News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Dat het abonnement duurder wordt kan ik nog net begrijpen, maar dat KPN de NationalGeografic zender verwijdert niet.
Daar ben ik uiterst ontstemd over!

G.geert

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +28

Mij gaat het puur om het principe van de waarde vermindering van het pakket, en het feit dat klanten van dochter providers de dupe raken van deze onderhandelingen.Maar goed, lineair wordt dus toch wel wat minder. Dan is het logisch dat er zenders verdwijnen ten lange leste. Evenwel gaat het verdwijnen van zenders bij KPN een stuk harder dan bij andere providers. De huidige casus is daar een goed voorbeeld van.


Is dat wel zo? Ik volg ook de ontwikkelingen bij andere providers op de voet. Bij Canal Digitaal bijvoorbeeld zijn inmiddels een hele ris zenders lineair (in dit geval via de satelliet) verdwenen. Je kan ze nog steeds zien als je je ontvanger aansluit op internet. En dan moet je ook nog de ontvanger van Canal Digitaal zelf gebruiken.

Of via de app van Canal Digitaal, maar dan mis je ook een hele reeks zenders zoals de Vlaamse zenders.
Nóg een prijsverhoging en mijn TV abonnement gaat de deur uit, ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee.
Reputatie 7
Badge +16
Tv providers kunnen zien hoeveel er gekeken wordt naar elke zender en kunnen die gegevens meenemen in de afwegingen.
Reputatie 7
Badge +16
Ik ben dat wel met je eens @Bob de bouwer maar voor mij zal dat betekenen dat ik helemaal geen provider meer neem, NPO is eigenlijk wel voldoende.
Reputatie 7
Badge +20
Waarschijnlijk kunnen jullie zien welke zenders het meest bekeken wordt, maar met wat overleg met vaste klanten zou dat volgens mij een ander resultaat opleveren. Jammer dat dit op jullie manier gaat gebeuren, en ook wel laat kenbaar maken welke nieuwkomers er komen, heeeeel jammer dat national geographic uit het basispakket gaat, ik denk velen van jullie klanten.
Jammer dat wij geen inspraak hebben.
Voor de rest heel tevreden met jullie diensten maar dit item verdient van mij geen warme douche.
Gr. Gerrit

Hallo @GHP Zoals je ziet heb ik je bericht naar het algemene topic over de zenderwijzigingen verplaatst. Je leest hier iets meer over de achtergronden en het hoe en waarom van wat er gaat gebeuren. In algemene zin: op de zenderwijzigingen heb je als klant in die zin invloed dat we ons baseren op kijkcijfers. Grof gezegd: hoe meer mensen naar een zender kijken, des liever wil je 'm als provider aanbieden. Maar er speelt meer mee. In het specifieke geval van National Geographic bijvoorbeeld. Wij als provider onderhandelen met de eigenaars van de zenders over de doorgifte. En daar zijn we in dat geval dus (nog) niet uit gekomen.
@Noordzee dat is zover ik dat volg een keuze van Canal Digital zelf of eigenlijk de M7 groep nu ook Online etc onder die vlag vallen. De manier van aanbieden is dan anders het beschikbare aantal kanalen niet zo zeer maar dat geef je zelf ook aan. Het blijven lineaire zenders hoe je deze binnenhaalt maakt geen verschil.
Reputatie 7
Badge +28
Ja, als je het zo bekijkt wel. Ik was klant van Canal Digitaal en net als heel veel anderen maakte ik geen gebruik van de beperkte ontvanger van hun. Ik kreeg daardoor steeds minder zenders tot mijn beschikking.

Maar de tendens is duidelijk. Steeds meer aanbod alleen via internet. Eigenlijk is KPN daar mee begonnen, Canal Digitaal is daarna ermee gestart en nu zie je steeds meer aanbieders komen. Denk aan NLZiet etc.

Een interessante ontwikkeling, maar de gemiddelde Nederlander heeft dat nog niet zo goed in de gaten.
Nee de eerste 'legale' enkel via internet provider onafhankelijk was in feite Knippr (Tmobile) gezien je daar per zender kon bijkiezen was deze club juist verder dan KPN nu is. Voor KPN is het in feite een bij product niet zonder een internet abo verkrijgbaar net zo goed dat je bij Ziggo aan TV vast zit als je via hun internet wil.
NLziet kan je niet met tv via KPN vergelijken omdat deze provider onafhankelijk zijn.

In mijn ogen is die dienst die Knippr bood ten onrechte voortijdig er mee gestopt. Eigenlijk slachtoffer van de Mediawet met de verplichting van de 20-30 kanalen in een basispakket. Op zich is dat niet erg mits vrij kiesbaar.
Als ik kpn was zou ik het abbonent niet verhogen want dan stap ik over naar een andere provider ,genoeg is genoeg.

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @19bingo53
Helaas gaat je dat niet veel helpen, de anderen verhogen ook de prijzen.

Admin: post verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Badge +22

KPN en Ziggo weten precies naar welke zenders klanten kijken


Denk zal hem hier plaatsen! 😉👍🏼
Reputatie 4
Badge +1
Die redenatie gaat hier niet op. Het opnemen van zenders is enerzijds wikken en wegen tussen de prijs van het doorgeven tov het aantal kijkers. TV5 is hiervan echt een slachtoffer geworden, te hoge prijs vragen voor een handjevol kijkers. Bij de FOX zenders is die verhouding doorgeslagen naar de prijs. Je kunt wel de hoofdprijs vragen maar als KPN daarmee akkoord gaat dan volgen de andere zenders ook. Je kunt het ook tegenhouden, zoals KPN nu doet.

Dit is natuurlijk een aanname. Wij nemen allemaal aan dat Fox wil dat KPN meer gaat betalen, maar misschien is het wel andersom. Wil KPN alleen minder betalen, omdat er minder mensen kijken. Dat is namelijk eerder de kant die het opgaat, onder aanvoering van Liberty Global.

Het gaat om tegengestelde belangen, maar ook gezamenlijke belangen. Geen enkel contentbedrijf is too big to fail, maar het gaat hier niet om een paar flutzendertjes.


Dan blijven we een redelijke prijs betalen voor onze tv en gaan we straks niet meer dan 100 euro per maand betalen. En natuurlijk speelt de ervaring van KPN met FOX ook een rol, we zijn allemaal nog steeds de dupe van de "eredivisie tax": wij betalen allemaal mee voor een paar voetbalzenders.


"Meer dan 100 euro", dat is wel een beetje overdreven. Dat zou betekenen dat Fox 8 euro per zender per abonnee vraagt. Lijkt me een beetje boel veel. Het gaat om centen, niet om euro's.

En pas maar op: andere kabelmaatschappijen zullen ook voor deze vuren komen te staan. Dus overstappen heeft wat dat betreft slechts een voordeel van korte duur.


Uiteindelijk blijven er altijd aanbieders over die een zenderaanbod hebben dat het best aansluit bij je wensen. Bij KPN is dit voor mij straks niet meer het geval.
Vind het alles in 1 pakket top, maar dat was ik ook toen ik nog 10 euro minder betaalde.. En wat betreft het zenderaanbod.... Wij kijken de standaard zenders die er altijd al bij zaten. Dat Fox verdwijnt vind ik wel jammer... Hoevaak moet er verhoogd worden🧐
Reputatie 6
Badge +3
April vorig jaar betaalde ik nog 65,50, In stappen is dat al omhoog gegaan naar 72,50. In juni komt daar weer een verhoging overheen. En wat krijg ik daar voor terug? Een verschraling van het tv aanbod. Ik kijk erg graag zenders als discovery, Nat geo (+wild), travel channel en sport. En laten ze bij KPN nou juist de zenders Nat geo/ wild, travel chanel eruit gooien. Ik zit er nu sterk over te denken over te stappen naar een andere aanbieder.
De abonnementsprijs gaat omhoog ,het zenderaanbod naar beneden.
Persoonlijk vind ik 24 Kitchen en National Geographic, fijne zenders,waar ik heel vaak naar kijk. Ik ga dan ook kijken naar een andere provider,die ze wel heeft,want ik ben klaar met het steeds minder kwalitatief goede zenderaanbod. Er zijn al zoveel zenders ,waar nauwelijks iemand naar kijkt.Waarom kan niet iedereen gewoon zijn eigen pakket samenstellen?
Ik ontving bericht van kpn dat mijn oude alles-in-1 standaard abonnement per 1 juni 2019 met maar liefst meer dan 6% omhoog gaat naar € 67,50 per maand. Hierbij komt dan nog de huur van een tweede decoder à € 5,00 dus totaal € 72,50. Inclusief het Ziggosport pakket ad € 14,99 komen mijn maandelijkse abonnementkosten uit op € 87,49. Hier in zit dan wél een “gratis” Spotify abonnement.

Verder verdwijnen er negen zenders (w.o. National Geographic) en komen daar vier zenders voor terug.

Een nieuw internet snel en tv abonnement (wel standaard met twee decoders, mét optionele spotify en Ziggosport kost per vandaag volgens de kpn site € 86,49. Waar is het “Gratis” Spotify gebleven ? Mogelijk gaat dit tarief per 01 juni ook nog omhoog (en staat dat nog even niet vermeld op de site)want anders is het oude pakket duurder dan het nieuwe ? Zo ja, wat wordt het nieuwe tarief ?

Is KPN niet bang dat men zichzelf zo langzamerhand uit de markt aan het prijzen is ?
Voor een soortgelijk product betaal ik bij een bekende concurrent € 64,50 en krijg ik er gratis Ziggosport bij. (Waarvoor ik bij KPN dus extra € 14,99 betaal). Prijsverschil derhalve € 22,99 / mnd.

Een vergelijkbaar pakket via glasvezel wordt door een kabelaar aangeboden voor € 73,45.

Ik ben een jarenlange trouwe klant van KPN (inclusief meerdere mobiele abonnementen) maar deze loyaliteit kent wel grenzen.

Ik zie graag een reactie van kpn tegemoet.


Hoi @jdv54 . Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Zoals je kunt lezen ben je niet de enige met vragen over wijzigingen. Ik snap je reactie en ben bang dat ik geen pasklare oplossingen voor je heb. KPN heeft in de afgelopen jaren telkens verschillende pakketten gehad. Er zijn ook pakketten waarin spotify deel uitmaakt van het totaalpakket. Dat zijn wel pakketten uit het verleden en als je daar nog in zit, is het vaak gunstig om er te blijven.
De prijsverhoging heeft voor een groot deel met onderhoud en verbetering van het netwerk te maken. In veel gebieden worden snelheden opgeschroefd. De zenderwijzigingen gebeuren op basis van contracten met leveranciers. Wat daar allemaal bij komt kijken wordt in dit topic uitgelicht in de comments. We proberen om er gelijkwaardige zenders voor terug te krijgen maar dat is uiteraard lastig. Ik ben bang dat ik daar niets aan kan veranderen.
Waarom moet national geografics per 01-06 verdwijnen, volg al jaren dr.Pol en de geweldige natuurserie’s
en volgens mij zijn er veel meer liefhebbers van deze zender



Helemaal eens, @Geert1955 . In dit topic wordt uitgelegd waarom dat zo is. Ik hoop dat dat in ieder geval voor wat opheldering zorgt.
Reputatie 4
Badge +2
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-zet-onderhandeling-fox-benelux-op-scherp/
Reputatie 7
Badge +22

UPDATE:

KPN zet onderhandeling FOX Benelux op scherp

Reputatie 4
Badge +2
https://www.totaaltv.nl/nieuws/zenderwijziging-bij-digitenne/
Reputatie 7
Badge +22
😂🤣@david_meyer25 en ik hadden dezelfde gedachten met plaatsen van het artikel! Die missen jullie niet over het hoofd! 😂🙈😁
Reputatie 3
Badge +1
"Meer dan 100 euro", dat is wel een beetje overdreven. Dat zou betekenen dat Fox 8 euro per zender per abonnee vraagt. Lijkt me een beetje boel veel. Het gaat om centen, niet om euro's.

Zelf berekend of hoe weet je dit?
Reputatie 4
Badge +2
@Dennis Schreve Ja zeker weten
Reputatie 6
Badge +3

Waarom moet national geografics per 01-06 verdwijnen, volg al jaren dr.Pol en de geweldige natuurserie’s
en volgens mij zijn er veel meer liefhebbers van deze zender

Helemaal eens, @Geert1955 . In dit topic wordt uitgelegd waarom dat zo is. Ik hoop dat dat in ieder geval voor wat opheldering zorgt.

Je mag als KPN wel eens opschieten met de onderhandelingen over het al dan niet verlengen van het contract met Fox Benelux (zie linkjes naar totaaltv hierboven), ik heb inmiddels contact gehad met Ziggo en zo zullen er veel meer zijn ben ik bang, mochten jullie dit allemaal doorzetten. Ben mijn hele leven bij KPN geweest, maar er komt eens een moment dat je het genoeg vindt.

Reageer