News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

Reputatie 7
Badge +25
@Paul_
maar hoe zit het nu met het bellen? Dat is toch zonder meerkosten? Kan jw mijn abbo (incl. Bellen ) niet op 42,50 zetten i.p.v. 43,50?

Woon jij in V. Of in O.?

Er zijn de afgelopen jaren vele verschillende abonnementen geweest. Eerder inderdaad waar telefonie bij inbegrepen zat, en later (nu) waarbij een vast telefoonnummer 1 euro p/m kost.

conclusie: als ik je nu omzet naar de laatste versie van Internet met jouw telefonie, dan zit je op 41,50 + 1 (telefonie). Vanaf juni ga je dan 1 euro meer betalen, dus 43,50 euro p/m.

Ik heb de eerste 18 jaar van m'n leven in O. gewoond. M'n vader woont daar nog steeds. Misschien herken je z'n busje wel. Staat reclame op voor vlaaien. 😉
Reputatie 7
Badge +25


42,50 per maand betalen, voor zie plaatje?
Dat kan toch anders KPN, dit zijn toch geen prijzen in verhouding met de snelheid.
Is hier niets aan te doen dat het wat meer in verhouding gebracht wordt met de prijs?
Dat is wel een internetsnelheid om droevig van te worden... Heb je wel eens gekeken naar "Sneller Internet Buitengebied"? Dat zou wellicht een uitkomst kunnen zijn voor jou.
Ja ik denk dat dit wat is voor ons, maar ik kom niet verder dan:


En vervolgens kom ik in een aanmeld scherm voor een nieuw abbo, en zie staan dat ik het zelf kan regelen in mijn kpn.
Daar wordt ik ook niet veel wijzer.
Zou jij dit voor ons kunnen regelen Paul?
Profiel van ons is al ingevuld.
Dank!

Ga ik je bij helpen. Ik stuur je straks even een privébericht! 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Dankjewel Paul!
Die asynchrone glasvezelabonnementen hebben niets te maken met het al dan niet hoeven garanderen van de uploadsnelheid, maar alles met de gadachte van KPN om koper en glas abonnementen gelijk te laten lopen.
Op papier ja, in de praktijk zijn er behoorlijke verschillen die allemaal uitvallen in het voordeel van de glasvezelabonnees. En ik begrijp uit het starttopic dat ze het aantal glasvezelabonnees snel willen uitbreiden, door ondermeer ook voor de DSL-abonnees de prijzen te verhogen zonder dat daar in de meeste gevallen ook maar iets van een verbetering tegenover staat.
Reputatie 7
Op papier ja, in de praktijk zijn er behoorlijke verschillen die allemaal uitvallen in het voordeel van de glasvezelabonnees.
De glasvezelabonnee is in alle opzichten beter uit dan de DSL abonnee, geen twijfel over mogelijk, dat mag ik elke dag weer ervaren.
Ik zou dan ook niets liever willen dan dat alle DSL abonnees overgezet zouden kunnen worden op glas.
Reputatie 7
Badge +22
Er is afgelopen nacht onderhoud geweest in Venlo, ik deed daarna een Speedtest, kom ik erachter dat me snelheid niet 150 maar 180 Mbit/s is! 🤗 Ik weet niet of het tijdelijk is, maar dat zie ik dan wel. Maar het is nog geen 1 juni, als de verhoging nu al wordt gedaan, vind ik het wel lief! 🤗

Ik heb gebeld met KPN, niemand was op de hoogte van de prijsverhogingen!?!? En niemand kon me vertellen waarom er met 3 maten gemeten werd; Recente abo's 1 euro verhoging, oudere (instap) abo's 1,50 euro verhoging en mijn stokoude instap abo 4!! euro prijsverhoging.
Na lang aandringen en doorverbinden werd me uiteindelijk 5 euro korting aangeboden.... op de recente prijs van €41,50 ik ga nu dus van 35 naar 36,60 en niet naar 39 euro.
Tip! Even bellen en volhouden!
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb nog even een check gedaan met me 4K abonnement, en die verhoging van de internetsnelheid is al doorgevoerd:


Wat fijn dat KPN het nu al heeft gedaan. 🤗 Ik heb het nu op 2 apparaten gemeten, deze meting deed ik op me iMac, ik zie dat ik maximaal 222 Mbit/s kan halen, moet deze dat nog niet iets hoger zijn? Ik denk dat ze hem afknijpen op 200 Mbit/s. Om 200 gegarandeerd te halen moeten ze hem toch helemaal open zetten? Of hoe werkt dat? 🤔

Zie hier me resultaat van me modem V10:

Het argument was (vorig jaar) gelijktrekking v.d. prijzen i.c.m. het gebodene.
Maar met deze recente wijziging worden de oudere abonnementen zelfs minimaal € 0,50 per maand dúúrder dan het huidige aanbod. Zo worden bij KPN trouwe klanten, die hun abo al lang hebben, beloond.

Het wordt overigens in verbetering van netwerken gestoken. En nu ook weer in nieuwe aanleg van glasvezel. Maar vaak nou net niet bij je in je buurt. Hier niet nodig. Ligt koperlijn van 200/30.
Mogelijk is de download zelfs 60, zie screenshot Dennis. Ook koperlijn.
Reputatie 7
Badge +22
Het argument was (vorig jaar) gelijktrekking v.d. prijzen i.c.m. het gebodene.
Maar met deze recente wijziging worden de oudere abonnementen zelfs minimaal € 0,50 per maand dúúrder dan het huidige aanbod. Zo worden bij KPN trouwe klanten, die hun abo al lang hebben, beloond.

Het wordt overigens in verbetering van netwerken gestoken. En nu ook weer in nieuwe aanleg van glasvezel. Maar vaak nou net niet bij je in je buurt. Hier niet nodig. Ligt koperlijn van 200/30.
Mogelijk is de download zelfs 60, zie screenshot Dennis. Ook koperlijn.

@PeterG mag ik je er wel op attenderen dat de internetverhoging alleen voor klanten geldt met een internet + TV 4K abonnement. Dat is wat ik ervan heb begrepen. 😊
Ik heb in mijn vakantiewoning een KPN (internet/telefoon) aansluiting laten aanleggen en een instap abb. afgesloten. Internet zou 20/2 Mb moeten zijn maar haalt net de 11 Mb. Daarvoor een korting verkregen van € 5,00 p/m. Nu gaat per 1 juli de abb. prijs omhoog om de glasvezel aanleg kosten te dekken. Bij navraag wanneer glasvezel dan beschikbaar komt weet niemand daar antwoordt op te geven. Dus nu alvast meer betalen voor ies wat binnen het huidige abb. nog niet eens geleverd kan worden. Welke klant kan daar nu tevreden over zijn? KPN graag uw mening hier over.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 4
Badge +4
Er is afgelopen nacht onderhoud geweest in Venlo, ik deed daarna een Speedtest, kom ik erachter dat me snelheid niet 150 maar 180 Mbit/s is! 🤗 Ik weet niet of het tijdelijk is, maar dat zie ik dan wel. Maar het is nog geen 1 juni, als de verhoging nu al wordt gedaan, vind ik het wel lief! 🤗




Bij mij is er nog geen wijziging doorgevoerd nog steeds 150 Mbps met internet en tv 4K glasvezel

Reputatie 7
Badge +22
Bij mij is er nog geen wijziging doorgevoerd nog steeds 150 Mbps met internet en tv 4K glasvezel


Inmiddels is het bij mij al 200 Mbit/s, want ze hebben vannacht onderhoud gepleegd. Ik denk dat het bij jou ook wel zal komen.

Want ik zag het vannacht aan de meldingen via MijnKPN-app.
Geachte heer/mevrouw,

Waarom wordt mijn abonnement opeens gelijk getrokken met het abonnement van nieuwe klanten? Bij vorige prijsverhogingen was dat nooit!
Ik betaal nu 40,63 per maand voor internet + vast bellen. Op de KPN-site kost dat 41,50 + 1 euro is 42,50. Op internet vond ik dat KPN dit abonnement per 1 juni met 1 euro verhoogt. Ik moet dan dus 41,63 gaan betalen, en niet 43,50 zoals staat in de mail die ik kreeg.

Met vriendelijke groet,
Tortelduif

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge
Net zoals veel anderen ben ik een beetje onaangenaam verrast door de alweer behoorlijke prijsverhoging van de oude alles-in-1 abo's. Maar dat is wat het is. Nu wilde ik, ingelogd met mijn kpn, het abonnement dan maar veranderen naar Internet en TV Snel. Alles aangeklikt (behoud telefoonnummer, spotify eruit etc etc). Maar als je dat besteld krijg je geen bevestiging en weet je dus niet of het uberhaupt wel gelukt is.
Normaal gesproken als je een optie uit of aanzet of iets in je abonnement veranderd zou je toch wel een bevestiging krijgen herinner ik me.
Dus de vraag is of iemand van kpn even zou willen nagaan of dit functioneert. Ik vind het niet erg om het binnenkort nog eens te proberen of via de helpdesk te regelen, maar het zou toch moeten werken.
Net zoals veel anderen ben ik een beetje onaangenaam verrast door de alweer behoorlijke prijsverhoging van de oude alles-in-1 abo's. Maar dat is wat het is. Nu wilde ik, ingelogd met mijn kpn, het abonnement dan maar veranderen naar Internet en TV Snel. Alles aangeklikt (behoud telefoonnummer, spotify eruit etc etc). Maar als je dat besteld krijg je geen bevestiging en weet je dus niet of het uberhaupt wel gelukt is.
Normaal gesproken als je een optie uit of aanzet of iets in je abonnement veranderd zou je toch wel een bevestiging krijgen herinner ik me.
Dus de vraag is of iemand van kpn even zou willen nagaan of dit functioneert. Ik vind het niet erg om het binnenkort nog eens te proberen of via de helpdesk te regelen, maar het zou toch moeten werken.

Hmm lag dus niet aan mij dat dit niet kon, ik ben maar naar de kpnwinkel gegaan en laten omzetten naar Internet en TV en bamm 9,50€ minder betalen per maand en krijg hetzelfde. Ok geen spotify meer maar 5 x spotify voor vier personen is een beetje te.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @svassema, wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik voor je na of het gewijzigd is of niet!

@MarcelKerkvliet maak je al gebruik van Spotify Family? Voor 13,99 euro kan je dit bij ons afnemen. Je kunt voor dat bedrag 6 mensen van Spotify voorzien. Is goedkoper dan 4 keer een los Spotify Premium abonnement!
Reputatie 4
Badge +4
Er is afgelopen nacht onderhoud geweest in Venlo, ik deed daarna een Speedtest, kom ik erachter dat me snelheid niet 150 maar 180 Mbit/s is! 🤗 Ik weet niet of het tijdelijk is, maar dat zie ik dan wel. Maar het is nog geen 1 juni, als de verhoging nu al wordt gedaan, vind ik het wel lief! 🤗


Hoi Dennis, was voor de snelheidsverhoging jouw upload snelheid ook al 60 Mbps?
Badge
Hallo Marcia,

Ik heb het profiel aangevuld. Alvast bedankt voor het nakijken.
Reputatie 7
Badge +22

Er is afgelopen nacht onderhoud geweest in Venlo, ik deed daarna een Speedtest, kom ik erachter dat me snelheid niet 150 maar 180 Mbit/s is! 🤗 Ik weet niet of het tijdelijk is, maar dat zie ik dan wel. Maar het is nog geen 1 juni, als de verhoging nu al wordt gedaan, vind ik het wel lief! 🤗

Hoi Dennis, was voor de snelheidsverhoging jouw upload snelheid ook al 60 Mbps?

Ja die is 60. 👍🏼
Reputatie 1
Hallo,

Iemand reeds een brief of email ontvangen mbt de verhogingen, ik zelf wacht nog??


mvg

Op papier ja, in de praktijk zijn er behoorlijke verschillen die allemaal uitvallen in het voordeel van de glasvezelabonnees.De glasvezelabonnee is in alle opzichten beter uit dan de DSL abonnee, geen twijfel over mogelijk, dat mag ik elke dag weer ervaren.
Ik zou dan ook niets liever willen dan dat alle DSL abonnees overgezet zouden kunnen worden op glas.

Zolang de DSL en Glasvezel klanten vanuit hetzelfde tv platform bedient worden daardoor niet het beste tv signaal vanaf 1 is dat beter af zijn betrekkelijk. Wel ben ik van mening dat voor menig nieuwe klant de gelijktrekking van de prijs naar het bedrag voor glasvezel klanten ronduit schandalig is, zeker als je niet meer dan 20Mb haalt bedraad.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @svassema, Het klopt dat je geen bevestiging hebt gekregen, omdat de vernieuwing van je abonnement niet is doorgekomen. Zal ik ervoor zorgen dat een collega hierover contact met je opneemt? Zo kan hij of zij alles alsnog met je doornemen en ervoor zorgen dat jouw abonnement wordt omgezet naar een nieuw abonnement.

@rol7007, Alle klanten informeren we per e-mail (en waar nodig per brief). In verschillende reacties lees ik dat klanten een e-mail hebben ontvangen. N.a.v. jouw reactie trek ik de conclusie dat je geen e-mail hebt ontvangen. Heb je eerder al wel eens een e-mail van ons ontvangen? Als dat ook niet het geval is, dan kan ik controleren of het juiste e-mailadres bij ons bekend is. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Als je vragen hebt m.b.t. de wijzigingen dan kun je de informatie uit het eerste bericht van dit topic nog eens doornemen. Staat het antwoord er niet tussen, laat je vraag dan nog eens achter. Dan beantwoorden we hem alsnog.
Uit het topic over het inzetten op het KPN merk.

Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”, zegt Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN.


In de nu genoemde bedragen zie ik nog steeds de betaalbare voordeel diensten van Telfort niet terug. Sterker nog enkele mede Telfort klanten zijn benaderd om KPN compleet klant te worden waardoor deze per saldo juist hogere maandlasten zouden krijgen.

Wat ik bij de mobiele abonnementen mis is het 2 maanden mee kunnen nemen van het bundel tegoed wat ik ook een sterk punt van Telfort vind.

Zelfs met KPN compleet is het laagste abo duurder dus hogere maandlasten dan mijn huidige Telfort abo.

Als KPN het TV aanbod maar niet naar de Telfort standaard brengt valt het nog wel mee want dat is ook een duur grapje voor nieuwe Telfortklanten.
Reputatie 1
@Marina_ Ik heb een bericht gestuurd.

Reageer