News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

Opmerkelijk Bron vorig jaar de fox licentie al verlopen???

Ik neem aan dat BBC 1 en 2 ook zullen verdwijnen, nu dat een no-deal Brexit met de dag waarschijnlijker wordt.Is dit een vraag aan mij? Wat de Brexit betreft is volgens mij alles nog onduidelijk voor vrijwel iedereen... Ik weet dit echt nog niet.

Ik hoop toch echt dat het doorgeven van BBC 1 en 2 los staat van de Brexit! Dit zijn de zenders waar ik het meest naar kijk.
Qua pluspakketten mis ik trouwens een pakket met meer Engelse/UK zenders, zoals BBC 3 en 4, ITV 1,2,3, Channel 4,5, DAVE etc. Dat zou nou een pluspakket zijn wat ik persoonlijk erg interessant zou vinden!
Reputatie 7
Ik hoop toch echt dat het doorgeven van BBC 1 en 2 los staat van de Brexit!
De BBC opent een vestiging in Amsterdam om zo in Europa uit te mogen blijven zenden.
Bron.
Reputatie 7
Badge +28


Ik neem aan dat BBC 1 en 2 ook zullen verdwijnen, nu dat een no-deal Brexit met de dag waarschijnlijker wordt.Is dit een vraag aan mij? Wat de Brexit betreft is volgens mij alles nog onduidelijk voor vrijwel iedereen... Ik weet dit echt nog niet.
Ik hoop toch echt dat het doorgeven van BBC 1 en 2 los staat van de Brexit! Dit zijn de zenders waar ik het meest naar kijk.
Qua pluspakketten mis ik trouwens een pakket met meer Engelse/UK zenders, zoals BBC 3 en 4, ITV 1,2,3, Channel 4,5, DAVE etc. Dat zou nou een pluspakket zijn wat ik persoonlijk erg interessant zou vinden!


De vestiging in Amsterdam gaat geen oplossing zijn voor doorgifte van BBC 1 en 2. Wel voor BBC First, BBC World en nog wat andere internationaal gerichte zenders.

Wil je al die andere Engelse zenders zien? Zet dan een schoteltje neer, gericht op de Astra 2. Dan haal je zo'n 200 Engelse zenders binnen waaronder BBC 1/2/4, ITV 1/2/3/4, Channel 4/5 en nog hel veel meer. Zo'n 20 HD-zenders zijn ook gratis te bekijken.
Verrassend artikel inderdaad @Galdor68 .

Gelukkig dat wij, abonnee's, daar niks van gemerkt hebben of last van hadden. Nu was het ook "iets met soep".
Verrassend artikel inderdaad @Galdor68 .

Gelukkig dat wij, abonnee's, daar niks van gemerkt hebben of last van hadden. Nu was het ook "iets met soep".

Toch een goede "inside" bron dat verbaasd me nog het meest namelijk. Dit lijkt me geen openbaar vindbare info.
Maar klopt het wel wat in dat artikel staat?

Als KPN in maart al had besloten dat deze zenders zouden verdwijnen waarom werden deze zenders dan niet op 1 april vermeld in het eerste overzicht van zenderwijzingen die KPN publiceerde? Dit gebeurde pas enkele dagen later. Em waarom werd pas nog later Disney Channel aan de lijst van te verdwijnen zenders toegevoegd. En waarom reageerde FOX verbaasd toen KPN bekendmaakte dat de zenders bij KPN. Zouden verdwijnen als zij in maart al op de hoogte waren?

Als dit artikel op waarheid is berust, dan komt dit neer dat KPN een onbetrouwbare aanbieder is die klanten bewust onvolledig heeft geïnformeerd.
Maar klopt het wel wat in dat artikel staat?
Als dit artikel op waarheid is berust, dan komt dit neer dat KPN een onbetrouwbare aanbieder is die klanten bewust onvolledig heeft geïnformeerd.

Dat is dus het opmerkelijke en wat ik mij ook afvraag. Het kan maar zo één van de vele nepnieuws bronnen die nederland heeft zijn.
TvG2016 schreef: Maar klopt het wel wat in dat artikel staat?

Precies! Ga er ook niks mee doen m.b.t. breedbeeldweetjes.

TvG2016 schreef: Maar klopt het wel wat in dat artikel staat?
Precies! Ga er ook niks mee doen m.b.t. breedbeeldweetjes.

Lijkt me verstandig als je dit niet zelf kan checken.
Reputatie 7
Badge +22
Nog even voor de goede orde:


100% NL is niet in HD, maar in SD! 😉

En waarom TV 538 op 2 kanalen komt vind ik een beetje vreemd, maar volgens mij heb ik dit eerder gezegd in de topic! 😁
Reputatie 4
Badge +1
Verder ben ik op mijn site iets minder van de 'veronderstellingen' dan TotaalTV. Dus Fox News heb ik nog nergens vermeld/aangekondigd.


Het is ook een verkeerde aanname, zo lijkt me. Fox News is juist één van de zenders die Murdoch niet aan Disney heeft verkocht. Die zal dus géén onderdeel zijn van deze overeenkomst.

Verder ben ik op mijn site iets minder van de 'veronderstellingen' dan TotaalTV. Dus Fox News heb ik nog nergens vermeld/aangekondigd.
Het is ook een verkeerde aanname, zo lijkt me. Fox News is juist één van de zenders die Murdoch niet aan Disney heeft verkocht. Die zal dus géén onderdeel zijn van deze overeenkomst.

Wil niet zeggen dat KPN geen deal met Murdoch ofwel Fox kan sluiten voor doorgifte.
Wij zijn niet blij dat er veel aanbod is aan Turkse,Italiaanse en Hindoestaanse zenders maar jullie halen wel de Spaanse zender weg bij ons? Kunnen jullie de netgenoemde niet weghalen en ons Atena 3 geven? Daarnaast kijk ik ook dagelijks wildhitz en deze is ook weg?

Wij hebben al een extra pakket en betalen per maand €95...
Laat KPN eens blij zijn met alle personen die een abonnement bij hun hebben en laten ze KPN blijvers eens waarderen door HUN maandelijkse kosten naarmate je langer bij KPN bent goedkoper maken!!!
Het is nu wel weer heel aantrekkelijk om over te stappen.
Hoi @Rijo6965

Het is een bedrijf en die willen graag geld verdienen aan jou en mij. Dat lijkt mij duidelijk.
Vreemde gedachten hou jij er op na.😂
De prijs gaat omhoog ende enigste Spaans talige zender gaat er af.
Hopelijk heeft Maxima geen KPN
@de.mark.visser

Geen zorgen.
Er is een prima schotel geplaatst, dus ze kunnen alles zien wat hun harten begeren, en waarschijnlijk daar aan voorbij.
Maxima komt niets te kort op mediagebied. 😎
Vanaf vandaag ook geen Antenna 3 meer?! Komt er überhaupt nog een Spaanstalige zender voor terug??

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
De Spaanse zender Antenna 3 is vanaf vandaag niet meer te zien maar wanneer komt er een alternatief (TVE oid). Het kan toch niet zo zijn dat er helemaal geen Spaanse zender meer kan worden bekeken. Dit gaat klanten kosten. Ikzelf ga dan over naar Ziggo die hebben ook BBC4 (is ook al bij KPN weggehaald ). Jammer dat er niets wordt gedaan met de eerdere vele reacties op het verdwijnen van de Spaanse zender of het niet tevreden zijn met de eerder aangeboden Spaanse zender.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Was er gisteren al uit

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +16

Zenders die we toevoegen
Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Helaas (nog) niet het geval, er wordt nu nog de melding gegeven ''Deze zender zit niet in het KPN zenderpakket''. Denk dat het moet gebeuren @Paul_ ?
Ach, dan kijk je TV538 toch gewoon via kanaalnummer 538, @ChrisWissink ? 😉
Ach, dan kijk je TV538 toch gewoon via kanaalnummer 538, @ChrisWissink ? 😉
Precies daarom hebben ze dat nummer 'gekocht' hoeven we niet na te denken.

Dat is lekker verwarrend met RTL 5 en Net5 er is maar 1 kanaal 5 en RTL8 op 10 SBS9 op 19 is dan nog enigzins makkelijk te onthouden.
Reputatie 7
Badge +16
Ach, dan kijk je TV538 toch gewoon via kanaalnummer 538, @ChrisWissink ? 😉
Vind 109 makkelijker, zit en dichterbij en hoort bij de andere muziekzenders. Maar 0538 kan idd ook.

Reageer