Beantwoord

Wifi werkt niet op v10a

  • 13 March 2019
  • 11 reacties
  • 229 keer bekeken

Ik heb sinds 23 februari de Experiabox V10a als nieuwe abonnee. (mede omdat ik bij mijn vorige provider constant problemen had met mijn wifi). Alleen nu kom ik helemaal niet meer op wifi met mijn mobiele telefoon als ik inlog via de experiabox. had zelf nog een oude router liggen die heb ik nu achter de experia gezet, en daar heb ik een prima verbinding... maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
telefoon maakt verbinding, schakelt weer over op 4g en maakt weer verbinding. zie rechtsboven in het scherm. hhhéééééél irritant!


admin: eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Marina_ 8 April 2019, 12:12

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @B. de Kruijff, Lijkt mij ook erg irritant! Fijn dat het wel werkt met een oude router achter de Experiabox, maar ben inderdaad met je eens dat dit niet de bedoeling is. Dat het aan het modem ligt, dat is wel duidelijk, maar hoe we dit kunnen oplossen niet. Kun je aangeven welk type toestel je gebruikt? Je mobiele telefoon is het enige toestel waarop je problemen met de WiFi ervaart? Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik opzoek naar een oplossing.
Goedemorgen Marina,
Ik heb mijn gegevens aangevuld. In mijn gegevens heb ik ook aangegeven welke telefoon ik bezit. Hoor dus idd graag weer van je.
Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @B. de Kruijff, We hebben de vraag intern uitgezet, omdat we tot nu toe geen oplossing kunnen bieden. Ik verwacht dat we volgende week antwoord krijgen en hopelijk een oplossing. Excuses voor het ongemak 😞
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @B. de Kruijff, Even een berichtje, voordat je denkt dat er niets gebeurd. Het probleem wordt onderzocht, maar om de oorzaak te vinden hebben we meerdere voorbeelden van andere klanten nodig. Daarom kan ik je tot nu toe nog geen oplossing bieden. Wanneer ik meer weet, dan hoor je het uiteraard van mij. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, laat je het dan weten?
Reputatie 7
Badge +19
@B. de Kruijff, Je geeft hier aan dat je telefoon gen verbinding maakt met de V10A. Maken andere toestellen in huis wel verbinding met de V10A via de WiFi? Als je meerdere telefoons/tablets in huis hebt die geen verbinding maken met de V10A, zou je dan willen aangeven over welke toestellen het gaat?
@Marina_ bij mijn vrouw met een Samsung galaxy s7 gebeurt het ook. Mijn philips led tv uit 2015 moet ik ook elke keer opnieuw verbinden als ik hem aanzet en gebruik wil maken van de webbased diensten (lees pathé thuis of Spotify). Eerder ervaarde wij deze problemen niet. Maar Kpn kennende komen ze met een dijk van een oplossing 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @B. de Kruijff, Bedankt voor de toelichting. Intern zijn we aan het uitzoeken of er een verband is tussen de Experia WiFi en Android. Een probleem met WiFi kan meerdere oorzaken hebben dus probeer ondertussen nog te kijken of we het op een andere manier kunnen oplossen. Staat de slimme netwerkwissel aan of uit op jullie telefoons? Als de netwerkwissel aanstaat, zou je deze optie dan eens uit willen zetten? Ik ben benieuwd of de telefoons dan wel verbinding houden met de WiFi.
Op deze manier kun je de Slimme netwerkwissel uitzetten
  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op ‘Verbindingen’.
  • Druk op ‘Wi-Fi’.
  • Druk rechtsboven op ‘Geavanceerd’.
  • Schuif de slider naast ‘Slimme netwerkwissel’ naar links.
  • Je hebt slimme netwerkwissel nu uitgezet.
Reputatie 7
Badge +19
@B. de Kruijff, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
@Marina_ sorry was een beetje druk de afgelopen dagen. we hebben sinds vandaag een nieuwe hp laptop ook deze heeft problemen. wifi werkt soms wel soms niet. ook krijg ik bij de wifi speedtest socketfoutmeldingen en in de webbrowers regelmatig dat het laden niet gelukt is........
De oude router gebruik je nu als acces point dat werkt goed?
Via de v10a werkt alles bedraad aangesloten ook goed?
@Galdor68 ja bedraad werkt goed tweede accespoint ook is alleen wat ouder en veel trager...

Reageer