News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

Reputatie 5
Badge +5
@Hollemans Dat was even verwarrend: we hebben dezelfde achternaam, ik dacht eerst: wat heb ik nou geschreven? Tot ik me realiseerde dat ik op dit Forum de gebruikersnaam Makzz heb. Hartelijke groeten van een naamgenoot!
Waardeloos
je wordt zo gedwongen om over te stappen
ze gooien zo dr eigen glazen in
Hallo ???
Dus terwijl ik aan het typen ben verdwijnt gewoon even mijn reactie?!? W.T.F.?!?

Nog maar eens dan !! En: hoezo chat is 24-7 beschikbaar: nou ... nee dus, afgelopen uren geen reactie als ik op de knop "chat" druk...

En dan worden alle opgenomen programmas ook nog even "fijntjes" verwijderd met de verdwijnende programma's...


Als we dan toch al een lump-sum betalen zou het kies zijn als we dan ook zelf de zenders mogen kiezen. Ik kan persoonlijk wel leven met een beperkt aantal zenders (indien redelijk, zeg 30?) .. Keuze is King*
(*klant is ..?? al dat zie ik hier niet meer zo) maar kan steeds slechter leven met de beperkte(...) invloed die wij blijkbaar als betalende partij hebben..(geen?) En pardon: mag ik trouwens zelf even bepalen wat een gelijkwaardige vervanger is ?!? U snapt: ik ben niet zo'n overstappend type maar ga dit dus wel doen met het huidige beleid en niet gekozen zenderverdwijningen als dit niet teruggedraaid wordt.
En voor de overstappers: let u er ook even op wanneer kostenloos overstappen nog mogelijk is.

Nu maar hopen dat 29 (terwijl ik schrijf 30) pagina's aan reacties enige beleidsverandering zal starten ???
@Rocky ei : Hoi Rocky. Zoals je kunt zien heb ik je opmerking naar het centrale topic verplaatst. Ik ben bang dat ik je niet blij kan maken met een oplossing maar ik hoop dat je hier wat meer inzicht krijgt in waarom het gebeurt is.
Belachelijk dat Fox verdwijnt, KPN moet zich diep schamen! Wel de rekening duurder maken en ondertussen halen ze een van de leukste zenders eraf. Ik denk dat alle Walking Dead fans, wat op Fox wordt uitgezonden nu wel gaan overstappen. Als Fox per 1 juni verdwijnt ga ik een andere provider zoeken.
Hoi Allemaal,

Nu ophouden met zeuren hoor.

Het moet allemaal betaald worden. Directeur-Salarissen

Wij moeten bijdragen aan de financiering van het salaris van de Directeur, ook die moet zijn leven kleur kunnen en blijven geven.
😂
En daar moeten wij onze schouders onder zetten. Het leven is al duur genoeg voor die beste man.
Goedendag,

En wat ga ik als klant dan nu eindelijk is een keer extra krijgen?
Prijzen blijven stijgen maar krijgen er niets extras voor terug.

Heb alles bij jullie afgesloten maar begin er nu toch sterk aan te denken alles op te zeggen en voordeliger te gaan zoeken.

Wat gaan jullie doen om mij als klant te houden

Admin: topic naar centrale topic verplaatst
Reputatie 1
Echt te absurd voor woorden dit 😈
Wij keken vaak naar National Geographic en regelmatig FOX (kanaal 14) en wat komt er voor terug?
Eén of andere achterlijke zender met alleen natuurbeelden, als ik die wil zien stream ik dit wel naar mijn tv.
En dan ook nog meer betalen, schandalig!!

Ik kan alleen maar hopen dat dit teruggedraaid wordt maar dat zal wel een utopie zijn.

Nee KPN, hier maken jullie geen vrienden mee 🤐
Goedendag,

En wat ga ik als klant dan nu eindelijk is een keer extra krijgen?
Prijzen blijven stijgen maar krijgen er niets extras voor terug.

Heb alles bij jullie afgesloten maar begin er nu toch sterk aan te denken alles op te zeggen en voordeliger te gaan zoeken.

Wat gaan jullie doen om mij als klant te houden


@Steeds duurder zonder extras : Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier kun je lezen wat de beweegredenen zijn voor de wijziging. Ik kan je helaas geen apart voordeel bieden. Deze prijsstijging geldt voor alle particuliere klanten. Niet het nieuws waar je op gehoopt had, vermoed ik. Helaas.
Reputatie 7
Ach, er zijn nog zes weken te gaan.... Er kan in die tijd nog heel veel gebeuren. Leuk dat de klagers van alles roepen, je hoort alleen nooit wat ze werkelijk hebben gedaan, lezen blijft ook een tergend moeilijk vak.

Maar dan kan er over een jaar ook lekker bij de concullega’s geklaagd worden. Iets met schapen, daar fietste ik vanmiddag ook tussendoor, waren losgebroken op het fietspad 🙂

Wacht het gewoon af, bevalt het niet. Kun je besluiten om te vertrekken. Doe alleen wel je huiswerk en kijk elders tot wanneer hun licenties verlopen, bespaart je een hoop geklaag voor over een jaar, en zal er ook daar opnieuw moet worden onderhandeld. KPN is er mee bezig. Wij kunnen genieten van het mooie weer tijdens het paasweekend.
Reputatie 4
Badge +2
https://www.totaaltv.nl/nieuws/fox-benelux-we-zijn-in-gesprek-met-kpn-geen-overeenkomst-baby-tv/
Reputatie 3

...Vandaag een e-mailtje van KPN dat mijn All-in 1 basis abonnement van €51,50 naar €54,00 per maand gaat. Reden “met de prijsverhoging kunnen wij blijven investeren in ons netwerk en onze dienstverlening” Daarnaast wijzigt ons zenderaanbod door zenders te schrappen. Daar moet de klant het meedoen. Nu ben ik de afgelopen maand als KPN klant met KPN compleet pakket al geconfronteerd met wijzigingen die vooral KPN ten goede komt.

KPN heeft een marketing club die niet bij de les is.

Als KPN denk dat met het inkrimpen van diensten (Digitenne) dienstverlening en zenderaanbod een uitbreiding is op hun dienstverlening en daardoor hun abonnement tarieven mogen verhogen en dan nemen ze de klant niet serieus. Dit zijn Colombiaanse toestanden die Maximo Ibarra is gaan introduceren bij KPN. Ik heb hem al eens horen zeggen dat zakelijke diensten wat hem betreft KPN core business is. De consumenten tak gaat dat gewoon financieren met deze absurde prijsverhoging en uitleg. Laten we als KPN klant en consument Maximo Ibarra duidelijk maken dat zijn abonnementen strategie niet past in de consumenten filosofie. Klanten verwachten met deze hoge prijsverhoging toch iets positiefs dan alleen een degradatie van hun abonnementsinhoud en dienstverlening. KPN klanten hebben gelukkig genoeg alternatieven om hun ongenoegen kenbaar te maken.

Kees Hollemans (Critical Consumer)


Maar om dan heel dat artikel te quoten terwijl er al 29 pagina's aan gewijd zijn............hmmmmm.
Reputatie 3

Die wordt voor €8,99 als optie toegevoegd aan het nieuwe "Internet en TV" abonnement.
Internet en TV (€62,50) en Spotify Premium (€8,99) kosten samen dus €71,49 terwijl het Alles-in-1 abonnement €72,- kost.


Dat bedoel ik. Voor 51 cent ga ik me geen gedoe op de hals halen.
Ik heb KPN compleet, maar ik ben niet tevreden over de te schrappen zenders. Inmiddels neem ik ook Netflix af via KPN .Nou is mijn vraag, is het mogelijk om alleen Netflix te behouden ?
Reputatie 7
Netfllix neem je niet via KPN af. Jij hebt een overeenkomst met Netflix, het enige is dat je wellicht betaalt via KPN.
Netflix kan je uiteraard blijven gebruiken via een Chromecast of smart-TV.
Schandalig, een prijsverhoging van €3,50 voor het Alles-in-1 Standaard abonnement. In twee jaar tijd is dit abonnement dus €7,- per maand duurder geworden.
Iinderdaad WJB, IK denk er óók zo over!ik wil nu alleen Netflix behouden. Maar ik weet niet of dat kan?
Netfllix neem je niet via KPN af. Jij hebt een overeenkomst met Netflix, het enige is dat je wellicht betaalt via KPN.
Netflix kan je uiteraard blijven gebruiken via een Chromecast of smart-TV.

Ik heb een smart-tv, dan kan ik zonder toch zonder de decoder (KPN)via mijn smartphone chromecasten met Netflix?
Reputatie 7
Is dat een Android-TV of staat de Netflix app op die smart-TV?
Zo ja, dan is dat geen probleem en anders koop je voor €39,- een Chromecast.
WJB ,wat houdt dat in ,een Android-tv?ik weet dat ik een smart-tv heb. Ik heb Netflix ook op mijn smartphone en kan dus Netflix kijken op mijn smart-tv via mijn smartphone
Reputatie 7
Wat is het merk en type van jouw televisie?
Wat is het merk en type van jouw televisie?
Ik heb een Sony KDL43WD759
Reputatie 7
Wat is het merk en type van jouw televisie?Ik heb een Sony KDL43WD759
Die televisie heeft een Netflix app en met die app kan je gewoon jouw Netlfix abonnement gebruiken.
Zorg dat jouw televisie op Internet aangesloten is en dat de laatste firmware geïnstalleerd is.


Wat is het merk en type van jouw televisie?Ik heb een Sony KDL43WD759
Die televisie heeft een Netflix app en met die app kan je gewoon jouw Netlfix abonnement gebruiken.
Zorg dat jouw televisie op Internet aangesloten is en dat de laatste firmware geïnstalleerd is.

WJB Dankjewel voor de moeite!Ik weet wat me te doen staat 😉🙂
Vandaag ook de mail gehad met prijsverhoging en het inkrimpen van het aantal tv-zenders.

Had KPN niet even kunnen wachten met het doorvoeren van de prijsverhoging tot de vervangende zenders zijn gevonden? Of krijgen we dan weer een prijsverhoging omdat later het aantal zenders wordt uitgebreid?

Als ik het goed lees is mijn verhoging van 1 euro alleen voor het internet. Die zal dus ten goede komen van bijvoorbeeld het verhogen van internetsnelheden. Das mooi, want voor 1 euro extra snelheid erbij is een goede deal. Of ga ik meer betalen zodat KPN straks sneller internet voor een hogere prijs gaat aanbieden?

Ik heb zo mijn vermoedens.

Beste groet,
Reputatie 7
Badge +22

FOX Benelux: We zijn in gesprek met KPN, geen overeenkomst Baby TV

Reageer