News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 7
"Na een flinke ruzie tussen KPN en FOXheeft KPN besloten om per 1 juni 8 zenders uit het basispakket te halen. Het betreft de zenders WildHitz, Antena3, Zing, FOX TV, National Geographic en 24 Kitchen. Nat Geo Wild en Baby TV verdwijnen uit het pluspakket."
Het zijn er toch echt 9, je vergeet immers de zender Disney junior.
Reputatie 7
Badge +22

"Na een flinke ruzie tussen KPN en FOXheeft KPN besloten om per 1 juni 8 zenders uit het basispakket te halen. Het betreft de zenders WildHitz, Antena3, Zing, FOX TV, National Geographic en 24 Kitchen. Nat Geo Wild en Baby TV verdwijnen uit het pluspakket."Het zijn er toch echt 9, je vergeet immers de zender Disney junior.

Ja inderdaad, dat dacht ik inderdaad ook al aan. 😉


"Na een flinke ruzie tussen KPN en FOXheeft KPN besloten om per 1 juni 8 zenders uit het basispakket te halen. Het betreft de zenders WildHitz, Antena3, Zing, FOX TV, National Geographic en 24 Kitchen. Nat Geo Wild en Baby TV verdwijnen uit het pluspakket."Het zijn er toch echt 9, je vergeet immers de zender Disney junior.
Ja inderdaad, dat dacht ik inderdaad ook al aan. 😉

Ja echt jammer dat degene die hier verantwoordelijk voor zijn ons gratis hebben overgeleverd aan dit monopolie,
Reputatie 7
Ook ik heb grote moeite met het verdwijnen van de zenders National Geographic en Nat Geo Wild. Voordat ik ga wijzen naar partijen wacht ik eerst nog even af totdat duidelijk is geworden hoe de vork nu echt in de steel steekt.
Is het FOX Benelux (dochter van Disney) die een hogere distributievergoeding eist of is het KPN die inzet op een verlaging van de distributievergoeding omdat er te weinig kijkers zijn of is het Disney die de zenders exclusief wil onderbrengen in haar OTT dienst (Disney+) die in 2020 in Europa gelanceerd zal worden.
Ik hoop dat partijen op korte termijn openheid van zaken zullen geven.



"Na een flinke ruzie tussen KPN en FOXheeft KPN besloten om per 1 juni 8 zenders uit het basispakket te halen. Het betreft de zenders WildHitz, Antena3, Zing, FOX TV, National Geographic en 24 Kitchen. Nat Geo Wild en Baby TV verdwijnen uit het pluspakket."Het zijn er toch echt 9, je vergeet immers de zender Disney junior.
Ja inderdaad, dat dacht ik inderdaad ook al aan. 😉
Ja echt jammer dat degene die hier verantwoordelijk voor zijn ons gratis hebben overgeleverd aan dit monopolie,

En nog erger de naam van deze provider komt binnenkort op mijn rekening en tv ontvanger te staan.
En worden alle WBA klanten de dupe je zal maar bij Oxxio internet en tv gaan afnemen en meteen deze kanalen verliezen.

Zelfs met alle WBA klanten gezamenlijk zijn de kijkcijfers volgens KPN dus niet goed genoeg om deze onderhandelings debacle goed af te ronden. De waarheid ligt in het midden maar ik geef eerder Disney/Fox voordeel van de twijfel dan KPN.

Als hun ott dienst niet meteen beschikbaar is in Nederland schiet Disney er niks mee op om de lineaire kanalen niet door te laten geven.
ik ben gekapt met kpn en ga naar telfort 40 euro per maand inclusief bellen tv en internet daaaag kpn
Belachelijk , waarom worden goeie zenders zoals Nat. Geographic en 24 Kitchen verwijderd ?

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Belachelijk dat National Geographic en 24 Kitchen uit het zenderpakket verdwijnen !
Reputatie 7
Badge +28
Jij bent niet de eerste die hier mee komt.

Meer vragen en ook meer antwoorden daarover in dit topic:
https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
ik ben gekapt met kpn en ga naar telfort 40 euro per maand inclusief bellen tv en internet daaaag kpn
En over een jaar staat ook daar KPN op de rekening en heb je nu meteen door eigen keuze een kleiner basispakket TV kanalen en de kanalen die hier verdwijnen verdwijnen ook bij Telfort. Of je er wat dat betreft heel veel mee opschiet. Nu heb je lagere lasten maar ook die bedragen zullen worden verhoogd naar KPN nivo.
We moeten meer gaan betalen en krijgen minder TV als we gewend waren.
Dus vindt ik de verhoging niet redelijk.
Ik zou pleiten in dit geval voor vermindering.
p.s. doe dan maar minder aan sponsoring.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
ik ben gekapt met kpn en ga naar telfort 40 euro per maand inclusief bellen tv en internet daaaag kpn
Aparte move, @19bingo53
Telfort wordt opgeheven en is voor het eind van dit jaar volledig geïntegreerd in KPN. Zit je dus nog steeds / alweer bij KPN. Het zenderaanbod is ook 1 op 1 KPN, dus neem aan dat je het niet gedaan hebt om Fox, NGC, NGC Wild en 24kitchen te behouden.
Je huidige Telfort abonnement blijft vooralsnog wel geldig.
Reputatie 7
Weet je dat Telfort voor mij veel duurder is dan KPN?

Alles-in-1 standaard bij KPN:


Hetzelfde abonnement bij Telfort:


Dat is maar liefst €12,98 meer dan mijn huidige abonnement.
Ik weet niet of en zo ja vanaf wanneer KPN Compleet ook in combinatie met een Telfort abonnement gaat gelden, maar zelfs dan blijft Telfort voor mij €2,99 duurder dan KPN.
De combivoordelen bij producten van 2 merken worden vanaf mei naar de betreffende klanten bekend gemaakt. Hoe dat wordt uit gevoerd zal dan bekend worden ik ben wel benieuwd wat hierbij de doorslag gevende factor is dus het huis abonnement of het mobiele abonnement. Hoewel dit in het topic over het samenvoegen van de merken thuishoort.

Het bedrag na 12 maanden wordt in ieder geval 9,99 lager zo te zien heb je het pluspakket niet als Telfort combivoordeel gekozen.
Reputatie 1
Badge
ik lees zojuist de mail die ik van kpn heb gekregen belachelijk!!!! Prijzen met 4 euro omhoog
NAT GEO eruit kan gewoon echt niet nat geo wild fox en 24 kitchen dit is gewoon absurd

er zijn wel 30-40 andere kut zenders die ze kunnen verwijderen

ik ben er heel hard over asn het denken om kpn er gekemasl uit te flikkeren voor zowel tv/internet als mobiel!

wat de klant wil telt niet meer bij kpn!! Enige wat telt is hoe kpn zo snel mogelijk hun zakken kan vullen

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Wat de klant wil is niet te veel betalen. Worden prijzen verhoogt om dure zenders, waar redelijk weinig naar gekeken wordt overigens (zie https://kijkonderzoek.nl/), dan staan klanten ook op de achterste benen.

KPN is nog altijd minder duur (ook na de aankomende prijsverhoging) dan grote concurrent Ziggo. Dat moet vooral zo blijven.

Ik kijk al zeker een jaar niet meer naar deze zenders. Avonden lang The Simpsons, eindeloos vliegtuigongelukken en Dr. Pol. Nee, veel variatie zit er niet in.

Maar bv NGC hebben we al jaaaren. Hoeft van mij niet echt weg. En Fox... is eigenlijk alleen voor de Keuken Kampioen divisie belangrijk. Dan kijk ik, maandag danwel vrijdag, nog wel eens.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Het bedrag na 12 maanden wordt in ieder geval 9,99 lager zo te zien heb je het pluspakket niet als Telfort combivoordeel gekozen.
Komt omdat ik geen Telfort combivoordeel heb immers ik heb geen mobiel abonnement van Telfort. Het enige mobiele abonnement dat ik niet bij T-Mobile heb ondergebracht is dit data abonnement. Vandaar ook mijn opmerking over KPN Compleet. 😉
Ah ik zie het nu. Het addertje onder het gras is dat al neem je één alles in 1 product af je daardoor zonder mobiel abonnement op dat adres toch voor Compleet in aanmerking komt. Of heeft een gezinslid nog een KPN mobiel abo op hetzelfde adres zoniet lijk je volgens de huidig geldende voorwaarden geen Compleet klant te zijn.

*Edit*
Ik kan kiezen wat ik wil zonder mobiel aan te vinken krijg ik niet de keus voor een gratis pakket als compleet klant.
In contact komen met kpn is erg lastig!
Ik kan bv geen emailadres vinden.
Dan maar op deze manier proberen.
Krijg een bericht dat de prijzen weer omhoog gaan!
Daar word je echt niet blij van.
Evenals het zenderaanbod, ook minder zenders?
Ik ga nu toch heel serieus eens kijken naar een alternatief en overstappen naar een andere provider.
KPN steekt wat betreft prestaties echt niet boven andere uit.

Groet
Jack

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Ah ik zie het nu. Het addertje onder het gras is dat al neem je één alles in 1 product af je daardoor zonder mobiel abonnement op dat adres toch voor Compleet in aanmerking komt.
Nee, niks geen addertje onder het gras, dat data abonnement telt gewoon als mobiel abonnement voor KPN Compleet.


KPN Compleet geldt nu echter alleen voor KPN en XS4ALL producten en nog niet i.c.m. een Telfort internet en TV abonnement. Dat is waarom het Plus pakket bij Telfort voor mij nu nog altijd €9,99 per maand kost en ik dat als zodanig dus ook in het kostenoverzicht heb opgenomen. Pas als duidelijk is welke kortingen van toepassing zijn als KPN en Telfort producten met elkaar gecombineerd worden kan bepaald worden of het Plus pakket dan ook "gratis" zal zijn.
Ik ga er vanuit dat dat wel het geval zal zijn maar het is nu nog niet met zekerheid te zeggen.
Ok die data sim zie ik in dat kpn lijstje in je post niet terug vandaar mijn verwarring dus toch niet hetzelfde want Telfort biedt die optie niet.

En ik ben daar ook benieuwd naar want je kan KPN thuis hebben met Telfort mobiel of andersom dus welke voordelen gaan die klanten krijgen KPN compleet of Telfort Combi
Reputatie 7
Ok die data sim zie ik in dat kpn lijstje in je post niet terug
Dus je had de link naar dat data abonnement niet even aangeklikt? 🤔

Anders kom je toch lager uit.
Maar zelfs dan kom ik nog altijd €2,99 hoger uit dan mijn huidige abonnement bij KPN. 😉
Reputatie 7
Telfort wordt in mijn situatie precies één euro duurder 🤣 Maar met de extra euro vanaf juni is dat volledig teniet gedaan.



Met Telfort combivoordeel zou er dus 9,99 vanaf gaan en kom ik uit op 56,49 per maand. Dus wel weer voordeliger. Maar Telfort mobiel is hier waardeloos,... Dan nog de vraag of Telfort wel via pair-bonding levert, omdat ze aangeven tot max 66mbps te kunnen bieden, terwijl ik nu het dubbele kan hebben via KPN
Tja, sinds 1 mei 2016 is dit pakket voor mij verhoogd van 58 euro naar nu 1 juni 2019 naar 72 euro dat is een verhoging van bijna 25% in 3 jaar....dit kan echt niet , daarnaast word het pakket verder versoberd en alles onder het mom van snelheid veiligheid etc
Nee het management krijgt bonussen zonder tegenprestaties dat moet betaald worden; ik ga me in elk geval op iets anders orienteren...net als bij energie elk jaar overstappen
Inderdaad mea culpa niet op geklikt dat prijsverschil zit mede in de snelheids upgrade naar 200MB je gaat nog duurder uitkomen als je het uitgebreide tv pakket kiest a 5,00 p/m.

Mede daardoor kom ik met internet en tv basis Compleet ook iets voordeliger uit bij kpn maar breng ik mijn mobiel daar onder voor Compleet kom ik totaal toch hoger uit want zelfs met de korting is het instap mobiel abo met data duurder.

Wat dat aan gaat ontlopen de twee elkaar niet heel veel maar het meenemen van mijn bundel met 2 maanden is echt een pré voor Telfort mobiel. Het ondanks alles iets ruimer tv pakket is een pre voor KPN

@JeroenB22 Telfort kan of beter gezegd mag geen bonded leveren dat is iets wat menig Telfort klant graag ziet veranderen. Het bereik met een Telfort sim is slechter bedoel je dat? Vaag gezien het hetzelfde netwerk is. Ik weet dat Telfort ooit wel een eigen gsm netwerk had.

Reageer