Beantwoord

WiFi Versterkers afzonderlijk van elkaar laten werken, kan dat?

• 5 juni 2018
  • 14 reacties
  • 276 keer bekeken

Heb 2 wifiversterkers. Ik zou ga graag beiden onafhankelijk van elkaar gebruiken. 1 voor de beneden ruimte, de ander voor boven.. Dus plat gezegd: de ene moet de lengte in werken,, de ander de hoogte in. De een moet de ander dus niet versterken. Is dit draadloos mogelijk?
Verder, heel vreemd.... Ik kan niet 1 wifi versterker draadloos gebruiken.... Ik moet er echt persé 2 hebben, de ene bekabeld aangesloten, de ander draadloos. Slechts 1 draadloos gebruiken lukt met geen mogelijk. Heb de procedure met klantenservice doorlopen, hun advies was om dit neer te leggen bij het forum....

Admin: titel aangepast i.v.m. de vindbaarheid
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 6 juni 2018, 12:20

Begrijpelijk Beide draadloos zou ook gewoon moeten kunnen. Maar blijkbaar gaat er iets mis als je een WiFi Versterker wil koppelen met de Experiabox..

Versterkers kunnen met elkaar verbinden, maar kunnen ook met de Experiabox verbinden.

Welke Experiabox heb je eigenlijk?
De vraag is nu even wat handig is. Als de een bedraad is aangesloten. Kan de ander sowieso draadloos verbonden worden.
Je kan ook de 1e WiFi Versterker even er buiten laten en dan even kijken of de 2e WiFi Versterker met de Experiabox kan verbinden, en wat er precies gebeurt als het niet werkt: e.g. wat ervaar je, welke lampjes branden op de WiFi versterker, zie je wel een extra WiFi netwerk.

Trouwens, als je op een (Android) telefoon de app USurvey of WiFi analyzer download kan je dmv grafiekjes alle wifi netwerken zien. Dan kan je ook alle losse WiFi Versterkers en Experiaboxen zien ook als die dezelfde netwerknaam hebben.

Robin
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat is de reden dat je dit wil?

Is er helemaal geen optie om ze bedraad aan te sluiten? Ook niet via een iTV ontvanger die je al ergens hebt staan?
Heb een TV ontvanger en ik had al bedacht om daar evt. de bedraadde versterker bij te zetten. Alleen heeft mijn ontvanger geen extra poort voor de ethernetkabel. Hij heeft slechts 1 poort maar daar zit uiteraard de kabel van de tv al in.
Reputatie 7
Badge +30
Ik weet niet of die TV ontvanger op een handige plek staat voor een WiFi Versterker, maar de kabel die nu in de TV Ontvanger gaat druk je dan in de gele poort van de WiFi versterker en met een extra kabel verbind je de TV Ontvanger met de grijze poort van de WiFi versterker.
De beide wifiversterkers staan erg ver uit elkaar en ik weet niet of ze elkaar dan nog kunnen versterken. Mijn beneden verdieping is nl. nogal groot. En daarom werkt de bedraadde versterker voor daar. De draadloze moet naar boven. Daarom wil ik dat ze onhankelijk van elkaar werken. Ik weet alleen niet of dat mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +30
Nou, ik heb een beetje moeite met begrijpen wat je precies bedoelt.

Als jij de Experiabox ergens hebt staan en minstens 1 WiFi Versterker bekabeld hebt aangesloten dan zal de draadloos aangesloten WiFi Versterker gewoon verbinden met het sterkste signaal, en dan maakt het niet uit of dat nu de Experiabox is of de WiFi Versterker.

Maar, ik wil wel benadrukken dat bedraad aansluiten altijd het best is.

Daarnaast zeg je in je topicstart: "Slechts 1 draadloos gebruiken lukt met geen mogelijk", dat moet ook gewoon mogelijk zijn. Wat gebeurt er precies als je dit probeert?

Robin
Ik wilde in 1e instantie beide draadloos. Dat lukt dus niet. Ik ben een echte nitwit dus sorry als ik dingen door elkaar haal. Verder zit ik eigenlijk nooit op forums dus zelfs zoiets als een topic is een nieuw woord voor mij. Een wifi versterker bekabeld voor de benedenverdieping vind ik nu ook een prima optie, is goed mogelijk. Bij het installeren van de 1e wifiversterker lukte het niet om die draadloos te doen, ook al stond die dicht bij de Experiabox. De eerste bekabeld aangesloten en toen ging de 2e weer wel draadloos. Zodra ik de kabel uit de eerste haalde viel ook bij de ander de verbinding weg. En in al mijn naiviteit ging ik er vanuit dat de versterkers met elkaar communiceren
Overigens weet ik dat bedraad beter is, maar op dit moment is alles een verbetering. Zodra ik merk dat draadloos naar boven ook niet het je van het is kijk ik verder.
Reputatie 7
Badge +30
Begrijpelijk Beide draadloos zou ook gewoon moeten kunnen. Maar blijkbaar gaat er iets mis als je een WiFi Versterker wil koppelen met de Experiabox..

Versterkers kunnen met elkaar verbinden, maar kunnen ook met de Experiabox verbinden.

Welke Experiabox heb je eigenlijk?
De vraag is nu even wat handig is. Als de een bedraad is aangesloten. Kan de ander sowieso draadloos verbonden worden.
Je kan ook de 1e WiFi Versterker even er buiten laten en dan even kijken of de 2e WiFi Versterker met de Experiabox kan verbinden, en wat er precies gebeurt als het niet werkt: e.g. wat ervaar je, welke lampjes branden op de WiFi versterker, zie je wel een extra WiFi netwerk.

Trouwens, als je op een (Android) telefoon de app USurvey of WiFi analyzer download kan je dmv grafiekjes alle wifi netwerken zien. Dan kan je ook alle losse WiFi Versterkers en Experiaboxen zien ook als die dezelfde netwerknaam hebben.

Robin
Robin, in ieder geval bedankt voor je antwoord, ik heb het gedaan zoals je zegt en het werkt. Kun je me helpen bij een andere vraag? Ik heb mijn Experiabox V8 een andere naam en wachtwoord gegeven. Vreemd genoeg zie ik de oude naam nog steeds staan. Ik kan zowel op de nieuwe naam als op de oude naam gewoon verbinding blijven maken. Is dit standaard of is er dan iets anders aan de hand?
Hoi Robin, we kruisten elkaar geloof ik met antwoorden. Ik houd gewoon de ene bedraad en de ander draadloos. Ik heb inderdaad ook de 2e eerst als stand-alone geprobeerd en dat werkte gewoon niet. Vandaar mijn idee van de koppeling tussen die 2. Het werkt nu en daar gaat het om.

Heb je mijn vraag over de Experiabox V8 gezien?
Reputatie 7
Badge +30
Hoe heb je die een nieuwe naam gegeven?

Ik vermoed dat je nog een WiFi repeater of bijvoorbeeld een omvormer voor zonnepanelen hebt die ook een wifi naam uitzendt.
Als je zo'n app als WiFi analyzer of USurvey gebruikt kan je zien wat de signaal sterkte is en checken waar het vandaag komt.

Het is niet heel aannemelijk dat de V8 2 netwerknamen (SSIDs) uitzendt.

Robin
Nee, niets van zonnepanelen of iets anders dat wifi uitzendt. heb versterkers uitgezet, naam Experiabox veranderd en opnieuw koppelingsprocedure doorlopen. Heb wel een draadloze printer, die doet het beide namen.
Naam is veranderd via KPNtool
Reputatie 7
Ik wil me niet écht in de discussie merken maar nog wel een opmerking plaatsen. Áls je al een WiFi Versterker draadloos gebruikt zet dat ding dan niet op de plaats waar je singnaal (zonder versterker) zwak is maar ongeveer halverwege. Hij vangt dan meer signaal op van de EB/1ste versterker en kan dat dan beter versterken.
Prima Henk, dat probleem is al opgelost. 1 versterker staat zo'n 11 meter van de Experiabox en de andere staat boven. Toch bedankt.

Reageer