Beantwoord

Wifisnelheid is niet meer dan 1mb!

  • 15 January 2020
  • 5 reacties
  • 104 keer bekeken

Sinds een tijdje heb ik een experiabox en 2 wifiversterkers. Een tijdje had ik redelijk internet op zolder, maar sinds kort is het weer helemaal NIKS! De ‘zelfhulptool’ laat ook zien dat er geen verbetering optreedt bij het resetten van de experiabox en helaas is enig echt contact met KPN kennelijk volstrekt niet mogelijk.

Ik heb inmiddels aardig wat geld uitgegeven voor alle KPN spullen, maar verbetering is ver te zoeken. Hoe gaat KPN dit oplossen?

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 15 January 2020, 17:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Dan gaat er iets niet goed want slecht wifi is tegenwoordig echt niet meer nodig. Welke experiabox heb je? Zijn de versterkers bekabeld aangesloten? Welke snelheid haal je bekabeld?

ik heb de experiabox 10V5, die ik gebruik met 2 DVS’s (1 voor de tv, die staat beneden en doet het goed), en 1 voor internet op zolder, tezamen met een wifibooster. Die werkt dus niet (meer).

 

Bekabeld aansluiten is een probleem. Ik heb de wifibooster nu in het stopcontact van de DVS gedaan, daarvoor had ik de stekker in een stekkerdoos. Maar nu doet hij het nog slechter…

 

Zijn er nog alternatieven behalve bedrading?

Badge +19

Goed Wi-Fi in alle hoeken en gaten is mogelijk maar dan zal je aan de slag moeten. Op iedere verdieping zal je een "Wi-Fi versterker " bekabeld aan moeten sluiten. Anno 2020 is het niet meer mogelijk om dit met alleen een experiabox te doen. Er zijn gewoon teveel wifisigalen in de lucht simpel gezegd. Het is veel werk maar je krijgt er nooit spijt van. 

ik ben er ook bang voor…. het lastige is het kabels trekken. Dat valt in dit huis niet mee. Maar bedankt voor de tip.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @MarjSchouten, welkom! Jammer om te lezen dat je zo'n slechte internetverbinding hebt! De wifi versterkers werken wel met de DVS, maar het is van zoveel verschillende factoren afhankelijk of dit goed werkt of niet. Als het niet mogelijk is om de wifi versterkers bekabeld aan te sluiten, kan je overwegen om draadloze versterkers aan te schaffen. Dit is wel even een investering, dus misschien is het dan toch te overwegen om kabels te trekken. 

 

Mocht je het werkend willen krijgen, zoals het nu is, dan adviseer ik om de DVS opnieuw te koppelen, misschien een ander stopcontact te proberen en te kijken of je apparatuur hebt die stoort, zoals DECT tele-/babyfoons, een magnetron of LED-verlichting.