van deze informatie kun je jouw WiFi kanaal ook zelf wijzigen. Dit kan je met de Servicetool of handmatig door in te loggen op de Experia Box. Als je de app niet kunt gebruiken, dan kun je wel een aantal kanalen proberen om te kijken of je met een ander kanaal verbetering ervaart. Hopelijk haal je daarna weer de snelheid zoals voorheen. Anders hoor ik het graag.
Dank je wel voor de link.
Ik heb de kanalen gewijzigd.
Het ziet er op het eerste gezicht naar uit dat de wifi het boven nu goed doet.

Dank je wel.
Groet,
Mo
Reputatie 7
Badge +19
Wat fijn @Cooljay MR. Mocht je toch weer problemen ervaren, stuur je dan weer een bericht in dit topic? Voor nu wens ik je een hele fijne dag verder!

Reageer