Beantwoord

Wifiverbinding valt weg

  • 22 May 2020
  • 12 reacties
  • 121 keer bekeken

Hallo,

Mijn wifi verbinding valt meerdere keren per dag op willekeurige momenten weg op alle apparaten die op de wifi zitten.

Op de telefoons en tablets krijg ik naast het wifi logo een ! Teken te zien die zegt wel verbonden maar geen toegang tot internet. Hiernaast is er op die momenten ook geen wifi op gameconsoles en de tv.

- Het gebeurt op willekeurige momenten, soms een paar keer op een dag en soms meerdere keren in een paar uur.

- Het duurt altijd een aantal minuten maar minder dan vijf.

- Ik heb de experiabox V10A, hierop zie ik geen verandering op de lampjes als het probleem op speelt.

 - De wifi verbinding is goed door het hele huis dus daar zie ik geen problemen.

- Bekabelt is er geen probleem

- Ik maak geen gebruik van versterkers of andere kastjes naast het het modem.

- ik heb meerdere malen de wifi check tool gebruikt

- ik heb meermaal een reset uitgevoerd

- alles is geinstalleerd door een monteur in dit huis (pas verhuisd en vorige woning het zelfde probleem)

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 29 May 2020, 13:32

Bekijk origineel

12 reacties

Kan ik nog reactie verwachten?

Badge +19

De wachttijd is momenteel ca 4 dagen. Dus morgen zal je aan de beurt zijn. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Wel vreemd dat he het in je vorige woning ook had. Was dat met dezelfde experiabox?

Top dankjewel, dan wacht ik dat nog even af.

De experiabox is dezelfde ja.

Badge +19

Dan denk ik toch dat de experiabox defect is. Je kunt ook bellen. 0800-0402 gratis. Tegen de computer die je aan de lijn krijg zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.

Heb even gebelt vandaag, heb er niet veel tijd voor omdat ik vaak lang moet wachten dus vandaar dat ik het zo even probeer maar goed, meting was niets raars op te zien en ze hebben het kanaal gewisseld en wat niets veranderd heeft.

Ik denk zelf ook dat me modem niet helemaal ok is maar ik probeer het later nog maar een keer.

Ik vind het erg jammer dat ik iedere keer dat ik wil bellen er een lange wachtrij is, daar heeft niet iedereen tijd voor.

Dan is het forum een mooie uitkomst maar krijg ik geen reactie of hulp.

Me contract loopt snel af dus ik wordt zo genoodzaakt ergens anders heen te gaan, wat jammer is want het pakket zelf is prima en gebruiksvriendelijk.

Badge +19

Ook hier is het helaas erg druk heb ik gemerkt. Het lijkt er wel op dat je vandaag aan de beurt bent.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Remax26 Vandaag ben je inderdaad aan de beurt. Als eerste begrijp ik trouwens prima dat je graag snel geholpen wilt worden. Als je direct contact wilt is bellen met de klantenservice of chatten via de website de snelste optie. Dat neemt niet weg dat het via deze twee kanalen ook druk kan zijn en je soms moet wachten voor je aan de beurt bent. Hier op het KPN Forum kun je ook je vraag stellen. Zoals je ziet staan er vaak heel snel medeforumleden klaar om met je mee te denken: dat is hoe dit Forum werkt. Via dit kanaal helpen onze klanten elkaar. Uiteraard zijn er ook medewerkers van KPN, zoals ik, actief. Wij zorgen dat gesprekken goed verlopen en informatie goed vindbaar is. En natuurlijk helpen we waar dat nodig is. Maar we kunnen niet direct antwoorden. Op dit moment is het drukker dan gebruikelijk en zul je ook hier iets langer dan normaal moeten wachten. 

Goed, over je probleem. Er speelt iets met je wifi en je hebt al het nodige gedaan om het verhelpen. Een collega heeft je aansluiting doorgemeten, maar daar was niets op te zien. Als er een defect aan het modem zou zijn, zouden we dat daar wel gezien hebben. En bekabeld werkt alles prima, geef je aan. Het speelt dus op élk apparaat dat met wifi is verbonden? En als de wifi wegvalt: keert deze zelf weer terug of moet je iets resetten? Is het altijd rond hetzelfde tijdstip dat dit gebeurt of is dat volstrekt willekeurig? 

 

Het klopt dat het op alle apparaten tegelijk en even lang weg valt, telefoons, tablet, gameconsoles en de wifi op de tv. Overigens werkt elevisie zelf zonder problemen.

Het wegvallen duurt altijd een paar minuten waarna het uit zichzelf terug komt. Ik hoef daar niets voor te doen.

Het vind plaats op willekeurige momenten, soms meerdere keren per dag, afentoe ook een paar keer per uur.

De beste oplossing is kabeltje eruit en in, resetten, kanaal veranderen. Werkt dat niet, bel dan terug dan proberen we dit nog een keer. Want wij zien niets raars dus er is niets aan de hand.... beetje samengevat hoe de hulp is. Ik ga wel overstappen, bedankt

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u alleen de Experiabox? Geen versterkers? Heeft u de WiFi manager al eens doorlopen?

Reputatie 7
Badge +20

 @Remax26 Dat je je via de telefonische klantenservice niet goed geholpen voelt vind ik vervelend voor je, maar zowel de community als ik proberen toch echt met je mee te denken. Als je onze hulp wilt is het prettig om zoveel mogelijk informatie te hebben. Kun je ingaan op de vragen die Nick83 je stelt? 

Reageer