Vraag

Wifi versterkers met eigen router

  • 10 January 2019
  • 7 reacties
  • 417 keer bekeken

Goede morgen,
komende zaterdag krijg ik 2 wifi versterkers opgestuurd, aan mijn Experia box zit een netgear router gekoppeld. Nu wil ik weten of ik deze er tussen uit moet halen, ik gebruik nu het signaal van mijn router en dus wil weten of dit zo kan blijven of moet ik het signaal van de Experia box gaan gebruiken

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Serge, welkom op het forum. Op het moment dat je de 2 versterkers aansluit zal het signaal van je Experiabox uit worden gezet. Je eigen router is aangesloten op 1 van de gele poorten, deze zal blijven werken. De vraag is of die dan nog wel nodig is, ook afhankelijk van waar je de 2 versterkers gaat plaatsen. Met andere woorden: even hiermee experimenteren wat de juiste opstelling is, met of zonder je eigen router. Erg afhankelijk van je locatie. 🙂
Hoi Alex, er is mij verteld dat ik de versterkers op mijn netgear router moet/kan aansluiten zodat ik het zelde netwerk hou voor al mijn apparaten, klopt dit?
kan ik deze zo aansluiten zit nl geen wps knop op mijn router alleen aan/uit knop en reset knop.
ik gebruik namelijk het netwerk van mijn router omdat deze sterker(beter bereik) is dan die van mijn experia box
Reputatie 7
Badge +24
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je dit voor elkaar krijgt, heb er echter zelf geen ervaring mee. Ik kijk @wjb even aan of hij dit weet. Die dingen zijn namelijk voor de Experiabox ontworpen. Welke router heb je precies? Welke Netgear?
Reputatie 7
Naar ik begrepen heb moet een Experia WiFi in eerste instantie éénmalig op de Experia Box aangesloten worden.
Daarna kan je gewoon inloggen op de Experia WiFi en daar de SSID en het wachtwoord instellen zodat deze gelijk wordt aan jouw Netgear.


Vervolgens kan je die Experia WiFi probleemloos op de Netgear aansluiten.
je kan zonder problemen de kpn versterker op je eigen router aan sluiten
ik heb ook een netgear type r9000 en in de kelder / zwembad /biljart kamer is de wifi niet heel sterk
ik heb dan in de biljart kamer een experia wifi aangesloten
enig probleem heb je dan dat je geen gast netwerk op kan zetten
gebruik even een ip zoek tool om de experia wifi te zoeken en log in
in de experia wifi kun je dan jou instellingen voor wifi veranderen ssid (wifi naam)
en jou eigen wachtwoord
ik heb hier wifi kelder van gemaakt
een handige tool voor windows is Advanced IP Scanner
voor android zijn ook veel te vinden
voor android gebruik ik Fing - Netwerktools makkelijke app
als je deze ff laat scannen dan vind je de experia wifi zo
Reputatie 7
Badge +24
Dat was snel, hopelijk heb je hier wat aan Serge?