Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Wireless Perfume Diffuser van Rituals


Ik heb de Wireless Perfume Diffuser van Rituals gekocht.
Deze kun je dan bedienen op afstand, hiervoor een app gedownload op mijn telefoon (IPhone 6s plus). Maar de app kan geen wifi verbinding maken. Ik zie wel in mijn telefoon de Diffuser staan, deze tik ik aan en maakt dan even verbinding en dan verbreekt het.
Dan moet je naar de app terug en klik je door.
In de app zie je dan mijn modem tik deze aan en geef het wachtwoord op.
Dan word er gevraagd geef de lotcode of scan de barcode in van de Diffuser dit gaat goed en de app gaat verder.
Maar dan blijf deze draaien en krijgt dan geen verbinding met de perfume diffuser.
Volgens Rituals moet er een instelling worden veranderd omdat de Diffuser op 2,4Ghz radio frequentie werkt. Misschien moet er een instelling worden verander ik heb de Experia Box v10 KPN.
icon

Beste antwoord door Woudierene 1 januari 2018, 15:45

Verander je wifi naam in een simpele naam. Ik had hetzelfde probleem. En had een &-teken in mijn wifi naam. Deze veranderd in (en). En nu krijg ik wel verbinding.
Succes en groetjes Rene

Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Steven, welkom op het forum! Goede vraag die je stelt. Ik heb geen idee als ik eerlijk ben. Check in ieder geval even hoe jij de 2.4 en 5 GHz hebt ingesteld in jouw Experiabox. Misschien heb je de 2.4 per ongeluk uitgeschakeld. Hopelijk is er een gebruiker op het forum die je wat betreft de diffuser verder kan helpen! 🙂
Beste steven,

Ik heb exact hetzelfde alleen maak ik gebruik van het netwerk van ziggo.. Heb de diffuser reeds omgewisseld voor een nieuwe bij rituals en wederom hetzelfde probleem..😑
Reputatie 7
Badge +28
Ik vind het antwoord van de fabrikant wel een beetje slecht. Lekker makkelijk de schuld verschuiven zodat je er niet meer mee zit.

@Martijn van den berg, welke router heb je? Ik ben namelijk wel benieuwd of er overeenkomsten zijn
Reputatie 4
Badge +2
Begrijp ik het goed dat de diffuser tussen de netwerken in je wifi netwerken lijst staat?
Volgens de gebruiksaanwijzing https://www.rituals.com/nl-nl/perfume-diffuser.html
Moet je een account aanmaken dat is dus allemaal gelukt.

Op de rituals website lees ik dat deze diffuser ook via 4g zou werken.
Verder is de documentatie niet echt uitgebreid.
Welke kleur heeft het ledlampje in de handleiding staat daar ook een hele uitleg over.
Reputatie 4
Badge +2
@Steven van Gul volgens een bevriende Rituals medewerkster zou de data verbinding van de smartphone uit moeten staan dat het anders niet werkt.
Ik heb de experiabox V10 van KPN. Zie dat in deze box de 2.4 en 5GHZ aanstaan.
Heb ook nog mijn data verbinding uitgezet van mijn Iphone plus, maar dit werkte ook niet.
Ook mijn Diffuser omgeruild maar ook dit hielp niet. Breng het maar terug of iemand moet nog een oplossing weten dan hoor ik dit graag.
Reputatie 4
Badge +2
Wat ik van die medewerkster van Rituals begreep en die is niet heel technisch aan gelegd, ze heeft dat ding om te testen gekregen, waren ze ook een tijdje bezig geweest en zou je in de app ook te zien moeten krijgen de data verbinding uit te zetten. Dus het hele proces via wifi doorlopen.

Het is hun uiteindelijk gelukt en kunnen via de app de timer en geursterkte te regelen en zo.
Wellicht toch alles nog eens goed lezen tijdens het installeren, mischien ergens iets overgeslagen of een vinkje vergeten. Behalve het aan hebben staan van de 2,4 ghz mag het toch niet te moeilijk zijn. Ik zag dat het ding nog €99,00 kost zonder vulling dan moet het toch makkelijk in het gebruik zijn. Het is mooi om te zien maar moet wel werken.

Heel veel meer zonder een bezoekje bij ze kan ik er ook niet over vertellen.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik krijg het niet voor elkaar. Waar kun je zien of 2,4 GHz aanstaat? Is het bij de anderen nu wel gelukt?
Reputatie 1
Verander je wifi naam in een simpele naam. Ik had hetzelfde probleem. En had een &-teken in mijn wifi naam. Deze veranderd in (en). En nu krijg ik wel verbinding.
Succes en groetjes Rene
Reputatie 7
Badge +22
Hoi YFR, welkom op het forum! Vervelend dat het niet lukt. Welke Experia Box heb je? Onze Experia Box V10 heeft, naast de 2,4 Ghz, ook een 5 Ghz. Je kunt via de webinterface (http://192.168.2.254) de netwerknaam aanpassen (WiFi -> Geavanceerd). Onze andere Experia Boxen hebben alleen 2,4 Ghz WiFi.

Wat voor melding krijg je in de app van Rituals?

@Rene, bedankt voor deze tip. 🙂
Hallo allemaal,

Ik heb zelf ook een V10 modem.
Het ligt niet aan het modem van KPN wanneer je niet kunt koppelen.
Je moet gewoon veel geduld hebben.
De app van Rituals is gewoon erg langzaam met verbinding zoeken en verbinden.

Neem de tijd en heb geduld.... zet wel even je mobile data uit.

Ik heb dit soort apparatuur vaak binnen 5 min gekoppeld, maar dit duurde wel bijna een half uur.
Ik krijg het ook niet voor elkaar. Valt steeds weg en pakt dan mijn huidige wifi kanaal weer op. Lampje van de diffuser blijft maar knipperen 😞
Reputatie 7
Weet dat er momenteel heel wat problemen zijn met de wifi van de V10.
Het zou maar zo kunnen zijn dat jullie daar last van hebben.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731
Welke naam bedoel je?? Waar moet je dat doen? Ik heb ook een diffuser gekocht maar wordt ook steeds eraf gegooid! Tenminste in de ap, zegt dat dat ding offline is ineens
Injofa schreef:

Hallo allemaal,

Ik heb zelf ook een V10 modem.
Het ligt niet aan het modem van KPN wanneer je niet kunt koppelen.
Je moet gewoon veel geduld hebben.
De app van Rituals is gewoon erg langzaam met verbinding zoeken en verbinden.

Neem de tijd en heb geduld.... zet wel even je mobile data uit.

Ik heb dit soort apparatuur vaak binnen 5 min gekoppeld, maar dit duurde wel bijna een half uur.



Ik heb de diffuser na 2 weken terug gebracht. De batterij was na 2.5 dag lekker waarvan hij 2x een half uur heeft aangedaan en de rest op standby.
Te veel gedoe en te weinig kwaliteit voor zo'n duur apparaat.

Reageer