News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Star Bharat SD staat er nog niet bij, ik keek vanavond en daar staat nog steeds Zing op 129.
@ChrisWissink waarom 109? TV538 staat al op kanaal 538, en zo staat hun zender bij de meeste distributeurs: 538. Ik vind het prima zo, maar wat ik dan niet begrijp is dat TV538 twee kanalen krijgt: 109 & 538. Laat het dan op 538 staan, en op 109 wat anders, of gewoon leeg laten als daarvoor niks in de plaats komt. 😉👍🏼

Dat 538 kanaalnummer zal duur betaald zijn van krijgen zal vast geen sprake. De redenatie van Chriswissink over de logischere indeling kan ik wel volgen. Kan maar zo zijn dat Talpa plannen heeft voor nog een muziek zender dan kan je maar beter dat kanaal hebben.
Badge
@Galdor68 precies je slaat de spijker op z'n kop dat met geld alles te koop is.
Ik denk dat discussies zoals deze over het ineens verdwijnen van een geheel zenderpakket of zelfs het net doen alsof 1 naam voor KPN veel beter is dan bij meerdere namen (vroeger had je overigens ook 2 namen; Planet voor de meer professionele klant en Het Net voor de huistuin en keuken klant).
Ik denk dat het misschien richting KPN eens goed is om er or over na te denken om een panel of klankbordgroep (bestaande uit alle lagen van de bevolking) op te zetten dat hoger ligt dan dit forum en dat de irritaties bijvoorbeeld over de mogelijke verdwijning van Fox Benelux kanalen en alle andere zaken die hier spelen zodat - voor er publicaties naar buiten verschijnen - eerst het panel of klankbordgroep)mgroen licht moet geven dan weet de directeur direct dat er ook nog klanten zijn ipv bankrekeningnummer!
@marcvanhulst een klankbord groep kan weinig inbrengen als een licentie overeenkomst afloopt lijkt mij.
Reputatie 7
Het is mijns inziens nergens voor nodig om een "klankbordgroep" op te zetten, een organisatie als KPN kan, denk ik, prima zelf bepalen welke wegen bewandeld moeten worden.

Wat mijns inziens wel een knelpunt aan het worden is, is de wet netneutraliteit die er voor zorgt dat al alle communicatie met dezelfde prioriteit behandeld zal worden en er dus geen voorrang verleend zal worden aan specifieke organisaties. Dit is wetgeving die we vooral moeten koesteren, maar die een keerzijde heeft en dat is dat de rekening voor die communicatie voor een groot deel bij de klant neergelegd wordt. De jaarlijkse stijging van de abonnementsgelden zijn voor een groot deel toe te wijzen aan het almaar groeiende datavolume dat we gebruiken door het groeiende gebruik van streaming diensten zoals bijvoorbeeld Netflix.
Reputatie 3
Badge +1
Voor hoe lang is de nieuwe distributieovereenkomst met Fox gesloten?
Badge
Dat zou ik in eerste instantie ook zeggen @Galdor68 maar het is nu alleen KPN die bepaalt hoe het proces verloopt en trekt zich niets aan van wat hier op het FOX gezegd wordt.
Met het inwerkingtreding van de marktwerking is KPN steeds meer geld gaan vragen van haar klanten en daardoor verliezen ze ook héél veel klanten aan Ziggo of andere partijen en dat terwijl wanneer ze hun koers matigen, meer service bieden en een zoals ik al in een eerder bericht aangaf betere pakket indeling meer zenders dan gaat KPN op den duur weer marktleider en kunnen klanten zeggen dat ze 100% tevreden zijn.
Reputatie 7
Badge +16
Naar mijn weten heeft KPN alle zenders in categorieen verdeeld @Dennis Schreve, zodoende dat bijvoorbeeld de NPO extra zenders zover uit elkaar liggen.
De precieze redenen van 2 kanaalnummers weet ik niet, maar ik vermoed dus dat het te maken heeft met de categorie waarin het kanaal valt. Op zich is 109 straks leeg, dus kan daar best een extra versie komen, misschien dat binnenkort 109 weer vrij komt voor een andere muziekzender.
Ik hoop trouwens dat MTV 24 een keer verdwijnt, niet om aan te zien zo’n mini beeld, snap niet waarom daar door MTV voor is gekozen. Ik heb daar liever VH1 zitten 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Voor hoe lang is de nieuwe distributieovereenkomst met Fox gesloten?
Dat blijft geheim helaas, er worden geen uitspraken gedaan over de onderhandelingen.
Het is mijns inziens nergens voor nodig om een "klankbordgroep" op te zetten, een organisatie als KPN kan, denk ik, prima zelf bepalen welke wegen bewandeld moeten worden.

Ja en nee, het hele gebeuren rond Ons Brabant Net nu het verdwijnen van het merk Telfort en als voorbode daarvan de afbouw van datzelfde systeem als Ons Brabant Net ook had. Juist de reden waarom menig klant voor deze providers koos.

Niet elke weg die KPN bewandelt is even wenselijk. Voor het bedrijf mischien wel zeker niet altijd voor de consument, en zonder consument/klant geen bedrijf zo simpel is het.

Er zijn wel klankbord groepen bij KPN of beter gezegd testpanels die de hardware en of software mogen uitproberen echter blijkt momenteel dat ondanks negatieve adviezen bepaalde diensten of producten half klaar bij en eind gebruikers terechtkomt.
Reputatie 7
Ja en nee, het hele gebeuren rond Ons Brabant Net nu het verdwijnen van het merk Telfort en als voorbode daarvan de afbouw van datzelfde systeem als Ons Brabant Net ook had. Juist de reden waarom menig klant voor deze providers koos.

Niet elke weg die KPN bewandelt is even wenselijk. Voor het bedrijf mischien wel zeker niet altijd voor de consument, en zonder consument/klant geen bedrijf zo simpel is het.

Als een bedrijf beter uit denkt te zijn met minder klanten maar meer efficiency, dan moet hij die keuze gewoon kunnen maken, dan heeft hij echt geen klankbordgroep voor nodig.
Je kunt als klant het niet eens zijn met dergelijke beslissingen, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat je daar dan inspraak in zou moeten krijgen.
Badge
@wjb ik ben het totaal niet eens met je aangezien het er op lijkt dat je het niet erg vind dat KPN zich "kapot" maakt ten kosten van haar klanten. Ik hoop dat ik het mis heb!
Daar is het A.C.M gelukkig voor echter hoeveel goede zaken ze ook doen op sommige gebieden blijven ze slapen.

We hoeven ook niet overal inspraak in te hebben, hoe groter de beslissende groep des te langer een beslissing duurt als er al een beslissing komt. Maar dan komt het voor de consument neer op slikken of stikken. Zo ook bij Digitenne of je accepteert dat je meer kosten krijgt of je moet maar genoegen nemen met een paar FTA zenders en een schotel kopen als je meer wil.

Ik ben het er ook wel mee eens dat een bedrijf zelf iets moet kunnen beslissen. Maar koopt bedrijf A bedrijf B op terwijl de klanten bewust voor het product van B hebben gekozen is het simpelweg onacceptabel dat er iets wordt op gedrongen wat je niet wil en zeker niet bewust voor hebt gekozen. De enige reden dat ik en vele anderen glasvezel klant zijn geworden was de combinatie met DVB via een 2e vezel.

Gelukkig is er in Brabant nog een provider die wel best of both combineerd in mijn woonplaats helaas niet.
Reputatie 7
@wjb ik ben het totaal niet eens met je aangezien het er op lijkt dat je het niet erg vind dat KPN zich "kapot" maakt ten kosten van haar klanten. Ik hoop dat ik het mis heb!
Het is natuurlijk logisch dat je het er niet mee eens bent immers je bent ontevreden met de keuzen die KPN maakt. Toch zijn de gemaakte keuzen aan KPN en niemand anders.
Het forum en andere contact kanalen kan je zien als die "klankbordgroep" en reken maar dat KPN niet dom is en echt wel leert van dat contact met de abonnee.
Reputatie 7
Ik ben het er ook wel mee eens dat een bedrijf zelf iets moet kunnen beslissen. Maar koopt bedrijf A bedrijf B op terwijl de klanten bewust voor het product van B hebben gekozen is het simpelweg onacceptabel dat er iets wordt op gedrongen wat je niet wil en zeker niet bewust voor hebt gekozen.
En toch is daar dus helemaal niets mis mee, het is wel jouw pensioen dat met dergelijke transacties betaald wordt. Als klant is het ook niet "slikken of stikken" maar "niezen en kiezen".
De tijd dat het aantal abonnees het belangrijkste voor een aanbieder is, ligt inmiddels ver achter ons. Veel belangrijk is het bedrag dat een klant maandelijks aan gekochte abonnementen bij een aanbieder Uitgeest. Je kan beter 2 miljoen klanten hebben die je trouw zijn en de 100 euro per maand besteden dan 2,5 miljoen die 75 euro uitgeven en jaarlijkse van van aanbieder naar aanbieder shoppen voor het voordeligste abonnement.
Ik hoop trouwens dat MTV 24 een keer verdwijnt, niet om aan te zien zo’n mini beeld, snap niet waarom daar door MTV voor is gekozen.

@ChrisWissink
MTV 24 is al een maand of 4 in de 16:9 verhouding. Als je onder Beeld instellingen 'beeld bij 4:3 uitzending' op schermvullend zet zie je het zoals het ook uitgezonden wordt de laatste tijd.

Bij de providers (ook bij Ziggo) gaat de weergave nog steeds niet goed bij de instelling voor 4:3 'originele weergave'.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2019/02/20/mtv-music-24-eindelijk-breedbeeld-169/
Reputatie 7
Badge +22

Nieuwe Disney zender in basispakket KPN


Bron: TotaalTV
Reputatie 4
Badge +2
https://www.totaaltv.nl/nieuws/nieuwe-disney-zender-in-basispakket-kpn/
Reputatie 7
Badge +22
https://www.totaaltv.nl/nieuws/nieuwe-disney-zender-in-basispakket-kpn/
😂 had dit al vermeld, maar of we nou zitten te wachten op Indische zender. Ik versta er geen zak van! 😜 Zal het Nederlands ondertiteld worden? 🤔 Ik denk het niet, maar kan er ook naast zitten. 😉
Reputatie 4
Badge +2

https://www.totaaltv.nl/nieuws/nieuwe-disney-zender-in-basispakket-kpn/😂 had dit al vermeld, maar of we nou zitten te wachten op Indische zender. Ik versta er geen zak van! 😜 Zal het Nederlands ondertiteld worden? 🤔 Ik denk het niet, maar kan er ook naast zitten. 😉


Ik zag het pas toen ik het had geplaatst.

en in dat bericht staat ook dat mogelijk Fox News kan komen.
Reputatie 7
Badge +22
in dat bericht staat ook dat mogelijk Fox News kan komen.
🙈 Oepsie! Daar heb ik weer overheen gelezen! 😁
Een Indiase zender komt uit India.

Een Indische zender komt uit Indonesië.

Het lijkt mij echter een Indiase zender 😉

Verder ben ik op mijn site iets minder van de 'veronderstellingen' dan TotaalTV. Dus Fox News heb ik nog nergens vermeld/aangekondigd.
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/
Reputatie 4
Badge +2

in dat bericht staat ook dat mogelijk Fox News kan komen.🙈 Oepsie! Daar heb ik weer overheen gelezen! 😁


Andere kanshebber om toekomstig het zenderaanbod te versterken is mogelijk nieuwszender FOX News.

Ik ben het er ook wel mee eens dat een bedrijf zelf iets moet kunnen beslissen. Maar koopt bedrijf A bedrijf B op terwijl de klanten bewust voor het product van B hebben gekozen is het simpelweg onacceptabel dat er iets wordt op gedrongen wat je niet wil en zeker niet bewust voor hebt gekozen.En toch is daar dus helemaal niets mis mee, het is wel jouw pensioen dat met dergelijke transacties betaald wordt. Als klant is het ook niet "slikken of stikken" maar "niezen en kiezen".

Als je mijn AOW bedoelt mischien wel KPN betaald niks aan mijn pensioen. Beide uitspraken komen op hetzelfde neer je accepteerd de gevolgen of je gaat weg als klant. Hoe het ook zij je raakt jouw bewust gekozen product kwijt door een monopolist en daar is alles mis mee.

In de aannemerij gebeurd vaak hetzelfde krijg je een project niet dan neem je het bedrijf over die dat project wel krijgt al dan niet door vijandige overname.
Reputatie 7
Als je mijn AOW bedoelt mischien wel KPN betaald niks aan mijn pensioen.
O mooi, dan heeft jouw pensioenfonds in ieder geval geen aandelen KPN.

Beide uitspraken komen op hetzelfde neer je accepteerd de gevolgen of je gaat weg als klant.
En daar is toch ook niets mis mee.

Hoe het ook zij je raakt jouw bewust gekozen product kwijt door een monopolist en daar is alles mis mee.
Dan zal je voor een andere provider moeten kiezen, KPN is geen monopolist, er is nog keuze.

Reageer