News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

Reputatie 7
"Volgende verrassing weer een verhoging abo"?
Dat is zelfs al geen verrassing meer.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490
Reputatie 7
Badge +28
Waarom Digitenne nog onaantrekkelijker maken?
Het was al zo duur !

TV Basis is 10 Euro en Digitenne 17 Euro. Dat klopt toch niet!

(Ik heb zelf geen abonnement, maar snap heel goed de bezwaren van de klanten...)
Reputatie 1
Waarom krijgen klanten die al meer dan 15 jaar bij kpn zitten geen korting, in plaats van weer een verhoging?
Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 3
Badge +3
Gelukkig ben ik wel tevreden zo:

Zenders die erbij zijn gekomen:
100% NL TV is niet HD helaas! HD-logo staat er niet bij als ik op Gids druk.

Deze zenders keek ik toch al niet: ;)

Oké, de prijs gaat iets omhoog bij mij met € 1,- p.m. daar zal ik niet over struikelen. (Internet + TV 4K)

Maar waar ik wel blij mee ben is dat me internetsnelheid omhoog gaat van 150 naar 200 Mbit/s! Dus die € 8,95 per maand gaat er dus ook vanaf! En ik heb PairBonding VDSL, dus kom maar op met die 200 Mbit/s! ;)


@Paul_ zul je me een plezier willen doen? 🤗 En dit naar mij kunnen bevestigen dat ik die 200 Mbit/s aan kan? Mijn Forumprofiel is al up to date voor me gegevens! 😋


Volgens MijnKPN moet het kunnen:


Ik ben blij dat ik mijn internetsnelheid niet verhoogt heb.
Nu krijg ik hem alsnog en dat voor maar 1 euro per maand extra. :)
Reputatie 1
Ik vind het a-sociaal weer een verhoging. Ja er komt wat bij aan zenders maar er gaan er ook weer weg. Iets mee opgeschoten? Noop maar wel lekker cashen op de oude abonnees. Goed bezig KPN. Geen snelheid verhogingen niets.
En dan nog die flauwekul dat niet overal de snelheden worden gehaald. Maar wel er voor betalen. Ben echt al heel lang KPN klant maar de service voor oude klanten wordt alleen maar minder.
Reputatie 7
Badge +28


Geen nieuwe 4K zenders @Paul_ ?Nee, natuurlijk niet, die bestaan domweg nog niet.
Arte UHD
Nasa UHD
TravelXP 4K (nee die is niet gestopt alleen de SD en de HD versie)
En er zijn vast nog wel meer


@huistijger @wjb

Via de satelliet ontvang ik gratis :
Pearl TV 4K UHD
QVC UHD
Fashion 4K
(helaas geen bijzondere zenders......)

Verder bestaan (naast de door huistijger hierboven genoemde zenders) ook nog RTL UHD en RAI 4K.
Hallo @waja ,
Als je contractvrij bent, dus per maand kunt opzeggen kun je kijken of het huidige aanbod voordeliger is dan je huidige contract en daar naar overstappen.
Admin: post samengevoegd met bestaand topic
Waarom moet ik extra betalen voor versnelde aanleg van glasvezel terwijl dat hier helemaal niet komt. Zelfs geen VVDSL of V-Plus. Afgelopen jaren mochten we hier meebetalen aan verbetering van het kopernetwerk terwijl er hier niets verbeterd is. Ik zie niet in waarom ik aldoor maar moet dokken voor anderen, terwijl ik er zelf nooit ook maar iets mee opschiet. Of is KPN een soort van verzekeringsmaatschappij met solidariteitsheffing?
Reputatie 6
Badge +3
Beetje jammer dat niet de stap gezet is glas Internet en 4K gebruikers standaard 200/200 te gunnen. Helaas geen nieuwe 4K zenders en het On Demand aanbod is ook al niet al te breed.

Begrijp dat jullie moeten innoveren en investeren. Maar dit is jullie duurste “huidige” abonnement. Had er iets meer van verwacht qua content.

Betaal dus straks €4,99/8,99 voor een upload verhoging. Wil niet ondankbaar overkomen. Maar de kracht van glas is zo een beetje weg. Kan ik net zo goed Ziggo pakken.
Reputatie 1
Dit zou van kpn uit zelf moeten worden gedaan als men wat om de vaste klanten geef, maak de klanten er op attent. en niet steeds maar de zakken vullen, nu heb ik de vroegere instap en ben gelijk€ 1,50 duurder, waarom de oude pakketten duurder dan de nieuwere pakketten?
Dit zijn allemaal dingen die veel irritaties opwekt.
Admin: post samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 3
Badge
wat is de reden dat de oude abo zo veel meer in prijs omhoog gaan ?
Hier staat niks extra tegenover
Reputatie 7
Badge +25
Stijging voor internet en tv vallen mee 🙂.
Echter @Paul_ , Wildhitz zit niet in het pluspakket maar in het basispakket. 😉. Deze zender stopt helemaal dan? Want ik begreep dat die ooit van KPN was?en Disney Junior zat niet op kanaal 70 maar op kanaal 51

@ChrisWissink @david_meyer25: Bedankt hiervoor! Slordig van me. Of Wildhitz helemaal stopt weet ik niet (niet dat ik weet).
Via de website werkt Wildhitz al meer dan een jaar (of langer) niet meer. http://wildhitz.nl .

Het wás i.i.g. gestart als zelfstandig interactief kanaal.
http://radio.nl/785877/wildhitz-the-new-music-network-gaat-concurrentie-aan-met-xite

Medio oktober 2015 was het failliet en na iets meer dan 24 uur werkte het tv-kanaal weer. Het was toen overgenomen zoor Zoomin.TV
https://www.totaaltv.nl/nieuws/wildhitz-na-korte-stop-terug-bij-kpn/
https://www.emerce.nl/nieuws/zoomintv-koopt-wildhitz

Over de opening / start van het station: http://radio.nl/807536/dj-nicky-romero-lanceert-tv-zender-wildhitz

(meer)
Reputatie 5
Badge +6
jammer dat er elke jaar weer wordt verhoogd en wat schiet de klant ermee op die niet van sport houdt helemaal niks 😞 jammer kpn ik kan begrijpen dat er mensen overstappen
Wat ik niet begrijp van KPN:

1) Waarom gaan jullie glasvezel nu niet eens goed promoten door uploadsnelheid gelijk te maken aan downloadsnelheid zonder meerprijs en de snelheid voor glasvezel flink te verhogen? Ik heb een 4K abo waar ik zometeen 72,50 in de maand voor betaal. Voor dat bedrag zou ik toch wel mogen verwachten dat mijn snelheid minstens 500/500 zou zijn. Glasvezel heeft voordelen maar ik denk dat KPN wel wat meer mag bieden om klanten te overtuigen over te stappen van een kabelabonnement naar Glasvezel. Meer snelheid zou een begin zijn.
2) Er is een update wanneer de Glasvezelzenders 661 en verder, nu worden verplaatst naar 1 e.v.? Het blijft stil hierover terwijl dit volgens mij wel de bedoeling is.
3) Ik ben teleurgesteld dat er niet meer 4K zenders worden toegevoegd.

Ik hoop dat de klantenservice mijn reactie doorzet naar de productmanagers binnen KPN of andere verantwoordelijken binnen de organisatie. Weet dat ik niet de enige klant ben die er zo over denkt.
Ik heb zojuist een bericht van kpn ontvangen dat mijn abonnement wordt verhoogd van 35 naar 39 euro. Dit is een prijsverhoging van bijna 12%!
Als reden hiervoor zeggen jullie dat jullie zo kunnen blijven investeren in jullie glasvezelnetwerk. Maar bij mij ligt helemaal geen glasvezel.
Bovendien is mijn downloadsnelheid via adsl amper 5Mbit/s. Dit is ver beneden pijl.
Daarom vind ik deze tariefsverhoging niet gerechtvaardigd. Ik krijg niets extra's voor deze 12% Terwijl de huidige verbinding niet eens naar behoren werkt.

Bovendien worden alle huidige abonnementen met 1 euro verhoogd en oudere abonnementen (Internet Instap, welke ik ook heb) met 1,50 euro.
Waarom wordt mijn abonnement dan met 4 euro verhoogd?

Dit alles bij elkaar gezien lijkt het me gerechtvaardigd om mijn abonnement met max 1,50 euro te verhogen naar €36,50 per maand. En in de komende jaren deze evenredig met de huidige abonnementen te verhogen.

Dit lijkt me een redelijk voorstel welke jullie zo over kunnen nemen.

Graag verneem ik uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Rik

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
1) Ik ben met je eens dat glasvezelklanten gewoon dezelfde upload als download moeten krijgen. Dus bij een 50/5 abonnement dan op glas gewoon 50/50 leveren. Maar ja, wij zijn de klant maar, hè.

2) daar zitten vele glasvezelgebruikers met smart op te wachten. Het is wel ooit aangekondigd, maar daar blijft het tot op heden bij.

3) omdat die er gewoon niet zijn. De meeste zenden het grootste deel van de tijd HD materiaal uit. Weliswaar wat opgekrikt, maar het is geen Native UHD.
Reputatie 7
Badge +25
@Rik1976: welkom op het forum! Ik snap heel goed dat je niet blij bent met de prijsverhoging. Meer informatie kan je lezen in het topic hierboven. Helaas staat deze prijswijziging vast, en kan ik 'm niet lager maken voor je.
@Rik1976: welkom op het forum! Ik snap heel goed dat je niet blij bent met de prijsverhoging. Meer informatie kan je lezen in het topic hierboven. Helaas staat deze prijswijziging vast, en kan ik 'm niet lager maken voor je.

Beste Paul,
Natuurlijk kunnen jullie de prijs wel lager maken.
Maar het is toch niet gerechtvaardigd om een prijsverhoging van 4 euro door te voeren voor mijn abo, terwijl een minder oud abo maar 1,50 wordt verhoogd en een nieuw abo met 1 euro.
Onderbouw dit verschil dan eens.
Ik begrijp het niet.
Bij voorbaat dank.
Rik
Reputatie 7
Badge +25
Ik kan je niet per abonnement een onderbouwing geven van het prijsverschil, alleen de algemene uitleg zoals in de FAQ hierboven staat.
Dag Paul,
Is er een manier om persoonlijk met iemand van kpn te kunnen spreken?
Dit is toch geen antwoord op mijn vraag.
Reputatie 7
Badge +25
Dag Paul,
Is er een manier om persoonlijk met iemand van kpn te kunnen spreken?
Dit is toch geen antwoord op mijn vraag.

Zeker kan dat. Hier staan alle verschillende manieren. (telefoonnummer: 0800-0402)
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb nog geen mail en of post gehad over de prijsverhoging.
@Mark Brouwer Op papier is glasvezel mischien 50/5 of 100/10 etc in de praktijk zal de upload hoger zijn echter hoeft door deze vorm van aanbieden de synchrone upload niet te worden gegarandeerd.
Reputatie 7
Die asynchrone glasvezelabonnementen hebben niets te maken met het al dan niet hoeven garanderen van de uploadsnelheid, maar alles met de gadachte van KPN om koper en glas abonnementen gelijk te laten lopen.

Reageer