Beantwoord

Wifi wachtwoord veranderen, inloggen op de thuis app lukt niet

  • 18 October 2021
  • 8 reacties
  • 186 keer bekeken

Ik wil graag het wifi wachtwoord veranderen van mijn modem Experia Box v10. Nu kan ik niet in de thuis app komen, omdat hij zegt dat het wachtwoord niet klopt. Ik heb al het wachtwoord ingetypt wat op de modem staat en het wachtwoord wat we eerst hadden, maar met geen 1 kom ik erin. 

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door GeSp 18 October 2021, 17:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @veranderen wifi wachtwoord 

Standaard is het wachtwoord leeg bij de eerste keer inloggen, kan je eens proberen of je via een gewone webbrowser (Chrome, Edge o.i.d.) kan inloggen via http://192.168.2.254 met een leeg wachtwoord, je moet daarna wel gelijk een wachtwoord aanmaken.

Werkt dat niet dan moet je de Experiabox resetten:

  • Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
  • Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.

De KPN Experia Box start nu opnieuw op.
Na de reset moeten na een tijdje de lampjes Power, Services en Internet weer branden.

 

Daarna zou het wachtwoord wel leeg moeten zijn en (na aanmaken van een inlog wachtwoord) kan je inloggen en je WiFi naam en wachtwoord aanpassen.

Hallo @veranderen wifi wachtwoord 

Standaard is het wachtwoord leeg

 

Was vroeger. 

Reputatie 7
Badge +18

Bij een V10 is dat toch nog steeds zo?

Bij een V10A en V12 niet.

Als er nog nooit is geprobeerd in te loggen in een Experia V10 modem is het wachtwoord leeg, daar moet je doorheen enteren en dan een wachtwoord aanmaken en herhalen ter verificatie van het 1e wachtwoord. Dat was altijd zo bij een V10 en is nog steeds zo.

Ben je het modemwachtwoord vergeten dan rest een fabrieks-reset en geldt de eerste alinea weer.

 

Reputatie 7
Badge +18

@JanD OK, klopte het toch wat ik schreef, laatste regel in mijn 1ste post aangevuld met de tekst die tussen haakjes staat voor de duidelijkheid.

Als er nog nooit is geprobeerd in te loggen in een Experia V10 modem is het wachtwoord leeg, daar moet je doorheen enteren en dan een wachtwoord aanmaken en herhalen ter verificatie van het 1e wachtwoord. Dat was altijd zo bij een V10 en is nog steeds zo.

Ben je het modemwachtwoord vergeten dan rest een fabrieks-reset en geldt de eerste alinea weer.

 

@JanD @GeSp  ik schreef het bewust zo omdat @veranderen wifi wachtwoord schreef: “Ik heb al het wachtwoord ingetypt wat op de modem staat”. Wat ik de meeste kans geef. Iemand die een V10A heeft en denkt dat het dezelfde is als de V10. 

Reputatie 7
Badge +18

Dat zou ook kunnen maar vaak wordt dan het WiFi wachtwoord bedoeld, even afwachten wat TS zegt.

I.i.g. zou als het een V10A betreft het oorspronkelijk wachtwoord weer moeten werken na de reset.

Bedankt voor de reacties. Het is inmiddels gelukt!