Vraag

Wireless scheduler werkt niet

  • 20 januari 2019
  • 16 reacties
  • 487 keer bekeken

Ik heb sinds kort een Experiabox V10a, met firmware versie: v5.00.17 build184. Graag zal ik de wireless scheduler gebruiken om snachts de wifi uit te zetten. Ik heb het als volgt ingesteld:



Maar doordeweeks na 23:00 en in het weekend na 23:59 blijft de wifi gewoon actief.
Stel ik het fout in of zit er een bug in de huidige firmware?

Bedankt.
Jules

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste @Jules., welkom! Hele goede vraag. Het enige wat ik zo kan bedenken is dat je de scheduler wél voor de 2,4 GHz en niet voor de 5 GHz hebt aangezet, of andersom. Wil je dat eens controleren?
Hallo Marcia,

Wij gebruiken alleen 2.4ghz. De 5ghz radio staat uit. Dus die zal er geen invloed op moeten hebben. Ik kan wel proberen om de scheduler daar ook aan te zetten.

Jules
Reputatie 7
Badge +28
Dat zou inderdaad niet uit moeten maken in dat geval. Heb je het geprobeerd? Ik zal ook nog eens navraag voor je doen en kom er maandag bij je op terug!
Ik heb de scheduler voor 5ghz aangezet (de radio staat nog steeds uit), maar het werkt nog steeds niet. Ik hoor het graag van je als je wat meer weet! 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb inmiddels bevestiging dat er naar gekeken wordt, maar nog geen inhoudelijke reactie. Zodra deze er is, laat ik het je weten.
Reputatie 7
Badge +28
We hebben hier ook kunnen zien dat het niet werkt. Het ligt dus niet aan jouw modem! We geven door aan de leverancier dat het niet werkt, maar ik heb helaas geen idee wanneer het opgelost zal zijn. Excuses hiervoor!
Ik heb precies hetzelfde probleem, gebruik zowel de 2,4 als de 5GHz en heb in beiden een tijdschema aangezet. Maar het werkt niet. Begrijp ik nu dat dit probleem al maanden bekend is maar er nog geen oplossing is? Dat zou redelijk belachelijk zijn voor zoiets belangrijks.

Ik hoor graag hoe ik mijn wifi 's nachts uit kan zetten!
Reputatie 7
Badge +10
Ik heb precies hetzelfde probleem, gebruik zowel de 2,4 als de 5GHz en heb in beiden een tijdschema aangezet. Maar het werkt niet. Begrijp ik nu dat dit probleem al maanden bekend is maar er nog geen oplossing is? Dat zou redelijk belachelijk zijn voor zoiets belangrijks.

Ik hoor graag hoe ik mijn wifi 's nachts uit kan zetten!

U vindt het belangrijk. Maar er zijn procentueel gezien maar heel weinig mensen die het gebruiken. Oudere modems hebben de functie niet eens, en mensen die om die reden het modem om willen omruilen voor een nieuwe, krijgen die niet.
Reputatie 7
Badge +28
Beste @PeterWV, welkom! Van welke Experiabox maak jij gebruik? Ik kan het zeker voor je navragen. Zoals Nick aangeeft, zijn er niet zoveel klanten die er gebruik van maken, dat kan een reden zijn waarom het nu nog niet werkt.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Mocht je nog willen dat ik navraag voor je doe, laat je me dan nog even weten welke Experiabox je gebruikt?
Beste Marcia,

Was even offline dit weekend. Ik heb ook een v10A box, Is in januari geleverd.

Het argument dat deze functie niet zoveel gebruikt wordt vind ik wat vreemd overigens, alsof het het dan niet hoeft te doen. Als het erop zit moet het ook werken. En dat 'niet zoveel klanten' dit willen gebruiken en geen oplossing krijgen geeft hopelijk niet aan hoe KPN omgaat met het behalen van een maximale klanttevredenheid.

Ik hoor het graag,
Met vriendelijke groet,
Peter
Beste Marcia,

Was even offline dit weekend. Ik heb ook een v10A box, Is in januari geleverd.

Het argument dat deze functie niet zoveel gebruikt wordt vind ik wat vreemd overigens, alsof het het dan niet hoeft te doen. Als het erop zit moet het ook werken. En dat 'niet zoveel klanten' dit willen gebruiken en geen oplossing krijgen geeft hopelijk niet aan hoe KPN omgaat met het behalen van een maximale klanttevredenheid.

Ik hoor het graag,
Met vriendelijke groet,
Peter

Hallo @PeterWV , ik heb geen kinderen en wel een V10 zonder a en zet via de ECO-stand 's nachts de WiFi uit voor de veiligheid en de stroombesparing.
Dat 'het niet veel gebruikt wordt' vind ook ik een vreemd argument om het niet te ondersteunen.
Reputatie 7
Badge +10
Is gewoon een kwestie van prioriteiten. Is zijn momenteel wel grotere problemen met de v10a dan die scheduler...
Reputatie 7
Badge +28
Ik zeg ook niet dat het daarom niet wordt opgelost, ik zeg alleen dat functies waarbij een groter aantal klanten baat hebben, hoger op de prioriteitenlijst staan en daarom vaak sneller opgepakt worden. In ieder geval bedankt voor je terugkoppeling, ik ga er opnieuw achteraan en hou jullie op de hoogte.
Ik heb precies hetzelfde probleem, gebruik zowel de 2,4 als de 5GHz en heb in beiden een tijdschema aangezet. Maar het werkt niet. @Marcia_ heb je een antwoord kunnen krijgen op deze vraag.

Ik hoor graag hoe ik mijn wifi 's nachts uit kan zetten!
Reputatie 7
Badge +28
Ha @OliverJ, welkom! Heb jij ook een V10A? De wireless scheduler werkt inderdaad nog niet. We hebben dit intern al doorgegeven, al is er geen duidelijkheid wanneer dit opgelost gaat worden. Je kunt met de wifi knop aan de zijkant van het modem ook handmatig de wifi aan en uit zetten. Voorlopig is dat dan even de beste oplossing.

Reageer