Beantwoord

Wifi werkt slecht

  • 5 January 2019
  • 4 reacties
  • 93 keer bekeken

Vandaag is mijn internet omgezet naar glasvezel en in de woonkamer is een wifi-versterker geplaatst. Sindsdien kan ik niet meer bellen via bijvoorbeeld Whatsapp en lukt het haast niet om bestanden te downloaden of nieuwsapps te gebruiken.
Met de wifi-test kan ik zien dat de snelheid 60mb is.
icon

Beste antwoord door Erik Pieter 10 January 2019, 19:31

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Erik, welkom op het forum! De snelheid van de WiFi verbinding lijkt wel in orde maar ergens gaat duidelijk iets mis. Heb je de zwarte Experia WiFi? Of de witte WiFi versterker? Als je de versterker(s) loskoppelt en direct met de Experia Box verbindt, werkt alles dan wel?
Reputatie 7
Badge +28
@Erik Pieter : Ik hoor graag nog even van je, dan gaan we dit verder uitzoeken 🙂
Hoi Joran, er zit nu een rechtstreekse kabel van de Experia box naar de zwarte Experia wifi. Die heeft de monteur aangelegd.
Inmiddels heb ik nogmaals telefonisch contact gehad met de helpdesk van KPN en ze hebben op afstand de Experia wifi gereset. Daarnaast heb ik een aantal dingen moeten doen, in overleg met de helpdesk.
Vervolgens lijkt het nu goed te werken! Al twijfel ik er soms wel een beetje over.
In eerste instantie had ik contact met de chat van KPN en door de chat werd geadviseerd de vraag hier te plaatsen omdat ze me verder niet kon helpen. Gelukkig kon de telefoniste dat wel.
Waar precies het verschil in zit tussen de chat en telefoniste weet ik niet, maar het probleem lijkt in ieder geval opgelost.
Bedankt voor het aanbod om te helpen!

Groet, Erik Pieter
Reputatie 7
Badge +28
De chat hoort ook te kunnen helpen maar als je via je thuisverbinding contact opneemt kan het wat lastig zijn als apparatuur herstart/gereset moet worden, dan verbreekt de verbnding direct. Ik weet niet of dat het geval was, maar in ieder geval goed dat je bent geholpen. Ik begrijp dat je het nog niet helemaal vertrouwd, laat het gerust weten als er nog problemen zijn, dan onderzoeken we dit verder.

Reageer