News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

Reputatie 2
Dat is het bericht er boven.
Reputatie 7

@Paul_ , het is wel gortig als een moderator zelf off-topic gaat en zijn eigen technische afdeling daarbij tegenspreekt.Heb je een link naar dat bericht, dan weten we tenminste waar je het over hebt.


Dat is het bericht er boven.
Dit bericht dus.
Weet je dat ik je soms echt niet kan volgen.

nieuwe klanten worden in de watten gelegd met mooie aanbiedingen en cadeaus , maar de oudgediende die hier  al jaren zitten krijgen verhogingen, ik lees veel problemen, ik kom zelf uit de verkoopwereld en om nieuwe klanten te krijgen moet je inderdaad iets aanbieden wat interessant is, alleen zonder ons die al jaren lid zijn en alle problemen op de koop toe nemen, ik krijg niet echt het idee dat ze gehoord worden, er is een verschil tussen luisteren en horen wat iemand zegt, ik weet dat een tevreden klant een blijvende klant is omdat hij zich gehoord en gewaardeerd voelt en minder snel boos zal reageren, want wat als inderdaad iedereen overstapt naar ziggo zoals ik net las. Het geeft nu een gevoel van, zo die zitten er twee jaar aan vast, vijf eurootjs korting op mobiel en een gratis pakket die mij inmiddels mijn neus uitkomt want al het leuke en keuze is weg, jaren geleden kon je uit meerdere pakketten kiezen en nu is er het plus pakket, leuk voor vrouw en kind en voetbal voor de man en de rest is nu betalen geworden, ook zo een lokkertje, ik wisselde om de drie maanden van pakket, nu moet je maar blij zijn met wat je krijgt en weten ze nergens antwoord op te geven, ook ik denk erover om verddr te zoeken, waar ze na jaren lidmaatschap nog steeds blij met je te zijn ipv minder zenders meer geld.   zo dit las ik net zo veel en dacht dat ik een zeur was maar blijkbaar niet. ik ga uberhaupt rondkijken, hoor en zie veel ziggo voorbij komen en ik heb geen haast, ik heb een maand opzegtermijn, maar ik vind ook dat je dan woord bij daad moet zetten want nu nemen ze je ook niet serieus, ze roepen maar gaan toch niet weg, dat helpt jullie ook niet verder wat ik goed bedoel hoor. sterkte ermee, hoor dat ziggo go goede series heeft die alleen daar uitgezonden worden games of thrones en westworld :disappointed::disappointed: vind het jammer en spijtig dat dit gebeurt allemaal.

 

Kijkt er nog iemand TV met dat "arris" stukje plastic van KPN dan?
kijk alleen soms foxsports en ziggo..... (geen van 2 van kpn)
Het zender aanbod is....is helemaal geen aanbod...
keuze uit....geen idee eigenlijk... 50 zenders?

ik kijk alles via internet...heb dat kastje niet nodig.
je kunt heel makkelijk 1000000 zenders gratis krijgen (ook alles wat kpn aanbied maar dat is echt werkelijk om te janken) zonder tv van kpn.

zou zeggen ff zoekken op *
en anders kijk even op * (van youtube word soort dingen er gelijk afgegooid)..

Enige wat je nodig hebt is eigenlijk alleen fatsoenlijk internet meer niet...

*Admin: namen verwijderd i.v.m. huisregels en reclame maken.

kijk netflixx, videoland en youtube

 

Kijkt er nog iemand TV met dat "arris" stukje plastic van KPN dan?
kijk alleen soms foxsports en ziggo..... (geen van 2 van kpn)
Het zender aanbod is....is helemaal geen aanbod...
keuze uit....geen idee eigenlijk... 50 zenders?

ik kijk alles via internet...heb dat kastje niet nodig.
je kunt heel makkelijk 1000000 zenders gratis krijgen (ook alles wat kpn aanbied maar dat is echt werkelijk om te janken) zonder tv van kpn.

zou zeggen ff zoekken op *
en anders kijk even op * (van youtube word soort dingen er gelijk afgegooid)..

Enige wat je nodig hebt is eigenlijk alleen fatsoenlijk internet meer niet...

*Admin: namen verwijderd i.v.m. huisregels en reclame maken.

kijk netflixx, videoland en youtube

Hoi, dank je voor je reactie, alleen zijn de namen verwijderd en die zou ik graag willen weten om dat ik graag naar een serie bij ziggo wil kijken, zou je mij dat privé kunnen sturen???

 

Reputatie 7
Badge +22

Even een update van de volgende 8 zenders die in HD zijn geüpgraded:

  • ZiggoSport Docu

  • ZiggoSport Extra

  • Ketnet

  • TRT

  • Family 7

  • OutTV

  • Beleef KPN 

  • Secret Circle

Ik weet niet wanneer dit is geüpgraded naar HD, maar voor de kijkers van deze zenders is het TOP!

KPN heeft het stil gehouden, waarom eigenlijk? 🤔😉

Reputatie 6
Badge +9

Gistermiddag 29 nov.  Dennis. 

Reputatie 7
Badge +22

Gistermiddag 29 nov.  Dennis. 

Dat KPN dit niet van tevoren gemeld heeft aan hun klanten. 😉

Reputatie 6
Badge +9

Ik vermoed dat het per 1 december is, maar dat valt in een weekend. Dan maken ze het morgen of maandag officieel bekend.  Denk ik hè?

Reputatie 7
Badge +22

Ik vermoed dat het per 1 december is, maar dat valt in een weekend. Dan maken ze het morgen of maandag officieel bekend.  Denk ik hè?

Dat kan best. Maar we weten het al! 😂😜

Reputatie 7
Badge +22

@Alfons ik zag nu ook op kanaal 41 dat de zender “Beleef KPN” ook van SD naar HD is opgewaardeerd. 
Ze zullen maandag hopelijk ook deze lijstje veranderen. 

Reputatie 6
Badge +9

Ik dacht dat die al HD was. Maar misschien vergis ik me. 

Reputatie 7
Badge +22

Ik dacht dat die al HD was. Maar misschien vergis ik me. 

Ik kwam er nu ook pas achter omdat ik aan het zappen was, nee beleef KPN was in SD, kijk maar op dat lijstje (pdf). Want deze is namelijk nog niet bijgewerkt! 😉👍🏼

Beleef KPN was al in HD. Beetje raar als het eigen KPN-kanaal tot op heden niet in HD was, hè. Die pdf is niet betrouwbaar, Dennis.

Met mijn lijst volg ik de ontvanger en staat ie al heel lang op HD.

Reputatie 7
Badge +22

Die pdf is niet betrouwbaar, Dennis.

Die hoort wel betrouwbaar te zijn, vooral omdat het op de site van KPN staat. 😉 KPN moet dat wel bij gaan houden. 👍🏼

 

We hebben de abonnementsprijzen niet verhoogd, dit is sinds KPN Hussel het tarief voor je mobiele abonnement.

 

 

 

Reputatie 7

He @peter-keetfm, ik heb je post hier naartoe verplaatst omdat het geen toevoeging is aan het topic. Je hebt daar je punt gemaakt, meer korting voor bestaande klanten. Duidelijk!

 We hebben de abonnementsprijzen niet verhoogd, dit is sinds KPN Hussel het tarief voor je mobiele abonnement. Hiermee geef ik aan dat we niet de prijs kunstmatig omhoog zetten, om vervolgens tijdens de Black Friday meer ‘korting’  te kunnen geven. De abonnementsprijzen staan vast, de kortingsacties kunnen verschillen. 

Dat neemt niet weg dat jaarlijks de prijzen worden verhoogd. Jammer genoeg een noodzakelijk kwaad. Dat heeft niets te maken met Black Friday. Dit doen we om de kwaliteit van onze dienstverlening te kunnen waarborgen. Onderhoud, nieuwe technieken (glasvezel) uitrollen, innovatie op nieuwe producten / diensten zijn  grote kostenposten. We zouden onze klanten tekort doen wanneer we er minder aandacht en financiele  middelen in steken. De klant verwacht (terecht) van ons een goede en betrouwbare dienstverlener. En daar voldoen we graag aan. Ik geloof dat jij daar geen klagen over hebt. In je eerdere berichten lees ik dat je zeer tevreden bent over je verbinding. Dat is een mooi compliment. 

 

@Nadia 

ik heb mijn berichten verwijderd

omdat deze hier niet thuis horen

mijn mening sorry

 

 

Reputatie 7

Geen probleem, @peter-keetfm. Agree to disagree  

Reputatie 2

Probleem bij kpn:  te rechts georiënteerd.  Alles van fox group moet erop. Dit beslaat bijna 30% van het aanbod. Of het nu geheel van fox is, of fox een dikke vinger in de pap heeft. Maar, lekker goedkoop. 
Sky zal wel te duur zijn………..

ze verliezen op deze manier de gunst van de kijkers. Via een goede vpn aanbieder kijk ik nu al meer zenders buiten kpn om. Totdat kpn mij niets meer te bieden heeft en de deur dichtgaat

Sky zal wel te duur zijn………..

Je bent slecht op de hoogte, @Domu .

Ik denk dat Nederlandse providers graag zenders van Sky willen hebben. Alleen...Sky wil het niet. Zij richten zich niet op grondgebied buiten de V.K. Denk bv aan adverteerders. En ze hebben dus ook geen zin om die (bv voetbal)rechten voor uitzending buiten de V.K. te gaan betalen. En voor volledig verhalen op buitenlandse providers wordt de inkoop weer veel te duur voor die providers.

Na de vollediging van Brexit zullen die rechten voor buiten de V.K. alleen maar hoger zijn.

Providers kunnen alleen inkopen wat de zendereigenaren voor Nederland danwel NL/België beschikbaar stellen.

Sky kun je alleen krijgen via de satelliet. En ik neem aan dat er dan wel een abonnement op een Engels adres voor nodig is.

Probleem bij kpn:  te rechts georiënteerd.  Alles van fox group moet erop. Dit beslaat bijna 30% van het aanbod. Of het nu geheel van fox is, of fox een dikke vinger in de pap heeft. Maar, lekker goedkoop. 

Dat moet niet van KPN maar van FOX, omdat KPN anders de voetbalzenders niet mag doorgeven. En daar betaalt iedere KPN-klant (en binnenkort ook die bij Ziggo) extra voor, ook als ze - zoals ik - alle FOX-zenders verborgen hebben. En je begrijpt: geen voetbal, dan haakt een groot deel Nederland af. Dus eigenlijk moet je bij de KNVB zijn die de voetbalrechten heeft verkwanseld aan een zendermaatschappij die Nederland in eigen Trump-land regelmatig zwart maakt, maar wel graag ons geld wil binnen graaien. Je begrijpt nu wellicht wat die Amerikanen bedoelen met "The American Dream”: schaamteloos graaien.

Reputatie 7

En je begrijpt: geen voetbal, dan haakt een groot deel Nederland af. 

Toch heeft minder dan 10% van de abonnees ook een abonnement op FOX Sports, dus of dan een groot deel van Nederland afhaakt ... :thinking:

En voor die 10% moet ik iedere maand verplicht € 2,50 aan Fox aftikken?

Reputatie 7

En voor die 10% moet ik iedere maand verplicht € 2,50 aan Fox aftikken?

Yep. :rage:

Reageer