Beantwoord

WiFi werkt niet goed

  • 17 March 2020
  • 22 reacties
  • 484 keer bekeken

Na vandaag 3 keer een medewerker aan de telefoon gehad te hebben, zonder zinnige hulp te krijgen. Denk ik laat ik het maar hier plaatsen. Mijn router werkt niet naar behoren heb meerdere keren de wifi-manager van jullie doorlopen en elke keer is de laagste 5 mb’s of lager. Het systeem is al geoptimaliseerd, en mijn positie waar het goed zou moeten zijn is 3-4 meter afstand tot aan de router zonder dat er muren tussen staan. Helaas werkt het dus niet goed, graag wil ik asap een nieuwe router en een versterker voor de tussentijd omdat het systeem van jullie niet goed werkt. 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 30 March 2020, 11:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

Welk modem heb je? Werkt het bekabeld wel goed? Welke snelheid haal je bekabeld?

Met de wifi manager test minder dan 5 mb/s, het laatste modum. Bekabeld gaat niet, heb een mac. 

Badge +19

Welke snelheid zou he moeten halen? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Klaasvaak123, welkom terug! Jammer om te lezen dat het zo traag is! Ik ben ook benieuwd wat je zou moeten kunnen halen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik graag met je mee. 

Hi

Voor joep: ik zou 50mb/s moeten hebben. 

Voor Marcia: heb ik aangevuld :). 

Ben benieuwd wat KPN voor kan doen

Badge +19

Doe nou nog één keer die Wi-Fi manager.  Op je gemak. Op het punt waar je wifi het slechtst is ga je zitten. Je drinkt op die plek een kop koffie en je wacht geduldig. Wedden dat ie dan zegt dat je 2 gratis experia wifi's krijgt!

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je hier ook al over gebeld hebt. Het advies is inderdaad om de Wifi Manager door te lopen. Ik zie dat je glasvezel hebt en je moet inderdaad ruim 50 Mbit/s kunnen halen. Je modem laat dit ook toe. Het ligt dus niet aan onze kant dat je maar 5 Mbit/s kunt halen. Er lijkt iets in huis te zijn. Dit kan de afstand zijn, maar ook (te) goede isolatie o.i.d. Als je maar 5 Mbit/s kunt halen dan moet de Wifi Manager met een bepaalde oplossing komen. Dat kan bijvoorbeeld 2 gratis Experia wifi zijn, zoals Joep aangeeft. Het kan ook een andere oplossing zijn. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Hoe staat het er nu voor? Wat is er uit de Wifi Manager gekomen is? Als we nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag. 

Nou nee het probleem is niet opgelost en heb die wifimanager al een paar keer doorlopen via de mijnkpn app. Echter komt er elke keer geen hulp uit.

Reputatie 7
Badge +30

Het lijkt inderdaad niet in orde, als ik de uitkomst van de Wifi manager zo bekijk. Het vervelende is: ik zie dat we een gratis monteur aanbieden als optie. Die komen nu echter niet, in verband met het Corona virus. Ik zorg ervoor dat er binnen twee werkdagen een gratis Experia Wifi klaarligt voor je bij een PostNL punt bij jou in de buurt. Alle info vind je in een privébericht dat je van me krijgt. Je kunt deze gebruiken naast je V10A. Ik ga er vanuit dat het daar beter van wordt. Als het nog niet optimaal is, laten we, als alles weer een beetje normaal is, alsnog een monteur langskomen. Wil je ons laten weten hoe het is na installatie van de Experia Wifi?

Reputatie 3
Badge +2

Nou nee het probleem is niet opgelost en heb die wifimanager al een paar keer doorlopen via de mijnkpn app. Echter komt er elke keer geen hulp uit.

Beste klaasvaak123,

Zou je is kunnen kijken of dit probleem zich ook voordoet op een ander apparaat.
En verbind je op 2,4ghz of op 5ghz

Beste Marcia, dank u wel voor het antwoord en de hulp bij deze (tijdelijke) oplossing.

Reputatie 7
Badge +30

Heel graag gedaan hoor! Mocht je ons later nog eens nodig hebben, weet je ons te vinden. 

Weet niet waarom ik dit gepost krijg want ik heb totaal geen antwoord ontvsngen

Reputatie 7
Badge +30

Dat komt, @EvaBoKa, omdat jij een bericht in dit topic had gezet, maar ik daarvoor een nieuw topic aangemaakt heb. Zodra jouw topic ‘aan de beurt is, zullen we je van een inhoudelijke reactie voorzien!

Ik heb ook problemen. Na de installatie, zeg maar de eerste week kreeg ik zelfs op mijn mobiel zowel down als upload snelheden van 200. Nu is dit rond de 65 , erg teleurstellend eigenlijk. 

Reputatie 6
Badge +6

65 mbps is een uitstekende snelheid voor de WiFi @Adja Menno :) ik zou een gat in de lucht springen met zulke snelheden en zeker niet teleurgesteld zijn!

Dat ontken ik ook niet maar het blijkt dat die 200 gewoon kan dus waarom niet :thinking:

Reputatie 6
Badge +6

Omdat het WiFi is ;) Je bent ook afhankelijk van andere WiFi netwerken die in je omgeving actief zijn. Hoe drukker het wordt, des te minder snelheid zul je draadloos halen. Momenteel werken veel mensen thuis en wordt de WiFi zwaarder belast.

Wifi werkt weer perfect,

Heb een fritzbox geïnstalleerd met 2 1750 repeaters en haal snelheden tussen de 400 en 500 nu.

Super snelle wifi nu 🤣🤣🤣🤣🤣.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat zijn fijne snelheden, @Adja Menno!