Vraag

WiFi werkt plotseling niet meer

  • 30 May 2023
  • 8 reacties
  • 175 keer bekeken

Sinds gisteren avond werkt de WiFi plotseling niet meer.. de Experia box al een aantal keer gereset, zowel handmatig als via de online WiFi checker.

WiFi lijkt vervolgens verbinding toe te staan echter valt dit binnen een minuut weer weg.

beide WiFi versterkers zijn nog verbonden en laten ook een blauw lampje zien.

Wat kan het probleem zijn?


8 reacties

Hallo @Tom A welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Heb je een glas- of een koperverbinding?

Welk type wifipunten heb je van KPN, de witte ronde of de zwarte ronde?

 

Hallo @JanD, betreft Experia box V10, een glasvezel verbinding en twee zwarte vierkante WiFi versterkers 

Hoi @Tom A ,

Blijft bekabeld internet wel goed werken?

Zitten de Experia wifi's achter een switch of ander apparaat?

Hallo @Tom A haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna.

Geef de V10 een fabrieks-reset.

De blauwe lampjes op de wifipunten betekenen dat deze geen verbinding hebben met de modem.

Geef de punten een fabrieks-reset en sluit aan als nieuw uit de de doos volgens bijgaande handleiding.

Als ze weer goed geïnstalleerd zijn behoort de wifi op de V10 uit te gaan, zo niet, dan zelf de wifi op de V10 uitzetten en behoort alléén de wifi van de wifipunten te werken.

Succes.

 

@JanD & @martijn197108 inmiddels alle stappen uitgevoerd, helaas zonder resultaat. De WiFi versterkers zijn direct verbonden met de Experia box middels ethernet kabel. Vaste verbinding werkt helaas ook niet. Het vreemde is dat WiFi verbinding lijkt te werken op mobiele apparaten zoals bijvoorbeeld een smartphone, zodra ik echter verbinding probeer te maken via een laptop lukt dit niet en valt de WiFi ook uit op de telefoon.

Reputatie 7
Badge +9

@Tom A kan je eens foto’s maken en toevoegen aan dit topic. Maak eens foto’s van de lampjes op je V10 en je glaskast.

Wat als je die betreffende laptop bekabeld aansluit, werkt wifi dan nog wel op de telefoon?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Tom A, hoe staat het er nu voor? Werkt de wifi alweer? Zou je de laatste vragen van Hoopvol en Martijn197108 kunnen beantwoorden? We helpen je graag. 

Reageer