Beantwoord

Wifiversterker knippert snel groen: wat is er aan de hand?

  • 21 November 2021
  • 18 reacties
  • 7064 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds 9 oktober hebben wij 2 wifiboosters. Beneden hangt er 1 bij het modem en er staat er 1 op mijn zoons kamer.

Die 9 oktoberĀ  smiddags waren toen alle 2 de boosters stilstaand groen en hadden we overal wifi. Savonds op 9 oktober hadden we op de kamer van mijn zoon een oranje lampje,maar nog wel overal wifi. Dit ook meteen doorgeven aan kpn. En afgesproken dat we het zo laten ,want alles had wifi en het werkte.

Vandaag op 21 november 20121 om 17.00 op de hele bovenverdiepingĀ  en zolder geen wifi. De wifi booster beneden heeft een stilstaand groen lampje en die op de kamer van mijn zoon snel knipperend groen. Wat is hier het probleem? Hoe lang moet/mag zonlampje knipperen voordat ik weer wifi boven heb?.

GR wendy

Ā 

icon

Beste antwoord door DennisA78 22 November 2021, 08:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Als hij snel groen knippert is hij de verbinding aan het opbouwen. Als dit laatste bij jou het geval is lijkt het erop dat hij de verbinding kwijt is en deze opnieuw probeert op te zetten. Wat als je dit SuperWifi punt dichter bij het andere punt plaatst? Al zet je ze om te testen vlak naast elkaar neer. Blijft hij dan wel groen, of gaat hij dan ook weer knipperen?Ā 

Reputatie 2

Hoi Jeroen,

Ik ben nu niet in de gelegenheid omdat te doen,ga dat zeker morgen proberen.Maar ik zou dan denken dat als hij het altijd heeft gedaan hijĀ hem dan ook snel moet vinden.Toch???

En wat haal ik dan uit het stopcontact.De wifi booster die groen knipperd

Niets is zo onbetrouwbaar als Wifi. Een lamp op wifi bij de buren kan in u huis al voor problemen zorgen. Klinkt gek maar het zou kunnen.

Reputatie 2

Hoi Jeroen,

Niets is gek hier in huis met de wifi šŸ¤£šŸ¤£šŸ¤£Maar sluit ik de booster die knipperd beneden op de stroom aan en dan????? Een knopje indrukken? Ben zon leek als het hier om gaatšŸ¤ŖšŸ¤Ŗ

Ik heb zelf geen Wifi booster van KPN. Heeft u ergens een handleiding nog van dit apparaat?

Hier de handleiding waar meer informatie in staat vermeld.

https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker/handleidingen.htm#!/devices/all/kpn

Ā 

Zoals ik het lees (hij is ooit al verbonden geweest) is het niet verplaatsen en opnieuw voorzien van stroom de enige handeling die nodig is. Anders alles een keer resetten en de stappen opnieuw uitvoeren.

Er wordt een handleiding meegeleverd en achter op de booster staat een verklaring van de betekenis van de lampjes. En op KPN.com is ook de nodige info te vinden onder de rubriek handleidingen.

Ā 

Ā 

Reputatie 2

Top mensen Ga hier morgen maat eens aan de slag

Fijne avond

Wij horen graag of het is gelukt. Anders moeten we met elkaar toch verder kijken.

Reputatie 7
Badge +10

Welk modem word er gebruikt? Want in het geval van een v10a of een Box12 kunĀ je de 1e Superwifi beter verplaatsen.Ā 

Na opstarten van een Superwifi mag je rustig 5min de tijd geven waarinĀ hij verschillende kleuren knippert. Uiteindelijk is blijvend groen branden het best.

Reputatie 2

gm het modem is eenĀ  v10. Eerste wifi punt is al een keer verplaats.Hen nu de booster van boven dicht bij dit punt gezet,maar het groene lampje blijft groen snel knipperen.Als ik er voor het werk niet uit kom dan bel ik vanmiddag de desk.Word hier een beetje modeloos vanšŸ˜„šŸ˜„šŸ˜¢

Reputatie 7
Badge +10

Dan zou ik hem gewoon resetten. Pinnetje achterop ingedrukt houden tot lampje uitgaat.Ā 

Vervolgens minimaal een kwartier bekabeld aan die v10 laten gaan.

Reputatie 7
Badge +24

HiĀ @wendyvk1976Ā welkom hier.

Is ben even benieuwd ofĀ het gelukt is met mijn collega's aan de telefoon?Ā 

Reputatie 2

hoi alex..........heb maandag 3 uur met je collega aan de telefoon gezeten.Vervolgens dinsdag 2 uur en donserdag is 3 uur een monteur geweest.Heb nieuwe wifiboosters gehad.

Toen de monteur donderdag weg ging werkte alles.Allebei de booster op stilstaand groen.Tot 4 uur snachts toen ging hij op oranje grrrr Alles werkt nog maar voor hoelang.Morgen belt je collega die mij maandag en dinsdag super heeft geholpen aan de telefoon terug hoeĀ het gaat......niet goed dus

Maar kan het kwaad dat het oranje is

Reputatie 7
Badge +24

Hi Wendy, zolang alles goed werkt kan een oranje lamp geen kwaad. Dat is meestal een indicatie dat de versterker geen optimaal signaal heeft/te ver staat van de andere. Werkt nu alles nog wel goed?Ā 

Reputatie 2

Hoi Alex.

Tja tot nu toe werkt alles nog.Heb een switch besteld om deĀ  2 tweede wifibooster op de kabel aan te sluiten.Het is mij versteld door een collega van jouw dat dit kan.

Gr Wendy

Reputatie 7
Badge +11

Hoi Alex.

Tja tot nu toe werkt alles nog.Heb een switch besteld om deĀ  2 tweede wifibooster op de kabel aan te sluiten.Het is mij versteld door een collega van jouw dat dit kan.

Gr Wendy

Dat klopt inderdaad. Mag ik vragen welk model switch je besteld hebt? Afhankelijk van of er ook interactieve tv op aangesloten wordt is het namelijk van belang dat deze IGMP Snooping ondersteunt. Dat isĀ een protocol dat ervoor zorgt dat het tv-verkeer enkel naar de apparaten gaan die het vragen in plaats van naar ieder apparaat. Interactieve tv maakt gebruik van een zogenoemde multicast-stream. Zie ook:

Ā 

Reputatie 2

Ā 

Reputatie 7
Badge +11

Als er ook een tv-ontvanger op aangesloten wordt is die niet geschikt. Dan is de GS105E eentje die wel geschikt is. Dit in verband met het eerder aangehaalde IGMP Snooping. Als het nog mogelijk is de order bij Bol.com te annuleren dan zou ik dat doen. Na ontvangst kan die ook nog retour in verband met de wettelijke zichttermijn. Bol.com biedt de GS105E aan maar deze is ook bij KPN te koop:Ā https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=1062