Beantwoord

wifi zwak op zolder, hoe te verbeteren?

  • 12 September 2019
  • 10 reacties
  • 787 keer bekeken

Mijn WiFi word steeds trager en zwakker. Op dit moment heeft mijn dochter op zolder een beter ontvangst van Allebij de buren als van onze eigen exoeria v10

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Joep1965 12 September 2019, 08:50

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +19
Heb je de Wi-Fi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow
Ja maar dat haalt niets uit.
Badge +19
Welke experiabox heb je en gebruik Wi-Fi versterkers?
Experia v10 geen versterkers
Badge +19
Die v10 is op zich een prima modem. Het is anno 2019 bijna onmogelijk om met alleen de experiabox goed Wi-Fi te krijgen in het hele huis. Wil je door het hele huis goed Wi-Fi dan zal je op iedere verdieping een wifi"versterker" bedraad moeten plaatsen. Waarschijnlijk hebben je buren dat wel gedaan en overrulen ze jouw Wi-Fi signaal.
Reputatie 7
Hey @Michel5803, bedankt voor je bericht. Leuk dat je ons hier hebt gevonden, welkom! We helpen je graag om het WiFi-signaal te verbeteren.

Eens met Joep1965, vandaag de dag vragen steeds meer apparaten om een (WiFi)verbinding, en heb je dus meer capaciteit nodig. Ook nieuwe bouwtechnieken en isolatiemateriaal of apparatuur in en rondom je woning zijn funest voor draadloos internet. Het modem van de buren heeft ook invloed op jouw verbinding. Wil je over meerdere verdiepingen sterk signaal? Dan is een WiFi Versterker een must.

Je geeft aan de WiFi Tuner te hebben gebruikt. Wat was het advies dat je hebt ontvangen?
Reputatie 7
Badge +28
In ons huidige huis heb ik Experiabox door de KPN-monteur laten plaatsen op de eerste verdieping. Twintig meter verder is er nog steeds ontvangst.

In veel huizen staat die Experiabox ergens onderin de meterkast.

Draadloos internet werkt net als een antenne. Hoe hoger de antenne, hoe beter de ontvangst.

Dus omhoog met de Experiabox.
Reputatie 7
Hey @Michel5803, al een tijdje niks van je gehoord. Is het gelukt op de WiFi te verbeteren met de WiFi Tuner? We horen graag van je 🙂
Reputatie 2
Admin: post verwijderd i.v.m. niet naleven huisregels: cross-posten / spam
Hou nou eens op met je gezeur over straling. Je hebt je punt gemaakt en doe zelf wat je wilt, maar val ons daar niet meer lastig mee!

Reageer