Vraag

WiFi weg val na nieuwe modem

  • 22 July 2021
  • 20 reacties
  • 116 keer bekeken

Beste leden van Kpn,

We hebben al enige tijd last van WiFi weg val en haalden de juiste snelheid niet door het hele huis, 5 maanden gelden overgestapt naar andere modem en is de WiFi en de snelheid beneden ruim verbeterd.

Echter is het probleem op de eerste en tweede verdieping niet opgelost, monteur vertellen mijn dat de ouwe versterkers storing veroorzaakt op de nieuwe modem die geleverd is, en de witte WiFi versterkers daar beter geschikt voor zijn, graag zou ik deze nieuwe WiFi versterkers willen proberen om te kijken als het probleem daar mee afgedaan is, ook heb ik ze niet geleverd gekregen bij het afsluiten van mijn nieuwe abonnement. 

Wij hopen dan ook dat uw ons kan helpen om de WiFi te verbeteren of moet ik het abonnement beëindigen en weer opnieuw aanvragen om de 2 versterkers bij te krijgen dit lijkt me echt dan voor de gekke?

Hoop snel van uw te horen om dit in orde te maken 

Bedankt voor uw medewerking 

 

Met vriendelijke groet,

Jennifer 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19

Natuurlijk is bij jou ook goed Wi-Fi in het hele huis mogelijk.  Net zoals bij mij. Vertel eens wat meer over je netwerk? Wat voor versterkers staan er nu?

Reputatie 7
Badge +24

Welke versterkers heeft u nu? De vierkante witte? 

Er staan nu twee zwarte Experia WiFi versterkers op me nieuwe modem box 12 aangesloten, hier voor had ik een witteExperia v9 box. 

Badge +19

Die zijn direct met een kabel verbonden met de box 12? Is de Wi-Fi op de box 12 wel uit?

Ja die zijn rechtstreeks verbonden met een kabel, ja die had ik uit maar dan heb ik beneden bijna geen WiFi meer, dan is die boven beter, nu heb ik hem weer aan heb ik beneden wel goed berijk maar boven niet.

Reputatie 7
Badge +10

Zou de monteur niet bedoeld hebben "storing veroorzaakt met (de wifi van) het nieuwe modem"?

Als er versterkers worden aangesloten (experiawifi of superwifi) dient het modem zelf geen wifi meer uit te zenden. De wifi daarop moet dus uit. Om dat op te vangen plaats je de eerste experiawifi naast het modem. Ik heb het vermoede dat u de experiawifi’s op de 1e en 2e verdieping hebt staan klopt dat?

 

 

Dat zou ook kunnen, had eerst de versterker naast de modem toen was de snelheid zo traag en behaalden de juiste mbits niet en had boven helemaal geen WiFi, nu heb ik de modem al 1.5 maand op de eerste en tweede verdieping is er wel berijk maar valt die weg en behaald die de juiste snelheid niet.. dus is een van de twee of beneden goed WiFi of boven, wil gewoon berijk boven en beneden hebben daar betaal ik €53 voor. Me zusje had het zelfde paket en probleem, en die heeft de versterkers vervangen naar twee witte ronden en heeft boven en beneden perfect berijk en WiFi.

Badge +19

Met twee experia wifi's moet je gewoon prima bereik hebben. Je zet er 1 in de woonkamer en 1 op de eerste verdieping bij voorkeur op de overloop.  Wi-Fi op het modem uit.  Dan moet het gewoon goed gaan tenzij je iets van draadloze verbindingsets of iets dergelijks in huis hebt. Heb je dit soort dingen in huis? 

 

Nee dat heb ik niet in huis,, wat je voorlegt had ik ook echter heb het probleem op de zolder niet verholpen, echter is berijk beneden wel goed maar boven niet.

Badge +19

Eén ding is zeker. De Wi-Fi op het modem MOET uit wil je naadloos van het ene Wi-Fi punt naar het andere kunnen. Branden er wel 3 lampjes op de experia wifi's? 2x groen 1x blauw?

Reputatie 7
Badge +10

Gaat het om een betonnen woning? Want dan kun je op iedere verdieping wel een versterker gebruiken.

De Superwifi’s komen er soms beter doorheen door de sterkere antennes die erin zitten,  maar alles aan de kabel zou in geval van beton het beste wezen.

De superwifi’s en de experiawifi’s zijn gecombineerd te gebruiken. U zou aan 1 dus genoeg kunnen hebben. Mits u ze in uw geval maar alle 3 bekabelt aansluit.

De superwifi’s zijn vanaf deze week nog maar 29,50 per stuk, goedkoper dan de experiawifi. De prijzen op de website lopen achter,

Klopt die branden ook, en 4 groene op de box12

Klopt Dennis de woning is helemaal van beton en heeft 3 verdiepingen 

Ja klopt wat je zegt dennis, me zusjes heeft het zelfde probleem ervaren ook betonnen woning en is over gestapt naar de supperwifi en heeft top berijk. Wil ze ook omruilen..

Reputatie 7
Badge +10

Dat begrijp ik als je ziet dat bij een ander zo goed werken. Punt is alleen dat je wifibereik uitbreiden omdat het modem niet genoeg is, iets voor jezelf is. Een modem is in sommige woning meer dan genoeg, maar beton ipv hout en gips is voor enkel een modem geen doorkomen aan. Dat kun je een provider ook eigenlijk niet aanrekenen. Je krijgt de basis, en uitbreiden mag je zelf doen. Versterkers kopen is dan een investering voor jezelf en je woon/wifi genot. Het mooie van KPN is dat ze je gratis 2 Experiawifi’s geven twv 49euro per stuk. Er moet natuurlijk wel een grens zijn. Je koopt ze (of krijgt ze) en dan zijn ze van jezelf. Achteraf inruilen word dan wel een beetje moeilijk. 

Precies,, heb probleem moet gewoon op gelost worden, anders zet ik het abonnement morgen stop zit nog in me termijn van 6 maanden, meldt ik me opnieuw aan als klant dan krijg ik er twee gratis bij plus 6 maanden korting voor de eerste half jaar..

Badge +19

Dat gaat dan weer niet lukken. Nieuwe klant wordt je pas als je zes maanden geen klant bent geweest.

Waarom zou dat niet lukken ik beëindigd het abonnement bij mijn partner en vraag een abonnement aan op mijn naam...Ik ga dat morgen wel even in orden maken jij ieder geval bedankt voor het mee denken..

Reputatie 7
Badge +24

Waarom zou dat niet lukken ik beëindigd het abonnement bij mijn partner en vraag een abonnement aan op mijn naam...Ik ga dat morgen wel even in orden maken jij ieder geval bedankt voor het mee denken..

Je zit nog binnen je jaarcontract zeg je:

... zit nog in me termijn van 6 maanden ...

Dan kun je helemaal niet opzeggen.

Sowieso duurt het 2 tot 3 weken voordat een nieuw contract in werking treed. Mogelijk langer.

Hier het zelfde probleem.. kpn doet er geen moer aan, tussentijds heb je toch je abonnement afgesloten en ben je de eerste jaar aan verbonden met wegvallende WiFi.

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst, als je al een topic hebt is het niet handig om het in meerdere topics aan te geven