Beantwoord

Wijkstoring Marken

  • 7 April 2021
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

Met postcodegebied 1156 (Marken) hebben we al een maand storing. Storing gaat af en aan, soms een paar dagen/weken goed, dan meerdere storingen per uur.

Meerdere adressen hebben hier uiteraard last van (anders geen wijkstoring).

Waar ik mij vreselijk aan stoor zijn de medewerkers van de helpdesk die verplicht elke keer hetzelfde protocol moeten afwerken, voordat er een volgende stap gezet kan worden. 

De monteurs hebben al diverse malen aangegeven dat er iets niet goed is met de bedrading. Maar dit wordt niet opgelost.

Mijn vraag/verzoek/suggestie is: Geef mensen die onder een collectieve storing vallen een bepaalde code (of telefoonnummer) die ervoor zorgt dat niet het hele protocol gevolgd hoeft te worden. Elke keer krijgen we weer iemand aan de telefoon die een nieuw modem aanbiedt, een monteur stuurt, etc. We willen dat de storing opgelost wordt (gister had ik bijvoorbeeld 67 storing volgens de helpdesk).

Waarom gebeurt dat niet?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 9 April 2021, 17:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @Barbara1977 . Vervelend dat het allemaal zo lang elkaar loopt.

Ik begrijp dat er problemen in jouw wijk zijn? In veel gevallen krijgen we dan een automatische melding in ons technisch analyse programma. Staat er ook een ticket voor jou open?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kijk ik even mee. 

Hoi @Barbara1977 . Vervelend dat het allemaal zo lang elkaar loopt.

Ik begrijp dat er problemen in jouw wijk zijn? In veel gevallen krijgen we dan een automatische melding in ons technisch analyse programma. Staat er ook een ticket voor jou open?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kijk ik even mee. 

Het probleem is inmiddels eindelijk, na 5 weken, talloze monteurs, talloze nieuwe modems, opgelost. De printplaat in de wijkverdeelkastwas kapot. Helaas kan een binnenmonteur niet direct een buitenmonteur raadplegen om te overleggen, dat moet schriftelijk en dan is het te hopen dat de rapportage goed begrepen wordt.

vanmorgen zijn er 4 monteurs bezig geweest met de wijkverdeelkast, die waren allemaal, onafhankelijk van elkaar, ingezet. Dat valt toch op in het systeem, zoveel meldingen in 1 postcodegebied? 
In het centrale systeem waren gistermiddag geen storingen bekend, ze vond het wel vreemd dat ik maandag 29 storingen had, dinsdag 67 en dat daar geen melding van terug te vinden was.

Allereerst fijn dat de storing opgelost is.  In veel gevallen komt er, als er verschillende meldingen uit een wijk komen, een gebundeld ticket waar de individuele klachten in opgenomen zijn. Dit proces is niet onfeilbaar. Wat er precies is gebeurd kan ik je niet vertellen maar helaas zie ik wel vaker dat het minder soepel verloopt dan je op het eerste gezicht zou verwachten.Â