News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

• 25 maart 2019
  • 1519 reacties
  • 163439 keer bekeken
Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +24
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV

Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen

Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen

Oudere abonnementen

Beltarieven VoIP

Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)

Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1519 reacties

Reputatie 7
Schandalig, een prijsverhoging van €3,50 voor het Alles-in-1 Standaard abonnement. In twee jaar tijd is dit abonnement dus €7,- per maand duurder geworden.
Reputatie 3
Badge
Ik ben de discussie hier al eens eerder aangegaan maar ben daar maar mee gestopt vanwege de koppigheid en de "standaard geleuter" antwoorden van KPN.
Nu is er het zoveelste kanaal van het TV aanbod aan het verdwijnen.
De laatste maanden worden er steeds meer kanalen weggenomen en komt er NIETS voor terug. het enige wat KPN in de afgelopen maanden heft geantwoord is het verhogen van het abo-geld.
Wanneer komt de volgende verrassing KPN ? laat me raden... eerder een verhoging van de abo dan aanvulling van het aantal TV kanalen waar ik vanaf het begin voor betaal.
Het is schandalig KPN... ronduit diefstal.

*Admin: samengevoegd met bestaand topic.
Reputatie 1
Ik vind het a-sociaal weer een verhoging. Ja er komt wat bij aan zenders maar er gaan er ook weer weg. Iets mee opgeschoten? Noop maar wel lekker cashen op de oude abonnees. Goed bezig KPN. Geen snelheid verhogingen niets.
En dan nog die flauwekul dat niet overal de snelheden worden gehaald. Maar wel er voor betalen. Ben echt al heel lang KPN klant maar de service voor oude klanten wordt alleen maar minder.
Reputatie 7
Nee, toch wel weer heel erg jammer van die 12€ extra per jaar,...
Het gaat mij echt niet om die €12,- hoor 🙂, maar ik vecht al ruim twee jaar voor een vrije router keuze en de daarbij behorende aanpassingen van telefonie (vrijgave SIP login of levering VoIP ATA).
En dan nu de valkuil waardoor het allemaal een beetje schimmig is. Als je jouw telefoonnummer laat porteren bij een Alles-in-1 abonnement dan gaat KPN er vanuit dat het Alles-in-1 abonnement in z'n geheel opgezegd wordt en zit je ineens ook zonder Internet en televisie. Je kunt dan ook nooit meer terug naar het Alles-in-1 abonnement en dus ben je tot 1 juni daardoor duurder uit. Vanaf 1 juni niet meer en door eerst over te stappen naar internet en TV vervalt bij portering niet meer het hele abonnement maar alleen de "Vast bellen" optie.
De winst voor mij ... de Experia Box kan van stroom af.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Lahaya, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met het verzameltopic over de jaarlijkse wijzigingen. We wijzigen elk jaar ons zenderaanbod. Dit jaar is daarin Antena3 komen te vervallen. Wellicht dat deze, of een andere Spaanse zender, volgend jaar terugkomt. We kijken, bij dit soort beslissingen, naar meerdere factoren. Onder andere welke zenders veel bekeken worden, en daar zitten over het algemeen veel zenders bij die dan in dit soort discussies als rotzooi worden bestempeld. Dit omdat de definitie van rotzooi ook per persoon verschilt. De een kijkt, bijvoorbeeld, het liefst naar natuurdocumentaires en bestempelt zenders met veel reality tv of soaps als rotzooi. En de ander kijkt daar juist graag naar maar houdt niet van muziek en bestempelt die zenders als rotzooi.

Wij zullen je verder nooit vertellen dat je 'dan maar' een schotel moet kopen. Maar, als een Spaanse zender zodanig belangrijk voor je is, dan kan ik je wel aanraden om verder rond te kijken. En of dat dan een schotel is, of een overstap naar een andere provider, die keus is dan aan jou. Hoewel ik benadruk dat we je natuurlijk het liefst bij ons houden 🙂
Reputatie 7

Beleef KPN was al in HD. Beetje raar als het eigen KPN-kanaal tot op heden niet in HD was, hè. Die pdf is niet betrouwbaar, Dennis.

Met mijn lijst volg ik de ontvanger en staat ie al heel lang op HD.

Reputatie 5
Badge +7
😁😁 Aha, dus zo werkt dat @PeterG? Wat een geluk dat ik overgestapt ben naar KPN. Dus nu krijg ik ook geen facturen meer vanZiggo?😁👍😁
ik wil even zeggen dat ik heel erg blij bent dat de zender Nationale Geografic Channel er op blijft dan kan ik toch nog DR Pol kijken heel erg blij dat die zender er niet af gaat mijn wens is toch uitgekomen dank je wel.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 5
Badge +7

Gistermiddag 29 nov.  Dennis. 

Reputatie 5
Badge +7

Ik vermoed dat het per 1 december is, maar dat valt in een weekend. Dan maken ze het morgen of maandag officieel bekend.  Denk ik hè?

Kijkt er nog iemand TV met dat "arris" stukje plastic van KPN dan?
kijk alleen soms foxsports en ziggo..... (geen van 2 van kpn)
Het zender aanbod is....is helemaal geen aanbod...
keuze uit....geen idee eigenlijk... 50 zenders?

ik kijk alles via internet...heb dat kastje niet nodig.
je kunt heel makkelijk 1000000 zenders gratis krijgen (ook alles wat kpn aanbied maar dat is echt werkelijk om te janken) zonder tv van kpn.

zou zeggen ff zoekken op *
en anders kijk even op * (van youtube word soort dingen er gelijk afgegooid)..

Enige wat je nodig hebt is eigenlijk alleen fatsoenlijk internet meer niet...

*Admin: namen verwijderd i.v.m. huisregels en reclame maken.
Reputatie 7
Badge +18

Ik vermoed dat het per 1 december is, maar dat valt in een weekend. Dan maken ze het morgen of maandag officieel bekend.  Denk ik hè?

Dat kan best. Maar we weten het al! 😂😜

Reputatie 7
Badge +19

Geen nieuwe 4K zenders @Paul_ ?Nee, natuurlijk niet, die bestaan domweg nog niet.

Arte UHD
Nasa UHD
TravelXP 4K (nee die is niet gestopt alleen de SD en de HD versie)
En er zijn vast nog wel meer
Reputatie 6
Badge +12

@Nadia 

ik heb mijn berichten verwijderd

omdat deze hier niet thuis horen

mijn mening sorry

Reputatie 7
Nog geen verkoop stop dus zoals Telfort dat zal dan wel in een later stadium gebeuren.
Ook een Telfort abonnement is volgens mij gewoon nog af te sluiten.
Reputatie 7
Badge +18

Ziggo blijft zenders FOX aan klanten aanbieden.

KPN maakte vandaag bekend dat de zenders FOX NL, 24Kitchen, National Geographic Channel, Nat Geo Wild en Baby TV op 1 juni verdwijnen. Concurrent Ziggo handhaaft deze zenders in het aanbod.

Vergeet verder niet dat KPN nu maar 10 euro per klant vraagt voor Interactieve TV. Dat is echt niet kostendekkend als je kijkt naar de abonnementsprijzen bij Ziggo en Canal Digitaal. Dit betekent dat internet-only klanten (zoals ikzelf) eigelijk meebetalen aan de TV voor de klanten die wel Interactieve TV afnemen. Maar dat is weer een ander verhaal.
Dat is natuurlijk onzin... 10 euro... Het internet only abonnement (42 euro!!) is zodanig verhoogd dat het bijna niet interessant is om Internet zonder interactieve tv te nemen. Toch wel apart dat de internet-only pakketten bij Tele 2, T-Mobile, Online, DDS significant goedkoper zijn.

Vind je het gek veel minder overhead kosten. Maar je hebt wel gelijk dat alleen internet af nemen niet echt veel scheelt maar dat is bij bijna elke provider het geval.
Reputatie 1
Bedoelen ze niet investeren in de winst van de aandeelhouders? en waarom moet ik betalen voor de uitrol van glasvezel wat ik al jaren heb?

Heb jij nog mazzel. Ik betaal voor de uitrol voor Glasvezel terwijl ik het al jaren niet heb 😉
Hoi allen,
Ik snap inderdaad ook wat jullie allemaal zeggen.
KPN die haalt inderdaad vaak zenders weg en levert daar minder goeie zender voor terug.
Ook die prijs verhoging is natuurlijk niet leuk zeker nu er minder leuke zender in het aanbod zitten.
Maar daarintegen boeide MIJ die zenders toch niet.
De prijs verhoging is in mijn ogen ook minder erg omdat KPN nu TV538 en 100%NL TV heeft toegevoegd.
Als KPN nog 2 jaar op zich liet wachten met het toevoegen van TV538 dan was ik naar bv. Ziggo gegaan en die is helemaal duur.
Dus ik snap wat jullie zeggen maar volgensmij kun je het vergelijken met de huur van je huis als die ineens met 1000 euro per jaar omhoog gaat dan zeggen de meeste ook ja dan zoek ik wel wat anders ookal woon je op een leuke locatie.
Dus ja alle comotie is te snappen maar ja het is nou eenmaal zo.
jammer deze actie van zenders en prijzen gaat waarschijnlijk klanten kosten
Reputatie 7
Ik vraag me af of ik daar wat mee opschiet als alle klanten straks toch rechtstreeks onder KPN komen te vallen.
Dan heb je in ieder geval weer een Fritz!Box.
Reputatie 7
Badge +18

Hallo,

Iemand reeds een brief of email ontvangen mbt de verhogingen, ik zelf wacht nog??

mvg
Hier nog niks....

Ik heb wel een mail gehad, bovenaan begint ie over de SmartTV app van. KPN, en daarna over de zenders die erbij zijn gekomen.
Hier 1 van de aanleidingen voor alle commotie:

The service will offer fans of all ages a new way to experience the unparalleled content from the company’s iconic entertainment brands, including Disney, Pixar, Marvel, Star Wars and National Geographic, and will be available on connected TV and mobile devices.
https://www.thewaltdisneycompany.com/disney-spotlights-comprehensive-direct-to-consumer-strategy-at-2019-investor-day/

Wat dan weer positief is omdat Disney de rechten heeft van het content kunnen ze alles wereldwijd beschikbaar maken. In tegenstelling tot Netflix die voor elk land de rechten moet kopen. Bij het verlopen van bepaalde licenties van titels op Netflix kan ook hier wel eens een leegloop ontstaan.

Wat dat aangaat is Disney+ zeker niet te vergelijken met Netflix.
Reputatie 1
Wanneer Ziggo komt met hun 4k box komt wordt het toch wel serieus een overweging om terug te gaan. Aan de stabiliteit en betrouwbaarheid van het netwerk van KPN zal het niet liggen want het werkt altijd top, maar het schaarsere zenderaanbod en de belofte dat app nog eens een keer gaat werken op tablets die draaien op Android 4.4 vind ik toch echt vervelend aan het worden. Jammer hoor, want ben echt altijd tevreden geweest de laatste 2 jaar en als ze mij willen houden als klant moeten ze wel met goede zenders terugkomen in het basispakket. En niet van die onzinnige Franse of Italiaanse zenders waar geen kip naar kijkt. Succes KPN met het samenstellen van een GOED alternatief. Jullie gooien er 6 uit het basispakket en plaatsen er 3 terug... Ben benieuwd....🤔
Brief van KPN is in principe van de zotte,
Een prijsverhoging melden en daarbij ook nog een melden dat een groot aantal zenders ook niet meer te zien zullen zijn.!!
Dan lijkt mij dat je de concurrentie in de kaart speelt.
Daarbij is vorig jaar al het aanbod met name in buitenlandse zenders slecht geworden met name Franse, Spaanse en Italiaanse zenders
Wat er nu is, is is zo slecht dat je met geen mogelijkheid naar deze zenders kijkt. ( zeker een koopje).
Graag zie een beter tegenbod van KPN , ik snap niet dat niet iedereen hierover wat feller protesteert.
Kans voor Ziggo en Vodafone. !!

Reageer