Beantwoord

WiFi versterkers verbinden niet

  • 25 October 2019
  • 18 reacties
  • 523 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo forum,

Afgelopen week 2x draadloze (witte) wifi versterkers besteld:

  • Ik volg de installatie-instructies via de app (op experia v10)
  • Bij het installeren loop ik tegen de foutmelding aan dat "de wifiversterker goed werkt", maar de ethernetkabel niet. 
  • 4 verschillende cat5e kabels geprobeerd , opnieuw installeren geeft geen ander resultaat
  •  er zijn geen andere netwerken actief
  •  resetten (hard en soft ) maakt geen van beide iets uit
  •  na iedere poging tot installeren van de versterkers valt de Wireless geheel uit. Komt pas terug na een harde reset.

Hoe nu verder voordat er een monteur bij moet komen?

icon

Beste antwoord door MWvanVeen 9 November 2019, 20:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Welkom terug, MW! Dit is vreemd. Begrijp ik het goed dat je deze melding krijgt in de app, terwijl je de draadloze versterker bekabeld aangesloten hebt om hem te installeren? Krijg je de melding ook als je met de andere draadloze versterker begint? Gebruik je de meegeleverde kabels?

 

Probeer het installeren anders eens zonder de app. Volg daarvoor deze interactieve handleiding.

Reputatie 1
Badge

Ik blijk nog over een Experia V7 te beschikken. Zou het kunnen dat deze verouderd is en dat installeren daardoor niet lukt? 

In een ander topic heb ik hier al op gereageerd. Ik vraag de Experia V10 aan en kijk of het daarmee wel lukt.

Reputatie 7
Badge +24

Ik blijk nog over een Experia V7 te beschikken. Zou het kunnen dat deze verouderd is en dat installeren daardoor niet lukt? 

In een ander topic heb ik hier al op gereageerd. Ik vraag de Experia V10 aan en kijk of het daarmee wel lukt.

Die kun je niet aanvragen. KPN vervangt een Experiabox alleen als die kapot is. En sowieso: als je een medewerker zover krijgt, dan zal je hoogstwaarschijnlijk een v10a ontvangen en geen v10.

 

Reputatie 7
Badge +21

De Experia Box V7 wordt altijd omgeruild, die is antiek en zit (vaak) vol gebreken.

Welke nieuwe Experia je krijgt, dat is inderdaad niet te kiezen, maar wordt waarschijnlijk de v10a

Reputatie 1
Badge

Net 0800 0402 gebeld en kan morgen al een nieuwe ophalen. Was geen enkel problem.

Ik houd jullie op de hoogte hoe het verder gaat.

Reputatie 7
Badge +30

Heb je de nieuwe Experia Box al kunnen ophalen en aansluiten? 

Reputatie 1
Badge

Ga ik morgen doen en zal in het forum laten weten hoe het gegaan is.

Reputatie 1
Badge

Heb je de nieuwe Experia Box al kunnen ophalen en aansluiten? 

Update: Experia v10a werkt . Alleen vreemd dat deze de  SSID en password van de oude router overneemt.

1 Wifi versterker doet het (bekabeld). De tweede deed het even maar schoot toen in een update modus. Diverse keren opnieuw geprobeerd, updates gedraaid, harde reset gegeven, maar blijft een oranje LED geven en een foutmelding (“niet goed aangesloten").  

 

Een goedkoop repeatertje getest en die werkt prima (naar vermogen, dat wel). 

Reputatie 7
Badge +30

Overnemen van SSID gebeurt omdat je oude SSID op een bepaald moment in ons beheersysteem is opgeslagen toen je een service tool hebt gebruikt. Het terugzetten van dit oude SSID in je nieuwe modem doen we dan bewust om te zorgen dat je niet al je apparaten weer op een nieuw SSID moet instellen, of dat je zelf weer handmatig de nieuwe Experia Box moet aanpassen naar je eerdere SSID.

 

Het klinkt alsof die tweede draadloze versterker dan niet helemaal in orde is. Als je die als eerste aansluit, werkt hij dan wel, of ook niet?

Reputatie 1
Badge

Na heel veel proberen kan ik beide Wifi versterkers bekabeld op de Experia Box aansluiten. Zodra 1 van beide losgekoppeld wordt gaat er na verloop van tijd een blauwe LED aan en vertelt de App me dat er geen versterker gevonden kan worden.  Dit gebeurt bij beide versterkers.  De afstand maakt niet uit (dit gebeurt zelfs als ze naast elkaar staan.  Harde reset gedaan op beide versterkers met hetzelfde resultaat.

Zolang ze dus allebei aan de ethernetkabel blijven hangen gaat het goed….

Reputatie 7
Badge +9

@MWvanVeen

Welke van de 2 WiFi versterkers heb je?

De witte of de zwarte Wit of zwart

De zwarte dienen altijd bedraad aangesloten te worden op de Experiabox. 

Reputatie 1
Badge

@MWvanVeen

Welke van de 2 WiFi versterkers heb je?

De witte of de zwarte Wit of zwart

De zwarte dienen altijd bedraad aangesloten te worden op de Experiabox. 

De ronde witte.

Reputatie 7
Badge +9

Staat de WIFI van je Experiabox wel aan. Hoe ver staat de WIFi versterker van je Experiabox vandaan. 
Hierna zou ik het ook niet meer weten. 

Reputatie 7
Badge +24

Overnemen van SSID gebeurt omdat je oude SSID op een bepaald moment in ons beheersysteem is opgeslagen toen je een service tool hebt gebruikt.

Misschien een idee om deze (oude) gegevens uit het beheersysteem te verwijderen, de Experiabox te resetten, en daarna de versterkers ook te resetten. Mogenlijk gaat er iets niet goed door het terug zetten van die oude gegevens.

Reputatie 4
Badge +4

Overnemen van SSID gebeurt omdat je oude SSID op een bepaald moment in ons beheersysteem is opgeslagen toen je een service tool hebt gebruikt. Het terugzetten van dit oude SSID in je nieuwe modem doen we dan bewust om te zorgen dat je niet al je apparaten weer op een nieuw SSID moet instellen, of dat je zelf weer handmatig de nieuwe Experia Box moet aanpassen naar je eerdere SSID.

 

Het klinkt alsof die tweede draadloze versterker dan niet helemaal in orde is. Als je die als eerste aansluit, werkt hij dan wel, of ook niet?


Ik zou zeggen paperclip in de wifi versterkers voor een hard reset en opnieuw koppelen vanaf de Experiabox. Die wifi versterkers gaan zelden stuk;-)

Reputatie 1
Badge

2x harde reset gedaan.  Geen app gebruikt, niets aan de instellingen veranderd. Gewoon aansluiten op de Exp box en aanzetten.

Alles lijkt nu te werken ....

Reputatie 4
Badge +4

2x harde reset gedaan.  Geen app gebruikt, niets aan de instellingen veranderd. Gewoon aansluiten op de Exp box en aanzetten.

Alles lijkt nu te werken ....

Helemaal top, hopen dat het zo blijft.

 

Reputatie 7

Helemaal mooi inderdaad, fijn dat het gelukt is :slight_smile:  Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden, we kijken graag met je mee.