News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 3
Badge
Ik vind eigenlijk het ergst dat jullie onderhandelen over de rug van de klanten. Volgens FOX zijn jullie er nog niet uit, dus deze mededeling van de verdwenen zenders is gewoon een tactiek om FOX onder druk te zetten. Prima dat jullie het hard spelen, maar betrek jullie klanten er niet bij.

Ergens zou ik het wel leuk vinden als door deze actie er veel klanten het contract opzeggen en dat jullie er toch nog uitkomen met FOX... wat zullen jullie dan kansloos balen.

Ik weet ook bijna zeker dat FOX blijft... Zij gaan water bij de wijn doen omdat ze enkele voetbalrechten voor het open kanaal bezitten. Deze rechten vervallen als KPN ze uit het pakket gooit want dan zijn ze geen open kanaal meer.

Prima dus dat jullie de druk opvoeren maar kom pas met de mededeling als de zenders echt verdwijnen. Niet als jullie nog bezig zijn.

Zelf twijfel ik nog over mijn toekomst bij KPN. ITV is inmiddels zo uitgekleed dat (uitgesteld) tv kijken en streamen via internet een echt alternatief aan het worden is.
Reputatie 7
Badge +16
Volgens FOX zijn jullie er nog niet uit, dus deze mededeling van de verdwenen zenders is gewoon een tactiek om FOX onder druk te zetten.
Het is maar welke partij je wil geloven. Maar je weet dat aan elke onderhandeling ook een mate van propaganda vast zit. FOX doet dat nu door als een huilende kind te spelen, terwijl zij wel degelijk debet zijn aan stopzetten. Hadden zij binnen proporties een nieuwe aanbieding gedaan dan was KPN zonder meer doorgegaan, maar kennelijk vragen ze nu zoveel meer dat KPN niet anders kan.
Aan de andere kant weet KPN dat als FOX niet beschikbaar komt ze geen 75% dichtheid meer halen en daarmee FOX geen open kanaal meer is, en dus de KNVB beker op de tocht staat (wettelijke verplichting).
Ik volg het met belangstelling en vind het zeker moedig van KPN om eens een halt te roepen tegen dit soort Amerikaanse instellingen die denken dat ze alles maar kunnen vragen. Uiteindelijk komt KPN dus gewoon op voor de burger, zelfs die van Ziggo, als ze hiermee een lans breken.
Reputatie 3
Badge +1
Het is maar welke partij je wil geloven. Maar je weet dat aan elke onderhandeling ook een mate van propaganda vast zit. FOX doet dat nu door als een huilende kind te spelen, terwijl zij wel degelijk debet zijn aan stopzetten. Hadden zij binnen proporties een nieuwe aanbieding gedaan dan was KPN zonder meer doorgegaan, maar kennelijk vragen ze nu zoveel meer dat KPN niet anders kan.
Niet anders wìl. Het is niet zo dat ze geen keus hebben.
Reputatie 7
Badge +16


Volgens FOX zijn jullie er nog niet uit, dus deze mededeling van de verdwenen zenders is gewoon een tactiek om FOX onder druk te zetten.
Het is maar welke partij je wil geloven. Maar je weet dat aan elke onderhandeling ook een mate van propaganda vast zit. FOX doet dat nu door als een huilende kind te spelen, terwijl zij wel degelijk debet zijn aan stopzetten. Hadden zij binnen proporties een nieuwe aanbieding gedaan dan was KPN zonder meer doorgegaan, maar kennelijk vragen ze nu zoveel meer dat KPN niet anders kan.
Niet anders wìlt imho. Het is niet zo dat KPN geen keuze heeft.

Ik denk het wel, je kan geen 10 tot 15 euro meer abonnementsgeld gaan vragen. Komt bij dat als KPN ja zou zeggen ook de andere omroepen met dezelfde taktiek gaan onderhandelen en betalen wij straks meer dan 100 euro voor ons basis tv abonnementje in een tijd dat tv kijken alleen maar terug loopt.
@Giant2000 ik ben het zeker met je eens maar dit hadden ze in 2016 moeten doen!! Dan maar geen sport toegegeven ik ben geen actieve sport kijker. De vervanging destijds van HBO door een sport kanaal als voordeel aanbieding is voor mij dan ook onbegrijpelijk.

Die €50 tot €100 is dan voor het totaal pakket op dit moment kost tv €10,00 extra dat zou prima naar € 15,00 mogen mits deze kanalen beschikbaar blijven.

Zowel KPN als de content aanbieders zijn uiteraard commerciele bedrijven het blijft heel lastig om een eerlijke prijs aan media te hangen of dit nu een boek muziek cd of in dit geval tv kanaal is. Disney/Fox wil uiteraard de kosten van alle aankopen en de kosten voor de KNVB licenties eruit halen. Als Fox Sports als Compleet voordeel gekozen wordt wie betaalt dan die huidige €9,99?
Alle wba klanten gezamenlijk? Datzelfde geld voor het pluspakket. Dat zal ook meespelen bij de onderhandelingen.


Het zal niet passen in de tijdsplanning, het was handiger om eerst gesprekken af te ronden en dan pas publiceren, tenzij dit inderdaad nu is gedaan juist vanwege de onderhandelingen.
Reputatie 7
Badge +16
Sport levert meer kijkers dan filmkanalen, zo is dat nou een keer. En dat weten ze, en dus gaan sportkanalen allemaal in extra pakketten. In Engeland en Amerika gaat een behoorlijk stuk maandloon op aan sportkanalen, die kant gaan wij ook op.
Mijn oplossing: geen sport meer kijken.
@dozo deze programma's komen gelukkig voor op comedy central, deze staat niet op de lijst.

Verder ben ik het helemaal eens , hier moet door beide partijen nog eens goed maar worden gekeken.

Nee, Simpsons zijn over naar Fox bij mijn weten.
Reputatie 4
Badge +1
Het is jammer dat het ongecodeerde OTA TV aanbod hier zo karig is vergeleken met de VK en VS, want anders zou cordcutting véél verleidelijker zijn.
Reputatie 7
Badge +16
Het is jammer dat het ongecodeerde OTA TV aanbod hier zo karig is vergeleken met de VK en VS, want anders zou cordcutting véél verleidelijker zijn.
In het VK is de BBC de staatsomroep. Samen met de commerciële open kanaal zenders, die zichzelf moeten bedruipen, zijn allemaal FTA te ontvangen via satelliet en door de lucht (DVB-T) en is cordcutting daardoor niet eens interessant. Alle andere zenders, sport, film, enz, zitten allemaal achter de decoder en betaal je ook grof geld voor.
In de VS zijn geen noemenswaardige staatsomroepen en is de situatie verder hetzelfde als het VK.
Ook Duitsland en Italië kennen soortgelijke constructies als het VK. Kabel tv is in al deze landen niet zo gebruikelijk als hier.
Reputatie 4
Badge +1

Het is jammer dat het ongecodeerde OTA TV aanbod hier zo karig is vergeleken met de VK en VS, want anders zou cordcutting véél verleidelijker zijn.In het VK is de BBC de staatsomroep. Samen met de commerciële open kanaal zenders, die zichzelf moeten bedruipen, zijn allemaal FTA te ontvangen via satelliet en door de lucht (DVB-T) en is cordcutting daardoor niet eens interessant. Alle andere zenders, sport, film, enz, zitten allemaal achter de decoder en betaal je ook grof geld voor.
In de VS zijn geen noemenswaardige staatsomroepen en is de situatie verder hetzelfde als het VK.
Ook Duitsland en Italië kennen soortgelijke constructies als het VK. Kabel tv is in al deze landen niet zo gebruikelijk als hier.

...Das nou precies wat ik net zei...
Ik weet niet wat jij er onder verstaat, maar cordcutting is als je de kabel en/of betaalde zenders eruit gooit en alleen FTA (c.q. ongecodeerd) (OTA) TV overhoud.
Enige wat wij hier hebben is Nederland 1 t/m 3 + regionaal, karig vergeleken met wat je nog kan krijgen in andere landen.
In de USA gaat cablecutting juist om de content online via internet te kijken. Dus technisch even goed via een draad.
Nee hoor ds22. Met cordcutting kun je alsnog naar commerciële zenders kijken. Cordcutting is: kijken via alleen internet met (evt.) een abonnement op een OTT dienst.
Ook Netflix, Videoland, F1 TV Pro, NLziet, C.D.-app en (straks) Disney+ vallen onder cordcutting.

http://www.betekenis-definitie.nl/cord-cutting
https://www.wat-betekent.nl/cordcutting/ (HBO kan in Nederland niet meer gekeken worden bij cordcutting)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1610294
Reputatie 4
Badge +1
Nou, heb ik hier toch een andere uitleg gelezen:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cord-cutting

Om preciezer te zijn:
"As a market trend, a growing number of "cord cutters" do not pay for subscription television in favour of some combination of broadband Internet and IPTV, digital video recorders, digital terrestrial televisionand/or free-to-air satellite television broadcasts"

Maar goed, "gratis te bekijken TV is hier in Nederland nauwelijks aan de orde" is wat ik ermee bedoelde.
Was dat wel zo, dan zou ik alleen een internet abonnement afnemen.
Ik ontving bericht van kpn dat mijn oude alles-in-1 standaard abonnement per 1 juni 2019 met maar liefst meer dan 6% omhoog gaat naar € 67,50 per maand. Hierbij komt dan nog de huur van een tweede decoder à € 5,00 dus totaal € 72,50. Inclusief het Ziggosport pakket ad € 14,99 komen mijn maandelijkse abonnementkosten uit op € 87,49. Hier in zit dan wél een “gratis” Spotify abonnement.

Verder verdwijnen er negen zenders (w.o. National Geographic) en komen daar vier zenders voor terug.

Een nieuw internet snel en tv abonnement (wel standaard met twee decoders, mét optionele spotify en Ziggosport kost per vandaag volgens de kpn site € 86,49. Waar is het “Gratis” Spotify gebleven ? Mogelijk gaat dit tarief per 01 juni ook nog omhoog (en staat dat nog even niet vermeld op de site)want anders is het oude pakket duurder dan het nieuwe ? Zo ja, wat wordt het nieuwe tarief ?

Is KPN niet bang dat men zichzelf zo langzamerhand uit de markt aan het prijzen is ?
Voor een soortgelijk product betaal ik bij een bekende concurrent € 64,50 en krijg ik er gratis Ziggosport bij. (Waarvoor ik bij KPN dus extra € 14,99 betaal). Prijsverschil derhalve € 22,99 / mnd.

Een vergelijkbaar pakket via glasvezel wordt door een kabelaar aangeboden voor € 73,45.

Ik ben een jarenlange trouwe klant van KPN (inclusief meerdere mobiele abonnementen) maar deze loyaliteit kent wel grenzen.

Ik zie graag een reactie van kpn tegemoet.

Admin: naar centraal topic verplaatst
FTA is er inderdaad weinig doet me denken aan reclame op social media voor een antenne waarmee je wel honderden zenders gratis zou kunnen zien. Wellicht in andere landen niet in Nederland en zeker niet meer met DVB T2.

Cord cutting is inderdaad vrij ruim uit te leggen. Van echt niks betaald tot de opties zoals door PeterG beschreven.

D Play van Discovery lijkt mij nog wel een goed alternatief en een acceptabele prijs.

Terzijde cordcutting bespaard hier niet zo gek veel. Die 10 euro per maand dat lineaire tv extra kost ben je aan enkel Netflix gecombineerd met NLziet al kwijt
Reputatie 1
Wij zitten al meer dan een decennium bij KPN met het alles in 1 pakket, maar nadat gratis Spotify verdween en je als vaste klant 4 euro meer moest betalen en je nog geen jaar later voor hetzelfde pakket nog eens 3,50 extra moet betalen en ze steeds maar weer kwaliteitszenders waar wij naar kijken weghalen (France 2, national geographic, brava, fox, etc ) is het eigenlijk wel mooi geweest. Of we stappen over naar Ziggo, T-mobile, Tweak inclusief overstapkorting en andere voordelen of KPN moet maar eens water bij de wijn doen om al de nieuwe nadelen te compenseren. Jullie denken overduidelijk niet aan de klant, maar blijkbaar alleen aan minder kwaliteit voor meer geld aanbieden.
Reputatie 7
Badge +28
Nou, heb ik hier toch een andere uitleg gelezen:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cord-cutting

Om preciezer te zijn:
"As a market trend, a growing number of "cord cutters" do not pay for subscription television in favour of some combination of broadband Internet and IPTV, digital video recorders, digital terrestrial televisionand/or free-to-air satellite television broadcasts"

Maar goed, "gratis te bekijken TV is hier in Nederland nauwelijks aan de orde" is wat ik ermee bedoelde.
Was dat wel zo, dan zou ik alleen een internet abonnement afnemen.



Cord-cutting vind ik een lelijk woord, zelf typeer ik mezelf als een "vrije kijker".

Want zelf ben ik sinds 1 februari 2019 lid van de groeiende groep vrije kijkers. En je kan best heel veel TV-zenders gratis bekijken. Op mijn ontvanger heb ik eerst NPO 1/2/3 en twee regionale zenders via DVB T-2. Daarna van 6 t/m 50 45 Engelse en Duitse HD-zenders. Vanaf nummer 51 tot 500 een paar honderd SD-zenders uit de hele wereld en tenslotte ongeveer 1500 TV-zenders via streams. En dan kun je denken aan alle regionale omroepen, veel lokale zenders en ongelooflijk veel zenders uit werkelijk de hele wereld. Van de Vlaamse publieke (HD) zenders tot alle grote Amerikaanse zenders.

Het enige wat ik "mis" zijn de de Nederlandse reclamezenders zoals RTL en SBS. Het is maar wat je mist! Als er echt iets is wat ik wil kijken, kan dat vaak gratis via de website van de zender, zoals gisteravond de voetbalwedstrijd van Ajax. Ook de app RTL-gemist kan een uitkomst zijn als je echt iets wil zien.

Ik heb dus inderdaad alleen nog maar een internet-abonnement.
Reputatie 7
Badge +28

Even mijn frustraties van me afschrijven.......

Ga ik weg bij Delta TV en stap ik over naar KPN TV, dit omdat Delta een van mijn favoriete tv zenders (National Geographic) uit hun aanbod hebben verwijderd, doet KPN nu exact het zelfde met als extra bonus een finke abo verhoging. Goed bezig...... not.
Terecht dat KPN voor zijn klanten opkomt. Wat zou jij doen als je voor een pizza 50 euro moet betalen?


Oproepje aan allen die het niet eens zijn met het Fox / NGC gebeuren...

Richt je pijlen óók eens op de zendergroep Disney/Fox die kennelijk véél meer voor deze zenders wil hebben!! Waar twee kijven....

Irritant en onterecht om alleen op KPN te schieten in deze zaak. Dit is gewoon een zakelijk conflict.


Ik ben het volledig met @PeterG en @Giant2000 eens.

De afgelopen jaren zijn de zendergroepen steeds meer en meer geld gaan vragen aan de providers. De hoge salarissen van de programmamakers van RTL/SBS/FOX etc. moeten toch ergens van betaald worden. De deal die Fox Sport Eredivisie met KPN heeft gemaakt heeft het allemaal nog erger gemaakt, omdat de andere zendergroepen nu ook kans dachten te zien om te cashen.

Iedereen kan begrijpen dat de eindklant (de bevolking dus) uiteindelijk opdraait voor de kosten, omdat de providers de kosten toch weer moeten doorbelasten.

De stap van KPN om nu niet in te gaan op de eisen van de Fox-zendergroep vind ik een prima ontwikkeling. Ook bij toekomstige onderhandelingen met andere zendergroepen hoop ik op een verlaging van de doorgiftevergoeding. De Betaal-TV-zenders halen hun inkomsten maar uit de reclames....

Vergeet verder niet dat KPN nu maar 10 euro per klant vraagt voor Interactieve TV. Dat is echt niet kostendekkend als je kijkt naar de abonnementsprijzen bij Ziggo en Canal Digitaal. Dit betekent dat internet-only klanten (zoals ikzelf) eigelijk meebetalen aan de TV voor de klanten die wel Interactieve TV afnemen. Maar dat is weer een ander verhaal.
Reputatie 3
Badge

Vergeet verder niet dat KPN nu maar 10 euro per klant vraagt voor Interactieve TV. Dat is echt niet kostendekkend als je kijkt naar de abonnementsprijzen bij Ziggo en Canal Digitaal. Dit betekent dat internet-only klanten (zoals ikzelf) eigelijk meebetalen aan de TV voor de klanten die wel Interactieve TV afnemen. Maar dat is weer een ander verhaal.



Dat is natuurlijk onzin... 10 euro... Het internet only abonnement (42 euro!!) is zodanig verhoogd dat het bijna niet interessant is om Internet zonder interactieve tv te nemen. Toch wel apart dat de internet-only pakketten bij Tele 2, T-Mobile, Online, DDS significant goedkoper zijn.
Reputatie 7
Badge +28

Vergeet verder niet dat KPN nu maar 10 euro per klant vraagt voor Interactieve TV. Dat is echt niet kostendekkend als je kijkt naar de abonnementsprijzen bij Ziggo en Canal Digitaal. Dit betekent dat internet-only klanten (zoals ikzelf) eigelijk meebetalen aan de TV voor de klanten die wel Interactieve TV afnemen. Maar dat is weer een ander verhaal.Dat is natuurlijk onzin... 10 euro... Het internet only abonnement (42 euro!!) is zodanig verhoogd dat het bijna niet interessant is om Internet zonder interactieve tv te nemen. Toch wel apart dat de internet-only pakketten bij Tele 2, T-Mobile, Online, DDS significant goedkoper zijn.


Hoezo onzin?, het prijsverschil is toch echt precies 10 euro.
Waarom moet national geografics per 01-06 verdwijnen, volg al jaren dr.Pol en de geweldige natuurserie’s
en volgens mij zijn er veel meer liefhebbers van deze zender

@Geert1955 admin: vraag naar centrale topic verplaatst
Een tweede prijsstijging binnen twee jaar met tevens een beperking in het aanbod: 2 zenders erbij en 9 zenders eraf.
En ik zie nog geen ene moer van het glasvezelnetwerk en van enige verbetering in diensverlening zie ik ook al niets.
Ik overweeg sterk om mijn abonnement op te zeggen.
Schandalig, zelfs de medewerkers van de KPN Chat snappen het niet.
Op zich vind ik t niet zo erg om meer te moeten betalen maar dan wil ik er iets voor terug zien. Dingen als WiFi belofte, die dienstverlening en glasvezel zijn zaken voor de toekomst. Heb ik nu niets aan. Marketing technisch ook slecht om dit als redenen te geven terwijl je meer zenders weg haalt dan er nieuw opzet.

O wee als ik straks ergens lees dat KPN de bonussen heeft kunnen verhogen. Dat weten we meteen waar het geld van de verhoging naar toe is gegaan.

Vergeet verder niet dat KPN nu maar 10 euro per klant vraagt voor Interactieve TV. Dat is echt niet kostendekkend als je kijkt naar de abonnementsprijzen bij Ziggo en Canal Digitaal. Dit betekent dat internet-only klanten (zoals ikzelf) eigelijk meebetalen aan de TV voor de klanten die wel Interactieve TV afnemen. Maar dat is weer een ander verhaal.
Dat is natuurlijk onzin... 10 euro... Het internet only abonnement (42 euro!!) is zodanig verhoogd dat het bijna niet interessant is om Internet zonder interactieve tv te nemen. Toch wel apart dat de internet-only pakketten bij Tele 2, T-Mobile, Online, DDS significant goedkoper zijn.

Vind je het gek veel minder overhead kosten. Maar je hebt wel gelijk dat alleen internet af nemen niet echt veel scheelt maar dat is bij bijna elke provider het geval.
Reputatie 3
Badge +1
Hier 1 van de aanleidingen voor alle commotie:

The service will offer fans of all ages a new way to experience the unparalleled content from the company’s iconic entertainment brands, including Disney, Pixar, Marvel, Star Wars and National Geographic, and will be available on connected TV and mobile devices.

https://www.thewaltdisneycompany.com/disney-spotlights-comprehensive-direct-to-consumer-strategy-at-2019-investor-day/

Reageer