News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

Reputatie 7
Schandalig, een prijsverhoging van €3,50 voor het Alles-in-1 Standaard abonnement. In twee jaar tijd is dit abonnement dus €7,- per maand duurder geworden.
Reputatie 7
Badge +21
Geen nieuwe 4K zenders @Paul_ ?
Reputatie 7
Geen nieuwe 4K zenders @Paul_ ?
Nee, natuurlijk niet, die bestaan domweg nog niet.
Reputatie 7
Badge +21

Geen nieuwe 4K zenders @Paul_ ?Nee, natuurlijk niet, die bestaan domweg nog niet.


Arte UHD
Nasa UHD
TravelXP 4K (nee die is niet gestopt alleen de SD en de HD versie)
En er zijn vast nog wel meer
Reputatie 7
Geen nieuwe 4K zenders @Paul_ ?Nee, natuurlijk niet, die bestaan domweg nog niet.Arte UHD
Nasa UHD
TravelXP 4K (nee die is niet gestopt alleen de SD en de HD versie)
En er zijn vast nog wel meer

Precies, dat bedoel ik dus, die bestaan domweg nog niet.
Reputatie 7
Badge +21
Die drie die ik noemde die bestaan dus wel wjb
Reputatie 4
Badge +1
Ik neem aan dat BBC 1 en 2 ook zullen verdwijnen, nu dat een no-deal Brexit met de dag waarschijnlijker wordt.
Reputatie 7
Badge +22
Gelukkig ben ik wel tevreden zo:

Zenders die erbij zijn gekomen:

100% NL TV is niet HD helaas! HD-logo staat er niet bij als ik op Gids druk.

Deze zenders keek ik toch al niet: ;)
(afbeelding zender die wegvallen)

Oké, de prijs gaat iets omhoog bij mij met € 1,- p.m. daar zal ik niet over struikelen. (Internet + TV 4K)

Maar waar ik wel blij mee ben is dat me internetsnelheid omhoog gaat van 150 naar 200 Mbit/s! Dus die € 8,95 per maand gaat er dus ook vanaf! En ik heb PairBonding VDSL, dus kom maar op met die 200 Mbit/s! ;)



@Paul_ zul je me een plezier willen doen? 🤗 En dit naar mij kunnen bevestigen dat ik die 200 Mbit/s aan kan? Mijn Forumprofiel is al up to date voor me gegevens! 😋

Volgens MijnKPN moet het kunnen:

Admin: afbeeldingen die in het topic staan verwijderd i.v.m. overzicht
Reputatie 7
Badge +22
Ik neem aan dat BBC 1 en 2 ook zullen verdwijnen, nu dat een no-deal Brexit met de dag waarschijnlijker wordt.
Daar is nog helaas niks over bekend, ik denk dat KPN hier ons voortijdig over informeert. 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Ik neem aan dat BBC 1 en 2 ook zullen verdwijnen, nu dat een no-deal Brexit met de dag waarschijnlijker wordt.
Is dit een vraag aan mij? Wat de Brexit betreft is volgens mij alles nog onduidelijk voor vrijwel iedereen... Ik weet dit echt nog niet.

@Paul_ zul je me een plezier willen doen? 🤗 En dit naar mij kunnen bevestigen dat ik die 200 Mbit/s aan kan? Mijn Forumprofiel is al up to date voor me gegevens! 😋
Check Fourstack. Jij kan inderdaad technisch 200 Mb/s krijgen, dus ga ik ervan uit dat je die gaat krijgen.
Reputatie 7
Badge +22

@Paul_ zul je me een plezier willen doen? 🤗 En dit naar mij kunnen bevestigen dat ik die 200 Mbit/s aan kan? Mijn Forumprofiel is al up to date voor me gegevens! 😋Check Fourstack. Jij kan inderdaad technisch 200 Mb/s krijgen, dus ga ik ervan uit dat je die gaat krijgen.

JIPPIE!!! 😂🤣
Dat is heel mooi!!! 😁

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. overzicht
Reputatie 4
Badge +1
@Paul_ Het is meer een voetnoot dan een vraag, aangezien het toch over een mogelijke zender wijziging gaat.
Reputatie 4
Badge +1
Schandalig, een prijsverhoging van €3,50 voor het Alles-in-1 Standaard abonnement. In twee jaar tijd is dit abonnement dus €7,- per maand duurder geworden.
100% mee eens. Dan wordt Ziggo toch weer interessant met hen nieuwe mediabox 😛

Schandalig, een prijsverhoging van €3,50 voor het Alles-in-1 Standaard abonnement. In twee jaar tijd is dit abonnement dus €7,- per maand duurder geworden.100% mee eens. Dan wordt Ziggo toch weer interessant met hen nieuwe mediabox :P

Die nieuwe mediabox wordt alleen nog niet standaard uitgeleverd, pas in de loop van dit jaar, dat kan dus ook december zijn.
Reputatie 7
Die drie die ik noemde die bestaan dus wel wjb
Dat zeg ik, die bestaan domweg nog niet.
De zenders die je noemt hebben geen van allen een volwaardige 4K Ultra-HD programmering.
Je kijkt ook bij die zenders dus de helft van de tijd naar HD en de ander helft naar herhalingen van de paar 4K titels waar ze over beschikken. Volstrekt niet interessant dus.
Reputatie 4
Badge +2
Jammer dat mijn verbinding nog niet hoger gaat.
Reputatie 7
Badge +16
Stijging voor internet en tv vallen mee 🙂.
Echter @Paul_ , Wildhitz zit niet in het pluspakket maar in het basispakket. 😉. Deze zender stopt helemaal dan? Want ik begreep dat die ooit van KPN was?
Reputatie 4
Badge +2
en Disney Junior zat niet op kanaal 70 maar op kanaal 51
Reputatie 7
Vanaf 1 juni 2019 ben ik met mijn Alles-in-1 Standaard abonnement dus nog maar €0,50 per maand goedkoper uit dan met een met Internet en TV abonnement aangevuld met Spotify Premium en telefonie.
Dat betekent dat ik per 1 juni de overstap zal maken naar het Internet en TV abonnement en in juni vervolgens mijn telefoonnummer zal laten porteren naar CheapConnect waarmee de optie "Vast bellen" zal komen te vervallen.
Dan kan ik ook eindelijk de Experia Box volledig aan de wilgen hangen.
Reputatie 4
Badge +2
Ik hoop ook dat binnenkort Pebble tv weer terug komt.
Reputatie 7
Nee, toch wel weer heel erg jammer van die 12€ extra per jaar,...

@wjb heb je thuis wel een mooie wilgenboom? Doe het pas als die mooi in bloei staat! Kun je een mooie foto maken 😅
Reputatie 7
Nee, toch wel weer heel erg jammer van die 12€ extra per jaar,...
Het gaat mij echt niet om die €12,- hoor 🙂, maar ik vecht al ruim twee jaar voor een vrije router keuze en de daarbij behorende aanpassingen van telefonie (vrijgave SIP login of levering VoIP ATA).
En dan nu de valkuil waardoor het allemaal een beetje schimmig is. Als je jouw telefoonnummer laat porteren bij een Alles-in-1 abonnement dan gaat KPN er vanuit dat het Alles-in-1 abonnement in z'n geheel opgezegd wordt en zit je ineens ook zonder Internet en televisie. Je kunt dan ook nooit meer terug naar het Alles-in-1 abonnement en dus ben je tot 1 juni daardoor duurder uit. Vanaf 1 juni niet meer en door eerst over te stappen naar internet en TV vervalt bij portering niet meer het hele abonnement maar alleen de "Vast bellen" optie.
De winst voor mij ... de Experia Box kan van stroom af.
Reputatie 3
Badge
Nu allemaal overstappen naar Telfort... eerste jaar 35 euro per maand - Vanaf 1 mei zit je weer bij KPN 🙂
Reputatie 7
Vanuit jou standpunt begrijp ik dat ook heel goed, zeker omdat je al zolang ‘vecht‘ heb menig topic wel gelezen!
Is gewoon jammer van die Alles-in-1 abonnementen dat er helemaal niks aan los te koppelen valt, heerlijke systeemtechnische valkuil. Bij mij op kantoor zijn we sinds 2 weken ook over naar een nieuw systeem voor de autoverzekeringen, echt in ‘oud’ is het alles beëindigen om naar ‘nieuw’ over te kunnen gaan, was alles weer ‘los’ van elkaar is i.p.v. in ‘één’ pakket. Maakt het superlastig! Zowel als medewerker maar op zeker ook de klant. Voor jullie thuis wel een hele handige wijziging met de switch naar CheapConnect!

Mij is het ook niet die 12 euro per jaar, jammer is het wel, dan maar 12 euro minder naar de spaar 😂
Toch hoop houden dat KPN binnen enkele jaren hun verdienmodel doet aanpassen, eerst maar kijkend wat KPN met de Telfort pakketten doet als ze onder KPN zijn gebombardeerd, al verbaast het me niet dat dat het huidige ‘internet en tv basis’ zal gaan worden,...🤓Liefst zie ik nog een abonnement hieronder met een ‘KPN tv app’ abonnement.
Reputatie 3
Badge
Ik ben de discussie hier al eens eerder aangegaan maar ben daar maar mee gestopt vanwege de koppigheid en de "standaard geleuter" antwoorden van KPN.
Nu is er het zoveelste kanaal van het TV aanbod aan het verdwijnen.
De laatste maanden worden er steeds meer kanalen weggenomen en komt er NIETS voor terug. het enige wat KPN in de afgelopen maanden heft geantwoord is het verhogen van het abo-geld.
Wanneer komt de volgende verrassing KPN ? laat me raden... eerder een verhoging van de abo dan aanvulling van het aantal TV kanalen waar ik vanaf het begin voor betaal.
Het is schandalig KPN... ronduit diefstal.

*Admin: samengevoegd met bestaand topic.

Reageer