News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Lahaya, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met het verzameltopic over de jaarlijkse wijzigingen. We wijzigen elk jaar ons zenderaanbod. Dit jaar is daarin Antena3 komen te vervallen. Wellicht dat deze, of een andere Spaanse zender, volgend jaar terugkomt. We kijken, bij dit soort beslissingen, naar meerdere factoren. Onder andere welke zenders veel bekeken worden, en daar zitten over het algemeen veel zenders bij die dan in dit soort discussies als rotzooi worden bestempeld. Dit omdat de definitie van rotzooi ook per persoon verschilt. De een kijkt, bijvoorbeeld, het liefst naar natuurdocumentaires en bestempelt zenders met veel reality tv of soaps als rotzooi. En de ander kijkt daar juist graag naar maar houdt niet van muziek en bestempelt die zenders als rotzooi.

Wij zullen je verder nooit vertellen dat je 'dan maar' een schotel moet kopen. Maar, als een Spaanse zender zodanig belangrijk voor je is, dan kan ik je wel aanraden om verder rond te kijken. En of dat dan een schotel is, of een overstap naar een andere provider, die keus is dan aan jou. Hoewel ik benadruk dat we je natuurlijk het liefst bij ons houden 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Wij zullen je verder nooit vertellen dat je 'dan maar' een schotel moet kopen. Maar, als een Spaanse zender zodanig belangrijk voor je is, dan kan ik je wel aanraden om verder rond te kijken. En of dat dan een schotel is, of een overstap naar een andere provider, die keus is dan aan jou. Hoewel ik benadruk dat we je natuurlijk het liefst bij ons houden :)

@Lahaya

Als niet KPN-er kan ik dat natuurlijk wat makkelijker zeggen. Wat je ook kunt doen is om een schotel te kopen voor erbij. Misschien voor in de hobby-kamer? Je kunt dan beneden gewoon Interactieve TV kijken via KPN en als je een keer iets wilt zien van Spaanse TV of andere bijzondere zenders, dan kijk je via de schotel.

De aanschaf van een kleine schotel in combinatie met een FTA-ontvanger voor de vrije zenders hoeft niet duur te zijn. Dan ben je voor zo'n 100 euro wel klaar. Het is ook mogelijk om je te abonneren op een Spaans TV-pakket. Dat moet dan vaak wel via kennissen/familie in Spanje en dan ben je uiteraard veel meer geld kwijt aan abonnementskosten en speciale hardware. De zender Antena 3 is geen vrije zender.
Reputatie 7
@Noordzee, houdt er rekening mee dat het plaatsen van een schotelantenne niet altijd even eenvoudig is, vaak ook niet wenselijk en soms zelfs onmogelijk.

Bij mijn woning zou de antenne aan de voorgevel bevestigd moeten worden i.v.m. de zichtlijn naar satelliet, maar daar krijg je in Houten geen vergunning voor.


Rest de optie om aan de achterzijde van de woning een antenne te bevestigen op een paal die boven het dak uitsteekt. Of ik dit wenselijk vind ... nee, absoluut niet maar in mijn geval schiet ik er ook niets mee op want er staan dan nog steeds een paar bomen in de weg die het zicht op de satelliet belemmeren.
Reputatie 7
Badge +28
Ja inderdaad @wjb,

Ik kan mij voorstellen dat het inderdaad niet altijd een mogelijkheid is. In sommige gemeentes zijn daar strenge regels over. Ook bepaalde verhuurders kunnen moeilijk doen.

Als hobbyist hou ik daarom rekening bij een verhuizing of ik mijn schotel wel kan plaatsen. Maar vaak is er best wel veel mogelijk. In onze huidige woning staat de schotelantenne op de grond (op een tegelvloer) in de achtertuin. Want installatie op een dak is niet altijd goed mogelijk.
De CAI inrichtingen later de kabel en nog weer later iptv was juist om alle harken van het dak te krijgen.
Er zijn wat precedenten te vinden waardoor schotels niet kunnen worden verboden maar wel aan strakke banden gelegd.

Hoe lastig het kan zijn bij VVE's komt hier mooi naar voren bron
Hier een mooi stukje jurisprudentie bron

Hoe meer buitenlandse relevante kanalen hoe beter tegen de wildgroei van schotels.
Reputatie 1
ik wil even zeggen dat ik heel erg blij bent dat de zender Nationale Geografic Channel er op blijft dan kan ik toch nog DR Pol kijken heel erg blij dat die zender er niet af gaat mijn wens is toch uitgekomen dank je wel.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Die drie die ik noemde die bestaan dus wel wjb

Mensen die gelijk willen hebben, geven je toch geen gelijk. In hun eigen belevingswereld weten zij het altijd beter 😉
Reputatie 7
Die drie die ik noemde die bestaan dus wel wjbMensen die gelijk willen hebben, geven je toch geen gelijk. In hun eigen belevingswereld weten zij het altijd beter 😉
🤔
Reputatie 2
Geachte heer / mevrouw,

Helaas heb ik vernomen dat de app van AVRO TROS Klassiek is opgeheven.
De reden is dat de zender Stingray Brava er voor in de plaats is gekomen.
Ik betreur het ten zeerste dat deze app is opgeheven.
Langs deze weg dien ik hierbij een verzoek in om de app van AVRO TROS klassiek
weer door te geven.

Ik dank U bij voorbaat hartelijk voor uw begrip en medewerking.

Met vriendelijke groeten,
Jos Parlevliet

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Jos, ik heb je bericht verplaatst naar het lopende topic over de zenderwijzigingen. Je verzoek zal ik intern doorgeven aan de betreffende collega's!
Kijkt er nog iemand TV met dat "arris" stukje plastic van KPN dan?
kijk alleen soms foxsports en ziggo..... (geen van 2 van kpn)
Het zender aanbod is....is helemaal geen aanbod...
keuze uit....geen idee eigenlijk... 50 zenders?

ik kijk alles via internet...heb dat kastje niet nodig.
je kunt heel makkelijk 1000000 zenders gratis krijgen (ook alles wat kpn aanbied maar dat is echt werkelijk om te janken) zonder tv van kpn.

zou zeggen ff zoekken op *
en anders kijk even op * (van youtube word soort dingen er gelijk afgegooid)..

Enige wat je nodig hebt is eigenlijk alleen fatsoenlijk internet meer niet...

*Admin: namen verwijderd i.v.m. huisregels en reclame maken.
Dat is jammer. Klik 'm aan en is inderdaad gestopt.
Ik zie de logica ook niet. Of zou Stingray dat bedongen hebben?
Of is AvroTros zelf met de app gestopt?

AvroTros klassiek is nog wel actief:
https://www.avrotros.nl/klassiek/ (met zeer beperkt aanbod)
Reputatie 2
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.
Als je zegt sinds gisteren, dan is de communicatie niet goed. Mensen die dat willen kunnen daar dus niet van een extra gebruik maken op het moment dat het er is terwijl men daar wel voor betaalt.

Verder stuit de marketing schuttingtaal tegen de borst. "prijzen worden gewijzigd"? Het gaat gewoon om prijsverhogingen. Met de nevenboodschap slikken of oprotten en dat is niet bepaald vriendelijk.

Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni.

Een heel kleine minderheid van de klanten leest dit bericht (ik nu pas). Je krijgt dus effectief één maand om je opzegging te regelen als je weg wil. Het lijkt alsof dat expres zo kort mogelijk is, wat niet netjes is. Dat services wegvallen zullen de meesten pas na 1 juni merken, als zenders weg zijn, en dan is het één dag te laat voor ze, opzegkans voorbij: niet vriendelijk.

Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen.

Mijn internet snelheid zat een factor 10 onder de beloofde snelheid. Dat is geen kwaliteit. Na die datum ging het nog een extra factor 5 omlaag. Dat ervoer ik helemaal niet meer als kwaliteit. KPN deed niets. Ik ben toen noodgedwongen over gestapt op glasvezel van KPN, een dure overstap-grap. Dat kost je dan ook weer een paar honderd euro.

En die "wifi belofte" maakt KPN ook niet waar. Een experiabox waar de wifi uit kan levert KPN niet. Klanten die een eco-wifi willen die alleen straalt als hij gebruikt wordt (wel zo gezond) krijgen KPN klanten ook niet aangeboden. Eigen apparatuur gebruiken wordt ontmoedigd. De Wifi belofte wordt dus van geen kant waar gemaakt.

De kosten van het internet deel gingen van 35 naar 42,5 euro. Dat is 21% prijsverhoging in 1 jaar!
Volgens onze regering gaan we er op vooruit maar met dit soort prijsstijgingen van 21% en verdwijnen van alle goede aftrekposten en regelingen ....

Investeren in glasvezel hoeft het tarief niet voor omhoog. Dat is pure nonsens. Investeren is klanten behouden en inkomstenbronnen uitbreiden. Anders moet de klant een keuze krijgen of hij vindt wat waar met welk tempo tegen welke tariefstijging sneller dan bedrjfseconomisch haalbaar moet gebeuren.
Omdat draadloos de grootste stroomverbruiker is (vraag milieudefensie maar) stem ik dan voor dat draadloze functies uit moeten kunnen (dus geen verplichte Experiabox meer maar een alternatief) en ECO-wifi aangeboden wordt. En bij de draadloze toestellen KPN siemens apparatuur met eco-dect en eco-dect-plus gaat aanbieden. Anders betaal ik voor achteruitgang en een garantie dat dankzij KPN de klimaatagenda nooit gehaald kan worden.
Tevens wil ik dat dan van mijn prijsstijging gestopt wordt met 5G ontwikkeling en KPN zich op het snellere Li-Fi gaat richten en Wifi-bellen niet langer blokkeert (dat kan KPN direct morgen al als gratis als extra service aan zijn klanten promoten).
Voordeel van Li-Fi is dat veel smartphones daar al op voorbereid zijn (de iPhone 8 kan het al).

Betere voorlichting door KPN is ook een punt.

Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

Zie hierboven
leuk verhaal
maar het draait een maal om bij providers geld geld
en dat is niet alleen bij kpn zo
op mijn v10 staat gewoon de wifi uit en gebruik een netgear r9000 voor alles
de verplichte experiabox heb ik nodig voor itv en huis telefoon
dan kan ik een edge router in gaan zetten net als wjb maar dan heb ik geen telefoon van kpn meer
ik betaal dan extra kosten voor een experiabox wat ik niet wil 2 kistjes bier op jaarbasis aan verbruik
nou over tv zenders gesproken laat de klant bepalen
zoals de ... zenders als rtl sbs hoef ik niet maar betaal er wel voor
Reputatie 2
@peter-keetfm Providers lijken inderdaad de intentie te hebben alles om geld te laten draaien en niet te schuwen dat te doen over de rug en de gezondheid van de consument heen.

Maar het is niet dat ze dat maar doen, het is ook dat wij ze dat laten doen. Vandaar dat ik het goed vind dat jij je stem hier ook hebt laten horen. Als de marketing leus is prijswijziging omdat ... laat ons daar dan een stem in hebben en biedt als KPN fatsoenlijke producten aan.

Diiverse technisch begaafde mensne dachten dat de Wifi op de experia box uit kan, dus je bent niet de enige die dat onterecht denkt. Je kan echter de Wifi op de experiabox niet volledig uit zetten!!! Je kan alleen er voor zorgen dat de gemiddelde gebruiker denkt dat hij uit is (tot de volgende firmware reset als je het procedureel niet goed doet) zie: https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-stap-je-het-best-over-op-glasvezel-477779

Zie daardoor mijn laatste punt: "betere voorlichting door KPN".
Ik heb geen zin in gezondheidsproblemen dus KPN mag wel eens goed gaan voorlichten. Ik heb geen zin in kankerverwekkende producten in huis waar ik door gebrek aan voorlichting niets van wist en mede dardoor geen keuze in kreeg, terwijl er alternatieven zijn die hetzelfde gemak hebben zonder de nadelen.

Laten we een stem vragen en opeisen in wat er gebeurt.
Eest ik ga het niet verkeerd bedoelen maar

Als je denkt dat wifi en al het andere draadloos kanker verwekkend is kun je beter in de woestijn gaan wonen
Als je alle draadloze verbindingen zichtbaar zou maken kun je hier in Nederland niks meer zien

En daar is een verborgen wifi (wat u zecht) op een experiabox niks bij
Reputatie 2
@peter-keetfm Niet alle draadloos is slecht. Van LiFi zijn bijvoorbeeld geen gezondheidsproblemen bekend (LiFi is sneller dan 5G kan worden en de oude iPhone 8 is er al op voorbereid)

Het is ook geen denken, de WHO heeft wifi ingedeeld in klasse 2B kankerverwekkend. De mechanismes waren toen nog niet goed bekend, dat zijn ze nu wel en er zijn twee langetermijn studies afgerond in 2018 in Amerika op initiatievf van de overheid en een daarvan losstaande in Italië met als conclusie dat het kankerverwekkend is. Zie ook het recente artikel uit het medisch meest vooraanstaande blad the Lancet van december 2018 klik hier.

Onze regering heeft net voor het zomerreces erkend dat beneden de blootstellingslimieten Elektrogevoeligheid ontstaat en dat is wellicht nog minder leuk. Dan kan je zeg maar allergisch worden tegen Wifi en zoals je zelf aangeeft is dat op veel plekken aanwezig.

Ergens moet je beginnen en daar moet je keuze in hebben. Bronnen dichtbij stralen vaak heel veel harder als bronnen op afstand. De streepjes op je mobiel, laptop, tablet zeggen niet zo veel. Als je met echte apparatuur gaat meten zal je zien dat je eigen Wifi vlak bij de bank wellicht 300X meer straalt dan de wifi van al je buren samen. Die overdosis kan je reduceren. En als je naste buren dat ook doen is het verschil nog veel groter.

Het is dan fijn als je wilt dat de Wifi op een moment uit staat die ook daadwerkelijk uit staat. Verder is ECO-Wifi een goede omdat die niet permanent staat te loeien, maar ECO-Wifi , klik hier, staat aalleen aan als het daadwerkelijk gebruikt, hetzelfde gemak en minder straling kan nooit kwaad.
je noemt America hier zenden ze wifi met velen malen hoger uit
je hebt ook beam forming gericht naar een apparaat sturen
maar ja als je alles goolge kom je wel ergens net als het nieuwe 5g netwerk dat de vogels van het dak vallen net zo als de ophef van 3g naar 4g
straling is nooit goed maar ontwijken kun je hier in Nederland niet
en een experiabox meer maakt echt niet uit
Reputatie 2
@peter-keetfm Er is veel peer-reviewed onderzoek. In Amerika is recent langetermijn onderzoek afgerond door het "National Toxicology Program". In Italië recent door het "Ramazzini" instituut. The Lancet kwam ook afgelopen december met bevindingen.
Naar 5G moet inderdaad nog veel onderzoek gedan worden voordat je mensen onder dwang zou mogen bestralen. LiFi zijn geen problemen van bekend en daar zijn de smartphones al klaar voor (dan zou je niet perse een nieuwe hoeven te kopen).

Helemaal ontwijken van straling zou mooi zijn en zou ook kunnen dankzij LiFi en Wifi-bellen zou morgen door alle providers aangezet (niet langer geblokkeerd!) kunnen worden en ook dat zou heel veel schelen.

Maar verminderen scheelt ook al veel. Als je eigen WiFi 300X meer straalt dan dat van al je buren samen: dan scheelt je eigen Wifi al heel veel. Dus één experiabox scheelt wellicht zomaar een factor 300 en dat is een hele hoop. Dan zit je zo beneden het niveau waarop elektrosensitiviteit bij de meesten ontstaat. Een DECT telefoon in het menu instellen op ECO-Dect en ECO-Dect-Plus maakt ook heel erg veel uit (neem een Siemens telefoon). En als je buren hetzelfde zouden doen scheelt het nog veel meer. Als je ECO-Wifi neemt heb je al minder straling en verandert er verder niets, scheelt ook nog storingen door overlappende kanalen en als KPN dat aanbiedt en iedereen het doet.... KPN zou ook LiFi kunnen aabieden, dan ben je van alle problemen af.

Met handig isoleren of de juiste verf of behang kan je straling eventueel nog eens een factor 1.000X omlaag brengen. Volgens de SBM2015, de IGNIR International Guidelines on Non Ionising Radiation, de EUROPAEM EMF Guideline en de AOK scheelt dat al veel problemen.

Je bent dus niet machteloos en kan de straling reduceren. En als bedrijven als KPN hun verantwoordleijkheid nemen door goede producten aan te bieden scheelt dat nog meer.

Dus beste forum gebruikers: Laat KPN je niet alles voorschrijvenen en geef zelf aan wat je wilt.
ben ik blij dat ik buitenaf woon en geen wifi van de buren kan zien
bij mijn zus in amsterdam is wel anders komen er zo 20 a 30 wifi netwerken te staan in mijn mobiel
van de dect telefoon wel een goede tip maar wij gebruiken deze ook in de wei en tuin dus dat laat ik zo kwa bereik
ik heb overig de netgear r9000 op Canada staan en deze geeft meer vermogen ook om de simpele rede dat ik niet overal een ap wil hebben staan en deze hangt in de ovk centraal in huis
verder is straling niet te omzeilen omdat je ook mobiel hebt digitenne dab radio fm radio p2000 enz. enz.
en een factor 300 van een experiabox wat nog geen 100mw uitzend dat is niks
de fm kanalen gaat het over kilowatts andere frequentie maar toch heel wat meer vermogen
Reputatie 7
Maar wie zegt nu toch dat de wifi niet volledig uit gaat als je deze in de UI uit zet?
En waarom duikt deze discussie op in een topic die over een heel ander onderwerp gaat?
klopt het is een heel ander onderwerp mag je er dan niet over praten dan
of moet ik gelijk een ander topic starten en een link hier plaatsen
ik mag toch een antwoord geven toch
dit topic is dus al zodanig oud dacht ik kan dit onderwerp er ook wel bij

maar de wifi uit van de experiabox ben ik ook benieuwd naar uit is toch uit
Reputatie 7
Badge +25
Maar wie zegt nu toch dat de wifi niet volledig uit gaat als je deze in de UI uit zet?
En waarom duikt deze discussie op in een topic die over een heel ander onderwerp gaat?

Hier ben ik het mee eens. Als jullie een discussie willen voeren over WiFi/straling, dan mag je een topic aanmaken.

Dit topic gaat over de wijzigingen eerder. Nieuwe berichten die niet inhoudelijk gaan over de startpost worden verwijderd i.v.m. overzichtelijkheid.
Reputatie 2
@Paul_ , het is wel gortig als een moderator zelf off-topic gaat en zijn eigen technische afdeling daarbij tegenspreekt.
Reputatie 7
@Paul_ , het is wel gortig als een moderator zelf off-topic gaat en zijn eigen technische afdeling daarbij tegenspreekt.
Heb je een link naar dat bericht, dan weten we tenminste waar je het over hebt.

Reageer