Beantwoord

WIFI werkt niet meer nadat de Servicetool verbeter je WIFI werd afgebroken op mijn IPad.

• 13 oktober 2016
  • 22 reacties
  • 502 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Misschien een dubbel topic, voeg ze maar samen eventueel, maar de WIFI doet het niet meer na gebruik van de servicetool verbeter je WIFI. Die sessie werd afgebroken en kwam ook niet meer op gang, omdat mijn IPad niet werkt zonder WIFI. Heb al een omruilafspraak gemaakt voor een nieuw modem nadat alles al was geprobeerd te doen om de WIFI aan de praat te krijgen. Nu blijkt dus volgens KPN dat af en toe de servicetool de gegevens van de WIFI vernietigd en dat ik daarom een nieuw modem krijg. Nu is eigenlijk ook mijn vraag, kan iemand zien of ik een V10 krijg wederom? Die heb ik nu ook namelijk. Ik wou ook waarschuwen om die servicetool even niet te gebruiken, omdat de kans erin zit dat je hetzelfde probleem krijgt als ik. Ik weet het, een hoop informatie die misschien overbodig is, maar toch.
icon

Beste antwoord door fame29 15 oktober 2016, 13:02

Het is inmiddels opgelost mensen! De naam was nog hetzelfde zoals ik hem ingesteld had, maar het wachtwoord was van een heel andere netwerknaam, die ik nog had voor het gebruik van de servicetool. Die naam heb ik al heel vaak gewijzigd en is er niet meer.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Heb je de V10 al opnieuw gestart? En/of een fabrieksreset gegeven?
Reputatie 7
Badge +28
Hey fame, wat vervelend dit! 😞 Ik heb nog niet eerder van zo'n storing gehoord met de Servicetool. Het is wel mogelijk dat een ongeschikt kanaal wordt gekozen dat te zwak is voor de iPad. Dan is het handig via een bekabeld apparaat de tool nog eens uit te voeren.

Voor nu lijkt een reset me ook het best. Ik zie overigens geen omruil staan voor een nieuwe Experiabox, heb je wel een sms ontvangen? Het lijkt me overigens sterk dat dit nodig is. Probeer in ieder geval de fabrieksreset even!
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb dit zeker al gedaan, en ik heb met iemand van KPN gesproken en die zei dat ik morgen een nieuwe ExperiaBox op kan halen. Ik heb alles al geprobeerd.:(:(.
Reputatie 7
Badge +28
Maar het is alleen Wifi? Kun je via een bekabelde verbinding wel op http://192.168.2.254 komen? Probeer daar dan via Instellingen > Herstart > Reset naar fabrieksinstellingen uit te voeren. Als je daarna nog eens op de modempagina komt, hou er dan rekening mee dat je opnieuw een wachtwoord instelt.

Kun je nog laten weten of je een sms hebt ontvangen? Ik zie namelijk geen omruil ingepland staan. Misschien gaat er aan onze kant iets mis, maar als je ook geen sms hebt ontvangen zet ik de omruil er opnieuw in.
Reputatie 6
Badge +13
We zijn nu met KPN aan het bellen.
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb geen laptop of computer meer op kabel.
Reputatie 6
Badge +13
Nee ik heb geen sms'je ontvangen. En hij is echt kapot zeiden ze aan de telefoon.
Reputatie 6
Badge +13
Er komt een nieuwe aan.
Reputatie 7
Badge +28
Ik vind het echt heel jammer dat er zoveel problemen zijn met de apparatuur de laatste tijd Fame 😞 Je blijft bezig zo, dit is absoluut niet hoe het hoort. Ik hoor graag of met deze nieuwe Experiabox alles eindelijk probleemloos werkt.
Reputatie 6
Badge +13
Hoi Joran, ik laat het je weten zodra ie is geïnstalleerd.
Reputatie 7
Badge +15
Heb je toevallig kanaal 13? Ik heb namelijk berichten gehoord dat Kanaal 13 niet in combinatie met bepaalde ipads werkt 🙂
Reputatie 6
Badge +13
Nee, staat op auto. Maar wel dank voor het meedenken.:D
Reputatie 7
Haal hem dan van auto af en zet hem op een kanaal anders dan 13. Ook bij auto kan kanaal 13 gekozen zijn en dat gaat niet werken met apparatuur van Amerikaanse makelij zoals Apple apparatuur als iPad, iPhone en Mac. Helaas zijn die Amerikanen zo arrogant dat ze hun nationale standaarden aan de hele wereld opdringen in plaats van zich te conformeren aan de Internationale standaarden.
Overigens zou KPN er verstandig aan doen om kanaal 13 te mijden bij de instelling auto.
Reputatie 6
Badge +13
Kan niet meer inloggen op het modem, de wifi doet het niet.
Reputatie 7
Ga dan morgen even naar de buurvrouw, leen jouw oude Mac even terug en sluit die met een kabel aan.
Reputatie 6
Badge +13
Dank voor de tip en welterusten.
Reputatie 6
Badge +13
Het is inmiddels opgelost mensen! De naam was nog hetzelfde zoals ik hem ingesteld had, maar het wachtwoord was van een heel andere netwerknaam, die ik nog had voor het gebruik van de servicetool. Die naam heb ik al heel vaak gewijzigd en is er niet meer.
Reputatie 6
Badge +13
Op wat voor een kanaal kan ik het beste de 2,4 Ghz en de 5 Ghz zetten? Heb de 2,4 nu op 11 gezet en de 5 op 36,48enz.
Reputatie 7
Dat hangt er bij 2,4 GHz heel erg vanaf welke kanalen door jouw buren gebruikt worden. 5 GHz is veel minder druk bezet en dan maakt 't nu nog niet zoveel uit. Met een app als WiFi Analyzer kun je een beetje zien welke kanalen minder druk bezet zijn.
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb het nu op kunnen lossen zonder een reset. Ingelogd op het modem, wachtwoord en naam veranderd, en dat pakte ie, en toen op mijn apparatuur hetzelfde gedaan, de naam was al zichtbaar en ik hoefde alleen het wachtwoord in te vullen, en toen had ik weer WIFI op beide apparaten, IPad en iPhone. Wel bekabeld, dat ging niet anders. Heb dus eerst ingelogd met de oude naam en wachtwoord op mijn apparatuur, en toen later met mijn eigen gekozen naam en wachtwoord.
Reputatie 7
5GHz kan je het beste op kanaal 100 tot 112 zetten. Dat kanaal heeft een groter bereik.
Reputatie 6
Badge +13
Dit heb ik nu gedaan. Dank wjb!

Reageer