Sticky News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

• 25 maart 2019
  • 1483 reacties
  • 152432 keer bekeken
Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1483 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi @Lahaya, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met het verzameltopic over de jaarlijkse wijzigingen. We wijzigen elk jaar ons zenderaanbod. Dit jaar is daarin Antena3 komen te vervallen. Wellicht dat deze, of een andere Spaanse zender, volgend jaar terugkomt. We kijken, bij dit soort beslissingen, naar meerdere factoren. Onder andere welke zenders veel bekeken worden, en daar zitten over het algemeen veel zenders bij die dan in dit soort discussies als rotzooi worden bestempeld. Dit omdat de definitie van rotzooi ook per persoon verschilt. De een kijkt, bijvoorbeeld, het liefst naar natuurdocumentaires en bestempelt zenders met veel reality tv of soaps als rotzooi. En de ander kijkt daar juist graag naar maar houdt niet van muziek en bestempelt die zenders als rotzooi.

Wij zullen je verder nooit vertellen dat je 'dan maar' een schotel moet kopen. Maar, als een Spaanse zender zodanig belangrijk voor je is, dan kan ik je wel aanraden om verder rond te kijken. En of dat dan een schotel is, of een overstap naar een andere provider, die keus is dan aan jou. Hoewel ik benadruk dat we je natuurlijk het liefst bij ons houden 🙂
Reputatie 7
Badge +12
Wij zullen je verder nooit vertellen dat je 'dan maar' een schotel moet kopen. Maar, als een Spaanse zender zodanig belangrijk voor je is, dan kan ik je wel aanraden om verder rond te kijken. En of dat dan een schotel is, of een overstap naar een andere provider, die keus is dan aan jou. Hoewel ik benadruk dat we je natuurlijk het liefst bij ons houden :)

@Lahaya

Als niet KPN-er kan ik dat natuurlijk wat makkelijker zeggen. Wat je ook kunt doen is om een schotel te kopen voor erbij. Misschien voor in de hobby-kamer? Je kunt dan beneden gewoon Interactieve TV kijken via KPN en als je een keer iets wilt zien van Spaanse TV of andere bijzondere zenders, dan kijk je via de schotel.

De aanschaf van een kleine schotel in combinatie met een FTA-ontvanger voor de vrije zenders hoeft niet duur te zijn. Dan ben je voor zo'n 100 euro wel klaar. Het is ook mogelijk om je te abonneren op een Spaans TV-pakket. Dat moet dan vaak wel via kennissen/familie in Spanje en dan ben je uiteraard veel meer geld kwijt aan abonnementskosten en speciale hardware. De zender Antena 3 is geen vrije zender.
Reputatie 7
@Noordzee, houdt er rekening mee dat het plaatsen van een schotelantenne niet altijd even eenvoudig is, vaak ook niet wenselijk en soms zelfs onmogelijk.

Bij mijn woning zou de antenne aan de voorgevel bevestigd moeten worden i.v.m. de zichtlijn naar satelliet, maar daar krijg je in Houten geen vergunning voor.

Rest de optie om aan de achterzijde van de woning een antenne te bevestigen op een paal die boven het dak uitsteekt. Of ik dit wenselijk vind ... nee, absoluut niet maar in mijn geval schiet ik er ook niets mee op want er staan dan nog steeds een paar bomen in de weg die het zicht op de satelliet belemmeren.
Reputatie 7
Badge +12
Ja inderdaad @wjb,

Ik kan mij voorstellen dat het inderdaad niet altijd een mogelijkheid is. In sommige gemeentes zijn daar strenge regels over. Ook bepaalde verhuurders kunnen moeilijk doen.

Als hobbyist hou ik daarom rekening bij een verhuizing of ik mijn schotel wel kan plaatsen. Maar vaak is er best wel veel mogelijk. In onze huidige woning staat de schotelantenne op de grond (op een tegelvloer) in de achtertuin. Want installatie op een dak is niet altijd goed mogelijk.
De CAI inrichtingen later de kabel en nog weer later iptv was juist om alle harken van het dak te krijgen.
Er zijn wat precedenten te vinden waardoor schotels niet kunnen worden verboden maar wel aan strakke banden gelegd.

Hoe lastig het kan zijn bij VVE's komt hier mooi naar voren bron
Hier een mooi stukje jurisprudentie bron

Hoe meer buitenlandse relevante kanalen hoe beter tegen de wildgroei van schotels.
ik wil even zeggen dat ik heel erg blij bent dat de zender Nationale Geografic Channel er op blijft dan kan ik toch nog DR Pol kijken heel erg blij dat die zender er niet af gaat mijn wens is toch uitgekomen dank je wel.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Die drie die ik noemde die bestaan dus wel wjb

Mensen die gelijk willen hebben, geven je toch geen gelijk. In hun eigen belevingswereld weten zij het altijd beter 😉
Reputatie 7
Die drie die ik noemde die bestaan dus wel wjbMensen die gelijk willen hebben, geven je toch geen gelijk. In hun eigen belevingswereld weten zij het altijd beter 😉
🤔

Reageer