News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019


We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
Afgelopen maand hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant). Als vervanging voor National Geographic.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn 24 Kitchen, National Geographic, FOX TV, WildHitz en Antena3. In het pluspakket vervallen de zenders BabyTV en NatGeo Wild. Dit zal gebeuren per 1 juni, we zijn uiteraard nog op zoek naar passende vervangende zenders.

Zenders die we toevoegen



Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen


De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.
Al meer dan 35 jaar kpn klant maar met de aangekondigde zender wijzigingingen en het verhogen van het tarief is voor mij het moment om over te stappen.
Het bedrijf lijkt niet meer klantgericht te zijn met de beslissingen van de afgelopen jaren, erg jammer dat kpn geen overeenkomst heeft met FOX en al jaren geleden was dit ook het geval met HBO. Nu zijn ze teveel aan het schrappen in de zenderlijst voor de klanten die ook linear tv kijken. Volgens mij kan dit kpn de kop kosten als trouwe klanten zoals ik nu gaan overstappen. Ik hoop dat ze nog op tijd dit gaan beseffen. Het gedoe om over te stappen is nu de moeite waard voor mij als kijker en liefhebber van goede series.
Ik denk het niet denk dat er wel meer weg gaan dan 2000
En dat is oké? 2000. Klanten verlies? Dit bevestigt dat de waarde van de klant nihil is, wat een belachelijke reactie van voicemaster. Spreek jij namens kpn? Of is dit een indiviuele reactie.
Reputatie 7
Badge +28
Nee, Voicemaster reageert op individuele basis. KPN-medewerkers zijn hier duidelijk herkenbaar. Bijvoorbeeld door de naam "Moderator".

Die klanten die nu opzeggen, die krijgen dadelijk bij de nieuwe provider dezelfde problematiek. Zo'n zender als Fox heeft vooral bestaansrecht door het eerstedivisie- en bekervoetbal. Daar kijken de meeste mensen naar op die zender. Maar als Fox niet meer bij KPN blijft, raken ze ook de licentie voor het Bekervoetbal kwijt.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb Alles-in-1 Instap. Word 54 euro. Heb een extra nummer (€ 2.50) en een extra decoder(€ 5,-). Dan kan ik beter overstappen naar Internet en TV Basis zeker? Samen met vast bellen kost dat dan € 53.50. En als ik dat doe, krijg ik ook nog de eerste 3 maanden actiekorting neem ik aan ... ?

Het eerste telefoon nummer kost 1 euro, het tweede dan ook? Zou eigenlijk raar zijn als dat niet zo zou zijn ... Maar dan ben ik nog goedkoper uit dan nu. En kan ik dan daarbij dan ook een nieuwe Experiabox krijgen?
Hallo bleu rose ik ben niet van KPN en ene peter zij dat op het forum dat er maar 2000 weg gaan ik niet ik ga ook weg bij KPN toen zij ik er gaan er wel meer weg wel goed lezen voor je. Reageerd
Het verband van de reactie van Voicemaster gaat verloren door de samenvoeging van een ander topic in een niet logische volgorde.
Het is een reactie op dit bericht.
https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490?postid=754519


Zelf denk ik dat de 2000 nog laag is aangehouden dat zal de toekomst leren.
@Galdor68


Als dat zo was zouden alle bij Wholesale afnemenden, incl. KPN (de provider) zelf, wel al die 600 zenders kunnen aanbieden. Lijkt mij.
Dit zijn écht onderhandelingen van KPN de provider (incl. Telfort en xs4all). Andere providers als NLE, T-mobile, Tele2 zullen die zenders middels eigen contracten gewoon blijven aanbieden.

Dat is dus precies mijn bezwaar. Dat provider A bepaalt wat de klanten van provider B en C te zien krijgen. Dit was al zo nog voor er sprake was van het verdwijnen van de 2 merken.
Reputatie 7
@Galdor68



Als dat zo was zouden alle bij Wholesale afnemenden, incl. KPN (de provider) zelf, wel al die 600 zenders kunnen aanbieden. Lijkt mij.
Dit zijn écht onderhandelingen van KPN de provider (incl. Telfort en xs4all). Andere providers als NLE, T-mobile, Tele2 zullen die zenders middels eigen contracten gewoon blijven aanbieden.

Helaas Peter, de onderhandelingen lopen tussen KPN Wholesale en FOX Benelux.
NLe is agent van KPN Wholesale en de abonnees van NLe zullen vanaf 1 juni ook verstoten zijn van de zenders. Het is zelfs zo dat de abonnees van NLe t.a.v. IPTV contractueel een overeenkomst hebben met KPN Wholesale en dus klant zijn van KPN Wholesale. NLe is t.a.v. IPTV een intermediair tussen de klant en de leverancier en een intermediair is geen partij in de contractuele overeenkomst.
T-Mobile en Tele2 maken geen gebruik van de IPTV diensten van KPN Wholesale en hebben eigen overeenkomsten met de zenders.
Dan ben ik benieuwd waar komt het bron materiaal dan vandaan komt bij Tmobile als dat niet van WMP komt.
Reputatie 7
Dan ben ik benieuwd waar komt het bron materiaal dan vandaan komt bij Tmobile als dat niet van WMP komt.
T-Mobile betrekt haar TV streams via RED BEE MEDIA.
Overigens is dit ook de organisatie waar NLZiet haar streams vandaan haalt.
Maar T-Mobile kan de ‘eigen’ Red Bee streams alleen gebruiken bij glasvezelaansluitingen. Voor koperaansluitingen (DSL) worden de streams vanwege technische redenen bij KPN Wholesale ingekocht. T-Mobile heeft wel eigen overeenkomsten met zenders.
Op basis van de Wholesale site en de documenten moeten hun afnemers ook eigen overeenkomsten hebben met de content leveranciers. Dus verbaasd het me dat er voor KPN-de provider- blijkbaar een andere regeling geldt.

Zoals ik WJB begrijp gaan de kanalen die onder Disney licenties zitten weg bij de 600 beschikbare van wmp klinkt toch ongeloofwaardig.
Dan zou ik mooi naar Red Bee gaan als deze wel de content kunnen leveren. Dat mag dan uiteraard weer niet van de NV.
Ps de Red Bee streams voor Nederland komen uit Hilversum het Mediapark
Reputatie 7
Maar T-Mobile kan de ‘eigen’ Red Bee streams alleen gebruiken bij glasvezelaansluitingen.
Waarom zouden ze die niet op koperaansluitingen kunnen gebruiken?

Voor koperaansluitingen (DSL) worden de streams vanwege technische redenen bij KPN Wholesale ingekocht.
Heb je daar een bron van, ik kan niets vinden van een overeenkomst tussen T-Mobile en KPN Wholesale.
Reputatie 7
Op basis van de Wholesale site en de documenten moeten hun afnemers ook eigen overeenkomsten hebben met de content leveranciers.
Heb je een link naar de pagina/documenten waaruit jij dat opmaakt?
Beste KPN,

ik zal vast niet de eerste zijn die enigszins vreemd opkeek van uw bekendmaking per e-mail dat u het zenderpakket met populaire zenders verkleind en vervolgens vermeld het tarief te verhogen.
Voor mij als trouwe klant van KPN een ongelooflijke vreemde mededeling. ( welke manager bedenkt zoiets)
ik ben benieuwd of dit echt doorgezet gaat worden? Minders zenders is minder betalen.
ondanks dat ik tevreden ben over KPN ga ik dan toch overstappen op een andere provider.

Ik hoop dat genoeg mensen aangeven het hier niet mee eens te zijn en dat u deze vreemde beslissing intrekt,

groet,
Bernie Klunder

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Ben al aardig op weg naar een andere aanbieder. 👍🎉
Omdat het koperdraad netwerk technisch niet is ingericht om eigen streams in te prikken op de wijk[unten. Net zoal bij kabel met de huidige DOCSIS 3.9 en ook de eerste variant van DOCSIS 3.1 ontechnische redenen niet kan. Zo had Vodafone Thuis (de voorloper van het huidige T-Mobile Thuis) enkele jaren geleden een distributieovereenkomst met Eurosport voor alle kanalen, maar kon met Eurosport 2 pas gaan doorgeven toen KPN deze zender ging aanbieden.

Kijken we naar de meest recente HD-wijzigingen dan is duidelijk zichtbaar dat T-Mobile pas zenders naar HD is gaan opwaarderen nadat KPN deze zenders in HD is gaan uitzenden. T-Mobile had dit eerder kunnen doen omdat de HD-streams bij Red Bee voorradig waren maar deed dit niet omdat het zenderaanbod op koperdraad en glasvezel in dat geval afwijkend was geweest.
Beste
Helaas word de onderhandeling over onze ( abonnementhouders)rug uit gevochten. De enorme onvrede hier over zal KPN zeker al ten ore zijn gekomen. Zelfs de concurrentie drijft er al de spot mee in reclames. Dit alles gezegd te hebben mijn vraag.

Inmiddels een aantal keren naar Love Nature gekeken de zender is niet echt een tegenvaller Wel het enorme Logo dat zeer storend in het beeld staat de ondertiteling en de beeld kwaliteit ( deze is stukken minder dan nat geo wild)

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Kpn stoort zich totaal niet. Zowel aan zijn klanten als aan andere providers.
Hun wil is wet, en nog duur ook.
Het gaat zeker klanten kosten!
Internet,tv en bellen via de koperlijn is niet meer van deze tijd!
Maar ja, anders houden de aandeelhouders er niet genoeg aan over!
En, vergeet de dure man/vrouw, achter zijn duur bureaublad niet!
Want die wil zijn dikke vette bonus op tijd😂

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst

Op basis van de Wholesale site en de documenten moeten hun afnemers ook eigen overeenkomsten hebben met de content leveranciers.Heb je een link naar de pagina/documenten waaruit jij dat opmaakt?

Die linken vind je via eerdere berichten.
Maar goed ter herhaling
Hier de WMP broadcast site

Lever uw klanten een TV-aanbod op maat met WMP Broadcast Streams

Met WMP Broadcast Streams zet u uw eigen tv-aanbod in de markt. U voegt deze dienst toe aan WBA indien u beschikt over een eigen tv-platform inclusief contentrechten.

Hier de WMP dienst beschrijving pdf bestand op de WBA breedband pagina

De WMP Broadcast Streams dienst is een wholesale dienst die Service Providers (SP’s) in staat stelt radio- en televisie (RTV) diensten te leveren over het KPN netwerk (WBA-E en/of ethernet transport). De dienst is bedoeld voor SP’s met een eigen RTV platform en eigen SetTop Box.

De SP dient met de contentleverancier overeen te komen dat de technische doorgifte van het bronsignaal (van de contentleverancier aan KPN BCS) intact blijft als één of meer andere SP’s besluit(en) een of meer bepaalde RTV zender(s) niet meer door te geven aan hun eindklanten.

En tot slot een raamovereenkomst
5.5 Verwijderen van RTV zenders
KPN is gerechtigd om bepaalde RTV zenders te verwijderen uit de zenderlijst van de WMP Multicast
Broadcast Streams. De RTV zenders worden dan niet meer gedistribueerd via de DSLAM en/of
aangeboden op één van de twee centrale koppelpunten. KPN zal geen RTV zenders verwijderen voor zover deze nog actief door SPs worden aangeboden aan hun eindgebruikers. Om te bepalen welke RTV zenders wel/ niet actief worden afgenomen, hanteert KPN een door de SP periodiek op te leveren zenderrapportage, conform het navolgende proces:
 Ieder kwartaal dient de SP een zenderlijst aan te leveren aan KPN met daarin alle actief afgenomen
RTV zenders.
 KPN stuurt hiervoor per kwartaal een format op basis van de laatste verstuurde maandelijkse
zenderlijst.
 De SP stuurt deze binnen vier weken terug naar KPN.


Dat is weer het fijne met de aanduiding KPN in het geqoute slaat dat op KPN NV Wholesale waar zoals WJB schrijft KPN de provider zelf weer klant van is.
Uit die raamovereenkomst maak ik onder andere op dat wholesale niet zomaar zenders verwijderd zeker niet als een SP(wat dan in mijn ogen KPN de provider is) klanten heeft die hier actief naar kijken.

Over de hoeveelheid actieve kijkers naar de bewuste kanalen kunnen we enkel gissen genoeg kanalen die minder actieve kijkers hebben. Zolang de SP een licentie overeenkomst heeft met de contentprovider(Disney) blijft de stream beschikbaar en voor andere SP's blijft deze hoe dan ook leverbaar.

Wat dan wel kan is dat KPN de provider geen eigen tv platform heeft en geen eigen STB's of de KPN/Telfort etc combinatie zijn geen WBA service providers.

NLe zou dan als Intermediar de diensten van Whosesale leveren en daarmee ook zelf verantwoordelijk zijn voor de licentie overeenkomsten.
Reputatie 7
Badge +28
Beste
Inmiddels een aantal keren naar Love Nature gekeken de zender is niet echt een tegenvaller Wel het enorme Logo dat zeer storend in het beeld staat de ondertiteling en de beeld kwaliteit ( deze is stukken minder dan nat geo wild)


Ik reageer alleen even op jouw vraag over Love Nature. Aan dat logo en de ondertiteling kan KPN niet veel doen, dat wordt zo aangeleverd.

Wat betreft de beeldkwaliteit: Vanaf 1 juni 2019 is Love Nature ook via Digitenne te zien. En daar wordt het dan in een perfecte beeldkwaliteit uitgezonden. Op de satelliet is deze zender zelfs in 4K te zien, dus aan de bron van het signaal mankeert niets. Prachtige beelden op de satelliet!

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Ondanks dat ik al vele jaren een zeer tevreden klant ben (was) van kpn, maakt kpn zich er deze keer wel gemakkelijk af met alles ,sorry wij kunnen hier niks aan doen, en legt alles neer bij de tegen partijen.

Ik heb geen digitenne geen satelliet maar glasvezel en uit de reactie te merken , ligt de fout blijkbaar bij mij, dat de beeld kwaliteit minder is.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +21
Beetje kortzichtig Panter
Het wordt inderdaad zo aangeleverd daar kan de KPN zeker niets aan doen
Wil je een beter beeld?
Dan moet je het 4K abonnement nemen daar wordt Love Nature in UHD doorgegeven met prachtige haarscherpe beelden.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst

Reageer