News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@PeterG Ik heb wat rond gelezen en NLE is echt een no-go idd!
dankje

Ik zit nu nog bij NLE, maar als je geen support nodig hebt, is het gewoon een iets goedkopere KPN.
Reputatie 3
Badge

@PeterG Ik heb wat rond gelezen en NLE is echt een no-go idd!
dankje
Ik zit nu nog bij NLE, maar als je geen support nodig hebt, is het gewoon een iets goedkopere KPN.


Op zich heb ik geen support nodig behalve bij externe factoren en dan lees ik niet veel goed over NLE veelal gaat dat over het energie gebeuren maar toch ook wel wat internet/tv en bellen.

@Reacher Heb jij overigens ook al bericht gehad m.b.t. het zender en prijs gebeuren bij jouw provider ?
Dat geldt i.i..g niet voor het bekervoetbal (KNVB beker) TvG2016. Die rechten liggen niet bij EMM maar bij de KNVB. En daar heeft Fox Sports géén meerderheidsbelang....
KNVB heeft de rechten bij EMM ondergebracht omdat KNVB een klein belang heeft in EMM en dus ook betaalzender FOX Sports.
Fox, Nat Geo en 24 Kitchen mogen niet verdwijnen. Vooral Fox heeft zoveel goede series en films. Het zal echt een gemis zijn als dat verdwijnt.
En met het verdwijnen van goede zenders moet er iets goeds, bijzonders tegenover staan en niet een verhoging van het abonnement.
Ik ben alvast op zoek naar een andere profider.
Jammer

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
waarom moet National Geographic verdwijnen
waarom al die veranderingen het is toch goed zo
en daarbij wat komt er voor terug niets waar ik om vraag
ik kijk het even aan anders maar naar een ander aanbieder

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Te zot voor woorden, minder zenders (waarvan ik Fox en 24 Kitchen erg belangrijk vind) en toch je klanten meer laten betalen, wat een wanbeleid. Wanneer dit zo blijft weet ik nu al van minstens 5 kennissen dat ze weggaan bij KPN. Maar goed KPN doet toch NOOIT wat voor zijn trouwe klanten.
Dit is inderdaad ronduit slecht beleid van KPN, kort geleden is er bij ons abonnement al iets door de neus geboord en nu dit weer. Wij gaan ons ook maar eens oriënteren op een andere aanbieder, die €5 korting op het mobiele abonnement neem ik wel voor lief. Adieu!
Ik ben niet blij dat er bepaalde zenders verdwijnen waar kan ik mijn beklag doen?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Badge +12
Al met al ben ik niet blij met de keuzes die KPN (al dan niet gedwongen) maakt. Een kleine prijsverhoging is nog daar aan toe maar het schrappen van bepaalde zenders zou bij mij wel eens de doorslag geven om naar Ziggo over te stappen. Enige wat me nog tegen houdt is de Mediabox XL...Als ze die (zoals gepland) vervangen wordt door een beter/ander exemplaar dan zeg ik KPN, ondanks de geleverde kwaliteit, toch vaarwel 👋🏻
Hallo, buiten het feit dat ik een tariefsverhoging in combinatie met het verwijderen van zenders raar vind, baal ik er erg van dat National geograhic gaat verdwijnen. Ik ben daarom druk met het zoeken naar alternatieven en heb 2 vragen: 1) Veel andere aanbieders maken echter gebruik van het KPN glasvezel netwerk, kunnen die national geographic nog wel aanbieden of geldt het verminderen van het zenderaanbod meteen voor alle aanbieders die het KPN netwerk gebruiken? 2) in hoeverre is het verminderen van jullie zenderaanbod definitief? Ik hoor namelijk ook verhalen dat het een drukmiddel is voor de onderhandelingen over de doorgifte tarieven van FOX. Nu overstappen is dan misschien voorbarig.
Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Ik heb er geen zin in anders was ik al weg. Maar bij mij zal het uit protest zijn niet zo zeer vanwege de prijs etc meer door alles bijelkaar. Zeker als er geen voordeligere instap tarieven komen met name voor mobiel zelfs zonder de Compleet korting van €5,00 is mijn huidige bundel bij telfort voordeliger.

Nu de realiteit dat zal zijn dat ik houd wat ik nu heb dan is de huidige prijs acceptabel hooguit telefonie eruit en dat verhoudingwijs te dure vreemde uitgebreide tvpakket €10,00 voor 40 en € 5,00 voor 13 kanalen (vreemd besluit Geertje) dat levert me effectief 7,50 uitsparing en de €2,50 die ik nu kwijt ben voor 50/50 eraf in de hoop dat de 5Mb op papier toch hoger uitvalt(waar heb ik anders glasvezel voor) dan ga ik van €55,00 naar €45,00 meer is het mij niet echt waard.
Doffe shit, National geog en Fox laten blijven en BBC 1 en 2 weg ermee. MAAR JA WIJ KUNNEN HIER MIEPEN EN BEPPEN MAAR ZE DOEN TOCH HUN ZIN
@Paul_ wat is de rede dat FOX TV en Baby TV verdwijnen?
Hier word ik niet vrolijk van. Een abonnement prijsstijging van ruim 3%, terwijl het zenderaanbod vermindert.
Met name het verlies van de zenders National Geographic, en NatGeo Wild zal voor mij een overweging zijn om naar een alternatief te gaan zoeken!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +25
@Me84: Het huidige contract voor de Fox zenders (FoxTV, National Geographic, NatGeo Wild, BabyTV en 24Kitchen) loopt af op 31 mei. We hebben geen overeenstemming kunnen bereiken over de prijs die we aan Fox moeten betalen.
@Me84: Het huidige contract voor de Fox zenders (FoxTV, National Geographic, NatGeo Wild, BabyTV en 24Kitchen) loopt af op 31 mei. We hebben geen overeenstemming kunnen bereiken over de prijs die we aan Fox moeten betalen.

Duidelijk. Dank u wel voor uw antwoordt.
Reputatie 7
Hallo @Marcel1975, wij vinden het ook jammer dat we er (nog) niet uitgekomen zijn met FOX/Disney. Ik kan je er niet meer over vertellen dan we hier al hebben besproken. Het zenderaanbod van andere internetserviceproviders zou ik even gaan rondneuzen op de site van deze partij(en). De meesten nemen ons (broadcast)pakket af. Maar op internet zal je vast het antwoord vinden.
Reputatie 7
Gaf @Paul_ zo'n duidelijk antwoord, doet @Nadia dat weer volledig teniet met het woordje (nog).
Zijn we dus weer terug bij af en weten we opnieuw niet definitief of die zenders wel of niet verdwijnen.
Leuker kunnen we het niet maken, onduidelijker wel.
@wjb
Stel dat Paul het bij het verkeerde eind heeft.
Ook een mogelijkheid.

PS:
Overigens het maakt mij persoonlijk niet uit wat er bijkomt en weggaat.
En de prijsverhoging neem ik ook voor kennisgeving aan.

Wat betreft overstappen, of je nu op termijn door de hond gebeten gaat worden of door de kat gekrabd.
Als consument reken je gewoon af.

Derhalve blijf ik gewoon bij KPN
Reputatie 7
@wjb
Stel dat Paul het bij het verkeerde eind heeft.
Ook een mogelijkheid.

Dat kan, maar ook dan zal er (opnieuw) duidelijkheid gegeven moeten worden.

Overigens blijf ook ik bij KPN maar leg ik de prijsverhoging van €3,50 wel voor de komende anderhalf jaar bij KPN neer.
Reputatie 7
Badge +22
Gaf @Paul_ zo'n duidelijk antwoord, doet @Nadia dat weer volledig teniet met het woordje (nog).
Zijn we dus weer terug bij af en weten we opnieuw niet definitief of die zenders wel of niet verdwijnen.Leuker kunnen we het niet maken, onduidelijker wel.

😂🤣

Reputatie 7
Badge +25

@wjb

Stel dat Paul het bij het verkeerde eind heeft.
Ook een mogelijkheid.
Dat kan, maar ook dan zal er (opnieuw) duidelijkheid gegeven moeten worden.

Overigens blijf ook ik bij KPN maar leg ik de prijsverhoging van €3,50 wel voor de komende anderhalf jaar bij KPN neer.

Dat kan helemaal niet! (geintje)

Ik berust me puur op de info die ik heb, en dat is wat ik hierboven zei. Er is gewoonweg geen overeenstemming tussen KPN en Fox, dus dan moeten we wel gaan aankondigen dat de zenders komen te vervallen. Dat is dan ook waar je vanuit moet gaan, want als we iedereen gaan informeren met 'misschien', dan heb je daar net niets aan.

Als dan uiteindelijk blijkt dat ik een 'fout' heb gemaakt doordat er iets in de toekomst verandert (is het dan een fout?), dan so be it...
Reputatie 7
Badge +20
Heb ik zojuist geüpdatet.✍🏽 Ik heb Alles-in-1 Instap. Word 54 euro. Heb een extra nummer (€ 2.50) en een extra decoder(€ 5,-). Dan kan ik beter overstappen naar Internet en TV Basis zeker? Samen met vast bellen kost dat dan € 53.50. En als ik dat doe, krijg ik ook nog de eerste 3 maanden actiekorting neem ik aan ... ? Het eerste telefoon nummer kost 1 euro, het tweede dan ook? Zou eigenlijk raar zijn als dat niet zo zou zijn ... Maar dan ben ik nog goedkoper uit dan nu. En kan ik dan daarbij dan ook een nieuwe Experiabox krijgen?
@Nick83 Ik denk dat je inderdaad nét iets goedkoper uit zult zijn. De kosten voor het tweede nummer blijven €2,50, in elk geval. Wellicht is het nog makkelijker als ik een collega vraag contact met je op te nemen via de telefoon? Dan kun je alles sneller en tot in detail bespreken.
Ja is prima. Bel maar mobiel, het nummer van het mobiele abo wat ik in mm profielgegevens heb gezet.

Sorry voor de late reactie, @Nick83 Ik heb het één en ander doorgezet en er volgt contact met je!
Reputatie 7
Dat is dan ook waar je vanuit moet gaan, want als we iedereen gaan informeren met 'misschien', dan heb je daar net niets aan.
Dus moeten we het woordje (nog) uit de reactie van @Nadia schrappen want dat is feitelijk ook een "misschien" waar we niets aan hebben.
Reputatie 3
Badge
waar ik een beetje over struikel is :
"KPN kijkt nog naar alternatieven", maar op dat punt blijft het oorverdovend stil.
Ik krijg 3,50 verhoging voor de kiezen, vind ik nog te billijken als er alternatieven voor de FOX kanalen komen. Komen die niet, dan is de situatie per 1 juni echt zuur.

Maar ik moet maar een gok nemen ? Ervaring leert dat bij verdwijnen van kanalen er weinig tot geen alternatieven komen. Maar meestal gaan die niet samen met stevige prijsstijgingen.
Nu een stevige prijsstijging en een kaalslag.

Ik neem aan dat het besef er bij KPN er wel dat er dan heel snel alternatieven moeten komen.
Of kom ik straks 1 juni van een koude kermis thuis ?

Informatievoorziening is op dit moment te karig..... punt...

Reageer