Beantwoord

Wifi werkt niet meer

• 4 november 2014
  • 8 reacties
  • 1409 keer bekeken

Hallo,

Sinds enkele weken werkt mijn wifi niet meer. Eerst was het nog op te lossen door de experiabox te resetten maar inmiddels helpt dit ook niet meer. Ik heb inmiddels al verschillende van de hier op het forum aangedragen oplossingen geprobeerd zoals kanalen wisselen en de mode op de verschillende mixed en IEEE standen proberen.

Wifi lampje op de experiabox brand wel maar geen enkele telefoon of tablet in huis ontvangt een signaal, hij lijkt dus gewoon geen signaal meer uit te zenden?

Bedraad werkt het netwerk wel naar behoren en via een extra router heb ik dus toch wifi in huis.

Jammere is alleen dat ik dus geen interactieve tv kan kijken op smartphone of tablet omdat je daarvoor verbonen moet zijn met de experiabox, vandaar dus ook deze klacht.

Iemand nog ideeen wat ik kan proberen om deze experiabox weer aan de gang te krijgen of word het gewoon tijd voor een nieuwe?

Mvg Marcel.

icon

Beste antwoord door donmarcel 7 november 2014, 22:07

Vandaag volgens afspraak een nieuwe experia box ontvangen en alles werkt weer zoals het hoort.

Joran, bedankt voor de vlotte en correcte afhandeling van mijn klacht!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge
Beste Marcel,

Ik denk dat je een Experiabox V6 hebt, of wel Arcadyan (oude model) ronde hoeken. Uit ervaring komt jouw probleem bekend voor, de remedie die ik heb toegepast om het weer werkend te krijgen destijds was om de WiFi SSID te veranderen van de Experiabox. (sleutel mag zelfde blijven)

Dat werkte prima toen, maar misschien heb je dat ook al geprobeerd!

Dat heb ik nog niet geprobeerd dus dat ga ik morgen zeker doen.

Achterop de experia box staat trouwens "KPN Experia Box ZXV10 H220N"

Geen idee welke versie dat dan is?

Reputatie 2
Badge
Ah sorry! Dat is verse 7. Nou, daar heb ik de WiFi zelf altijd van uitstaan dus ik zou het niet weten, maar probeer het eens bij dat model!

Ik ben benieuwd naar het resultaat. Wanneer het niet werkt, dan is de WiFi waarschijnlijk defect. Heeft u hem ook al een hard-reset gegeven? (Dus met het reset knopje)

Net nog even snel Wifi SSID veranderd maar dat maakt geen verschil zo te zien.

Reset via knopje ook al meerdere keren geprobeerd, geen resultaat. :8

Reputatie 2
Badge
Dan is die harstikke stuk helaas ben ik bang

Daar was ik al bang voor. Kan ik een vervangende experia box aanvragen via de webcare op dit forum of moet je daarvoor eerst je verhaal weer een aantal keer via de telefoon uitleggen voor je de juiste persoon treft?
Reputatie 7
Badge +28
Dag Marcel,

Je hoeft het verhaal niet nog een keer te doen, ik help je graag verder. Ik krijg de indruk dat je alles hebt getest wat mogelijk is, ik maak de omruil in orde. Wanneer kan ik een koerier aansturen? Dit kan morgen (ochtend, middag, avond) of zaterdag (alleen ochtend). Kun je je 06-nummer nog in een privébericht sturen? Dan ontvang je een SMS over de afspraak met de mogelijkheid deze te wijzigen/annuleren.

Joran
Vandaag volgens afspraak een nieuwe experia box ontvangen en alles werkt weer zoals het hoort.

Joran, bedankt voor de vlotte en correcte afhandeling van mijn klacht!

Reageer