Beantwoord

WIFI werkt niet

• 22 juli 2016
  • 14 reacties
  • 663 keer bekeken

Goedemorgen

Gisteren installatie gehad van compleet pakket.
Nu wil ik op mijn stand alone pc boven met het WIFI signaal werken vanaf de Experia.
Dus niet.

Gekocht een USB WIFI stick, cd rom geladen geinstalleerd, daarna de kpn cd rom voor draadloos netwerk, ook niet.

Ik kom een heel eind tot en met alle Experia codes maar krijg steeds installatie mislukt.

Mogelijk domme vraag maar ik doe dit tijdens aangesloten zijn met alleen een erhernetkabel van modem-pc.

Wat doe ik fout ? Snap het niet meer..
Bedankt alvast
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 24 juli 2016, 19:52

De USB WiFi adapter die je hebt gekocht doet alleen 802.11ac op 5Ghz. Dit betekent dat deze alleen werkt met nieuwere apparaten (zoals de Experiabox V10)
Daarbij komt dat de Experiabox DFS gecertificeerd is, en standaard gebruikt maakt van de DFS kanalen. De Sitecom heeft echter praktisch geen apparaten die DFC gecertificeerd zijn en deze adapter dus ook niet. Daarom kan de Sitecom adapter niet met de V10 verbinden. Zodra je de V10 op een non-DFS kanaal zet (kanaal 36) zal de Sitecom hoogst waarschijnlijk de V10 zien. Maar het bereik is dan iets slechter.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Ik begrijp hieruit dat je PC niet over een netwerkkaart beschikt en dat je een WiFi USB stick gekocht hebt?

Welk merk en type is dit?
Wat bedoel je met Experia codes?
Wat is de laatste stap in het installatieproces waarna deze mislukt?
Reputatie 7
Badge +30
Welke Experiabox heb je?

Heb je gewoonlijk wel bereik daar? Met een ander apparaat?

"Installatie mislukt"; Welke installatie?

Voor de installatie heb je die kabel niet nodig. Als die kabel nu goed is, kan je ook heel WiFi vergeten en gewoon die kabel gebruiken. Daarmee zal je verbinding sowieso stabieler zijn.
Een V10.
Installatie : Het modem daadwerkelijk zien op de pc zodat ik hem kan koppelen.
Je krijgt onderin het scherm het wifitekentje te zien maar de V10 komt er niet bij.
Codes zoals de SSID en de beveiligingscode geeft hij wel tijdens het kpn cd rom inst proces , daarna wil ie hem vinden maar krijg " installatie mislukt ".
PC heeft gewoon een netwerkkaart.
Ik wil juist van al die kabels af dus dacht ga het zo proberen, draadloos....pfff
Reputatie 7
Badge +12
Het ontgaat mij even wat je probeert te installeren. Zoals je zelf aangeeft beschikt de PC over een netwerkkaart. Het feit dat je een WiFi-tekentje onderin beeld ziet duidt er inderdaad op dat dit ook zo is.

Als je die WiFi USB stick eruit trekt, heb je dan nog steeds dat WiFi-tekentje onderin beeld? Als dit zo is dan heb je die WiFi USB stick helemaal niet nodig.

Verder geef je aan dat de v10 niet bij jou netwerken staat. Dit kan komen doordat de v10 te ver weg staat. Hoe ver staat de Experiabox van jouw pc vandaan?
hrh

Als ik de wifi stick er uit trek geen wifi tekentje.
Het modem staat ongeveer 15 meter van de pc vandaan, van beneden naar boven.
Ik wil gewoon wifi op mijn pc, lukt me gewoon niet.
Straks proberen modem te verplaatsen naar andere kant van de woonkamer, dan staat ie nog maar 5 meter vandaan, mogelijk dat de pc de experia dan wel herkent, tot nu toe kansloos pfff
Hmja dan moet ik eerst nog even 10 meter kabel bijkopen om modem te verplaatsen anders kan ik zelfs dat niet testen .......
Reputatie 7
Badge +28
Hey zuidholland, welkom op het forum! Jammer dat het zoveel moeite kost om wifi te krijgen op je pc boven.

Je zegt:
Mogelijk domme vraag maar ik doe dit tijdens aangesloten zijn met alleen een erhernetkabel van modem-pc.

Begrijp ik het goed dat je de pc boven dan met een kabel hebt aangesloten op de Experia Box? Want in dat geval heb je op die manier al internet wat beter gaat zijn dan wifi. Dus dan zou ik aanraden om het daar bij te laten.

Als je wel beslist wifi wilt boven, dan kan het zijn dat het signaal niet ver genoeg reikt om van de huidige Experia Boxplek je pc te halen. In dat geval is het verplaatsen van de Experia Box een goede optie.
Heb je wellicht een andere, lange, kabel in huis die je kunt gebruiken om te testen? Misschien de kabel uit het installatiepakket die we bij de tv-ontvanger meeleveren. Het is zonde als je nieuwe kabel koopt om er dan achter te komen dat verplaatsen van de Experia Box niet werkt.

Reputatie 7
Badge +30
Maar welke WiFi adapter heb je nu aangeschaft dan?
WIFI USB Adapter van Sitecom AC450 Robin
Erik, de kabel die daarbij zit is te kort, de pc staat boven en het modem moest bij het punt waar de telefoonlijn binnenkomt want dat zou de beste snelheid geven, wifi op de zolder is helaas echt niet ok.
Ja lastig he, ik weet het...
Tot nu toe alleen maar ellende...
Reputatie 7
Badge +30
De USB WiFi adapter die je hebt gekocht doet alleen 802.11ac op 5Ghz. Dit betekent dat deze alleen werkt met nieuwere apparaten (zoals de Experiabox V10)
Daarbij komt dat de Experiabox DFS gecertificeerd is, en standaard gebruikt maakt van de DFS kanalen. De Sitecom heeft echter praktisch geen apparaten die DFC gecertificeerd zijn en deze adapter dus ook niet. Daarom kan de Sitecom adapter niet met de V10 verbinden. Zodra je de V10 op een non-DFS kanaal zet (kanaal 36) zal de Sitecom hoogst waarschijnlijk de V10 zien. Maar het bereik is dan iets slechter.
Reputatie 7
Badge +28
Is het met de suggestie van Robin gelukt om de wifi adapter werkend te krijgen, zuidholland?
Erik
Ik heb zo gelaten
alles via kabel
Reputatie 7
Badge +28
Goed om te horen 🙂 Dit is uiteindelijk voor de kwaliteit van je verbinding ook de beste oplossing.

Reageer