News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Feliciteerd KPN en FOX met het feit dat ze tot een nieuwe overeenkomst zijn gekomen. Winst voor beide partijen.
😊
Reputatie 4
Badge +1
Let wel op waar je naar toe overstapt, want de providers welke IPTV van KPN doorgeven zullen Fox ook verliezen. (Zoals bv NLe en Tele2)

Even los van het feit dat de zenders dus niet verdwijnen, maar anders kun je dat niet zomaar zeggen.

NLEx is een volledige reseller van KPN, net als OXXIO. Omdat je bij hun gewoon een KPN-verbinding krijgt, heb je dezelfde tv-zenders als bij KPN.

Tele2, maar ook T-Mobile of Online bieden hun verbindingen wel aan via het netwerk van KPN maar hebben een volledig eigen achterliggende netwerk. Daarbij hoort ook een eigen IPTV-dienst met eigen afspraken.
Reputatie 7
Badge +28
In tegenstelling tot 2016 zijn KPN en de klanten nu wel winnaars. De zenders blijven en de abonnementsprijs hoeft niet extra omhoog.

In 2016 werd door Fox Sports een duidelijk hogere doorgifteprijs bedongen ( ongeveer 2,50 voor iedere klant ongeacht of ze kijken of niet).

Dat was inderdaad geen goede deal voor KPN en haar klanten.

Goed om te zien dat KPN nu door schande wijzer is geworden.

Door een hardere opstelling in de onderhandelingen komen de eindklanten er uiteindelijk beter uit.
Dat lijkt me niet zo moeilijk om dit vast te stellen.

Dat baseer ik op het feit dat er eerst geen overeenkomst was. KPN was niet akkoord met de voorwaarden van Fox. En nu wel, dus is de vraagprijs van Fox naar beneden gegaan.

En nee, ik zat niet aan de onderhandelingstafel, dus het blijft een (logische) aanname.


Dat is wel moeilijk (of misschien onmogelijk) om vast te stellen zonder verdere informatie. Het kan net zo goed zijn dat KPN nooit echt de intentie had om Fox er uit te halen, en was al dit een machtsspel om lagere prijzen af te kunnen dwingen. Waar Fox niet (of misschien inderdaad wel) op in gegaan is.

Of misschien is KPN gezwicht is omdat het aantal opzeggingen veel hoger lag dan initieel gedacht.

Er kan gespeculeerd worden over wat er achter de schermen gebeurd is, maar vaststellen op bases van de (op het moment) publieke informatie is niet te doen.
Reputatie 7
In tegenstelling tot 2016 zijn KPN en de klanten nu wel winnaars. De zenders blijven en de abonnementsprijs hoeft niet extra omhoog.
Dat weet je helemaal nog niet, die kan best achteraf doorgevoerd worden.

Goed om te zien dat KPN nu door schande wijzer is geworden.

Door een hardere opstelling in de onderhandelingen komen de eindklanten er uiteindelijk beter uit.

Het is nog maar de vraag of dat nu ook zo is. Eerst 1 juni 2020 maar eens afwachten.
En hoeveel abonnees zijn nu al de dupe van dit geheel omdat zij, misschien wel tegen hun zin, overgestapt zijn naar een andere provider.
Hoi Allemaal,

Ik vraag altijd aan mijn huisarts aan het einde van het jaar "Welke zorgverzekeraar" gaat het worden het komende jaar ?

Zij Zegt dan Altijd "of je nu door de hond of de kat gebeten gaat worden" het maakt allemaal niet zo veel uit, maar degene die het zachts bijt is DSW (is eindelijk reclame hé )

Dus betaal ik daar al jaren mijn bijdrage aan.
Op die manier zorg ik mede voor het welzijn van mijn zorgverzekeraar, huisarts en mijn persoon.
Met andere woorden, het maakt allemaal niet zo veel uit.

Deze ook per ongeluk hier geplaatst. Moet Fox blijven
(Die mag daar wel weg )
Sorry
Reputatie 7
Badge +28

Dat weet je helemaal nog niet, die kan best achteraf doorgevoerd worden.


Het is nog maar de vraag of dat nu ook zo is. Eerst 1 juni 2020 maar eens afwachten.
En hoeveel abonnees zijn nu al de dupe van dit geheel omdat zij, misschien wel tegen hun zin, overgestapt zijn naar een andere provider.


Het gaat niet om 1 juni 2020, het gaat om nu.
Reputatie 7

Dat weet je helemaal nog niet, die kan best achteraf doorgevoerd worden.

Het is nog maar de vraag of dat nu ook zo is. Eerst 1 juni 2020 maar eens afwachten.
En hoeveel abonnees zijn nu al de dupe van dit geheel omdat zij, misschien wel tegen hun zin, overgestapt zijn naar een andere provider.
Het gaat niet om 1 juni 2020, het gaat om nu.

Dan snap je hem nog niet helemaal. Als KPN nu per abonnee €0,25 per maand meer moet gaan betalen, dan zal je zien dat dit in de eerstvolgende prijsverhoging (1 juni 2020) verrekend zal gaan worden. De prijs zal dan vast met een extra €0,50 verhoogd worden onder het mom van investeringen in het verbeteren van het netwerk.
In ieder geval -en daar gaat het mij in deze discussie om- is het op basis van de beschikbare informatie absoluut niet vast te stellen wie hier water bij de wijn heeft moeten doen.
Reputatie 7
Laten we het hier gezellig houden heren. Wij zijn heel blij dat we de zenders van FOX na 31 mei blijven uitzenden. Zoveel is zeker! Ik kan jullie geen informatie geven over de onderhandelingen en de uiteindelijke resultaten daarvan, wel kan ik jullie aangeven dat we een deal hebben gesloten met FOX waar beide partijen zich goed in kunnen vinden. Dus 1 + 1 = 3 😉
Reputatie 7
Laten we het hier gezellig houden heren.
Er is helemaal niets mis met een stukje discussie, dat hoort ook bij een forum
Reputatie 7
Badge +19
Deze ook per ongeluk hier geplaatst. Moet Fox blijven(Die mag daar wel weg )
Sorry


Done 🙂
Reputatie 4
Badge +2
https://www.kpn.com/televisie/zenders/zenderwijzigingen-2019.htm?fbclid=IwAR2FrJi14UOHa0zrcCxNVf7Z1hcP-0r9U3OIXkKmDQk79P8onN3qjZlhRiE

Goed nieuws!
De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders.
Reputatie 6
Badge +3
Heel simpel zijn deze zenders belangrijk voor je dan gewoon nu overstappen niet afwachten.

Anders krijg je later spijt. Tenzij je al buiten je contract bent dan kan je ook na 1 juni opzeggen.

Wil je niet bij KPN weg dan moet je maar voor lief nemen wat er wel of niet komt. Als Telfort klant heb ik me er ook in berust. Voor de prijs hoef ik niet weg. Voor de eventueel te verdwijnen zenders ook niet.


Blij dat ik nog heel even heb afgewacht. Had vandaag KPN willen bellen voor info en dan opzeggen. Nu niet meer nodig, super blij dat ik:
* kan blijven bij KPN
* mijn meest favoriete zenders kan blijven kijken!!

Maar wat een gedoe, ongewisse en ergernis...
Reputatie 6
Badge +3
https://www.kpn.com/televisie/zenders/zenderwijzigingen-2019.htm?fbclid=IwAR2FrJi14UOHa0zrcCxNVf7Z1hcP-0r9U3OIXkKmDQk79P8onN3qjZlhRiE

Goed nieuws!
De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders.


Was al even bekend, op vorige pagina staat de link naar totaaltv.
Badge
Gelukkig hebben ze elkaar weer gevonden en is er een conflict uit de wereld zodat we weer voor de komende jaren naar onze geliefde zenders kunnen kijken!
Reputatie 2
Goed gedaan KPN ,ben blij dat Fox etc blijven . Was al in een ver stadium om over te stappen maar blijf toch liever bij KPN.
Reputatie 4
Badge +2

Star Bharat SD Toegevoegd 129
*TV 538 is vanaf 1 juni ook op kanaal 109 te vinden
Reputatie 7
Maar wat een gedoe, ongewisse en ergernis...
Dat ben ik volledig met je eens en ik vraag me ook af hoeveel abonnees eerder al zekerheid hebben door over te stappen naar een andere provider.
Reputatie 1
En hier wordt geacht dat ik dit alles snap?
T'is goed. Geef mijn portie maar aan fikkie
Reputatie 5
Badge +5
Laten we het hier gezellig houden heren. Wij zijn heel blij dat we de zenders van FOX na 31 mei blijven uitzenden. Zoveel is zeker! Ik kan jullie geen informatie geven over de onderhandelingen en de uiteindelijke resultaten daarvan, wel kan ik jullie aangeven dat we een deal hebben gesloten met FOX waar beide partijen zich goed in kunnen vinden. Dus 1 + 1 = 3 ;)

Ik ben er in ieder geval blij mee Nadia. Geruchten dat het goed zou komen waren er wel. Maar voorlopig kan ik NGC blijven kijken. Terug gaan naar “die” concurrent heb ik echt overwogen. Maar ik weet wat dat met zich meebrengt. En dat het daar niet vanzelfsprekend beter is. Na 2 jr ben ik verder nog steeds een tevreden KPN klant.
Het probleem is opgelost, mensen...

Fox en de anderen blijven!

https://www.totaaltv.nl/nieuws/zenders-fox-benelux-blijven-bij-kpn-xs4all-en-telfort/

Maar nu wil ik natuurlijk wel NBC Universal erbij. Beloofd is beloofd, KPN ;)

Stijn Wesselink namens KPN: KPN maakt zich altijd hard voor het beste tv-aanbod voor zijn klanten. Daarbij zijn we ook afhankelijk van de afspraken die we kunnen maken met contentpartijen. (Bron de link van wiigamer)

Zullen we meneer Wesselink als woordvoerder aan zijn woord houden 😉😉
En dan meteen ook vragen voor de liefhebbers van deze zender wanneer TV5Monde terugkomt.
Ik ben nog steeds benieuwd welk kanaal er exact werdt bedoelt met NBC Universal mijn zoektochten leverden geen kanaal met die naam op en helemaal niet met die dreamworks titels zoals genoemd in dat TV bericht.
Reputatie 7
Badge +22

Star Bharat SD Toegevoegd 129
*TV 538 is vanaf 1 juni ook op kanaal 109 te vinden

TV 538 op 109? Waarom is dat? Op kanaal 538 is dat toch goed genoeg? 🤔

En hoeveel abonnees zijn nu al de dupe van dit geheel omdat zij, misschien wel tegen hun zin, overgestapt zijn naar een andere provider.

Tegen hun zin lijkt mij niet je maakt die keuze bewust. Misschien iets te spontaan dat zou kunnen, als het puur was vanwege het niet willen missen van die bewuste kanalen dan ga je zoals ik het zie niet tegen je zin weg. Dit is uiteraard mijn persoonlijke interpretatie gebaseerd op de reacties van klanten die niet vanwege de prijsverhoging maar het mogelijk verdwijnen van deze kanalen zijn overgestapt.

De kans bestaat dat een aantal klanten wel zal balen dit nieuws te lezen.

Het Digitenne verhaal is in mijn ogen meer een opdringing tegen de zin van de klant. Fijn dat het nu HD wordt maar nu weer vast zitten aan maar 1 of 2 type's ontvanger niet naar eigen keuze zonder opname mogelijkheid geen smartcard ondersteuning noem maar op. De diverse topics spreken voor zichzelf.
Reputatie 7
Badge +16

Star Bharat SD Toegevoegd 129
*TV 538 is vanaf 1 juni ook op kanaal 109 te vinden
TV 538 op 109? Waarom is dat? Op kanaal 538 is dat toch goed genoeg? 🤔

Niet echt dichtbij in de zendervolgorde. Daarbij komt 109 vrij omdat Wildhitz verdwijnt.
Vind 109 beter omdat het meer in de lijn ligt bij de andere muziekzenders, daarop volgend zijn MTV24, TVOranje, 100%NL, SlamTV enz.. Denk het laatste is gekozen ivm categorie muziekzenders indeling.
Reputatie 7
Badge +22
Star Bharat SD staat er nog niet bij, ik keek vanavond en daar staat nog steeds Zing op 129.
@ChrisWissink waarom 109? TV538 staat al op kanaal 538, en zo staat hun zender bij de meeste distributeurs: 538. Ik vind het prima zo, maar wat ik dan niet begrijp is dat TV538 twee kanalen krijgt: 109 & 538. Laat het dan op 538 staan, en op 109 wat anders, of gewoon leeg laten als daarvoor niks in de plaats komt. 😉👍🏼

Reageer