Vraag

Wil telefonisch contact met KPN

  • 25 August 2019
  • 15 reacties
  • 502 keer bekeken

Geef min iemand aan de telefoon

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Nou , dat is niet zo moeilijk.

Gewoon even bellen met 0800 - 0402.

Klantenservice KPN
Telefoonnummer: 0800-0402

De klantenservice van KPN is 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bereikbaar voor storingen en technische vragen en voor vragen over verlies/diefstal van de mobiele telefoon. Voor alle overige vragen staan onze medewerkers voor je klaar tussen 08 uur – 22 uur.
Reputatie 7
Badge +24
En niets inspreken als ze vragen om je vraag in te spreken. Gewoon zwijgen. Dat gaat tot 2 maal toe, dan kom je in de wachtrij te staan.
Reputatie 7
Badge +22
En niets inspreken als ze vragen om je vraag in te spreken. Gewoon zwijgen. Dat gaat tot 2 maal toe, dan kom je in de wachtrij te staan.
Ik vind dat echt zo onnozel, want als je iemand aan de lijn krijgt, dan vragen ze nog om je postcode en Huisnr. En dan vragen ze nog wat er aan de hand is, terwijl je dat hebt ingesproken.

Maar @Nick83 als je niks inspreekt, wordt dan niet gewoon de verbinding verbroken? Want als je niks inspreekt dan zeg de computer: “We hebben uw vraag niet begrepen, zeg nogmaals uw vraag.” 🙈 Irritant!!!
Badge +19
@Dennis Schreve dat is wel mijn ervaring inderdaad.
Reputatie 7
Badge +24

En niets inspreken als ze vragen om je vraag in te spreken. Gewoon zwijgen. Dat gaat tot 2 maal toe, dan kom je in de wachtrij te staan.Ik vind dat echt zo onnozel, want als je iemand aan de lijn krijgt, dan vragen ze nog om je postcode en Huisnr. En dan vragen ze nog wat er aan de hand is, terwijl je dat hebt ingesproken.

Maar @Nick83 als je niks inspreekt, wordt dan niet gewoon de verbinding verbroken? Want als je niks inspreekt dan zeg de computer: “We hebben uw vraag niet begrepen, zeg nogmaals uw vraag.” 🙈 Irritant!!!

Nee. Computer probeert het 2 x, daarna geeft ie het op en kom je gewoon in de wachtrij te staan.
Reputatie 7
Badge +22
Nee. Computer probeert het 2 x, daarna geeft ie het op en kom je gewoon in de wachtrij te staan.
Daarom!!! kunnen ze beter ophouden met de flauwekul! En je gelijk in de wachtrij zetten.
Reputatie 7
Badge +21
Dat ia geen onzin hoor.
Er zijn veel afdelingen en je wordt dan direct met de goede afdeling verbonden, dat scheelt tijd en hoef je ook maar één keer je verhaal te vertellen.
Is dat nu zo moeilijk om even in het kort te zeggen waarvoor je belt?
En als je met 1200 belt, dan vragen ze niet om je postcode en huisnummer.
Tenzij je je nummer hebt verborgen.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo iedereen,

Wat @huistijger zegt klopt helemaal. Bij de telefonische ingang wordt gebruik gemaakt van de OVSH wat staat voor Open Vraag Spraak Herkenning. Met de vraag die je inspreekt wordt je vaak doorverbonden met je juiste afdeling. Het zijn er namelijk nogal wat. Om een aantal te noemen: Mobiel, thuis, opzeggen, verhuizen, Digitenne, nabestaanden, verkoop, vaste telefonie, buitengebied, betalingen, zakelijk en zo kan ik nog even doorgaan.

Maar steeds meer geeft het menu je ook de mogelijkheid om zonder met een medewerker te spreken je vraag te behandelen.

Denk bijvoorbeeld aan het verstrekken van je pukcode, herplannen van de monteursafspraak of het wijzigen van de incasso datum.
Ook als er bij jou in de buurt een storing bekend is zal hij je hier informatie over geven.
Heb je wel problemen met internet maar is er geen storing bekend? Dan start hij direct een lijnmeting waarvan de medewerker het resultaat zal zien. Zo'n meting kan soms namelijk wel anderhalve minuut duren. Dit scheelt terwijl je de medewerker aan de lijn hebt weer vragen over het weer of het weekend.😉

Kan de OVSH je niet direct helpen met de vraag maar hebben we wel een servicetool op onze website die je daarmee kan helpen? Dan ontvang je een sms'je met de link naar de juiste pagina zodat je het gelijk kan regelen. Uiteraard krijg je, indien je aan de lijn blijft, alsnog een medewerker aan de lijn.

Als je anoniem belt wordt er verder niks meegegeven maar als je belt met nummerherkenning en de OVSH herkent jouw nummer, dan krijgt de medewerker die je spreekt gelijk de postcode en huisnummer in beeld waarop het nummer registreert staat. De medewerker vraagt dit vaak ter controle nog uit om zeker te weten dat de storing op het juiste adres wordt doorgegeven en de monteur straks bijvoorbeeld niet bij je ouders op te stoep staat. Daarnaast wordt ook de vraag die je inspreekt meegegeven naar de medewerker die je te spreken krijgt. De medewerker krijgt dit op hetzelfde moment te zien als dat hij jou aan de lijn krijgt en vraagt dus vaak toch eerst waar hij je mee kan helpen.

Als je dan toch liever niet eerst je vraag inspreekt, spreek dan medewerker in, hiermee wordt je doorverbonden naar de 'standaard' service afdeling en hoef je niet meerdere keren te wachten tot de OVSH het opgeeft.


Ik hoop dat ik jullie zo wat meer informatie en begrip heb kunnen geven omtrent het inspreken van de vraag.

Vragen? Shoot! 😄
Reputatie 7
Badge +22
Het is mij helemaal duidelijk @Raymond. 👍🏼
Ik hoop dat ik jullie zo wat meer informatie en begrip heb kunnen geven omtrent het inspreken van de vraag.

Vragen? Shoot! 😄


Is @Raymond. net als @Dennis Schreve ook een liefhebber van voetbal en autosport?

😁😉
Reputatie 7
Badge +22
Is @Raymond. net als @Dennis Schreve ook een liefhebber van voetbal en autosport?

😁😉

Hoezo vraag je dat @Dreekuh-53? 🤔😁
Raymond zegt shoot, dus ik schiet. 🙂😛
Reputatie 7
Tsja, neffens wat ik ben gewend vind ik de Compliance van KPN maar heel erg matig zodra je een medewerker krijgt. Ook meer omdat ik gewend ben om zo’n beetje alles te verifiëren, voordat ik verder kan helpen 😂 Het is toch privacygevoelige informatie,... Wie weet of je de juiste aan de lijn hebt,...

De OVSH werkt wel heel goed. Heb de drie keren dat ik even moest bellen, nooit langer dan twee minuten op een medewerker moeten wachten.
Maar stel dat de chemie tussen jou en de chatbot (ik noem het zo gemakshalve) niet geweldig is, het lukt niet om de vraag goed over te brengen, dan kun je altijd nog zeggen...

Ik wil een medewerker spreken en die kan je dan nog altijd doorverbinden met de juiste afdeling/persoon.
Reputatie 7
Badge +20
Geef min iemand aan de telefoon
Beste @Gea richy Heb je inmiddels al iemand gesproken via de telefonische ingang? Ik zie dat hier al de nodige uitleg en informatie voorbij is gekomen over het er bij de telefonische ingang aan toe gaat. Dat is uiteraard mooi. Mocht het nodig zijn dan help ik je via deze weg ook graag verder. Ik hoor het graag!

Reageer