Beantwoord

wifi voor gasten op de experia box v10: hoe installeren?

  • 1 September 2019
  • 19 reacties
  • 15014 keer bekeken

Graag installeer ik voor gasten een aparte wifi op de experia box v10:

1) kan dat?
2) hoe doe ik dat?
3) welke problemen kan ik verwachten eventueel?
4) heeft het invloed op de kwaliteit van ons eigen wifi signaal?
icon

Beste antwoord door Nick83 1 September 2019, 15:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/is-een-prive-en-gastaccount-voor-wifi-mogelijk-op-de-experiabox-v10-438359

Hier worden de meeste vragen al in beantwoord.
Reputatie 7
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/is-een-prive-en-gastaccount-voor-wifi-mogelijk-op-de-experiabox-v10-438359
Hier worden de meeste vragen al in beantwoord.

Nice catch. 🙂
Zo wordt een bijna twee jaar oud bericht weer waardevol. 😉

Je hoeft overigens geen problemen te verwachten. (Vraag 3)
Jouw gasten kunnen geen verbinding maken met apparaten in jouw netwerk maar delen wel de Internet verbinding met jouw. (Vraag 4)
Reputatie 7
Badge +24
Eerste zoekresultaat 😉
Dag Nick, dank voor je tip: gek dat ik deze topic niet naar boven kreeg toen ik dat probeerde....Dat belooft nog wat ;))
Nick, nog even een vraag: heb jij dit zelf ook gedaan? Ik ben nogal huiverig aan het worden als ik alle complicaties lees....
Reputatie 7
Nick, nog even een vraag: heb jij dit zelf ook gedaan? Ik ben nogal huiverig aan het worden als ik alle complicaties lees....
Welke complicaties?
Zelf heb ik ook een wifi gastnetwerk actief. Nu gebruik ik geen Experia Box meer, maar ook in de tijd dat ik een Experia box V10 had, had ik een wifi gastnetwerk actief.
ok, klinkt goed ieg

ik las over het uitschakelen van je eigen WiFi ten bate van de gastenwifi: da’s namelijk een ‘complicatie’ waar ik niet mee uit de voeten zou kunnen. Een KPN medewerker leek te bevestigen dat dit idd gebeurt als je een gastaccount aanmaakt? Van gehoord?
Reputatie 7
Badge +24
ok, klinkt goed ieg

ik las over het uitschakelen van je eigen WiFi ten bate van de gastenwifi: da’s namelijk een ‘complicatie’ waar ik niet mee uit de voeten zou kunnen. Een KPN medewerker leek te bevestigen dat dit idd gebeurt als je een gastaccount aanmaakt? Van gehoord?

Onzin 😂
Reputatie 7
Badge +30
Dat is inderdaad niet het geval. Gastwifi heeft geen enkele invloed op je eigen wifi.


Wellicht dat de medewerker in de war was met de Experia Wifi. Dat is een wifi access point dat je aan kunt sluiten op de Experia Box. Die zet wel de wifi van de V10 dan uit zodat die niet stoort op de wifi die de Experia Wifi zelf uitzendt.
Reputatie 7
Badge +24
Dat is inderdaad niet het geval. Gastwifi heeft geen enkele invloed op je eigen wifi.


Wellicht dat de medewerker in de war was met de Experia Wifi. Dat is een wifi access point dat je aan kunt sluiten op de Experia Box. Die zet wel de wifi van de V10 dan uit zodat die niet stoort op de wifi die de Experia Wifi zelf uitzendt.

En dan heb je geen gastennetwerk meer, want die experia WiFi's ondersteunen geen gastennetwerk. Voor zover ik weet...
Reputatie 7
Badge +30

Dat is inderdaad niet het geval. Gastwifi heeft geen enkele invloed op je eigen wifi.


Wellicht dat de medewerker in de war was met de Experia Wifi. Dat is een wifi access point dat je aan kunt sluiten op de Experia Box. Die zet wel de wifi van de V10 dan uit zodat die niet stoort op de wifi die de Experia Wifi zelf uitzendt.
En dan heb je geen gastennetwerk meer, want die experia WiFi's ondersteunen geen gastennetwerk. Voor zover ik weet...


Klopt.
Reputatie 7
Badge +30
Right, ik heb de hele discussie over straling afgesplitst. Kruimeltje, houd op met in allerlei topics waar de topic starter er niet om vraagt dit hele verhaal opnieuw af te draaien. Je mening in deze is duidelijk. Onze huisregels ook. Ron, voor jou hetzelfde. Jullie mogen hier prima een discussie over voeren, maar dan in een eigen topic.
Dag Erik, dank je wel voor de afsplitsing: dat was idd een nieuwe topic als je het mij vraagt en bovendien hogere school internetkunde voor ons hier. Ik ben het wel gaan lezen, ook best van geschrokken. In elk geval meer bewust geworden hierover.
Al met al zitten we vast: als je nog maar weinig weet lijkt het onverstandig te gaan klooien aan instellingen tbc een gasthifi. We zijn erg bang de huidige wifi overhoop te halen, want de aansluiting op wifi voor onszelf destijds was echt een martelgang.
Reputatie 2
Een alles in één apparaat dat van alle markten thuis is en alle functies 100% goed doet is zeldzaam als het op een budget moet. Standaardfuncties doen het vaak al niet of niet goed in de Experiabox als je de berichten op het forum leest. Bij speciale zaken is het de vraag hoe die werken na een upgrade van hardware en/of firmware. Dan kom je snel bij eigen apparatuur uit.

Jammer dat alle beveiligingsproblemen en en gezondheids zaken weggevaagd zijn. Persoonlijk zou ik nooit Wifi van een Experiabox gebruiken.

kan je als beheerder gastenwifi uit en aanzetten op je mobiel?

zo ja, kunnen eigen kinderen als gasten inloggen op gastenwifi?

Nee, niet met de KPN router die is meegeleverd bij je abonnement. Ik twijfel of bij de Experia wifi het wel kan.

Dit bericht hieronder, is namelijk al weer een jaartje oud.

Dat gaat dus helaas niet lukken zolang die Experia WiFi's de wifi van de Experia Box uit blijft zetten.
Als je een volwaardig gastnetwerk wilt hebben, dan zijn er drie alternatieven.
1) De Experia WiFi's de deur uit.
2) Een eigen router achter de Experia Box plaatsenen de wifi van de Experia Box als gastnetwerk gebruiken terwijl de eigen apparatuur achter de eigen tweede router geplaatst wordt.
3) De Experia Box te vervangen door een eigen router die dit wel ondersteunt.

Reputatie 7

kan je als beheerder gastenwifi uit en aanzetten op je mobiel?

Op de V10 kan je het gast wifi netwerk met een vinkje aan en uit zetten.

Naar ik begrepen heb is er ook zo'n vinkje op de Experia WiFi en zou je de gast wifi daar dus ook eenvoudig aan en uit kunnen zetten.

 

zo ja, kunnen eigen kinderen als gasten inloggen op gastenwifi?

Dat kan.

Ook een KPN WiFi HotSpot?

 

Kiest u voor WiFi Hotspots van KPN, dan leveren en installeren wij de netwerk apparatuur voor het draadloze internet en de internetverbinding. Eerst bepalen we samen met de locatiehouder waar het draadloze internet wordt geïnstalleerd. Door onze hoogwaardige techniek zorgen we er vervolgens voor dat het bereik in alle delen van uw locatie uitstekend is.

 

https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/internet/wifi-hotspots.htm

 

Hier antwoord op de veel gestelde vragen.

 

https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/internet/multiservice-wifi.htm

 

Ik hoop dat jullie als ondernemer hier iets mee kunnen dat kpn jullie helpt bij het instellen van een hotspot.

Ook een KPN WiFi HotSpot?

 

Kiest u voor WiFi Hotspots van KPN, dan leveren en installeren wij de netwerk apparatuur voor het draadloze internet en de internetverbinding. Eerst bepalen we samen met de locatiehouder waar het draadloze internet wordt geïnstalleerd. Door onze hoogwaardige techniek zorgen we er vervolgens voor dat het bereik in alle delen van uw locatie uitstekend is.

 

https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/internet/wifi-hotspots.htm

 

Hier antwoord op de veel gestelde vragen.

 

https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/internet/multiservice-wifi.htm

 

Ik hoop dat jullie als ondernemer hier iets mee kunnen dat kpn jullie helpt bij het instellen van een hotspot.

Hallo @Gebruikersnaam verwijderd 

wat heeft bovenstaande boodschap op een consumentenforum te doen?:thinking:

Een tekst knippen en plakken is wèl mooi maar dan ook graag bronvermelding er bij.

Â