Beantwoord

Wij twijfelen....... Glasvezel naar binnentrekken, of niet?

  • 21 May 2019
  • 11 reacties
  • 1456 keer bekeken

Badge
Door omstandigheden ligt de glasvezelkabel buiten het hek op de openbare weg, al een jaar of 5.
Maar we twijfelen of we hem nu naar binnen moeten laten halen.
We zijn al iets ouder en ik, de man, ben chronisch ziek en kan niks meer.
Internet veranderen tv en alarm zonnepanelen opnieuw aansluiten pffppfpf doet die monteur dat echt allemaal???
De huidige modem ligt midden in de woonkamer en de modem van kpn komt natuurlijk in de meterkast, dus er moet het een en ander omgelegd worden.
En gaat hij daarvoor onder de grond? Bij de klantenservice zeggen ze van wel......maar wij twijfelen daaraan.
Kan er geregeld worden dat iemand komt kijken, en vertellen wat hij of zij gaat doen?
Wie weet het antwoord?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 22 May 2019, 12:47

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Is die glasvezel van KPN?
Ik zou er geen seconde over twijfelen.
Glasvezel geeft een zeer betrouwbare verbinding en dat is mijns inziens heel wat waard.
Welke Experia Box heb je nu?
Is jouw alarm nu op de Experia Box aangesloten of rechtstreeks op een telefoonaansluiting?
Om de Experia Box in de woonkamer te plaatsen is er één netwerkkabel nodig die vanaf de meterkast naar de woonkamer loopt. De monteur van KPN kan deze aanleggen.
Reputatie 7
Badge +10
Ervanuit gaande dat dit inderdaad een glasvezel is van KPN (of eigenlijk Reggefiber dus): Als je een abonnement neemt bij KPN zal er eerst een aannemer van Reggefiber komen om de aansluiting in huis te brengen. In principe inderdaad naar de meterkast. Deze monteurs mogen uiteraard wel in de kruipruimte want dat hoort bij hun werk om een kabel naar binnen te trekken.
Dat de aansluiting in de meterkast komt betekent niet dat het modem daar ook moet komen. Er moet alleen een standaard UTP kabel vanaf die aansluiting naar het modem lopen. Een monteur van bijvoorbeeld KPN zal proberen om in overleg met u het modem op de beste plek te krijgen. Als dat de woonkamer is dan kan dat best. Hij mag echter NIET in de kruipruimte. Hoe de klantenservice dat heeft kunnen zeggen weet ik niet. Was dat de KPN klantenservice?

In dit topic wordt aangegeven wat er allemaal wel en niet kan en inbegrepen is:
https://forum.kpn.com/internet-9/wat-doet-een-kpn-installatiemonteur-446804
Reputatie 7
Off-Topic:
@Ward_, Reggefiber bestaat niet meer, dat is tegenwoordig KPN NetwerkNL.
Reputatie 7
Badge +10
Off-Topic:
@Ward_, Reggefiber bestaat niet meer, dat is tegenwoordig KPN NetwerkNL.


Ik werk er zelf dus dat weet ik :-)
Maar soms blijf ik die naam toch even extra noemen als ik denk dat dat verwarring kan voorkomen . Dit was zo'n moment.
Badge
Ervanuit gaande dat dit inderdaad een glasvezel is van KPN (of eigenlijk Reggefiber dus): Als je een abonnement neemt bij KPN zal er eerst een aannemer van Reggefiber komen om de aansluiting in huis te brengen. In principe inderdaad naar de meterkast. Deze monteurs mogen uiteraard wel in de kruipruimte want dat hoort bij hun werk om een kabel naar binnen te trekken.
Dat de aansluiting in de meterkast komt betekent niet dat het modem daar ook moet komen. Er moet alleen een standaard UTP kabel vanaf die aansluiting naar het modem lopen. Een monteur van bijvoorbeeld KPN zal proberen om in overleg met u het modem op de beste plek te krijgen. Als dat de woonkamer is dan kan dat best. Hij mag echter NIET in de kruipruimte. Hoe de klantenservice dat heeft kunnen zeggen weet ik niet. Was dat de KPN klantenservice?

In dit topic wordt aangegeven wat er allemaal wel en niet kan en inbegrepen is:https://forum.kpn.com/internet-9/wat-doet-een-kpn-installatiemonteur-446804
Badge
HAllo,
Bedankt voor je antwoord.
Daar hebben we veel aan. Het was idd iemand van kpn, die heeft gezegd dat de monteur alles regelt........maar duidelijk antwoord zoals nu hebben we nog niet gekregen!! We hebben meermalen gevraagd of ze onder de grond gingen en kregen iedere keer het zelfde antwoord. En dat was niet wat u nu zegt!!
Bedankt voor je meedenken.
Badge
Is die glasvezel van KPN?
Ik zou er geen seconde over twijfelen.
Glasvezel geeft een zeer betrouwbare verbinding en dat is mijns inziens heel wat waard.
Welke Experia Box heb je nu?
Is jouw alarm nu op de Experia Box aangesloten of rechtstreeks op een telefoonaansluiting?
Om de Experia Box in de woonkamer te plaatsen is er één netwerkkabel nodig die vanaf de meterkast naar de woonkamer loopt. De monteur van KPN kan deze aanleggen.


Wij hebben nu nog DIGITENNE, naar volle tevredenheid overigens, en geen Experia box. De monteur kan alles zei de medewerker aan de telefoon.
Maar dat is niet waar volgens hun eigen documentatie, zie het antwoord van Ward.
Bedankt voor je antwoord.
Reputatie 7
Hallo @Rik Noppe, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Twijfel over glasvezel? Glas is altijd aan te raden! Bedankt wjb en Ward voor jullie medewerking en duidelijke antwoorden 🙂 Ik heb daar vrij weinig aan toe te voegen. Behalve, dat we 'af en toe' wanneer er ruimte en tijd is monteurs - twee man/vrouw sterk - naar een klant sturen om de kruipruimte te betreden. De kruipruimte moet wel goed toegankelijk en veilig zijn, droog, geen loshangende elektra draden, doorgeslagen spijkers. Een monteur mag nooit alleen de kruipruimte in vanwege begrijpelijke redenen (gevaren). Ik kan dit niet garanderen, want zoals Ward terecht opmerkt, dit hoort niet bij het standaard werkpakket van de monteur. Wil je jouw forumprofiel aanvullen, dan kijk ik graag wat er te regelen is. Houd er wel rekening mee dat voor 'meerwerk' betaald moet worden. Denk daarbij aan extra werk monteur € 15,- per 15 min voor het aansluiten van ander apparatuur dan het modem, telefoon en tv-ontanger(s), en eventueel extra kabelwerk etc. En dat de alarminstallatie door de leverancier van het alarm (opnieuw) moet worden aangesloten, mits deze digitaal werkt. Als je nog een analoog alarm hebt, via PSTN, dan hoeft er niks gewijzigd te worden.

Als je geïnteresseerd bent, vul dan je forumprofiel in, dan kan ik voor je aan de slag :)
Badge
Hallo @Rik Noppe, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Twijfel over glasvezel? Glas is altijd aan te raden! Bedankt wjb en Ward voor jullie medewerking en duidelijke antwoorden 🙂 Ik heb daar vrij weinig aan toe te voegen. Behalve, dat we 'af en toe' wanneer er ruimte en tijd is monteurs - twee man/vrouw sterk - naar een klant sturen om de kruipruimte te betreden. De kruipruimte moet wel goed toegankelijk en veilig zijn, droog, geen loshangende elektra draden, doorgeslagen spijkers. Een monteur mag nooit alleen de kruipruimte in vanwege begrijpelijke redenen (gevaren). Ik kan dit niet garanderen, want zoals Ward terecht opmerkt, dit hoort niet bij het standaard werkpakket van de monteur. Wil je jouw forumprofiel aanvullen, dan kijk ik graag wat er te regelen is. Houd er wel rekening mee dat voor 'meerwerk' betaald moet worden. Denk daarbij aan extra werk monteur € 15,- per 15 min voor het aansluiten van ander apparatuur dan het modem, telefoon en tv-ontanger(s), en eventueel extra kabelwerk etc. En dat de alarminstallatie door de leverancier van het alarm (opnieuw) moet worden aangesloten, mits deze digitaal werkt. Als je nog een analoog alarm hebt, via PSTN, dan hoeft er niks gewijzigd te worden.

Als je geïnteresseerd bent, vul dan je forumprofiel in, dan kan ik voor je aan de slag :)

Nadia bedankt voor je antwoord.....maar alles werkt nu naar behoren dus we weten het nog niet.
Wel vul ik mijn profiel verder in. Bedankt vast voor de moeite.
Groet Rik Noppe
Reputatie 7
Nadia bedankt voor je antwoord.....maar alles werkt nu naar behoren dus we weten het nog niet.
Mijn ouders (ruim in de 80) hadden al jaren glasvezel tot in de meterkast maar gebruikte een 11Mbps ADSL lijntje voor Internet en alarminstallatie.
Ook zij hadden "angst" de overstap te maken totdat ik ze, na veel praten, heb kunnen overreden het toch te doen.
Achteraf zeggen ze ... hadden we dat maar veel eerder gedaan.

Dat alles nu werkt is een goede zaak, maar ik weet 100% zeker dat het nog beter/sneller zal werken via die glasvezel.
Reputatie 7
Mooi voorbeeld van wjb :D

Ik hoor graag van je @Rik Noppe als ik het wel voor je mag regelen. Je zult er, zeker op de lagentermijn, geen spijt van krijgen 😉 Denk er gerust nog even over na. Mijn aanbod om te helpen staat vast!

Reageer