Beantwoord

wifiversterker niet meer gescheiden

  • 20 November 2019
  • 23 reacties
  • 282 keer bekeken

ik heb een zwarte vierkante wifi versterker van kpn sins een paar dagen kan ik verschillendeĀ apparaten niet meer gebruiken omdat ze alleen maar op 2 GGZ werken normaal kan ik in de admin van de wifi versterker 5 GHZ uitschakelen maar nu heeft kpn een update gedaan waardoor ik die 5 GHZ niet meer uit kan schakelen in de admin en dus mijnĀ apparaten waardeloos zijn en ik ook niets meer aan de versterker heb hoe kan ik dat oplossen. en ik snapĀ kpn ook niet hoe is het mogelijk dat je een versterker koopt van kpn en die zonder mede weten zo maar kan omschakelen zodat die voor mij waardeloos word ik heb die nog maar 3 maand geleden bij een kpn winkel gekocht met de zwekerheid dat ik de 5 GHZ uit kon schakelen en nu 3 maanjd later word het gewoon veranderd zonder ook maar iets te zeggen.WAARDELOOS KPN.

Ā 

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 November 2019, 13:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Hallo@TuffieĀ , de 2.4-band werkt nog gewoon, je ziet het alleen niet meer apart terug in de Experia.

Probeer de betreffende apparaten opnieuw te verbinden.

Reset desnoods eerst de modem naar fabriekswaarden met de Experia uitgeschakeld en reset daarna de Experia naar fabriekswaarden, daarna wordt alles weer opnieuw opgebouwd en kun je weer proberen verbinding te maken.

Succes.

Ā 

Ā 

het probleem zit in de wifi versterker daar kan ik de 5 GHZ niet meer uitzetten eerder kon ik dat wel maar nu KPN een nieuwe update heeft gedaan kan ik 5GHZ niet meer uitzetten waardoor mijn bel camera en camera bewaking en mijn verwarming niet meer op wifi werken die werken alleen maar op 2 GHZ . nu moet ik van KPN mij eerst abonneren van de helpdesk van ā‚¬ 5 per maand om me dan verder te kunnen helpen. WIE KAN ME HELPEN.

Ā 

Hallo @Tuffie , ik heb ook diverse apparaten die alleen maar op de 2.4-band werken, waar ik bij de oude software juist problemen had en de 2.4-band een andere naam moest geven is dat probleem bij de update juist opgelost en werkt het nu perfect.

Probeer eens de verbinding met de betreffende apparatuur opnieuw op te bouwen.

Stel als voorbeeld dat je WiFi-naam nu is KPN12345 voor zowel de 24- als de 5.0-band en je probeert de verwarming opnieuw te koppelen ziet je verwarming in de lijst met beschikbaare wifi-namen dan niet (meer) KPN12345 staan?

Ā 

nee die naam veranderen kan niet meer vroeger wel toen wasĀ Ā 2GHZ en 5GHZ opgesplitst en kon je ze apart een naam geven nu hebben ze 2 en 5 GHZ samen gevoegd dus als ik naam wil veranderen dan geld dat voor 2 en 5 GHZ

Hallo @Tuffie , ik heb het ook niet over de naam veranderen gehad, alleen hoe je weer kunt proberen een verbinding te maken.

Succes.

Ik heb ook een wiffi versterker ineens werkte mijn bel camera en beveiliging camera en mijn verwarming niet meer en die werken allemaal alleen op de 2.4GHZ heb kpn gebeld hoe dat kan en zeiden dat ze een update had gedaan en het samengevoegd hadden zodat ik niet meer de 5GHZ niet meer uit kan zetten,verder konden ze me niet helpen moest maar de helpdesk van deĀ technischeĀ  dienst raadplegen maar moest dan wel eerst daarvoor eenĀ abonnement nemen van ā‚¬ 5 per maand dat wilde ik niet en was het goed zat met kpn. 15 min. later word ik gebeld door kpn wilde andere dag een monteur langs sturen maar die kon het ook niet terug zetten dus wat kpn nu doet dat gaat haar klanten kosten als ze niet snel met een oplossing komen.

Ā 

Admin: los topic en de daarbijbehorende reacties samengevoegd met dit topic

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat het er op uitdraait dat je accespoints van een ander merk aanschaft. Tp-link ofzo...

Het mag niet zo zijn dat die apparaten niet meer werken, beide banden staan immers aan.Ā  Het opnieuw verbinden zou genoeg moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@TuffieĀ Welkom op het forum. Wat vervelend om te horen dat je zoveel last hebt met de nieuwe firmware van de Experia wifi. De vraag die @Jan-DĀ  stelt is een goede,Ā op het moment dat je met 1 van de niet verbonden apparaten zoekt naar het KPN netwerk, komt deze dan wel in het lijstje naar voren? Mocht dat niet zo zijn, heb je dan de mogelijkheid om op de volgende paginaĀ je wireless key en je SSID aan te passen en te kijken of je dan wel kunt verbinden? Ik hoor graag van je.Ā 

Badge +12

het probleem zit in de wifi versterker daar kan ik de 5 GHZ niet meer uitzetten eerder kon ik dat wel maar nu KPN een nieuwe update heeft gedaan kan ik 5GHZ niet meer uitzetten waardoor mijn bel camera en camera bewaking en mijn verwarming niet meer op wifi werken die werken alleen maar op 2 GHZ . nu moet ik van KPN mij eerst abonneren van de helpdesk van ā‚¬ 5 per maand om me dan verder te kunnen helpen. WIE KAN ME HELPEN.

Ā 

Ā 

Zeer bedenkelijk en ronduit onbeschoft dat ze je een abonnement voor een helpdesk willen verkopen.

Nota bene voor een product van KPN en waar ze zelf de mist mee ingaan (update-problemen). Als dit een voorbode is van de integratie van XS4all...dan weet ik wel waar de klanten naar toe gaan..

Ā 

KPN: Schaam je kapot!!

@TuffieĀ Welkom op het forum. Wat vervelend om te horen dat je zoveel last hebt met de nieuwe firmware van de Experia wifi. De vraag dieĀ @Jan-DĀ  stelt is een goede,Ā op het moment dat je met 1 van de niet verbonden apparaten zoekt naar het KPN netwerk, komt deze dan wel in het lijstje naar voren? Mocht dat niet zo zijn, heb je dan de mogelijkheid om op de volgende paginaĀ je wireless key en je SSID aan te passen en te kijken of je dan wel kunt verbinden? Ik hoor graag van je.Ā 

de 2 komen voor in een lijst met een naam dus ik kan ze allebei niet meer uit zetten je hebt gewoon geen keus meer om iets uit te zetten.

Ā 

Reputatie 7
Badge +15

@TuffieĀ Het klopt inderdaad dat deze netwerken helaas niet meer te scheiden zijn, om de mesh-wifi functionaliteit goed te laten werken is hiervoor gekozen. Meer informatie hierover vind je hier.Ā 

Reputatie 7
Badge +15

@TuffieĀ Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

ja maar helaas geen oplossing.gaan maar naar ziggo daar is het probleem gelukkig niet daar denken ze met de klanten mee wat KPN niet doet.

Ā 

Reputatie 7
Badge +15

@TuffieĀ Jammer, dat je dit zo ziet. Wij willen uiteraard graag meedenken met klanten, dat is ook 1 van de redenen dat we de Experia wifi een update hebben gegeven. Voor veel klanten is dit erg prettig maar we kunnen niet iedereen in 1 keer tevreden maken. Wellicht dat het in de toekomst weer mogelijk wordt om 2,4 en 5 Ghz te scheiden op de Experia wifi, alleen kan ik hierin geen garanties geven.Ā 

4 maanden geleden kreeg ik al problemen met wifi er werd me toen aangeraden om een wifi versterker te nemen waarbij ik de 5 GHZ kon uitschakelen dus ik naar de KPN winkel om een wifi versterker van de KPN te kopenĀ  nu naar 4 maanden is voor mij de wifi versterker waardeloos geworden en kan hem ook niet meer terug brengen en mijn geld terug krijgen wist KPN 4 maanden geleden al niet dat dit dan zou gebeuren waarom laten ze me eerst een product van kpn kopen dat al na 4 maanden waardeloos is en ik er niets meer aan heb. en wat krijg ik dan te horen van KPN alleen maar SORRY en dat noemen ze dan klant vriendelijkĀ 

@TuffieĀ Jammer, dat je dit zo ziet. Wij willen uiteraard graag meedenken met klanten, dat is ook 1 van de redenen dat we de Experia wifi een update hebben gegeven. Voor veel klanten is dit erg prettig maar we kunnen niet iedereen in 1 keer tevreden maken. Wellicht dat het in de toekomst weer mogelijk wordt om 2,4 en 5 Ghz te scheiden op de Experia wifi, alleen kan ik hierin geen garanties geven.Ā 

4 maanden geleden kreeg ik al problemen met wifi er werd me toen aangeraden om een wifi versterker te nemen waarbij ik de 5 GHZ kon uitschakelen dus ik naar de KPN winkel om een wifi versterker van de KPN te kopenĀ  nu naar 4 maanden is voor mij de wifi versterker waardeloos geworden en kan hem ook niet meer terug brengen en mijn geld terug krijgen wist KPN 4 maanden geleden al niet dat dit dan zou gebeuren waarom laten ze me eerst een product van kpn kopen dat al na 4 maanden waardeloos is en ik er niets meer aan heb. en wat krijg ik dan te horen van KPN alleen maar SORRY en dat noemen ze dan klant vriendelijkĀ 

en dat ze de experinabox een update hebben gegeven vind ik ook niet erg, het gaat zuiver om de WIFI VERSTERKER die hadden ze geen update moeten geven

Reputatie 7
Badge +15

@TuffieĀ Ik vermoed dat mijn collega's destijds inderdaad nog niet op de hoogte waren van de komende update. En ik begrijp natuurlijk dat het vervelend is als je zo kort geleden een product hebt gekocht en het nu niet meer bruikbaar is. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik de gegevens er bij pakken en kijken of er nog iets is dat ik voor je kan betekenen.Ā 

heb het ingevuld en opgeslagen

Reputatie 7
Badge +15

@TuffieĀ Bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel. Klopt het dat je Ć©Ć©n Experia wifi gebruikt? En zouden we wellicht kunnen testen hoe de verbinding werkt zonder Experia wifi? In de Experiabox die je hebt is het namelijk wel mogelijk om 2.4 Ghz en 5Ghz te scheiden. We zouden in ieder even kunnen kijken of de apparatuur dan wel weer verbind met het netwerk.Ā 

er is ook al een monteur hier geweest en heeft ook al van alles geprobeerd maar kon erĀ ook niet uitkomen hij zei dat na 3 min, gewoon weer de nieuwe updateĀ automatisch geĆÆnstalleerd werd.en kon er verder ook niets meer aan doen.het zit gewoon in de software zei hij.

zoals ik al zo vaak aan geef het gaat om de WIFI VERSTERKER daar zit het probleem, niet in de EXPERINABOX daar magĀ gewoon op 2.4 en 5 GHZ blijven staan .

Ā 

Reputatie 7
Badge +15

@TuffieĀ De zwarte wifi versterker die je hebt heet de Experia wifi. De witte box die je van ons hebt is de Experiabox en dus je modem. Dus wellicht dat je mij niet helemaal goed begrijpt. Is er een mogelijkheid om te testen hoe de wifi verbinding is als de Experia wifi niet aangesloten is? Zonder Experia wifi is het in jouw geval namelijk wel mogelijk om onderscheid te maken tussen 2.4 Ghz en 5 GHz.Ā