Vraag

Wifi versterkers werken niet meer sinds update KPN

  • 28 September 2021
  • 19 reacties
  • 738 keer bekeken

Hallo, 

sinds de update van vorige maand door KPN kan ik helaas mijn 3 wifi versterkers niet meer in mijn netwerk vinden.

ik heb 3 wifi versterkers bekabeld op de modem aangesloten 

1 in de woonkamer 

1 in de tweede etage 

1 op zolder 

alle 3 versterkers hebben het altijd goed gedaan tot aan de update met als gevolg zwak tot geen wifi  waardoor ik mijn beide Sonos apparaten en Philips hue lampen niet kan vinden.

meerdere malen contact met KPN genomen en alle  stappen gelopen van stekker uittrekken tot aan  resetten van modem en versterkers.

Helaas probleem is niet opgelost, KPN zegt nu dat ik nieuwe versterkers moet kopen €100 per stuk (duur geintje dus) voor iets waar ik niks aan kan doen .

kan iemand mij helpen/ adviseren om bovenstaande probleem op te lossen?

bvd

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ok, welke ... Experiabox heeft u? En welke ... versterkers?

Kunt u inloggen op de Experiabox? 

http://192.168.2.254

Bij de v10 of ouder model de eerste keer zonder wachtwoord. Bij de v10a staat het admin password achterop:

Vervolgens ziet u daar een lijstje met aangesloten apparaten. Zo als bijvoorbeeld bij de v10:

Ziet u daar uw versterkers tussen staan?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Lupo71, welkom op ons forum!
Heb je bovenstaande nog kunnen proberen of een oplossing kunnen vinden?

Hoi @Thomas 

helaas niet, ben niet zo technisch aangelegd.

in de kpn thuis app zie ik alle 3 versterkers niet

Reputatie 7
Badge +20

Wat voor wifiversterkers gebruik je precies? 

Experia box

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah top, de Experia wifi. Dat zou wel gewoon moeten kunnen werken. Al helemaal als je ze rechtstreeks bekabeld aangesloten hebben en niet op een switch, router, draadloze verbindingssets of iets in die richting.
Meestal is dit probleem dan wel op te lossen door alles te resetten en helemaal vanaf het begin aan opnieuw te installeren.

Superwifipunten zouden hier weinig aan toevoegen als je de kabels er toch al hebt liggen.
Had je hierover ook al gebeld met mijn collega's op 0800-0402? Dat is meestal de snelste route omdat mijn collega's daar met je mee kunnen kijken terwijl ze je aan de telefoon hebben.

@Thomas ,

super bedankt voor jou interesse ,

Bovenstaande heb ik meer dan 3 keer met meerdere collega’s van jou doorlopen maar helaas geen resultaat.

ze zeggen dat ze geen probleem kunnen vinden en dus ook niks kunnen oplossen, koop maar een setje boost versterkers was het advies, KPN zorgt voor internet in huis maar de wifi is een bijzaak!!

ik betaal bijna €80 p/m aan abonnement kosten en heb bovendien nog eens 3 telefoon abonnementen erbij lopen en alsnog geen oplossing bieden tenzij ik daarvoor betaal.

dit vind ik kort gezegd heel ernstig van s’lands grootse internet aanbieder.

 

Badge +19

Ik ga er van uit dat alle drie de versterkers met een kabel zijn aangesloten op het modem. Helemaal opnieuw beginnen met het installeren moet werken.  Dus de drie Wi-Fi versterkers ontkoppelen,  dan sluit je er één aan en druk je op het resetknopje net zolang tot de versterker opnieuw start. Dan laat je em 10 minuten staan, hetzelfde doe je met de andere twee. Dat zou echt moeten werken.

@Joep1965 

alle 3 versterkers staan meer dan 3 jaar zo verbonden, is wel frappant dat na een grote update door KPN dat alle 3 versterkers niet meer werken!!!

dat resetten en opnieuw 1 voor 1 installeren heb ik zoals ik eerder heb gezegd meerdere malen gedaan.

Reputatie 7
Badge +24

Misschien in de app kiezen voor Vergeet dit netwerk.

En opnieuw registreren? 

Of de app verwijderen en opnieuw installeren? 

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? Is het wifi op dat ding aan?

@Nick83 

ik heb 3 experia.

ben nu niet thuis, zodra ik thuis ben ga ik dit proberen en laat jou weten.

wordt niet eerder dan zondag.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Lupo71, heb je het nog werkend gekregen?

@Thomas 

bedankt voor jou interesse,

ik heb toch 2 superwifi punten van KPN gekocht voor 2e en 3e verdieping, probleem daar lijkt opgelost maar blijft een raar verhaal omdat ik op beide etages een kpn versterker had en die werkten prima tot voor kort

beneden is nog een drama want wifi komt en gaat terwijl mijn modem benden in de gang staat ( ik heb ook in de woonkamer een kpn versterker zitten die heeft ook altijd goed gedaan ook prima Wifi in de tuin)

Nu in de woonkamer slecht wifi en in de tuin hellemaal geen WIFI.

snap je het ? Ik namelijk niet.

Reputatie 7
Badge +20

Tenzij je een Experiabox V10a (modem) hebt staat het wifi op je experiabox ook uit als je wifiversterkers gebruikt. (Als je wél een V10a hebt zendt je experiabox ook wifi uit)
Met de wifiversterkers alleen zul je dus moeten denken om waar je ze neer zet om goede dekking te hebben. Nou moeten je Experia Wifi's en Superwifi Punten goed tegelijk kunnen werken en zou ik je ook aanraden ze gewoon allemaal te gebruiken. Voor het overzicht kan ik je aanraden alles te resetten en het stap-voor-stap vanaf het begin te installeren met de KPN Thuis app.

@Thomas

Sorry maar jou verhaal hier boven snap ik niet hellemaal!!

mijn modem is idd Experiabox V10a , zoals ik eerder zei  de 2 extra superwifi punten werken nu prima beneden heb ik een Experia wifi versterker gehad die was genoeg voor de beneden verdieping en de tuin maar nu doet die hellemaal niks.

tevens en dit is het rare aan het hele verhaal : mijn V10a modem had eerst mijn achternaam als netwerk naam ( als je Wifi op je telefoon zocht dan zag je bijv. Jansen  Als netwerk naam maar nu heeft mijn modem de naam woonkamer overgenomen en dit is eigenlijk wanneer de problemen zijn begonnen.

ik snap niet hoe dat komt?

 

*admin edit: a toegevoegd bij modemtype

Reputatie 7
Badge +20

Ah bedankt voor je screenshot. Dat ziet er opzich wel goed uit! De V10a zendt ook netjes wifi uit als het goed is.
Helemaal bovenin dat scherm kun je de naam van je modem aanpassen naar de oorspronkelijke. Bij het tabblad Service kun je ook stappen doorlopen om je netwerk te verbeteren. Kun je die ook eens doorlopen? Of anders via de webpagina www.kpn.com/wifimanager 

Reputatie 7
Badge +20

Ah bedankt voor je screenshot. Dat ziet er opzich wel goed uit! De V10a zendt ook netjes wifi uit als het goed is.
Helemaal bovenin dat scherm kun je de naam van je modem aanpassen naar de oorspronkelijke. Bij het tabblad Service kun je ook stappen doorlopen om je netwerk te verbeteren. Kun je die ook eens doorlopen? Of anders via de webpagina www.kpn.com/wifimanager 

 

Goedemiddag @Lupo71, is het nog gelukt de bovenstaande stappen te doorlopen?

@Thomas 

Ben ff in het buitenland, ga ik proberen zodra ik weer thuis ben.

bedankt voor jou interesse