Beantwoord

Willen jullie mijn KPN FON uitschakelen?

  • 3 June 2019
  • 14 reacties
  • 1591 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
Het ziet er daaruit dat er voorlopig geen goed werkende app komt voor KPN FON. Op deze manier heb ik er niets aan, want ik ga niet iedere keer op een omslachtige wijze inloggen.

Willen jullie KPN FON voor mij uitschakelen? @Erik_ heeft mij verteld dat jullie dit kunnen regelen vanaf afstand.

Als ik het zelf wil doen krijg ik al wekenlang deze fout te zien:

Servicetool Fon aan- en uitzetten

Er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw.

Door een technische storing kunnen wij je niet verder helpen, probeer het op een later tijdstip nogmaals.
Je kunt ook gebruik maken van de veelgestelde vragen of contact opnemen met de Klantenservice.
icon

Beste antwoord door wjb 3 June 2019, 20:12

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Login op http://192.168.2.254 en zet daar je Fon uit.
Reputatie 7
Badge +28
Ja dankjewel, maar daar moet je dan inloggen met je inloggegevens van KPN-FON en die heb ik zo niet meer even paraat. (Kan ik natuurkijk wel weer opnieuw aanvragen, maar is weer gedoe....)

Toen ik een aantal weken geleden bij Erik op kantoor was, liet hij mij zien dat hij het zo kon regelen.
Ik zou het eerst nog even aanzien, maar die app zie ik niet meer op korte termijn komen.
Reputatie 7
Ja dankjewel, maar daar moet je dan inloggen met je inloggegevens van KPN-FON en die heb ik zo niet meer even paraat.
Daar moet je helemaal niet inloggen met de inloggegevens van KPN Fon, maar met de door jou ingestelde inloggegevens. De username is admin en het wachtwoord is leeg als je nog nooit eerder ingelogd bent geweest.
Als je je wachtwoord vergeten bent dan kan je altijd de Experia Box een factory reset geven en dan is het wachtwoord weer leeg.
Reputatie 7
Badge +28
OK,

Ik krijg dan deze melding:
Your device is currently using the initial password! To protect your device from unauthorized users, this password must be changed at this time before you could access the device configuration page. Please use the new password for your next time login.

Wachtwoord veranderd, en nu kom ik in een uitgebreid menu met :
Status
Network
Security
Application
Administration
Help

Wat nu?
Reputatie 7
Welke Experia Box heb je?
Reputatie 7
@Noordzee wanneer je bent ingelogd, ga je naar WiFi en dan naar Public WiFi. Vervolgens uitzetten en op toepassen klikken. Klaar is het! Weliswaar op de v10, hoe het met de rest zit, geen flauw idee,...
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb de V9.

Bij mij ziet het er heel anders uit. Er is geen tabblad wifi.
Alleen de tabbladen die ik drie berichtjes hierboven heb geplaatst.
(Ik durf niet zomaar overal op te klikken, dan laat ik het liever aan een moderator over..)
Reputatie 7
Badge +11
Had je de App al verwijderd?
Anders werkt het ook niet 😀
Reputatie 7
Badge +28
Ja, de app is verwijderd.
Heeft de v9 wel Fon aan boord? Dat zou de foutmelding van de tool verklaren dan hoeft er niks uit.
Het zal onder Network te vinden zijn als het er in zit.

Had je de App al verwijderd?
Anders werkt het ook niet 😀

Fon toegangspunten staan gewoon bij de overige ssid's wat zou er zonder die app niet werken?
Zover ik het begrijp hoef je met die app niet aan te melden op de landingspagina.
Reputatie 7
Badge +11
Het staat een beetje verstopt,
Onder het kopje:
Lukt automatisch instellen niet?
Om gebruik te maken van alle Fon HotSpots wereldwijd heb je een geschikt modem nodig. Dit zijn de Experia Box V10, V9, V8 of V7.

@Galdor68 zie https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-fon-inloggen-473393#post771747,
Ik doelde juist op verwijderen van de app
Reputatie 7
Badge +28
@Galdor68
Ja, dat wel. Ik kon op de PC van Erik zien dat e.e.a. geïnstalleerd is bij mij. Ik doe er alleen niets mee, en het kost je wel een klein stukje van je capaciteit. Dat kan het net zo goed weer uitgezet worden.

In het verre verleden deed FON het wel op die eerste "klassieke" app. Op de latere app heeft het nooit gewerkt. Er zou weer een nieuwe app komen, maar ik geloof niet dat KPN daar nu heel druk mee is.

Maar ik wacht nu wel op een reactie van een moderator. Zij kunnen het zo voor mij uitzetten.
Reputatie 7
In het menu boven kies je voor Network en vervolgens in het menu links voor Public WiFi onder WLAN.
Het is zo eenvoudig om Fon zelf even uit te zetten. Je wint er overigens niets mee immers er wordt alleen een klein beetje capaciteit aan Fon beschikbaar gesteld als je die capaciteit zelf niet gebruikt.
Reputatie 7
Badge +28
Dankjewel wjb. Het is gelukt.

Reageer