News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties


Deels wel nog even snel overstappen naar Telfort om een jaar later vanzelf weer terug in de stal te komen😜Zelf nu in een jaar met 9 maanden korting bij NLE en overstap gemaakt naar Telfort met een jaar korting. Zo kan ik het allemaal nog even rustig aan kijken en zien waar KPN mee komt. Positief: Ik belde voor mijn ouders die al jaren bij Telfort zitten en de actie gold ook gewoon voor bestaande abonnees. Nice.

Klopt als je contract vrij bent krijg je meestal dezelfde korting die nieuwe klanten krijgen als je met retentie belde. Wel jammer dat het dit laatste weekje maar 3 maanden is. Wel tegen de dan geldende voorwaarden wat nu met de nieuwe tv pakketten ongunstig is.


Ps ook bij Telfort krijg je de prijsverhoging(€ 2,50) in jou geval na die 12 maanden.
Zenderwijzigingen en abonnementsverhoging!!!

Zenders waar ik dol op ben verdwijnen. Zoals National Geographic en 24Kitchen. Daarbovenop een forse verhoging van het abonnementsgeld. Ik ben hier zeer teleurgesteld over. Misschien toch maar eens gaan kijken naar een nieuwe provider. Ik hou niet van wisselen van provider maar er zit niets anders op.
Ik hoop dat klanten massaal gaan klagen en als dat niet helpt overstappen.
Ik hoop dat klanten massaal gaan klagen....
Ik begrijp dat de meeste klanten juist niet naar die zenders kijken, reden waarom KPN - naar verluidt - juist fors minder voor die zenders wil betalen. Dus met dat massaal klagen zal 't wel loslopen. Ik zal er persoonlijk geen traan om laten...
Ik vind het schandalig dat de premie verhoogd wordt en er tegelijkertijd verschillende zenders verdwijnen. Juist de zenders waar zoveel mensen naar kijken gaan weg, zoals National Geographic en 24 Kitchen.
Dit is voor ons zeker een reden om te kijken naar een andere provider terwijl we alles hebben bij de KPN. We hebben vaste telefonie, mobiele telefonie, tv en internet. Dat scheelt de KPN dus per jaar voor ons gezin een bedrag van +/- € 1000,00 per jaar. Met ons zullen er nog meer zijn. Dus waar kiest de KPN dan voor? Erg jammer dit van de KPN
"Schandalig", weer zo'n woord dat te pas en te onpas gebruikt wordt en daardoor z'n kracht al lang verloren heeft.
En nee, er kijken niet "zoveel" mensen naar die zenders, juist niet, reden waarom KPN er ook niet meer veel voor wil betalen.
Overigens vind ik dat KPN (en de overige providers) helemaal niet zouden moeten betalen voor reclamezenders (RTL en TALPA incluis): die halen hun inkomsten juist uit de reclame en daar hoef ik ook niet nog eens extra voor te betalen.
Badge +19
Tjonge jonge wat een commotie om een paar tv zenders die gaan verdwijnen. Ga lekker naar buiten of doe wat voor je medemens. En dan dat gekerm over de prijsverhoging. We hebben met de paasdagen voor ruim 870 miljoen euro bij de supermarkt besteed. Hoeveel zou er van weggegooid zijn?
Nog even de aandelen vasthouden Of toch verkopen ben geen aandelen kenner.
Koers

11 glasvezel projecten
Reputatie 4
Badge +1

Ik hoop dat klanten massaal gaan klagen....Ik begrijp dat de meeste klanten juist niet naar die zenders kijken, reden waarom KPN - naar verluidt - juist fors minder voor die zenders wil betalen. Dus met dat massaal klagen zal 't wel loslopen. Ik zal er persoonlijk geen traan om laten...


Uitgaande van die logica (we willen niet of weinig betalen voor zenders die minder goed worden bekeken) hebben we over enkele jaren alleen nog een pakket met NPO1 t/m 3 RTL4, RTL5 en SBS6. Zo werkt het natuurlijk niet.

Al was het maar omdat een zender als Fox of NGC helemaal niet zoveel slechter scoort dan zenders als pak hem beet RTL8 of SBS9. Oké, bij zulke zenders zie je nog wel een uitschietertje naar boven toe bij bepaalde programma's. Dat is bij NGC en Fox minder, omdat je daar op meerdere momenten in kunt schakelen. Heb je de uitzending van half 9 gemist, dan kijk je de volgende dag om 18.00 uur nog een keer.

Kijk, ik snap wel dat het alleen maar om geld gaat. Klanten zijn daarin echt niet belangrijk, dat zou een naïeve gedachte zijn. Maar een beetje fatsoenlijke zendermix aanbieden betekent (zeker in Nederland) ook dat je nichezenders met weinig kijkers aanbiedt. Het gaat bovendien om zenders waar eigenlijk geen alternatief voor is.

KPN is zo arrogant of zelfverzekerd om te denken dat ze dit kunnen maken. Ik denk ook dat het zo is. Zelfs als er tienduizenden klanten opzeggen dan is het slechts een druppel op een gloeiende plaat. De gemiddelde Nederlander interesseert het niks, zolang ze maar naar GTST kunnen kijken.

Maar dat betekent niet dat je als klant alles maar voor zoete koek hoeft te slikken. Het betekent ook niet dat je de mening van klanten waar je het niet mee eens bent belachelijk hoeft te maken of te kleineren. Bedenk maar hoe je zou reageren als KPN jouw favoriete zender zou verwijderen.
Providers als KPN kopen meestal geen losse zenders in maar complete zendergroepen. Zo van als je SBS6 wilt moet je ook SBS9, Veronica en Net5 nemen. Dat verklaart waarom sommige "pulpzenders", zoals ze soms genoemd worden, wel worden doorgegeven en anderen niet (meer): die zijn onderdeel van de deal, alles of niets.
Hoi @UP

zolang ze maar naar GTST kunnen kijken.

Deze zender mag ook weg.
Inderdaad ik vind het schandalig weer een verhoging van € 3,50 vorig jaar ook al! Ik ben van € 62 in 3 jaar tijd naar € 72 gegaan. En het zenderaanbod wordt minder National Geographic Channel, FOX en 24Kitchen verdwijnen......vooral National Geographic Channel zal ik erg missen.

En dan even over de apparatuur die door KPN beschikbaar gesteld wordt, Experiabox V9 werkt verre van goed, slecht Wi-Fi bereik. De HD tv-ontvanger valt uit tijdens tv kijken, wordt er ineens een update gedaan door KPN.

Ik ga mij beraden of ik mijn abonnement met KPN ga opzeggen!
Updates worden in principe 's nachts uitgevoerd, maar dan moet de ontvanger wel op standby staan. Overigens is er dit jaar nog maar één update uitgevoerd.
Reputatie 1
Nou ja zeg, en waar kan ik dan kijken naar the Walking dead?????
Je kunt toch niet zomaar stoppen met Fox!

Toch maar overstappen naar Ziggo, die hebben tevens ook HBO (Games of Thrones)

Je moet wat over hebben voor jullie trouwe en betalende klanten, of niet?

Toch maar overstappen als deze zenderwijzig doorgaat.

Bedankt KPN
Tjonge jonge wat een commotie om een paar tv zenders die gaan verdwijnen. Ga lekker naar buiten of doe wat voor je medemens. En dan dat gekerm over de prijsverhoging. We hebben met de paasdagen voor ruim 870 miljoen euro bij de supermarkt besteed. Hoeveel zou er van weggegooid zijn?

Ik ben benieuwd wat jij doet als de dealer een jaar na aankoop van jouw auto, plotseling het panoramadak vervangt voor een gat in het dak. Waag het eens om dan te beginnen met: dat is niet wat ik gekocht heb...

Dat jij niets om die zenders geeft, geeft jou het recht niet om dat voor anderen te bepalen. Zou bijna denken dat je voor die boevenclub werkt...

Ik hoop dat klanten massaal gaan klagen....Ik begrijp dat de meeste klanten juist niet naar die zenders kijken, reden waarom KPN - naar verluidt - juist fors minder voor die zenders wil betalen. Dus met dat massaal klagen zal 't wel loslopen. Ik zal er persoonlijk geen traan om laten...


Nog een “niet mijn zender, dus zal mijn reet roesten”-type. Het feit dat dit topic het best bezochte topic uit zo ongeveer de geschiedenis van dit forum is, zegt genoeg. Verplicht van XS4All over moeten stappen op KPNiks Maarn toch echt definitief weg! Wat een arrogant bedrijf is het toch... bah!
Vanaf 1 juni wordt het zenderpakket aangepast en verdwijnen er een aantal zenders......
Dwaaronder valt ook FOX TV. Nu kijk ik op die zender een aantal series. Mijn vraag is weet 1 van jullie welke provider die zender wel heeft? Want dit is voor mij een reden om over te stappen naar een ander. Vind het echt waardeloos. Meer gaan betalen voor het abonnement maar minder zenders ....

*Admin: reacties samengevoegd met bestaand topic.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo ClaudjeV,

FOX TV kan je na 1 juni 2019 nog bekijken via b.v. Canal Digitaal (landelijk via de satelliet) en Ziggo. Als je in een regio woont waar geen Ziggo is, kan het zijn dat je een abbo kan sluiten op een lokale provider.

MAARRR.... :
Er is een redelijke kans dat Fox TV het zelf niet gaat volhouden. Ze trekken maar weinig kijkers, en de kans is groot dat ze hun licentie verliezen voor het voetbal. En daar trekken ze nou juist de meeste kijkers mee. Het is ook nog maar de vraag of FOX wel positieve onderhandelingen kan afsluiten met een nieuw contract bij die andere providers.

Het probleem is namelijk dat de zendergroepen te veel geld vragen aan providers zoals KPN en Canal Digitaal. Hierdoor krijgt uiteindelijk de eindklant (jij dus) een te hoge rekening.
Reputatie 7
Badge +16
Het probleem is namelijk dat de zendergroepen te veel geld vragen aan providers zoals KPN en Canal Digitaal. Hierdoor krijgt uiteindelijk de eindklant (jij dus) een te hoge rekening.

Wat is de bron wat bevestigd dat FOX een hoge vergoeding vraagt? Ik lees dat steeds maar er is nooit een bron en dus is het gissen. Misschien is het wel KPN dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. We zullen het nooit weten.
Echter hoop ik dat Disney+ de zendergroepen gaat doorgeven.
Reputatie 7
Wat is de bron wat bevestigd dat FOX een hoge vergoeding vraagt? Ik lees dat steeds maar er is nooit een bron en dus is het gissen.
Een bron heb ik inderdaad ook nog niet gezien.
Ik denk ook niet dat je naar de "absolute" hoogte van de dirtributievergoeding moet kijken, maar naar de distributievergoeding gerelateerd aan de kijkdichtheid.
Als je €1 miljoen moet betalen terwijl er ook 1 miljoen abonnees naar kijken dan is dat dus €1,- per abonnee. Kijken er echter maar 100.000 abonnees dan is dat dus ineens €10,- per abonnee en dat is het natuurlijk niet waard.
Dat is echter wel waar de providers steeds meer naar zullen kijken, de prijs per kijker i.p.v. de prijs voor alle abonnees tezamen. Het debacle met FOX Sports staat eenieder waarschijnlijk nog vers in het geheugen waarbij het spreiden van de kosten over alle abonnees (de FOX Sports belasting van €2,50) goedkoper lijkt voor de individu (FOX Sports abonnement werd goedkoper) maar toch veel duurder werd voor de KPN abonnees als groep.
Feitelijk heeft FOX de huidige ontwikkeling daarmee zelf in gang gezet.
Reputatie 1

helaas klopt het niet. Als je gebruikt maakt van een korting vervalt je spotify en moet je daar voor betalen.De berekening klopt zeer zeker wel, ik schreef ook met de opties "Vast bellen" en "Spotify Premium".
"Alles-in-1 Standaard" kost vanaf 1 juni 2019 €72,00 per maand.
"Internet en TV" kost vanaf 1 juni 2019 €62,50 per maand.
"Vast bellen" kost €1,- per maand.
"Spotify Premium" kost €8,99 per maand.
"Internet en TV" + "Vast bellen" + "Spotify Premium" kosten gezamelijk vanaf 1 juni 2019 dus €72,49 en dat is dus nog maar €0,49 duurder dan het "Alles-in-1 Standaard" pakket.

Met de "vast bellen" optie binnen het "Internet en TV" abonnement kan je de telefoon net zo blijven gebruiken als nu met je "Alles-in-1" abonnement, daar verandert niets aan.

Het enige dat echt anders is, is dat je de rekening van de prijsverhoging voor de komende anderhalf jaar bij KPN neerlegt.



ik betaal dan dus 49 cent per maand meer. Snap niet hoe u er bij komt dat ik dan de prijsverhoging neer leg bij KPN. Of ik moet dan alsnog gebruik mogen/ kunnen maken van de “aanbieding” van 22,50 korting de eerste 3 maanden. En ik wil niet 2 jaar ergens aan vast zitten maar max 1 jaar. KPN is een monopolistische instelling die hoopvol hard afgerekend wordt na 1 juni in de vorm van massale opzeggingen van de abonnementen
Reputatie 7
Badge +22

Verdwijnen FOX, 24Kitchen en Nat Geo echt bij KPN: De actuele stand van zaken


Bron: TotaalTV


Reputatie 7
ik betaal dan dus 49 cent per maand meer. Snap niet hoe u er bij komt dat ik dan de prijsverhoging neer leg bij KPN. Of ik moet dan alsnog gebruik mogen/ kunnen maken van de “aanbieding” van 22,50 korting de eerste 3 maanden.
Omdat jij een "oud" Alles-in-1 abonnement omzet in een "nieuw" Internet en TV abonnement mogen de medewerkers van KPN je inderdaad 3 maanden korting geven. Een korting dus van in totaal €66,50. Je moet die omzetting dan niet zelf via mijnKPN doen, maar door een KPN medewerker laten uitvoeren. Via mijnKPN krijg je niet een nieuwe einddatum van het contract en daarmee ook niet die korting van 3 maanden.
Met die korting van €66,50 betaalt KPN dus eigenlijk 19 maanden lang die prijsverhoging van €3,50 per maand.

En ik wil niet 2 jaar ergens aan vast zitten maar max 1 jaar.
Dat is ook precies wat er gebeurt, een nieuw contract met een looptijd van 12 maanden (1 jaar).
Reputatie 2
Wanneer Ziggo komt met hun 4k box komt wordt het toch wel serieus een overweging om terug te gaan. Aan de stabiliteit en betrouwbaarheid van het netwerk van KPN zal het niet liggen want het werkt altijd top, maar het schaarsere zenderaanbod en de belofte dat app nog eens een keer gaat werken op tablets die draaien op Android 4.4 vind ik toch echt vervelend aan het worden. Jammer hoor, want ben echt altijd tevreden geweest de laatste 2 jaar en als ze mij willen houden als klant moeten ze wel met goede zenders terugkomen in het basispakket. En niet van die onzinnige Franse of Italiaanse zenders waar geen kip naar kijkt. Succes KPN met het samenstellen van een GOED alternatief. Jullie gooien er 6 uit het basispakket en plaatsen er 3 terug... Ben benieuwd....🤔
Reputatie 7
Wanneer Ziggo komt met hun 4k box komt wordt het toch wel serieus een overweging om terug te gaan.
Wat heb je nu aan een 4K box als er geen 4K aanbod is?
Reputatie 3
Badge +2
Omdat jij een "oud" Alles-in-1 abonnement omzet in een "nieuw" Internet en TV abonnement mogen de medewerkers van KPN je inderdaad 3 maanden korting geven. Een korting dus van in totaal €66,50. Je moet die omzetting dan niet zelf via mijnKPN doen, maar door een KPN medewerker laten uitvoeren.
klopt dit wel? Ik dacht alleen bij upgrades namelijk, niet naar het vergelijkbare ‘nieuwe’ pakket.. maar kan het natuurlijk fout hebben.

Reageer