News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Badge
@marcvanhulst er is inderdaad nog steeds de Must Carry verplichting en minimaal aantal kanalen vanuit de mediawet.

Hoezeer ik dit idee persoonlijk toejuich zal het niet kunnen/mogen zelfs als de wil er is.
De betere indeling op thema dat zal mogelijk zijn. Verder blijven we afhankelijk van de 'grillen' van de providers en de content leveranciers. Met het Cai kabel systeem waren we aan de 'grillen' van de wethouders van de woonplaats overgeleverd.

Geen enkele provider kan dit en zoals elders in deze en andere topics deels terecht opgemerkt kan dit voor de kijker duurder uitpakken zeker als deze van diverse zenders maar een paar programma's kijkt.

Dit kamerstuk uit 2012 is wel passend.
Helemaal deze quote.

"De pakketaanbieders leggen verantwoording af aan hun abonnees. Zij kunnen het zich niet veroorloven om in een markt met toenemende concurrentie geen rekening te houden met de voorkeuren van abonnees. Als pakketaanbieders zich daar niet door laten leiden, verliezen ze klanten en daarmee marktaandeel. Dat de concurrentie toeneemt en de marktaandelen van de grote kabelbedrijven Ziggo en UPC gestaag afnemen, blijkt onder meer uit de regelmatige overzichten van het brancheblad Telecompaper."


De tijden zijn flink veranderd. Welke verantwoording naar de abonnee? Onze knip of de wens om iets meer te willen betalen indien noodzakelijk.

Op dit moment lijkt niet de wens van de klant maatgevend te zijn.


@Galdor68 het lijkt er gewoon op dat KPN doof is voor kritiek op zender wijzingen en het verhogen van het abonnement qua prijs. Dat ze zich blij uitlaten over de snelheidsverhoging irriteert mij mateloos. Alsof of ze willen zeggen "kijk omdat we 2 van uw favoriete zenders uit het pakket halen krijgt u er 50mb bij (ik heb een 4K abonnement waarbij standaard 150mb internet behoort) bij, mooi hé". Mijn eerste vraag zou zijn (net als destijds de regionale omroepen tot een minimum werden beperkt) hoe komen zij aan die gegevens?
Mijn tweede vraag zou zijn (en dat heb ik via Twitter ook gedaan) waarom stoppen jullie al die zenders in dat plus pakket? Antwoord "we willen klanten de mogelijkheid bieden naast de standaard aangeboden kanalen ook te kunnen kijken naar extra zenders"......nou spijker op zijn kop dus. Maar ga je plus pakket ontleden heb ik nog wel een paar voorbeelden die bij mij veel vragen oproept: zo zit in het basis pakket NPO Nieuws en kan je alleen via het plus pakket naar NPO Politiek kijken (bij Ziggo zit dat ivm publieke omroep in het basis pakket) maar de redenatie van KPN is heel eenvoudig (dom) "er kijkt niemand naar" dus een redenatie van jan-lek-me-vesje!
Maar goed ik kan hier zoveel dingen opnoemen die gewoon kant nog wal raken dat ik KPN bljjf oproep: luister toch eens naar je eigen abonnees en ga met ze in gesprek voor een beter plus pakket maar bezint eer ge begint door nu zenders te verwijderen waar men graag naar kijkt (24Kitchen en FoxNL op kanaal).
Als mijn zoon van een oud standaard internet en tv abo naar een nieuw basis internet en tv overstapt krijgt hij de korting dan ook die op de site staat.
Moet hij dan bellen of via mijn kpn
Vanaf 1 juni verdwijnen de zenders Antena 3, National Geographic en 24Kitchen uit het zenderaanbod.
Dit zijn zo'n beetje de enigste zenders waar wij naar kijken. Ik snap nog dat niet iedereen naar de Spaanse zender kijkt, maar national geographic en 24kitchen zijn volgens mij zeer populair. Ik heb ondertussen al meerdere reacties gezien en gehoord van mensen die het met mij eens zijn. Vraag mij sterk af waar deze keuze op is gebaseerd en of het belang van de klant in deze keuze wel voorop staat.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 2
Ik vraag me dus af ,wanneer KPN met de namen van de vervangende zenders komt . Zijn de onderhandelingen nog bezig met Fox ,of is het definitief afgebroken ?
Reputatie 7
Badge +24
Als mijn zoon van een oud standaard internet en tv abo naar een nieuw basis internet en tv overstapt krijgt hij de korting dan ook die op de site staat.
Moet hij dan bellen of via mijn kpn

Dit vraag ik me dus ook af. Heb er al over gebeld, maar dat is dus volslagen nutteloos. Want de telefonistes hebben nog geen flauw idee wat de prijzen worden. Willen helemaal niet omzetten want zeggen dat da nergens voor nodig is. Ja upgraden naar een duurder pakket, dat willen ze wel, maar dat wil ik niet. Eerst nog maar eens 1 juni afwachten...
Reputatie 3
Badge

Als mijn zoon van een oud standaard internet en tv abo naar een nieuw basis internet en tv overstapt krijgt hij de korting dan ook die op de site staat.
Moet hij dan bellen of via mijn kpn
Dit vraag ik me dus ook af. Heb er al over gebeld, maar dat is dus volslagen nutteloos. Want de telefonistes hebben nog geen flauw idee wat de prijzen worden. Willen helemaal niet omzetten want zeggen dat da nergens voor nodig is. Ja upgraden naar een duurder pakket, dat willen ze wel, maar dat wil ik niet. Eerst nog maar eens 1 juni afwachten...


Maar kun je na 1 juni ook nog kosteloos opzeggen als je nog niet contractsvrij bent,dit zal met de oude contracten niet spelen waarschijnlijk maar voor de anderen onderons toch lastig anders.
Reputatie 7
Badge +30


Als mijn zoon van een oud standaard internet en tv abo naar een nieuw basis internet en tv overstapt krijgt hij de korting dan ook die op de site staat.
Moet hij dan bellen of via mijn kpn
Dit vraag ik me dus ook af. Heb er al over gebeld, maar dat is dus volslagen nutteloos. Want de telefonistes hebben nog geen flauw idee wat de prijzen worden. Willen helemaal niet omzetten want zeggen dat da nergens voor nodig is. Ja upgraden naar een duurder pakket, dat willen ze wel, maar dat wil ik niet. Eerst nog maar eens 1 juni afwachten...
Maar kun je na 1 juni ook nog kosteloos opzeggen als je nog niet contractsvrij bent,dit zal met de oude contracten niet spelen waarschijnlijk maar voor de anderen onderons toch lastig anders.


Of je de korting krijgt die op de site staat als je nu al een abonnement hebt, hangt af van hoe oud het huidige abonnement is. En of je overstapt naar een vergelijkbaar, hoger of lager abonnementstype. Over het algemeen wordt er geen korting gegeven als je naar een lager type overstapt (premium naar standaard, standaard naar basis). Je kunt hiervoor dan ook het beste even bellen. De collega aan de lijn kan dan ter plekke kijken wat de mogelijkheden zijn.

Wel zijn onze systemen tot 1 juni nog ingesteld op de oude prijzen. Om te weten wat je dan na 1 juni gaat betalen kun je hier in het topic kijken. Een eventuele korting blijft wel hetzelfde. Dus, ter voorbeeld: als het een korting is van 'drie maanden voor €35' dan wordt, na de prijsaanpassing van 1 juni, het kortingsbedrag ook iets opgehoogd zodat je per saldo wel op die €35 blijft.

Het kosteloos opzeggen in verband met de wijzigingen kan tot 1 juni, ook als je nog binnen contract bent. Vanaf 1 juni kun je alleen opzeggen als je buiten contract bent.
Reputatie 7
Badge +24
Vanaf 1 juni kun je alleen opzeggen als je buiten contract bent.


En een contract, wat houd dat in? Als je al vele jaren bij KPN zit, de laatste jaren niet overgestapt ben op een andere abonnementsvorm, heb je dan nog een contract? Of heb je dan een opzegtermijn van een maand ofzo?

Vanaf 1 juni kun je alleen opzeggen als je buiten contract bent.
En een contract, wat houd dat in? Als je al vele jaren bij KPN zit, de laatste jaren niet overgestapt ben op een andere abonnementsvorm, heb je dan nog een contract? Of heb je dan een opzegtermijn van een maand ofzo?

Je hebt je contract dat je ooit bent overeengekomen standaard 12 maanden daarna loopt die overeenkomst door. In dit geval kan je dus ook na 1 juni overstappen rekening houdend met de maand opzegtermijn.
Reputatie 4
Badge +1
Inmiddels duurt het nog maar een dikke week totdat Fox, 24Kitchen, National Geographic, NGC Wild en Disney Channel verdwijnen bij KPN.

In de eerste communicatie richting klanten, communiceerde KPN dit: En voor de [..] zenders die verdwijnen, zoeken we uiteraard goede vervangende zenders.

Met nog maar 9 dagen te gaan, bevreemdt het mij dat hierover nog niets bekend is. Waarom is het nu volledig stil over de alternatieven? Ik zou graag van een KPN-medewerker horen wat hierover de status is.

Ik vrees heel erg voor het volgende scenario:
  1. Het wordt 1 juni, de zenders van Disney verdwijnen en KPN houdt zich stil over eventuele vervangers.
  2. Bij vragen op het forum komt het algemene antwoord dat er 1 keer per jaar tv-zenders worden toegevoegd.
  3. Indien veel klanten er over vragen komt er misschien een statement dat men nog bezig is met onderhandelingen met andere zenders. (Op de achtergrond gaat men intussen natuurlijk door met Disney)
Ik hoop dat ik geen gelijk heb en dat KPN binnenkort met alternatieven voor Fox of 24Kitchen komt. Die zenders zijn er vast en willen vast ook een publiek van 2,7 miljoen mensen!
4. De bewuste kanalen krijgen per 1-6 een scherm met een nietszeggende mededeling.
Reputatie 3
Badge
Het zal bewust stil gehouden worden na 1 juni word het opzeggen voor veel klanten lastig.
Reputatie 4
Badge +1
Het zal bewust stil gehouden worden na 1 juni word het opzeggen voor veel klanten lastig.

Ja, die kans is er natuurlijk wel. Alhoewel dat lastig opzeggen waarschijnlijk wel meevalt. Na een jaar is je contract sowieso vrij. De meeste klanten zullen een vrij contract hebben.

Ik blijf voorlopig nog wel, in afwachting van de alternatieven 😉.
Reputatie 6
Badge +3
Inmiddels duurt het nog maar een dikke week totdat Fox, 24Kitchen, National Geographic, NGC Wild en Disney Channel verdwijnen bij KPN.

In de eerste communicatie richting klanten, communiceerde KPN dit: En voor de [..] zenders die verdwijnen, zoeken we uiteraard goede vervangende zenders.

Met nog maar 9 dagen te gaan, bevreemdt het mij dat hierover nog niets bekend is. Waarom is het nu volledig stil over de alternatieven? Ik zou graag van een KPN-medewerker horen wat hierover de status is.
Ik vrees heel erg voor het volgende scenario:
  1. Het wordt 1 juni, de zenders van Disney verdwijnen en KPN houdt zich stil over eventuele vervangers.
  2. Bij vragen op het forum komt het algemene antwoord dat er 1 keer per jaar tv-zenders worden toegevoegd.
  3. Indien veel klanten er over vragen komt er misschien een statement dat men nog bezig is met onderhandelingen met andere zenders. (Op de achtergrond gaat men intussen natuurlijk door met Disney)
Ik hoop dat ik geen gelijk heb en dat KPN binnenkort met alternatieven voor Fox of 24Kitchen komt. Die zenders zijn er vast en willen vast ook een publiek van 2,7 miljoen mensen!


Ik begin ook steeds bozer en gefrustreerder te worden. Lees al weken mee (week of 5 / 6), sinds ik het fijne bericht van KPN kreeg. Postte hier ook meermaals. Ik wil nu gewoon zsm duidelijkheid.
* Hoe ver is men gevorderd met de onderhandelingen met FOX Benelux?
* Wat zijn de 'goede alternatieven' voor de wellicht verdwijnende zenders?
Het is nog erg kort dag om over te stappen, geef het op tijd aan, KPN!!
Heel simpel zijn deze zenders belangrijk voor je dan gewoon nu overstappen niet afwachten.

Anders krijg je later spijt. Tenzij je al buiten je contract bent dan kan je ook na 1 juni opzeggen.

Wil je niet bij KPN weg dan moet je maar voor lief nemen wat er wel of niet komt. Als Telfort klant heb ik me er ook in berust. Voor de prijs hoef ik niet weg. Voor de eventueel te verdwijnen zenders ook niet.
Punt 3 lijkt mij het meest waarschijnlijk. Onderhandelingen kosten vaak maanden.

En punt 4 zal ook het geval zijn. Als de onderhandelingen met Fox toch over enige weken/maanden tot resultaat leiden zullen de programmanummers beschikbaar moeten blijven. En dan zijn vervangende zenders weer niet nodig (kosten dan alleen maar weer extra)

@UP , @Galdor68
Bij het opzeggen daarnet gaf de KPN medewerker aan dat de wijzigingen nog altijd niet definitief zijn. Echter raad ik aan om niet de eindconclusie af te wachten, laat KPN maar voelen wat de gevolgen voor hun zijn als zij hier mee doorgaan. Net als zij Fox onder druk zetten door al aan te geven dat Fox er uit gaat terwijl de onderhandelingen nog lopen.

Let wel op waar je naar toe overstapt, want de providers welke IPTV van KPN doorgeven zullen Fox ook verliezen. (Zoals bv NLe en Tele2)
@CobraX Let wel op waar je naar toe overstapt, want de providers welke IPTV van KPN doorgeven zullen Fox ook verliezen. (Zoals bv NLe en Tele2)

Ik stap niet op, ik blijf lekker hangen bij KPN.
Luister meer naar muziek dan dat ik tv kijk.

En met alles wat ik stream naar mijn Sonos zoals Spotify Stingray enz enz
Alle live concerten van het .Bimhuis
Altijd zonder problemen alles via glas.

Nooit meer naar een ander. 😀
Reputatie 3
Badge
Het probleem is opgelost, mensen...

Fox en de anderen blijven!

https://www.totaaltv.nl/nieuws/zenders-fox-benelux-blijven-bij-kpn-xs4all-en-telfort/

Maar nu wil ik natuurlijk wel NBC Universal erbij. Beloofd is beloofd, KPN 😉
Reputatie 7
Badge +30
Goed nieuws mensen! We zijn verheugd te melden dat we overeenstemming hebben bereikt en dat de zenders van Fox (Fox, 24Kitchen, National Geographic, NatGeoWild, BabyTV en Disney Channel) ook na 1 juni gewoon te zien zullen zijn :)

Het startbericht van het topic heb ik hierop aangepast.
Reputatie 7
Fijn! Maar wel balen voor al die mensen die hebben besloten op over te stappen naar een andere aanbieder en alle gedoe er weer bij hebben,... 😁
Reputatie 7
Badge +28
Duidelijk is dat Fox/Disney water bij de wijn heeft gedaan. En dat is uiteindelijk goed nieuws voor de eindklanten. Hierdoor blijft TV in de toekomst betaalbaar.

Mooi om te zien dat de macht nu niet meer volledig in handen is bij de zendergroepen. Deze zendergroepen hebben uiteindelijk de providers nodig voor het verspreiden van hun zenders.

Tip voor KPN: Verander in de toekomst de einddatum van de contracten van 1 juni naar 1 augustus of 1 september. Want Ziggo hanteert 1 juli en nu vangen jullie iedere keer de klappen op bij prijsverhogingen of wijzigingen in het zenderpakket. In de praktijk zijn die verhogingen ook bij andere providers, alleen het jaarlijkse gezeur begint nu iedere keer bij KPN.
Reputatie 7
Duidelijk is dat Fox/Disney water bij de wijn heeft gedaan.
...
Mooi om te zien dat de macht nu niet meer volledig in handen is bij de zendergroepen.

Waar baseer je dat op?

Deze zendergroepen hebben uiteindelijk de providers nodig voor het verspreiden van hun zenders.
Maar hoe lang nog in de traditionele vorm via het IPTV platform van de provider.
Ja, de provider blijft nodig voor het transport van de bitjes, maar het IPTV platform zal er waarschijnlijk tussenuit gesneden worden door de introductie van eigen apps op de smart-TV's.
Reputatie 7
Badge +28
Dat lijkt me niet zo moeilijk om dit vast te stellen.

Dat baseer ik op het feit dat er eerst geen overeenkomst was. KPN was niet akkoord met de voorwaarden van Fox. En nu wel, dus is de vraagprijs van Fox naar beneden gegaan.

En nee, ik zat niet aan de onderhandelingstafel, dus het blijft een (logische) aanname.
Reputatie 7
Dat lijkt me niet zo moeilijk om dit vast te stellen.

Dat baseer ik op het feit dat er eerst geen overeenkomst was. KPN was niet akkoord met de voorwaarden van Fox. En nu wel, dus is de vraagprijs van Fox naar beneden gegaan.

En nee, ik zat niet aan de onderhandelingstafel, dus het blijft een (logische) aanname.

Oei ... de hele gang van zaken is voor mij een déja vu die mij terugbrengt naar juli 2016 en waarin de onderhandelingen tussen KPN en FOX Sports een soortgelijk verloop hadden.
En wie waren daar de verliezers ... juist KPN en haar abonnees.

Het zou ook hier maar zo kunnen zijn dat KPN eieren voor haar geld heeft gekozen omdat het verloop van abonnees richting de concurrent wel heel erg hoog bleek.
We zullen het waarschijnlijk nooit te horen krijgen, maar ik kan jouw conclusie op basis van de bekende feiten in ieder geval niet delen.

Reageer