News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties


Ook is er voorheen de hbo verwijderd bij jullie onder het mom van die zend niet meer uit in Nederland.
Sinds kort ben ik erachter dat dat niet waar is.
Ziggo zend dit gewoon wel uit.
We worden dus belazerd waar we bijstaan?
HBO is een volle dochter van Liberty Global en laat Ziggo daar nu ook een volle dochter van zijn. Ziggo heeft dan ook exclusiviteit op HBO. Overigens is dat alleen het on-demand gedeelte van HBO en niet het lineaire gedeelte want dat wordt in Nederland niet meer uitgezonden.


En wat ik ook niet begrijp is dat als je buiten de deur wilt kijken op je tablet of telf. je bepaalde zenders niet kunt ontvangen.
Het vreemde vind ik dat bv België niet lukt maar al jazeera wel....
Ook kan ik bepaalde opnames van tv zenders die ik buiten de deur wel kan ontvangen niet zien en andere weer wel.
Dat is een rechten kwestie waarbij KPN geen rechten verkregen heeft voor de distributie van de Belgische zenders via Internet. Dit geldt overigens ook voor de Duitse en Engelse publieke zenders.
Als je glasvezel hebt, dan zijn ook de HD-"Glas" zenders nog niet via de app te bekijken en daarmee helaas ook de bijbehorende opnames.


Oké dat kan dan dus kloppen voor de hbo. En voor de zenders buiten de deur,dat gaat ook niet veranderen dan? En het eerste deel van mijn vragen heb je daar ook antwoord op?Annette.
Wat ik niet begrijp is dat jullie zomaar zenders verwijderen zonder eerst te vragen wat de mensen willen.
De zenders die wij hebben gekozen en ook in de extra pakketten veranderen en er wordt dan gezegd dat het vervangen wordt met andere fijne zenders.

@Annette52
Je bedoelt dit deel, dat gebeurt niet zomaar.
1 reden is het punt dat de toestemming(licentie) om deze aan ons te laten zien verloopt.
Reden 2 is dat er geen overeenkomst is bereikt om deze toestemming te verlengen.
Dat laatste heeft er mee te maken dat KPN heeft gemeten dat het aantal kijkers naar die kanalen niet genoeg is om het bedrag te betalen wat gevraagd wordt. Het is zeker niet zomaar.

Wat betreft het terugkijken van opnames en het aantal beschikbare kanalen buitenshuis via de app als daar geen betere afspraken voor worden gemaakt die dan mogelijk tot hogere licentie kosten leiden ook voor ons de klanten zal dit niet veranderen. Zonder toestemming mag er niet veel. Officieel mag je thuis niet eens een film op DVD laten zien tijdens een feestje aan mensen die niet tot je eigen gezin horen. Diezelfde regels gaan in zekere zin ook op voor de doorgifte van zenders.


Het idee van die meerdere pakketten ben ik ook een voorstander van.
Ik zie graag een betere verdeling naar thema pakketten elk maximaal €5,00
En gaat KPN ook nog wat doen aan het slechte werken van de love nature zender?
Ook wil ik weten of op digitenne die wij ook erbij hebben voor de camping,de zenders nat geo en 24 kitchen dan ook verdwijnen?
En wanneer horen we wat de vervangers worden voor de verwijderde zenders?
Reputatie 7
En gaat KPN ook nog wat doen aan het slechte werken van de love nature zender?
Hele goede vraag, want op dit moment lijkt het nog nergens naar, niet via de TV ontvanger en niet via de iTV app waar je nog steeds de onderstaande melding krijgt.


Ook wil ik weten of op digitenne die wij ook erbij hebben voor de camping,de zenders nat geo en 24 kitchen dan ook verdwijnen?
Ja, ook die gaan verdwijnen.

En wanneer horen we wat de vervangers worden voor de verwijderde zenders?
Als er vervangers gaan komen, ik heb daar eerlijk gezegd een hard hoofd in.
Badge
Misschien een domme vraag maar waarom gaat er nationaal geografic van de zenden af als dat gebuerd zal ik zal zeker gaan kijken naar een andere provider
Dit past me niet dat dit weg gaat dit is een zender waar ik mijn mijn tv voor aan zwengel jammer
Ik zou geen vervangers kunnen noemen, er zijn in dit topic wel voorstellen voorbij gekomen maar een nieuwskanaal of TV5 terug is niet echt gelijkwaardig om maar iets te noemen. Dat zal nog lastig worden.

Je had het aangaande Love Nature over de ondertiteling dat zal bij de bron al fout gaan daar kan KPN niet veel aan veranderen vrees ik.

Love Nature gaat vrees ik ook snel vervelen maar dat is te vroeg om te zeggen. Ik zie dat meer als een alternatief voor, of eerder, aanvulling op Animal planet en deels mischien ook voor Nat Geo Wild.
Reputatie 4
Badge +2
https://www.totaaltv.nl/nieuws/weer-uitbreiding-hd-bij-kpn/
Schandalig deze verhoging en wijzigingen...... slaat echt nergens op!!!!
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb liever 15 of 20 goede zenders met bv Netflix er gratis bij. Dan 70 zenders of hoeveel het er mogen wezen waar je geen zak aan hebt.
Ik heb liever 15 of 20 goede zenders met bv Netflix er gratis bij. Dan 70 zenders of hoeveel het er mogen wezen waar je geen zak aan hebt.
Wat noem je goed? Dat is voor elke kijker verschillend ik zou 1 kanaal genoeg vinden als daar de programma's op komen die ik nu op 4 verschillende zie.
Netflix als Compleet voordeel zoals nu Fox Sports klinkt goed maar wie gaat dat betalen*, en welke versie? De basis optie SD en 1 stream

*Dat gaat dan toch in de abonnements prijs terug komen KPN moet ook die nu 9,99 van de klanten die Fox Sports als Compleet voordeel afnemen ergens vandaan halen Fox wil die bundels echt wel vergoed krijgen voor een deel kan dat van die tax die we allemaal betalen.
Waarom verdwijnt 24 kitchen uit zenderpakket, dit is toch een prachtige zender van Nederlandse bodem. Wel Al Jazeera, Rai Uno en TRT Turk behouden. Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig. Laat ik dan nog maar niet hebben over verhoging abonnementskosten van €3,50 per maand.
Enorm jammer dat National Geographic en Fox verdwijnen.. Enorm veel zenders die ik niet bekijk, en dan deze twee verwijderen..
Echt belachelijk dat er is besloten dat kpn de zender National Geographic gaat verwijderen. Er zijn al zoveel waardeloze zenders en dan wordt een kwaliteit zender als deze er af gehaald, zal wel weer een manager zijn die door deze beslissing een dikke bonus krijgt zonder zich wat aan te trekken van wat het publiek vraagt.
Fox TV op kanaal 14 verdwijnt. Is deze nog wel te zien in het pluspakket?
Reputatie 7
Fox TV op kanaal 14 verdwijnt. Is deze nog wel te zien in het pluspakket?
Nee, de zender verdwijnt in z'n geheel.
Reputatie 6
Badge +3
Misschien een domme vraag maar waarom gaat er nationaal geografic van de zenden af als dat gebuerd zal ik zal zeker gaan kijken naar een andere provider
Dit past me niet dat dit weg gaat dit is een zender waar ik mijn mijn tv voor aan zwengel jammer

Als je even de laatste pagina's terug bladert en leest, lees je over het hoe en waarom. Er is enorm veel over gezegd.
Geweldig, niet dus. Erg leuk voor degenen die hier de series van volgen elk seizoen. Overweeg dan toch echt om over te stappen naar n andere provider. Eerst HBO eruit en nu weer FOX, dan blijft er niet veel meer over!
Reputatie 1
Nat Geo en Nat. Geo Wild verdwijnen per 1 juni. Er zijn toch genoeg flutzenders die weg kunnen? En dan gaat ook de prijs nog eens fors omhoog! Ik ga toch zoeken naar een andere aanbieder, want dit vind ik helemaal niets.
Reputatie 1
Straks alleen nog Nederland I, II en III, en dan voor 150 euri's per maand??? Jullie prijzen jezelf uit de markt op deze manier.,
Inderdaad, op deze manier beheerst Ziggo straks de totale markt en doet KPN niet meer mee
Reputatie 7
Inderdaad, op deze manier beheerst Ziggo straks de totale markt en doet KPN niet meer mee
Het zou maar zo kunnen dat die zenders volgend jaar ook bij Ziggo gaan verdwijnen.
De distributieovereenkomst tussen FOX Benelux en KPN loopt tot 1 juni 2019 terwijl de distributieovereenkomst tussen FOX Benelux en Ziggo medio 2020 verloopt.
Ziggo hoeft nu dus nog niet te onderhandelen en ziet nu gniffelend toe.
De kans is echter reëel dat hetzelfde volgend jaar ook bij Ziggo zal gebeuren.
Weet ook dat FOX is overgenomen door Disney en dat Disney haar OTT dienst Disney+ volgend jaar in Europa wil lanceren. Zenders als National Geographic Channel en Nat Geo Wild worden daarbij (prominent) genoemd als onderdeel van Disney+.


Ik denk dat Disney daarmee de lat weer een stukje hoger legt als het gaat om het onderhandelen van de distributievergoeding.
De distributieovereenkomst bij Ziggo loopt voor FOX Sports medio 2020 af. Dit is een afzonderlijke overeenkomst dan waar het nu bij KPN om gaat, dat van FOX Benelux namelijk. Die overeenkomst loopt bij Ziggo nog langer door.

overigens zeggen dit soort overeenkomsten niet heel veel over de voortgang van lineaire verspreiding van zenders. In dit soort overeenkomsten staat standaard een opzegtermijn van enkele maanden waardoor het mogelijk wordt dat een zender het contract kan ontbinden als deze met uitzenden wil stoppen. Maar FOX Benelux zegt dat op dit moment hiervoor geen plannen zijn.
Reputatie 7
Badge +22

Weer uitbreiding HD bij KPN


helaas weer niet RTL Crime en RTL Lounge! 😔 Maar in ieder geval weer 1 HD zender erbij: RAI Uno
Dit is samen met 24Kitchen een van de populairste zenders uit het pakket!! Hoe kunnen jullie die zenders er nu uitgooien? Gooi dan eerder de duitse of turkse zenders uit het pakket.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
De enige reden waarom ik nog TV kijk zijn zenders als National Geographic, Discovery, RTL Z, het journaal en zo nu en dan een documentaire van de VPRO.
Er is echt een tweedeling in kwaliteit van programma's. Zenders al RTL, SBS, Swahili National of hoe ze allemaal ook mogen heten kunnen wat mij betreft in de prullenbak. Ik voel het antwoord al aankomen: "Natuurlijk meneer, dat is uw mening. Voor elk wat wils, we proberen het iedereen naar de zin te maken". Natuurlijk is dit slechts mijn mening en persoonlijke voorkeur. Ik denk echter dat er hele volksstammen zijn die John en Annie TV Siberisch laten en gaan voor kwaliteits TV met een stukje kennisverhoging. De KPN staat voor kwaliteit. Je betaald er wat meer voor maar je krijgt daar ook wat voor terug. Zaken als een goede klantondersteuning, bereikbaarheid, kwaliteit en gebruiksgemak van het systeem. I love it! Maar een enigszins intelligent zenderaanbod hoort daar absoluut ook bij!

Admin: Samengevoegd met centraal topic

Reageer