News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

Nu begrijp ik waarvan de bonussen van KPN worden betaald. KPN verhoogt het tarief voor Thuis Instap met € 4 naar €39 onder het mom van verbetering Service en glasvezel. Dat laatste heb en zal ik ook nooit krijgen op mijn locatie in het buitengebied.
Reputatie 7
Ach, bij de buren waar het gras oranje is heb je ook ieder jaar dat het duurder wordt,...

Helaas leven we in een grote klaagcultuur, niemand is het ooit ergens mee eens. Ik begrijp dat een bedrijf hun abonnementen gelijk wilt trekken. Ik begrijp ook dat slapende klanten dan opeens een verhoging kunnen krijgen op een ‘oud’ abonnement, zodat dat meer in lijn ligt met alle recente klanten. Ik begrijp ook dat dit frustrerend is. Ik begrijp ook dat niemand meer geld wil uitgeven.

Soms gaat dat zo, soms is het leven harder dan we denken, soms kunnen we er niets aan doen, soms moeten we er met zijn allen mee leren leven en soms kunnen we gewoon niet zonder.
Reputatie 7
Badge +22
Ach, bij de buren waar het gras oranje is heb je ook ieder jaar dat het duurder wordt,...

Helaas leven we in een grote klaagcultuur, niemand is het ooit ergens mee eens. Ik begrijp dat een bedrijf hun abonnementen gelijk wilt trekken. Ik begrijp ook dat slapende klanten dan opeens een verhoging kunnen krijgen op een ‘oud’ abonnement, zodat dat meer in lijn ligt met alle recente klanten. Ik begrijp ook dat dit frustrerend is. Ik begrijp ook dat niemand meer geld wil uitgeven.

Soms gaat dat zo, soms is het leven harder dan we denken, soms kunnen we er niets aan doen, soms moeten we er met zijn allen mee leren leven en soms kunnen we gewoon niet zonder.

@JeroenB22 zou KPN dan extra die oude abonnementen omhoog schroeven zodat klanten die nieuwe abonnementen nemen zodat die oude alles-in-1 abonnementen verdwijnen? 🤔 Want mij 4K abonnement gaat maar met € 1,- p.m. omhoog.
In de nieuwe situatie kom ik pietsie duurder uit dan met het vergelijkbare huidige pakket. Nu nog één euro goedkoper dan met vergelijkbare pakket.

Heb nu Alles in één Instap (51,50) wat bijna overeenkomt met "internet+tv met telefoon" (52,50) qua prijs.

ai1 Instap 51,50 + 2,50 = 54
i+tv + tel. = 52,50 + 1 = 53,50
Hmm, dit is niet alleen tikkie doorzichtig maar in feite toch gewoon een leugen ?!

Eerst mail:

Wij zetten je gratis over op glasvezel

"Je wordt kosteloos aangesloten door onze KPN monteur. Daarbij blijven je pakket en maandbedrag verder ongewijzigd."

Bij geen reactie van mijn kant (m'n koperdraadje bevalt prima) volgen er telefoontjes of je glasvezel blieft...



en dan boem later dezelfde dag nog een mail over tariefwijziging van EU35 naar EU39 per maand omdat ze glasvezel moeten kopen: "Zo kunnen wij blijven investeren in ons glasvezelnetwerk en onze dienstverlening."


Hoe moeten we dit nu noemen ?

Toeval? Of gewoon doorzichtige leugen?


Wat moeten we nu erger vinden, dat ze liegen, of dat ze denken dat we dom zijn?! 🤔
Reputatie 4
Badge +4
De BBC heeft zijn kantoor voor buitenlandse verspreiding van hun content en zenders op 3 april naar Amsterdam verplaatst.
Dit om er zeker van te zijn dat na een ongekontroleerde uittocht van de UK, hun uitzendingen in Europa door kunnen gaan.
De Disovery groep had dit al eerder gedaan.

Theo
Reputatie 7
Eerst mail:

Wij zetten je gratis over op glasvezel

"Je wordt kosteloos aangesloten door onze KPN monteur. Daarbij blijven je pakket en maandbedrag verder ongewijzigd."

Het klopt dat de prijs van een abonnement bij koper en glas precies hetzelfde is.

Als je nu koper hebt en je kunt tegen dezelfde voorwaarden overgezet worden naar glas, dan is mijn advies om dat absoluut te doen.
Glas is veel stabieler en de snelheid van jouw abonnement wordt gegarandeerd gehaald.
Reputatie 7
Badge +21
De BBC heeft zijn kantoor voor buitenlandse verspreiding van hun content en zenders op 3 april naar Amsterdam verplaatst.
Dit om er zeker van te zijn dat na een ongekontroleerde uittocht van de UK, hun uitzendingen in Europa door kunnen gaan.
De Disovery groep had dit al eerder gedaan.

Theo


Interessant
Bron ??
Reputatie 7

De BBC heeft zijn kantoor voor buitenlandse verspreiding van hun content en zenders op 3 april naar Amsterdam verplaatst.
Dit om er zeker van te zijn dat na een ongekontroleerde uittocht van de UK, hun uitzendingen in Europa door kunnen gaan.
De Disovery groep had dit al eerder gedaan.

Theo
Interessant
Bron ??

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-04-03/bbc-is-said-to-trigger-brexit-plan-to-keep-broadcasting-to-eu
Reputatie 7
Badge +21
Dank je wjb
Reputatie 3
Badge
Ik schrik toch wel van wederom zo'n enorme prijsverhoging.
Ik heb zit al heel wat jaren bij KPN met het oude alles-in-1-pakket waar ik nog steeds dik tevreden over ben.
Het werkt heel goed waardoor ik niet weg hoef/wil.
Maar een paar jaar terug was dit pakket nog rond de 60euro, maar sinds KPN de nieuwe pakketten hebben ingevoerd wordt de oude pakketten elk jaar wel enorm verhoogd.
Als ik het nu goed begrijp ga ik dus 72euro per maand betalen. Das een 12euro per maand meer dan een paar jaar terug.
Ik vind het toch wel duur worden.
Overstappen naar het nieuwe huidige pakket is minder interessant dan het oude alles-in-1-pakket.
Wat ik jammer vind, is dat ik op deze manier niet het gevoel krijg dat trouwe klanten beloond worden door KPN want je bent al wat jaren klant als je nog een oud abonnement hebt.
Nieuwkomers krijgen 1e maanden kortingen of andere acties en trouwe klanten krijgen flinke verhogingen!
Moet toch niet zo worden dat voor een internet/ tv pakket, net als bij energieleveranciers alleen mensen die elk jaar overstappen beloond worden!?
Begrijp dat deze verhogingen al vast liggen en er niets meer aan gedaan gaat worden.
Maar ik hoop dat KPN toch eens goed gaat bekijken dat trouwe klanten die bij een provider willen blijven ook op 1 of andere manier beloont gaat worden!
Ik vind dat dat wel mag, al zullen daar de meningen over verdeeld zijn! ;-)
Voor nu, aan mij de taak dus om na te denken wat ik wil met mijn abonnement.
Reputatie 7
Overstappen naar het nieuwe huidige pakket is minder interessant dan het oude alles-in-1-pakket.
Maar vanaf 1 juni dus niet meer.
Vanaf 1 juni zijn de prijzen van de oude Alles-in-1 pakketten gelijk getrokken met de "Internet en TV" pakketten en betaal je als Alles-in-1 abonnee nu dus ook het volle pond voor Spotify Premium.
Reputatie 3
Badge
Ok.
Is Spotify Premium de reden dat er nu 3,50 euro per maand bijkomt!?🤔
Dan moet ik eens hiernaar gaan kijken want ik gebruik Spotify in die mate niet zo frequent om daar het volle pond voor te willen gaan betalen.
Zal me eens gaan verdiepen of een huidig pakket interessanter gaat worden wat wel in de buurt komt van het oude alles-in-1-standaard pakket.
Reputatie 7
Is Spotify Premium de reden dat er nu 3,50 euro per maand bijkomt!?🤔
€2,50 van die €3,50 is om de kosten voor Spotify Premium volledig bij de abonnee neer te leggen. Vorig jaar heb je ook al een extra prijsverhoging gehad voor Spotify Premium.

Zal me eens gaan verdiepen of een huidig pakket interessanter gaat worden wat wel in de buurt komt van het oude alles-in-1-standaard pakket.
Het Internet en TV pakket is vanaf 1 juni €0,50 per maand goedkoper dan het oude "Alles-in-1 Standaard" pakket. Als je ook Spotify Premium stopt, dan kan je dus €9,50 per maand besparen.
42,50 per maand betalen, voor zie plaatje?
Dat kan toch anders KPN, dit zijn toch geen prijzen in verhouding met de snelheid.
Is hier niets aan te doen dat het wat meer in verhouding gebracht wordt met de prijs?

Reputatie 7
Badge +25
42,50 per maand betalen, voor zie plaatje?
Dat kan toch anders KPN, dit zijn toch geen prijzen in verhouding met de snelheid.
Is hier niets aan te doen dat het wat meer in verhouding gebracht wordt met de prijs?

Dat is wel een internetsnelheid om droevig van te worden... Heb je wel eens gekeken naar "Sneller Internet Buitengebied"? Dat zou wellicht een uitkomst kunnen zijn voor jou.
Oude prijs: € 47,49.
Nieuwe prijs conform mail: € 49,49

Toch: op site : € 41.50 (en reclame:: de 1e drie maanden € 29,00)

Hoe kom ik van die prijsverhoging af??

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Amper 9 maanden geleden heeft KPN de prijs van ons Instap Internet al verhoogd van 31 euro naar 35. Een verhoging van 13%. Het jaar daarvoor was de prijs al verhoogd van 29 naar 31 euro. En in de jaren ervoor eerst van 25 naar 27 euro en daarna van 27 naar 29.

Allemaal verhoging van veel meer dan correctie voor inflatie. En zonder enige vorm van vooruitgang voor ons.

Vandaag is weer een prijsverhoging van 35 naar 39 euro aangekondigd, meer dan 10%.

Voor een internetverbinding met een ontvangstsnelheid van 6Mbps. En een verzendsnelheid van amper 0,4.

Ben ik de enige die dit buitenproportioneel vindt?

Gelukkig is de nieuwe glasvezelverbinding hier bijna af en kan ik KPN de deur zeggen. Nooit geen KPN meer voor ons. We hebben straks voor hetzelfde geld een 75/75 verbinding, ipv 6/0,4.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 2
Badge +2
Amper 9 maanden geleden heeft KPN de prijs van ons Instap Internet al verhoogd van 31 euro naar 35. Een verhoging van 13%. Het jaar daarvoor was de prijs al verhoogd van 29 naar 31 euro. En in de jaren ervoor eerst van 25 naar 27 euro en daarna van 27 naar 29.Allemaal verhoging van veel meer dan correctie voor inflatie. En zonder enige vorm van vooruitgang voor ons.Vandaag is weer een prijsverhoging van 35 naar 39 euro aangekondigd, meer dan 10%.Voor een internetverbinding met een ontvangstsnelheid van 6Mbps. En een verzendsnelheid van amper 0,4.Ben ik de enige die dit buitenproportioneel vindt?Gelukkig is de nieuwe glasvezelverbinding hier bijna af en kan ik KPN de deur zeggen. Nooit geen KPN meer voor ons. We hebben straks voor hetzelfde geld een 75/75 verbinding, ipv 6/0,4.



Nee hoor, u staat hier niet alleen in. Want ook ik vind dat dit niet moet kunnen.
Ik betaal 61,50 euro en straks 62,50 euro voor 50 Mbit/s en het ziet er nog lang
niet naar uit dat ik een beetje leuke snelheid ga krijgen van KPN.

Maar ik ben niet van plan om over te stappen naar Ziggo, omdat dat netwerk in
mijn wijk vaak storing heeft. Er zijn zelfs mensen in de buurt die daardoor naar het
VDSL netwerk overstappen. Want dat is wel stabiel in mijn wijk.

Iedere prijsverhoging is niet leuk, maar het lijkt voor de klant dat er niets gebeurd.
Maar op de achtergrond zijn ze wel bezig.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik betaal 61,50 euro en straks 62,50 euro voor 50 Mbit/s en het ziet er nog lang
niet naar uit dat ik een beetje leuke snelheid ga krijgen van KPN.


50 Mbit/s, dat gaat hier nooit gebeuren. Ik zou 25 Mbit/s al een beetje leuke snelheid vinden :-)


Iedere prijsverhoging is niet leuk, maar het lijkt voor de klant dat er niets gebeurd.
Maar op de achtergrond zijn ze wel bezig.


Bij ons niet. Hier ligt een decennia oude kabel, gedeukt en gekneusd door graafwerkzaamheden en reparaties. De wijkcentrale staat op circa 3 kilometer en straatkasten kennen we hier niet. Er is wel eens 4G aangeboden, maar met een signaalsterkte van zo'n -110 dBm is er van vooruitgang geen sprake. Het kost soms al moeite om mobiel te bellen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
@Paul_

Normaal keek ik nooit naar onze verhogingen, maar nu vergeleek ik mijn verhoging met het door jou gepubliceerde overzicht.

Het blijkt dat ik Internet + Bellen Thuis -Instap heb. De verhoging is van 40,63 naar 43,50.

Waarom betaal ik 0,50 meer dan internet-instap? Een aantal jaar geleden is mij verteld dat bellen via internet niets extra kost los van de gebruikskosten.

En wat is het verschil tussen internet -instap (43,00) en internet (42,50)?
42,50 per maand betalen, voor zie plaatje?

Dat plaatje is triest. Bij wijze van troost het mijne:

Reputatie 7
Badge +25
Oude prijs: € 47,49.
Nieuwe prijs conform mail: € 49,49

Toch: op site : € 41.50 (en reclame:: de 1e drie maanden € 29,00)

Hoe kom ik van die prijsverhoging af??

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik weet niet welk abonnement jij afneemt, dus ik hier lastig iets over zeggen. Maar een prijsverhoging gaat komen...

@Paul_

Normaal keek ik nooit naar onze verhogingen, maar nu vergeleek ik mijn verhoging met het door jou gepubliceerde overzicht.

Het blijkt dat ik Internet + Bellen Thuis -Instap heb. De verhoging is van 40,63 naar 43,50.

waarom betaal ik 0,50 meer dan internet-instap? Een aantal jaar geleden is mij verteld dat bellen via internet niets extra kost los van de gebruikskosten.

En wat is het verschil tussen internet -instap (43,00) en internet (42,50)?

In sommige gevallen zal het voordeliger zijn om over te stappen naar het vergelijkbare nieuwe pakket. Net zoals dat het in andere gevallen juist net andersom is. Volgens mij zit er geen verschil (meer) tussen Internet Instap en Internet. Inmiddels beide 50/5 internet, en dat was het volgens mij wel.

Off topic: ik zie nu pas voor het eerst waar jij woont. Ik kom uit het dorp naast je 'weg'.
Reputatie 7
Badge +28

@Paul_




Normaal keek ik nooit naar onze verhogingen, maar nu vergeleek ik mijn verhoging met het door jou gepubliceerde overzicht.

Het blijkt dat ik Internet + Bellen Thuis -Instap heb. De verhoging is van 40,63 naar 43,50.

waarom betaal ik 0,50 meer dan internet-instap? Een aantal jaar geleden is mij verteld dat bellen via internet niets extra kost los van de gebruikskosten.

En wat is het verschil tussen internet -instap (43,00) en internet (42,50)?
In sommige gevallen zal het voordeliger zijn om over te stappen naar het vergelijkbare nieuwe pakket. Net zoals dat het in andere gevallen juist net andersom is. Volgens mij zit er geen verschil (meer) tussen Internet Instap en Internet. Inmiddels beide 50/5 internet, en dat was het volgens mij wel.

Off topic: ik zie nu pas voor het eerst waar jij woont. Ik kom uit het dorp naast je 'weg'.



@Paul_
Maar hoe zit het nu met het bellen? Dat is toch zonder meerkosten? Kan je mijn abbo (incl. Bellen ) niet op 42,50 zetten i.p.v. 43,50?

Woon jij in V. Of in O.?

42,50 per maand betalen, voor zie plaatje?
Dat kan toch anders KPN, dit zijn toch geen prijzen in verhouding met de snelheid.
Is hier niets aan te doen dat het wat meer in verhouding gebracht wordt met de prijs?
Dat is wel een internetsnelheid om droevig van te worden... Heb je wel eens gekeken naar "Sneller Internet Buitengebied"? Dat zou wellicht een uitkomst kunnen zijn voor jou.

Ja ik denk dat dit wat is voor ons, maar ik kom niet verder dan:


En vervolgens kom ik in een aanmeld scherm voor een nieuw abbo, en zie staan dat ik het zelf kan regelen in mijn kpn.
Daar wordt ik ook niet veel wijzer.
Zou jij dit voor ons kunnen regelen Paul?
Profiel van ons is al ingevuld.
Dank!

Reageer