News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Waarom gaat Fox eraf?
Als diehard The Walking Death fan, moet ik nu dus verplicht overstappen terwijl ik al zo lang bij KPN zit en niet wil overstappen, maar jullie laten me zo geen keuze.
Waarkm?

Admin: Samengevoegd met centraal topic
waarom alweer een prijsverhoging? van 51,50 euro naar 52,50 euro. ik ken geen bedrijf dat zo vaak de prijzen verhoogde als kpn!

Admin: Samengevoegd met centraal topic

Weer uitbreiding HD bij KPN


helaas weer niet RTL Crime en RTL Lounge! 😔 Maar in ieder geval weer 1 HD zender erbij: RAI Uno

En Crime&Investigation ook nog steeds niet in HD met de door Dennis genoemde alle drie in het pluspakket weinig plus niet in HD

De distributieovereenkomst bij Ziggo loopt voor FOX Sports medio 2020 af. Dit is een afzonderlijke overeenkomst dan waar het nu bij KPN om gaat, dat van FOX Benelux namelijk. Die overeenkomst loopt bij Ziggo nog langer door.

overigens zeggen dit soort overeenkomsten niet heel veel over de voortgang van lineaire verspreiding van zenders. In dit soort overeenkomsten staat standaard een opzegtermijn van enkele maanden waardoor het mogelijk wordt dat een zender het contract kan ontbinden als deze met uitzenden wil stoppen. Maar FOX Benelux zegt dat op dit moment hiervoor geen plannen zijn.

Dat is mijn gedachte, waarom met kanalen stoppen nog voor een dienst beschikbaar is?
De enige reden zal dan het aantal voor inschrijvers zijn, echter kunnen die bij elke provider zitten.
Ik zie de streamings dienst niet echt als drijfveer om nu meer licentie vergoeding te vragen. Dat zou mij juist tegenhouden om daar klant te worden als dat echt zo zou zijn.

Als iemand nu geen Fox of National Geoghraphic kijkt gaat deze ook nooit die dienst afnemen.
Reputatie 1
Helemaal hiermee eens. Een prijsverhoging, afstoten van alternatieven (oa Telfort) en uitholling van de mogelijkheden/zenders. KPN waar ben je in vredesnaam mee bezig. Niet iedereen is geïnteresseerd in bagger zoals er nu bijkomt.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Helaas 'kwaliteit" brengt geen geld in het laatje.
Met de oneindige herhalingen zijn Discovery en National Geographic alleen intressant als er ergens een nieuw seizoen van is.

De volksstammen zitten juist naar de John en Annie programma's te kijken.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Ik zal toch niet de enige zijn die zich hier over opwind?? Of zit iedereen tegenwoordig te NETFLIX-en??😫

Admin: Samengevoegd met centraal topic
jammer dat men niet kan kiezen voor extra zenders zoals TV5 en BBC4, evt. tegen extra betaling.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Ik ben niet iedereen maar bij mij wel meer uren Netflix dan gewone tv je bent niet de enige loopt al een flink topic over.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +22

UPDATE: Verdwijnen FOX NL, 24Kitchen en National Geographic bij KPN lijkt definitief.

Reputatie 7
Badge +22
Concurrentie gaat KPN denk ik klanten wegsnoepen:

T-Mobile verhoogt prijs televisie en internet niet en wil alternatief KPN zijn


Nou, zal mij benieuwen hoe lang FoxNL, 24Kitchen, National Graphic en BabyTV bij T-Mobile blijft.
Ik wil graag 24Kitchen en National Geographic blijven kijken. Heeft KPN daar een oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +22
Ik wil graag 24Kitchen en National Geographic blijven kijken. Heeft KPN daar een oplossing voor?
Nee, helaas niet. Lees dit maar:

UPDATE: Verdwijnen FOX NL, 24Kitchen en National Geographic bij KPN lijkt definitief
KPN,

Jullie blijven de prijzen maar verhogen.

Ik begon bij 42,50 destijds, inmiddels tikken de de 54 aan. Wanneer stopt het?
Kreeg een mail met daarin ongevraagde wijziging van zenderpakket Plus: o.a. National Geographic en Nat.Geo.Wild gaan er per 1 juni uit. Daar zeer ontevreden over, juist veelbekeken en kwalitatief goede zenders. Wordt niet aan je gevraagd, gewoon door strot geduwd. Lekker klantvriendelijk. Vervolgens bel ik, spreek ik de vraag in, wordt je verwezen naar website en wordt gesprek beëindigd. Bel opnieuw, blijf aan de lijn om met medewerker in contact te komen en te vragen waar ik over de zenderwijziging bezwaar kan indienen; dat zou via het contactformulier (e-mail) zijn. Maar dat is nergens te vinden. Vervolgens chat opgestart waar ik alleen maar herhaling van onzinnig antwoord krijg. Daarom nu naar dit forum gegrepen.
Waar kan ik bezwaar maken tegen de gang van zaken en hoe kan ik alsnog deze zenders wél blijven ontvangen?

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +22

KPN speelt gevaarlijk spel met Fox

Zijn er nu helemaal geen andere mensen. Die het zat zijn. Dat de zender Fox kanaal 14.
Per 1 juni 2019 verdwijnt. Ik baal er zelf enorm van. Want op deze zender worden toch wel heel veel leuke series uitgezonden. Als er geen actie ondernomen wordt. Bepaald kpn straks helemaal ons zender aanbod. En ik weet echt wel dat het om geld draait , voor doorgifte op kpn van de zender fox. Maar ik wil deze zender graag behouden. Maak je ongenoegen duidelijk. Groeten marco

Admin: Samengevoegd met centraal topic

KPN speelt gevaarlijk spel met Fox


Dat artikel gecombineerd met deze
Doorgifte KPN belangrijk voor Fox

Doet mij vast houden aan de zienswijze dat Disney net zoveel te verliezen heeft als KPN.
De gevolgen voor Disney dan net name Fox tv en Fox sports kunnen nog wel eens voelbaar worden bij de overige aanbieders zoals Ziggo als Fox de open net status verliest met alle mogelijke gevolgen van dien.

Nu maakt mij het voetbal niks uit maar dat de actie van 1 provider gevolgen kan hebben voor elke tv kijker ongeacht de provider wel.
Geographic uit zenderpakket!!,te gek voor woorden.

admin: vraag naar centrale topic verplaatst
Super jammer. En meer betalen en favoriete zender National Geografic verdwijnt. Toch maar Ziggo?
PER 1 JUNI!!!!!
Ik ben niet blij met de combinatie van prijsverhoging en dat er een aantal zenders wegvallen die ik wel graag kijk. Er komen alleen onzin zenders voor terug. TV538 en 100% NL TV??? Radio luisteren via TV, voegt niks toe voor mij. 24Kitchen, NatGeo, e.d. wel leuk maar die vallen weg maar moet wel per maand €4 extra betalen. Bad deal KPN! 😟
Wéér een wijziging en dan ook nog eens zenders als National Geographics verwijderen. Onbegrijpelijk.
Ik heb een alles-in-een pakket en ga daar €4 per maand meer (voor minder) betalen. Daarbij is het nog niet eens mogelijk om de snelheid van het abonnement (50 MBIT/s) te behalen omdat 35 MBIT/s maximaal is.
Ik krijg al minder en moet er ook nog meer voor gaan betalen.
Het liefst was ik over gegaan op glas maar ook daarin schiet KPN tekort. Ik heb al enkele jaren een glasverbinding liggen maar daar staat nog geen signaal op van KPN.
Met deze schandalige prijsverhoging zónder wezenlijke tegenprestatie ben ik eigenlijk langzamerhand wel klaar met KPN.
Een prijsverlaging zolang niet aan de eigenschappen van het pakket kan worden voldaan zou meer op zijn plaats zijn.
Ik zal dus daarom de andere opties in overweging nemen. B.v. Caiway biedt wel glas aan en een goede abonnementsprijs.
Dit is samen met 24Kitchen een van de populairste zenders uit het pakket!! Hoe kunnen jullie die zenders er nu uitgooien? Gooi dan eerder de duitse of turkse zenders uit het pakket.

Admin: Samengevoegd met centraal topic

Mee eens, dit samen met National Geografic en prijsverhoging, dwingt tot overstappen. Jammer
Waarom gaat Fox eraf?
Als diehard The Walking Death fan, moet ik nu dus verplicht overstappen terwijl ik al zo lang bij KPN zit en niet wil overstappen, maar jullie laten me zo geen keuze.
Waarkm?

Admin: Samengevoegd met centraal topic

Mee eens
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019


We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
Afgelopen maand hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant). Als vervanging voor National Geographic.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn 24 Kitchen, National Geographic, FOX TV, WildHitz en Antena3. In het pluspakket vervallen de zenders BabyTV en NatGeo Wild. Dit zal gebeuren per 1 juni, we zijn uiteraard nog op zoek naar passende vervangende zenders.

Zenders die we toevoegen



Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen


De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

Reageer